معرفی و دانلود کتاب او و گربه‌اش

عکس جلد کتاب او و گربه‌اش
قیمت:
۳۴,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب او و گربه‌اش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب او و گربه‌اش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب او و گربه‌اش

کتاب او و گربه‌اش مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه ژاپنی از زبان انسان‌ها و گربه‌هاست. صاحبان هر کدام از این گربه‌ها با احساسات آشنایی چون تنهایی، افسردگی و اندوه دست و پنجه نرم می‌کنند و با حضور گربه‌هایشان، امید و آرامش به زندگی‌شان بازمی‌گردد. ماکوتو شینکای، خالق انیمه‌ی کوتاه «او و گربه‌اش» با همکاری ناروکی ناگاکاوا این اثر را نوشته است.

درباره‌ی کتاب او و گربه‌اش

اگر چند کتاب از ادبیات ژاپن را خوانده باشید یا انیمه‌های ژاپنی را دیده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که گربه‌ها نقش مهمی در فرهنگ ژاپن دارند. مردم ژاپن از دیرباز عقیده دارند که گربه‌ها مایه‌ی خوشبختی و نشاط هستند و به این موجودات کوچک دوست‌داشتنی، علاقه‌ی زیادی دارند. در برخی از آثار ادبیات ژاپنی، گربه‌ها روایت اصلی داستان را بر عهده دارند. برای مثال ناتسومه سوسه‌کی در کتاب «من یک گربه هستم» داستان را از نگاه یک گربه‌ی خانگی روایت می‌کند. گربه‌هایی که به نظر می‌رسد بهتر از صاحبانشان دنیا را درک می‌کنند. کتاب او و گربه‌اش (She and Her Cat) هم دقیقاً همین‌طور است. ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai) و ناروکی ناگاکاوا (Naruki Nagakawa) در چهار داستان کوتاه این کتاب، گربه‌ها و صاحبان آن‌ها را راوی داستان‌ها قرار داده‌ و دنیایی فانتزی و جدید را خلق کرده‌اند.

اولین داستان کتاب او و گربه‌اش با راوی بی‌نامی شروع می‌شود که در یک جعبه‌ی مقوایی نزدیک ایستگاه قطار دراز کشیده و بی‌تفاوت، به دنیای اطراف خود نگاه می‌کند. او فکر می‌کند که پایان زندگی‌اش فرارسیده؛ اما ناگهان در تاریکی، نور چشمان یک زن جوان را می‌بیند. این برخورد، سرنوشت آن دو را برای همیشه تغییر می‌دهد. این زن درگیر مشکلات عاشقانه است و نمی‌تواند معشوقش را رها کند. او گربه‌ی کوچک درون جعبه را به خانه می‌برد و نام «چوبی» را بر او می‌گذارد. نگهداری از چوبی به زن قدرت تصمیم‌گیری و اعتمادبه‌نفس می‌دهد و او را از سرگردانی رها می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب او و گربه‌اش

ماکوتو شینکای و ناروکی ناگاکاوا در دومین داستان کتاب به‌سراغ هنرمند جوانی می‌روند که نمی‌تواند تصمیم بگیرد به تحصیل ادامه دهد یا شغلی دائمی پیدا کند. او به یک گربه‌ی ولگرد غذا می‌دهد و آرام‌آرام، به این گربه‌ی کوچک علاقه پیدا می‌کند و او را به خانه‌اش می‌آورد. داستان دوم کتاب او و گربه‌اش را بخوانید تا متوجه شوید مراقبت از گربه به این دختر کمک می‌کند تا درباره‌ی آینده‌اش تصمیم بگیرد یا نه.

دو داستان پایان کتاب او و گربه‌اش، بیش از داستان‌های دیگر با هم مرتبطند. دختر جوانی به‌خاطر مرگ دوستش احساس گناه می‌کند و از حضور در اجتماع می‌ترسد. وقتی مادرش بچه گربه‌ای را به خانه می‌آورد، دختر دلیلی جدید برای زندگی دوباره پیدا می‌کند. آخرین داستان درباره‌ی زنی مسن و مطلقه است که به‌تنهایی زندگی می‌کند و می‌خواهد با مراقبت از یک گربه‌ی ولگرد، شادی را به زندگی‌اش بازگرداند. ماکوتو شینکای و ناروکی ناگاکاوا بین هر هشت شخصیت اصلی کتاب، رابطه‌ای ظریف برقرار کرده‌اند که با خواندن 4 داستان او و گربه‌اش، به آن پی‌ می‌برید.

داستان‌های کتاب او و گربه‌اش، شیرین و دوست‌داشتنی هستند. این کتاب به ما نشان می‌دهد که دوستی و رابطه با هر موجودی، می‌تواند ما را در تاریک‌ترین روزهای زندگی‌مان نجات دهد. زاویه‌ی دید داستان‌های او و گربه‌اش، دائماً بین انسان و گربه تغییر می‌کند. یکی از جالب‌ترین بخش‌های کتاب زمان‌هایی است که انسان‌ها از دید گربه‌ها روایت می‌شوند. انگار گربه‌ها زبان و احساسات انسان‌ها را درک می‌کنند و با آن‌ها همذات‌پنداری می‌کنند. برای مثال شخصیت اصلی داستان سوم به بیماری آگورافوبیا مبتلاست. گربه‌ای که مراقبت از او را به عهده می‌گیرد، عاشق بیرون رفتن است؛ اما با تأثیر گرفتن از صاحبش، موقع بیرون رفتن دلهره دارد.

ماکوتو شینکای برای اولین بار در سال 1999 فیلم کوتاه پنج‌ دقیقه‌ای «او و گربه‌اش» را ساخت. او در سال 2013 با همراهی ناروکی ناگاکاوا، کتاب او و گربه‌اش را نوشت. در سال 2016 براساس همین داستان‌ها یک مجموعه‌ی‌ تلویزیونی 4 قسمتی با همین نام تولید شد. شینکای از همان بچگی از گربه‌ها نگهداری می‌کرد و در زمان‌های مختلف، گربه‌های زیادی را به فرزندخواندگی قبول کرده بود. پس جای تعجب نیست که دنیای گربه‌ها را به‌خوبی درک می‌کند.

نشر کتاب کوله‌پشتی کتاب او و گربه‌اش را با ترجمه‌ی مژگان رنجبر به انتشار رسانده است.

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب او و گربه‌اش

کتاب او و گربه‌اش در سال 2013 نوشته شد و در سال 2016، انیمه‌ای با عنوان «او و گربه‌اش: همه چیز جریان دارد» براساس داستان‌های این کتاب ساخته شد. کازویا ساکاموتو کارگردان این اثر، آن را در استودیو لیدن فیلمز کیوتو تهیه کرد. همچنین سوباسا یاماگوچی با اقتباس از این انیمه، مجموعه مانگایی در همان سال منتشر کرد.

نکوداشت‌های کتاب او و گربه‌اش

  • تکان‌دهنده و به‌شدت دلچسب. این کتاب نشان می‌دهد که گربه‌ها چگونه می‌توانند ما را از منجلاب‌های روحی بیرون بیاورند. (نیک برادلی، نویسنده‌ی کتاب «گربه و شهر»)
  • ماکوتو شینکای در کتاب او و گربه‌اش، دنیایی عجیب‌وغریب را توصیف می‌کند. تصور نویسنده از دوستی میان مردم و گربه‌ها واقعاً شگفت‌انگیز است. (پابلیشرز ویکلی)
  • داستان‌هایی تأثیرگذار از ناروکی ناگاکاوا که احساسات شما را برمی‌انگیزانند. (دیلی میل)
  • کاملاً جذاب. از آن کتاب‌هایی که پیوند شما را با حیوانات محکم‌تر می‌کنند. (آبزرور)
  • هدیه‌ای عالی برای هر گربه‌دوست! (هیزل پریور، نویسنده‌ی کتاب «چگونه پنگوئن‌ها ورونیکا را نجات دادند»)

کتاب او و گربه‌اش برای چه کسانی مناسب است؟

داستان‌های کتاب او و گربه‌اش برای کسانی است که می‌خواهند در یک بعدازظهر آرام، کتابی لذت‌بخش و دل‌چسب بخوانند. کسانی که به گربه‌ها و ادبیات ژاپن علاقه دارند، از این اثر ماکوتو شینکای و ناروکی ناگاکاوا لذتی وافر خواهند برد.

در بخشی از کتاب او و گربه‌اش می‌خوانیم

جامعه بیشتر از واژه‌ها ساخته شده است. این موضوع را وقتی فهمیدم که شغلی پیدا کردم و قدم به درون دنیا گذاشتم. همه‌اش «این کار رو تموم کن!» یا «این رو به فلانی و فلانی بگو!» بود. کار فقط ازطریق تبادل واژه‌های مبهمی انجام می‌شد که بی‌درنگ محو می‌شدند و از بین می‌رفتند. همۀ آدم‌ها طوری با این موضوع سر می‌کردند که انگار کاملاً طبیعی است، اما از نظر من کم‌وبیش جادویی بود.

من از سروکار داشتن با اسناد و مدارک لذت می‌بردم؛ چون حس می‌کردم ماندگارند. به ‌نظر می‌رسید که همکارانم از این‌دست کارها خوششان نمی‌آید؛ بنابراین من آماده بودم انجامشان بدهم و درنتیجه برای همکارانم فردی مفید باشم. بی‌تردید در کار کردن با اسناد و مدارک بیشتر از سروکار داشتن با مردم احساس راحتی می‌کردم. آدم خوش‌بیانی نبودم و کم‌وبیش طولی نمی‌کشید که دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشم، اما دوستانم عاشق حرف ‌زدن بودند. هرگاه با تاماکی، که از دوران دانشگاه می‌شناختمش، وقت می‌گذراندم‌، بدون هیچ زحمتی بذله‌گویی می‌کرد و حسابی به خنده‌ام می‌انداخت. تاماکی می‌توانست برای هر وضعیتی معنایی پیدا کند، انگار می‌توانست چیزهایی را ببیند که من نمی‌توانستم ببینم. او همیشه به ‌نظرم فرد حیرت‌انگیزی می‌آمد.

من از آدم‌های پرحرف خوشم می‌آمد. اسم یکی از دوستانم نوبو بود. از من یک سال کوچک‌تر بود و خیلی حرف می‌زد؛ دربارۀ شغلش در شرکت بیمه، دربارۀ فیلم‌های علمی‌تخیلی، موسیقی الکترونیک و راجع‌به جنگ‌های باستانی در چین. او دربارۀ انواع و اقسام چیزها با من حرف می‌زد. به لطف او، دربارۀ سازوکار بیمه و راجع‌به نام فرماندهان جنگی مطالب زیادی می‌دانستم. دوستم تاماکی در توصیف مسائل بیرونی خوب بود و نوبو در تشریح آنچه در ذهنش انباشته بود. من نمی‌توانستم هیچ‌کدام از این کارها را انجام بدهم.

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسندگان
1: دریای واژه‌ها
2: نخستین شکوفه‌ها
3: خواب و آسمان
4: دمای جهان
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب او و گربه‌اش
نویسنده،
مترجممژگان رنجبر
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-461-600-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب او و گربه‌اش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب او و گربه‌اش

برای دریافت کتاب او و گربه‌اش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.