معرفی و دانلود کتاب اگر نویسنده بودی...

عکس جلد کتاب اگر نویسنده بودی...
قیمت:
6000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اگر نویسنده بودی... و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اگر نویسنده بودی... و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اگر نویسنده بودی...

کتاب اگر نویسنده بودی... نوشته‌ی جون لوئری نیکسون، داستان دختری به نام ملیا است که می‌خواهد درست مثل مادرش نویسنده شود. هرچند او دقیقاً مطمئن نیست که یک نویسنده چه کاری انجام می‌دهد برای همین مادرش شروع می‌کند تا به او چیزهایی از نویسندگی را یاد بدهد.

موضوع کتاب اگر نویسنده بودی... چیست؟

مادر ملیا نویسنده بود و با ماشین تایپش، کلمات کتابش را تایپ می‌کرد؛ برای نوشتن کتاب گاهی اوقات فقط می‌نشست و فکر می‌کرد. روزی ملیا تصمیمی گرفت؛ او هم دلش می‌خواست که مثل مادرش نویسنده شود. مادر که علاقه و اشتیاق او به نویسندگی را دید، شروع به توضیح دادن در مورد نویسندگی کرد. نویسندگی کاری دشوار و با جزییات و نکات فراروان بود که ملیا هیچکدام از آن‌ها را نمی‌دانست و تازه در حال یادگیری آن‌ها از مادرش بود. آیا ملیا می‌تواند روزی یک نویسنده‌ی موفق شود؟ شما چه فکر می‌کنید؟

جون لوئری نیکسون (Joan Lowery Nixon) در کتاب اگر نویسنده بودی... (If You Were a Writer) خانواده‌ای را به تصویر کشیده است که مادر با ذهن خلاقی که دارد، به نویسندگی کتاب مشغول است. ملیا دختر خانواده، وقتی مادرش را می‌بیند به کار نویسندگی و خلق داستان علاقه‌مند می‌شود اما او هیچ چیزی از نویسندگی نمی‌داند پس مادرش تصمیم می‌گیرد تا به او یاد بدهد که چگونه داستانی را شروع کند که برای مردم جذاب باشد و چگونه برای شخصیت اصلی داستان اتفاقاتی مهیج، مفرح، ترسناک و ... طراحی کند تا داستان کتاب به نحو جذاب و غیرقابل پیش‌بینی پیش برود و با کلمات ذهنش داستانی را خلق کند که مردم از خواندن آن لذت ببرند. کتاب اگر نویسنده بودی... علاوه بر به تصویر کشیدن داستان یک خانواده، نکات بسیار مفیدی در مورد نویسندگی برای کودکان بیان می‌کند و آن‌ها را با دنیای نویسندگی بیشتر آشنا می‌‌کند.

کتاب اگر نویسنده بودی... مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی جذاب و آموزنده خواهد بود و همچنین گزینه‌ای عالی برای کودکانی است که به نویسندگی علاقه دارند و نکات اولیه‌ی شروع نوشتن داستان را با بیانی ساده به آن‌ها می‌آموزد.

در بخشی از کتاب اگر نویسنده بودی... می‌خوانیم:

ملیا پرسید: «مامان، نویسنده‌ها چطوری سوژه پیدا می‌کنند؟

مادرش گفت: «اگر نویسنده بودی، میدانستی چطوری دنبال سوژه بگردی. سوژهها همه جا هستند. هر چه بیشتر دنبال سوژه بگردی، بیشتر پیدا می‌کنی.»

سوژه همان داستان است؟

نه، سوژه تازه شروع داستان است. اگر نویسنده بودی، می‌گذاشتی سوژه‌ها توی ذهنت ورجه وورجه کنند و می‌دیدی چطوری رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند. این طرف و آن طرفشان می‌کردی تا همه جایشان را ببینی. بهشان سیخونک می‌زدی، هلشان می‌دادی و بعضی از قسمت هایشان را دور می‌ریختی و مجبورشان می‌کردی همان طوری جلو بروند که تو می‌خواهی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اگر نویسنده بودی...
نویسنده
مترجممریم رزاقی
ناشر چاپیانتشارات سروش
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-964-12-0403-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اگر نویسنده بودی...

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اگر نویسنده بودی...

برای دریافت کتاب اگر نویسنده بودی... و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.