معرفی و دانلود کتاب الفبای آنارشیسم

عکس جلد کتاب الفبای آنارشیسم
قیمت:
۸۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الفبای آنارشیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الفبای آنارشیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الفبای آنارشیسم

کتاب الفبای آنارشیسم نوشته‌ی یکی از نظریه‌پردازان و فعالان مبارز جنبش آنارشیستی، الکساندر برکمن است. او در این کتاب به برخی از اتهامات مطرح‌شده علیه این جنبش پاسخ می‌دهد و تعریف شفاف و هوشمندانه‌ای از آنارشیسم ارائه می‌کند. این اثر، در برگیرنده‌ی یکی از بهترین مقدمه‌ها بر ایده‌ی آنارشیسم است و دلایل ظهور این جنبش در حیات اجتماعی قرن بیستم را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب الفبای آنارشیسم

الکساندر برکمن (Alexander Berkman)، روشنفکر و مبارز سیاسی قرن بیستم، در کتاب الفبای آنارشیسم (The ABC of Anarchism)، مواضع و اهداف این جنبش را بیان می‌کند و ضرورت تحقق آن در مسیر رشد انسان را توضیح می‌دهد. آنارشیسم چیست؟ چه زمانی جامعه را فرا می‌گیرد؟ چرا مردم به‌ویژه طبقه‌ی کارگر به نهادهای قدرت می‌تازند؟ دیدگاه‌های آنارشیستی چه تأثیری بر نهادهای اجتماعی می‌گذارد؟ حیات سرمایه‌داری به چه عوامل و ایده‌هایی وابسته است؟

کتاب الفبای آنارشیسم به همه‌ی این سؤالات اساسی پاسخ می‌دهد.

برکمن، جنگ جهانی و انقلاب روسیه را علل اصلی تغییر و تحولات رادیکال در مفاهیم بنیادین جامعه و ظهور ایده‌های آنارشیستی می‌دانست. او جامعه‌ی اوایل قرن بیستم را مورد بحث قرار می‌دهد تا چرایی ظهور آنارشیسم را تبیین کند. تردیدها در مورد مصلحت و عدالت نظام سرمایه‌داری در زمان انقلاب روسیه به اوج خودش رسیده بود. همین موضوع باعث شد عده‌ای از اندیشمندان و جامعه‌شناسان، رویکرد جدیدی را در نسبت با فعالیت‌های انقلاب اجتماعی تشخیص دهند. در این زمان، ایده‌ی آنارشیسم برای بیرون زدن از جنگ و خونریزی سر بر کشید.

معرفی و دانلود کتاب الفبای آنارشیسم

آنارشیسم خواستار نفی حاکمیت دولت و هر نوع اقتداری است که مخالف با آزادی انسان باشد. در واقع آنارشیسم قدرت انحصاری را رد می‌کند و با قانون‌گذاری حکومت مخالف است. آنارشیسم ابراز می‌کند که دولت اختیارات فردی و هماهنگی‌های اجتماعی را ساقط می‌کند. الکساندر برکمن آنارشیسم را معادل هرج و مرج و بی‌نظمی قرار نمی‌دهد و آن را در تضاد با قتل، جنگ، بربریت و دیگر مفاهیمی که دشمنان آنارشیسم به آن نسبت داده‌اند، می‌داند. بر اساس تلقی او، آنارشیسم با بردگی، بی‌عدالتی، انحصار، فقر، سلطه‌‌طلبی و اقتدارگرایی در تقابل است. ظلم و خشونت در نظام آنارشیسم جایگاهی ندارد و خواهان صلح، برابری و شرافت است. نویسنده‌ی این کتاب، خود از پیشروان جنبش آنارشیسم بوده است و در اثر خود دستیابی به نظامی بدون حکومت را شدنی می‌خواند و در خصوص چگونگی آن بحث می‌کند.

کتاب الفبای آنارشیسم در پی آن است که با عبور از بلشویسم و سوسیالیسم مارکس و انگلس، آنارشیسم حقیقی را معرفی کند. این کتاب هنوز هم به‌عنوان اعلامیه‌ای کلاسیک که اهداف، آرمان‌ها و روش‌های مبارزه‌ی این ایده‌ی سیاسی را شرح می‌دهد، معتبر است. برکمن در اثرش به بررسی امکان تحقق آنارشیسم پرداخته است و لازمه‌ی این امر را بلوغ جامعه‌ی انسانی می‌داند. از این کتاب، به دلیل زبان ساده‌اش، تحت عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین مقدمه‌های آنارشیسم یاد می‌شود.

اثر فوق، به کوشش نشر شوند به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب الفبای آنارشیسم

  • از جمله بهترین مقدمه‌ها بر ایده‌ی آنارشیسم در زبان انگلیسی. (Stuart Christie)
  • کتاب القبای آنارشیسم یک اثر کلاسیک است. روشن‌ترین تفسیر از آنارشیسم در زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری. (Historian Paul Avrich)
  • مردم به مقدمه‌ای که اصول اولیه‌ی آنارشیسم را به آن‌ها بیاموزد و اشتهای آن‌ها را برای چیزی فراتر و عمیق‌تر برانگیزد، نیاز دارند. این کتاب قصد داشت به این هدف دست یابد و هر کس که آن را خوانده باشد، انکار نخواهد کرد که کتاب به هدفش رسیده است. (Emma Goldman)

کتاب الفبای آنارشیسم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندان به علوم سیاسی و جامعه‌شناختی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب الفبای آنارشیسم می‌خوانیم

اگر زندگی روزمره‌ی خود را در نظر بگیرید درمی‌یابید که در واقع حکومت هیچ نقشی در آن ندارد، به‌جز وقتی که در مسائل شما دخالت می‌کند، شما را وادار می‌کند کارهای معینی را انجام دهید یا از انجام کارهای دیگر منع‌تان می‌کند. برای مثال، مجبورتان می‌کند که مالیات بپردازید و از آن حمایت کنید، چه بخواهید چه نخواهید. شما را وامی‌دارد یونیفرم بر تن کنید و به ارتش ملحق شوید. به زندگی‌تان دست‌درازی می‌کند، به شما فرمان می‌دهد، اعمال قهر می‌کند، تجویز می‌نماید که چه رفتاری از خود نشان دهید، و عموماً هر طور که دلش بخواهد با شما برخورد می‌کند. حکومت حتی به شما می‌گوید به چه چیز باید اعتقاد داشته باشید و اگر جز این کنید و بیاندیشید، مجازات‌تان می‌کند. حکومت به شما دستور می‌دهد که چه بخورید و چه بنوشید، و به جرم نافرمانی شما را به زندان می‌اندازد یا تیرباران می‌کند. به شما فرمان می‌دهد و در هر گام از زندگی بر شما مسلط است. حکومت با شما مثل یک پسر بد رفتار می‌کند، مثل کودکِ مسئولیت‌ناپذیری که به دستان قدرتمند یک قیم نیاز دارد، اما با وجود این اگر از دستورات‌اش نافرمانی کنید، شما را مسئول می‌داند.

فهرست مطالب کتاب

الکساندر برکمن: یک مقدمه
پیشگفتار نویسنده
1. مقدمه
2. آیا آنارشیسم به‌ معنای خشونت است؟
3. آنارشیسم چیست؟
4. آیا آنارشی ممکن است؟
5. آیا آنارشیسم کمونیستی عملی خواهد بود؟
6. آنارشیسم غیرکمونیستی
7. چرا انقلاب؟
8. حرف، حرف ایده است
9. آمادگی
10. تشکل کارگران برای انقلاب اجتماعی
11. اصول و عمل
12. مصرف و مبادله
13. تولید
14. دفاع از انقلاب
نمایه‌ی نام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الفبای آنارشیسم
نویسنده
مترجمهومن کاسبی
ناشر چاپینشر شوند
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-600-97857-4-2
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الفبای آنارشیسم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الفبای آنارشیسم

برای دریافت کتاب الفبای آنارشیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.