معرفی و دانلود کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم: در باب الهیات سیاسی سرمایه‌ متاخر

عکس جلد کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم: در باب الهیات سیاسی سرمایه‌ متاخر
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم: در باب الهیات سیاسی سرمایه‌ متاخر

آدام کاتسکو در کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم، به دنبال ارائه‌ی نحوه‌ی دقیق صحبت از الهیات سیاسی در نسبت با نئولیبرالیسم است. او با تعریف خلاقانه‌ی خود از الهیات سیاسی، به‌مثابه‌ی پارادایمی جدید و با کنار گذاشتن دوگانه‌های متعارف مثل الهیاتی یا سکولار، نظم جدیدی در دنیای سیاست و اقتصاد را تعریف می‌کند.

درباره‌ی کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم

به اعتقاد آدام کاتسکو (Adam Kotsko)، نویسنده‌ کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم (Neoliberalism's Demons) دانشگاه صرفاً به ستایش محاسن و نظم برآمده از نئولیبرالیسم دچار شده است و اهالی آکادمی به صورت روزافزون به تناقضات نئولیبرالیسم جامعه‌ی عمل می‌پوشانند. از این رو نویسنده در کتاب پیش رو به دنبال قرائتی کل‌نگرانه از نئولیبرالیسم است تا نشان دهد به‌هم‌ریختگی اقتصادی موجود، نتیجه‌ی انحرافات راست‌گرایی حاکم است، نه به جامانده از دوران پیشین. او سه فاجعه‌ی اساسی را به این منظور مورد توجه قرار می‌دهد: جنگ عراق، بحران مالی جهانی و انتصاب ترامپ به عنوان ریاست جمهوری ایالات متحده‌‌ی آمریکا که هر سه واقعه بخشی از یک اتفاق اساسی را رقم می‌زنند.

کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم در واقع واکنشی به رخدادهای سیاسی اخیر است. نویسنده در این اثر قصد دارد تاریخچه‌ای از وجود شیطان و داستان‌هایی که درباره اش وجود دارد را بررسی کند و بدنبال ردپای او در جهان مدرن بگردد. کاتسکو معتقد است شیطان در تصمیم‌ گیری‌های کلان نقش اساسی دارد و باید به عنوان یک مهره‌ی اثرگذار در دنیای سیاست آن را شناخت. چیزی که برای نویسنده در باز کردن این موضوع مهم بوده، رویارویی شیطان در مقابل خدا به صورت آزاد است. این بیان یعنی مفهوم جدیدی از علم اخلاق که به دنبال اثبات این است که آزادی همان اجازه برای مجرم شدن و مقصر بودن است.در واقع همانطور که خدا شیاطین را درون نظام الهیاتی خلق کرده، به همان دلیل، مدرنیته مفهوم آزادی را ایجاد کرد تا با پیدا کردن مقصر به استراتژی‌های خود مشروعیت بدهد.

کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم با تمرکز بر یک بخش خاصی از مدرنیته یعنی نئولیبرالیسم، نوشته شده است. نویسنده تلاش می‌کند در این اثر نشان دهد که نئولیبرالیسم از ما اهریمنانی می‌سازد که مجبور شویم مشکلات را بر دوش تصمیم‌گیری ضعیف افراد بیاندازیم. در واقع این مسیر منجر به این می‌شود که نشان دهد وضعیت موجود تصمیم جمعی بوده و از اعتراض و حتی گفت‌گوی سیاسی جلوگیری کند.

نکوداشت‌­های کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم

- اهریمنان نئولیبرالیسم توصیفی دقیق از جهان سیاسی، اقتصادی و اخلاقی‌ای است که در آن هستیم؛ خواندن آن برای هرکس که دنبال آگاهی از وضعیت خودش است مفید خواهد بود. (جانتان مگریان، شبکه‌ی کتاب‌های جدید)

- کتابی مهم برای دانشجویان و محققین، که برای علاقمندان به فلسفه‌ی دین و الهیات تا مطالعات سیاست و حقوق مفید است. تحلیل انتقادی در این کتاب با اشاره‌ی کوتسکو زمینه‌های فعالیت اثرگذار را فراهم می‌کند. (اسپنسر دیو)

- در تمام مسائلی که در مورد نئولیبرالیسم وجود دارد، اغلب اینطور القا می‌شود که چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. اما آدام کوتسکو که نشان می‌دهد شیطان و نئولیبرال فقط می‌توانند مسیر جهنمی شدن خود را هموار کنند. به همان اندازه که نفس‌گیر است، عمیق است. همه باید این کتاب را بخوانند. (جیمز مارتل، استاد دانشگاه سانفرانسیسکو)

- مدت زیادی بود که من چیزی را به این شدت متناسب با سیاست نخوانده بودم. این کتاب که هم مفصل و هم مختصر است، یکی از متقاعد‌کننده‌ترین تحلیل‌های انتقادی نئولیبرالیسم را ارائه می‌دهد که تاکنون با آن مواجه شده‌ام. یک راه حل اقتصادی، یک افق اخلاقی، و یک مأموریت دولتی. (پیتر هارلوارد، استاد دانشگاه کینگستون لندن)

کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم مناسب چه کسانی است؟

برای درک شرایط اقتصادی سیاسی جهان و همچنین ارتباط تنگاتنگی که نظام اقتصادی با نظام اخلاقی دارد، خواندن کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم راهگشا خواهد بود. همچنین این کتاب نقد تحلیلی دقیقی از نئولیبرالیسم ارائه می‌دهد.

با آدام کاتسکو بیشتر آشنا شویم

آدام کاتسکو متولد 1980 در آمریکا است. او محقق مذهبی، منتقد فرهنگی و مترجم کتاب است و در زمینه‌ی الهیات سیاسی کار می‌کند. او فعالیت خود را در کالج شیکاگو در سال 2017 شروع کرد. تفاسیر متون فلسفی او بر فیلسوفانی مثل ژیژک و آگامبن مشهور است. از میان آثار او می‌توان به کتاب‌های «ناهنجاری» و «چرا ما جامعه‌شناسان را دوست داریم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم می‌خوانیم

فرد هنگام شنیدن اصطلاح الهیات سیاسی برای نخستین‌بار، احتمالاً به‌سوی دو فرضیۀ احتمالی دربارۀ معنای آن کشیده می‌شود. از یک‌سو، می‌توان فرض کرد که الهیات سیاسی به معنای الهیات دارای تعهد سیاسی است. بسته به دیدگاه فرد، ممکن است نمونه‌های همدلانه‌ای همچون الهیات مارتین لوتر کینگ جونیور یا الهیات آزادی‌بخش آمریکای لاتین یا شاید گزینه‌های ارتجاعی‌تر مانند الهیات جناح راست مذهبی ایالات‌متحده به ذهن خطور کند. درهرصورت، مسئله انتقال داعیه‌های هنجاری با مبنای الهیاتی به حوزۀ سیاسی خواهد بود. از سوی دیگر، الهیات سیاسی ممکن است پدیدارهای ناشی از التهاب شبه‌مذهبی معطوف به تمثال‌ها و جنبش‌های سیاسی را به ذهن متبادر کند؛ مانند «کیش شخصیت» پیرامون رهبری کاریزماتیک. بنابراین، الهیات سیاسی می‌تواند یا به کنش سیاسی متأثر از مذهب ارجاع داشته باشد یا به اعمالی که گویی اساسشان سیاست در مقام مذهب است.

هردو این تعاریف در ادبیات مشهود است. برای ‌مثال، دورۀ درسگفتار یاکوب تاوبس به نام الهیات سیاسی پولس، آن رسول را در مقام عصیانگری با انگیزه‌های الهیاتی علیه هژمونی روم نمایش می‌دهد. تاوبس ادعا می‌کند «نامه به رومیان، الهیات سیاسی و اعلان‌جنگ سیاسی علیه سزار است»؛ و «ادبیات مسیحی ادبیات اعتراض علیه کیش شکوفای امپراتور است». کیش اخیر بازنمود الهیات سیاسی از نوع وارونه است.

با در نظر داشتن این دو معنای ممکن، می‌توان گفت الهیات سیاسی در مقام رشتۀ آکادمیک، مربوط به تمام گذرها میان قلمروهای سیاسی و الهیاتی در هر دو جهت است. فرض راهنمای الهیات سیاسی به‌مثابه برنامۀ پژوهشی این است که چنین گذرهایی نادر یا قابل‌توجه نیستند، بلکه درواقع تمام مدت اتفاق می‌افتند؛ ازجمله در دنیای مدرن ظاهراً سکولار.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: الهیات سیاسیِ سرمایۀ متأخر
فصل 2: امر سیاسی و امر اقتصادی
فصل 3: اهریمنان نئولیبرالیسم
فصل 4: این ظلمات حاضر
خاتمه: پس از نئولیبرالیسم
کتاب‌شناسی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اهریمنان نئولیبرالیسم: در باب الهیات سیاسی سرمایه‌ متاخر
نویسنده
مترجمهومن کاسبی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات246
زبانفارسی
شابک978-622-267-184-6
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم

برای دریافت کتاب اهریمنان نئولیبرالیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.