معرفی و دانلود کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

عکس جلد کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

چرا با وجود موفقیت‌های مختلف باز هم احساس پوچی داریم؟ کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو یکی از آثار درخشان سوند برینکمن، روانشناس دانمارکی است که به شما در یافتن جواب کمک می‌کند. این اثر نگاهی نو به مفهوم «رضایت‌مندی» دارد و توضیح می‌دهد چرا رویکرد بسیاری از راهبران موفقیت برای معنا بخشیدن به زندگی کافی نیست.

درباره‌ی کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

بیشترین پیغامی که انسان مدرن از رسانه دریافت می‌کند تلاش برای به فعلیت رساندن توانایی‌هاست. خیل عظیمی از مشاوران، سخنرانان و نویسندگان معتقدند که تنها راه خوشبختی، زیستن تمام پتانسیل‌هایی است که در وجود ما پنهان شده، اما آیا این ایده عملی است؟ سوند برینکمن نویسنده‌ی کتاب ایستگاه‌ها (Standpoints: 10 old ideas in a new world) معتقد است برای رسیدن به رضایت واقعی نیاز به یافتن معنا داریم. ثروت، شهرت و لذت‌جویی قطعاً دارایی‌های خوشایندی هستند ولی به سرخوشی ناشی از آن‌ها نمی‌توان برای مدتی طولانی تکیه کرد. از طرف دیگر ما آنقدر بر پیشرفت شخصی و دارایی‌های مادی متمرکز شده‌ایم که منابع اصلی سعادت را فراموش کرده‌ایم. ​اما چه چیزهایی واقعاً ارزش تلاش را دارند؟

برینکمن که استاد دانشگاه آلبوی دانمارک در رشته‌ی روانشناسی است توجه ویژه‌ای به معنای تجربیات زندگی دارد. او در این اثر نشان می‌دهد مهم‌ترین دارایی‌های ما چیزهایی هستند که ارزش ذاتی دارند؛ به عبارتی، به‌خودی‌خود ارزشمند هستند. اموری همچون کمک به هم‌نوع، آزادی، حقیقت، عشق و زیبایی مسحورکننده‌ی روابط انسانی که گاه از دیدن آن عاجزیم. کتاب ایستگاه‌ها با استدلال‌هایی قانع‌کننده به خوانندگانش می‌گوید برای یافتن رضایت ماندگار باید از پرسیدن سوال «فایده‌ی انجام این کار برای من چیست؟» دست بردارند. تغییر تمرکز از منافع شخصی به سمت خانواده، دوستان و جوامع ایستگاه‌هایی است که می توانیم حین پیمودن مسیر پرشتاب زندگی مدتی کنارشان توقف کرده، بار سنگین اهداف را کنار گذاشته و برای زمانی هرچند کوتاه استراحت کنیم.

به یاد داشته باشید که هدف سوند برینکمن بی‌ارزش کردن دستاوردها و لذت‌های دنیوی نیست. آموزش‌های این اثر کمک می‌کند تعادلی واقعی بین سود شخصی و نفع جمعی برقرار و اهمیت ارتباط با دیگران را درک کنید. پیام اصلی کتاب ایستگاه‌ها یادآوری پیوند ما با اجتماع است، چیزی که ما در گیرودار مدرنیته آن را از خاطر برده‌ایم و به همین دلیل علی‌رغم موفقیت‌های ستودنی، ‌احساس پوچی داریم.

نکوداشت‌های کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

- کتابی هوشمندانه، طنزآلود و قدرتمند که مطالعه آن بسیار لذت‌بخش است. (Matthew Taylor، انجمن سلطنتی هنر)

- این اثر مباحث کتاب محکم بایست (Stand firm) را تکمیل و یادآوری می‌کند چه چیزی واقعاً زندگی یک انسان را ارزشمند می‌سازد. (Todd May، دانشگاه کلمسون)

- سوند برینکمن شجاعانه نشان می‌دهد چگونه در برابر سونامی آثار خودسازی و موفقیت مقاومت کنیم و با دستورالعمل‌هایی واقعی، به خوشبختی برسیم. (Barbara S. Held، استاد روانشناسی و مطالعات اجتماعی در کالج بودوین)

کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو مناسب چه کسانی است؟

اگر از فشار دنیای مدرن برای خودسازی خسته شده‌اید و راهکارهای موجود را برای رسیدن به خوشبختی ناکافی می‌دانید، مطالعه کتاب ایستگاه‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با سوند برینکمن بیشتر آشنا شویم

سوند برینکمن (Svend Brinkmann) دانش‌آموخته‌ی و استاد رشته‌ی روانشناسی در دانشگاه آلبوی دانمارک است. پژوهش‌ها و مطالعات بریکمن بیشتر در حوزه‌ی مطالعات بینارشته‌ای دسته‌بندی می‌شود. تسلط او به مباحثی در فلسفه و اخلاق موجب شده که او بتواند در آثارش نظرورزی‌های جامع‌تری داشته باشد. برینکمن کتاب‌های بسیاری منتشر کرده که از مهم‌ترین‌ آثارش، می‌توان کتاب‌ «ایستگاه‌ها»، «محکم بایست» و «فضیلت کناره‌گرفتن» را نام برد.

جملات برگزیده‌ی کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

- بخشودن فقط نابخشودنی را می‌بخشد. (ژاک دریدا)
- انسان حیوانی است که حق عهدبستن دارد. (فردریش نیچه)
- آزادی اولاً و بالذات با مسئولیت‌ها ساخته می‌شود و نه امتیازات. (آلبر کامو)
- حتی اگر هیچ حقیقتی وجود نداشته باشد، باز هم انسان می‌تواند صادق باشد. (هانا آرنت)

در بخشی از کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو می‌خوانیم

ثابت کردیم که غلبه بر ابزاری‌سازی و مقاومت در برابرِ نیهیلیسم دو روی یک سکه‌اند. چنان‌که پیش‌تر گفتیم، قدم اول این کتاب این است که فرایند غلبه بر ابزاری‌سازی، اگر می‌خواهیم نسبتی غیرنیهیلیستی با معنا برقرار کنیم، به جنبه‌ای عملی در زندگی روزمرۀ ما نیاز دارد و نه رویکردی کاملاً نظری. اما چگونه می‌توان به این جنبه دست یافت؟ هم متون دینی و هم کتاب‌های خودیاریِ مدرن در ارائۀ نصیحت‌های عملی استادند و معمولاً این کار را با دادن دستورالعمل‌های فشرده‌ای انجام می‌دهند که با آن‌ها می‌توان زندگی را گذراند.

اگر بخواهیم از اصطلاحات فنی استفاده کنیم، این دستورالعمل‌ها مثل «منابع نمادین» عمل می‌کنند، به عبارت دیگر، مثل اجزای فرهنگیِ کوچکی که برای تنظیم تفکرات و احساسات و اعمالمان به کار می‌بریم. حین مواجهه با انتخابی دشوار، یک مسیحی شاید بپرسد که «حال مسیح چه خواهد کرد؟»؛ او به مسیحِ آرمانی به‌مثابۀ منبعی نمادین متوسل می‌شود. یا شاید آهنگی زیر لب زمزمه کنیم تا با آن همچون منبعی نمادین به خودمان قوت قلب بدهیم. مثلاً، اگر در تاریکی به‌سمت خانه قدم بزنیم و بترسیم، چیزی زیرلب زمزمه می‌کنیم.

در محکم بایست، با دستورالعمل هفت‌مرحله‌ای خودم، از کتاب‌های خودیاری تصویری کاریکاتوری ترسیم کردم تا در دام تکیه بر انعطاف و پیشرفت پایان‌ناپذیری که می‌گویند نیفتیم. وقتی کتاب را می‌نوشتم، به نظرم رسید آدمیزاد وقتی بی‌شیله‌پیله و راحت می‌نویسد می‌تواند نفس راحتی بکشد. این کتاب از آن ساختار هفت‌مرحله‌ای استفاده نمی‌کند. این کتاب دَه ایده را از دَه فیلسوف با آغازگاه‌ها و دوره‌های مختلف تاریخی مطرح می‌کند. امیدوارم این ایده‌ها منبعی نمادین باشند برای فرد مدرنی که در یافتن معنا کنجکاو است. محکم بایست نقدی صریح بر جامعه بود، که مبحثی ضمنی دربارۀ معنا و ارزش زندگی را در خود جای می‌داد. برعکس، ایستگاه‌ها به امر معنادار صراحت می‌بخشد، درصورتی‌که نقد اجتماعی در آن تلویح بیشتری دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه: زندگیِ معنادار
معنا و ابزاری‌سازی
امرِ کارآمد
روان‌شناسیِ ابزاری‌ و فلسفۀ ناکارآمد
تهدید نیهیلیسم
ساختار کتاب
 [1] خوبی
یودایمونیا و فضایل
سوبژکتیویسم مدرن
 [2] شرافت
ارزش یا شرافت؟
شرافت در عصر حاضر
 [3] عهد
اهمیت عهد
عهد و گناه
عهدهای ابزاری‌شده؟
 [4] «خود»
ربط ساخته می‌شود
ربط اخلاقی با خود
 [5] حقیقت
حقیقت در جهانی نامطمئن
شرافت حقیقت
 [6] مسئولیت
مطالبه از کجا می‌آید؟
اخلاقِ دست
 [7] عشق
مطلق‌بودنِ خیر
چیزی غیر از خودت
عشق به «خود»
 [8] بخشودن
عشق و امر نابخشودنی
بخشودن و اخلاق نامتقارن
 [9] آزادی
اگزیستانسیالیست تراژیک
دو مفهوم آزادی
درباب ابزاری‌سازی آزادی
 [10] مرگ
فلسفه‌ورزی و مردن
فیلسوف در برج
همگی می‌میریم؛ حالا که چه؟
سخن آخر: چشم‌اندازهایی به‌سوی معنای زندگی
دیالکتیک روشنگری
چهار نظرگاه دربارۀ معنا
به ماشین تجربه خوش آمدید
پی‌نوشت‌ها
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو
نویسنده
مترجمعلیرضا صالحی
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-8091-84-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

برای دریافت کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.