معرفی و دانلود کتاب حافظه برای مدیران

عکس جلد کتاب حافظه برای مدیران
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حافظه برای مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حافظه برای مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حافظه برای مدیران

ویکی کالپین در کتاب حافظه برای مدیران، دلایل ضعف حافظه در مدیران و کارشناسان را بررسی کرده و راهکارهایی برای تقویت آن ارائه می‌دهد. کالپین که نزدیک به دو دهه بر روی حافظه تحقیق کرده، در این کتاب کوچک، ساختار ذهن انسان را از نظر علمی مرور می‌کند. او در این اثر نکاتی کاربردی پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کنند تا عملکرد حافظه‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت‌ شما پیشرفت کند.

درباره‌ی کتاب حافظه برای مدیران

یکی از مشکلات رایج و مشترک در میان مدیران و کارشناسان، فراموشی است. ممکن است نام اطرافیانشان را فراموش کنند، زمان جلسات را از خاطر ببرند، حرف‌هایشان را به یاد نیاورند، اسناد را گم کنند و بدتر از همه کارهای مهمی که باید انجام می‌دادند را به فراموشی بسپارند. این مسأله بسیار رایج است و دلایل زیادی برایش ذکر شده که بخشی از آن‌ها نامعتبر هستند و اما بخشی دیگر می‌توانند علل حقیقی این معضل باشند. ذهن انسان ساختاری پیچیده و تودرتو دارد و اختلالی مانند فراموشی می‌تواند ریشه‌های عمیقی داشته باشد. از طرف دیگر مدیران به خاطر مشغله‌ی زیاد فرصتی برای بررسی مشکل و حضور در کلاس‌های تقویت حافظه را ندارند. یکی از کتاب‌هایی که تلاش دارد به این گروه از افراد کمک کند وضعیت‌ خود را بهبود ببخشند، کتاب حافظه برای مدیران (The memory pocketbook) است. ویکی کالپین (Vicki Culpin) در این کتاب می‌کوشد دلایل مهم و اصلی فراموشی را بررسی نماید. پس از آن، چندین راهکار ارائه می‌دهد که می‌توانند ظرف مدت کوتاهی کارکرد حافظه را تقویت کنند.

ویکی کالپین روان‌شناس و متخصص رفتار سازمانی است. او تقریباً بیست سال در مورد مسائل مهم مدیران، ازجمله ضعف حافظه پژوهش‌های ارزشمندی انجام داده. او در این تحقیقات به رابطه‌ی بین حافظه و کم‌خوابی و سلامتی پرداخته است. نتیجه‌ی کار این نویسنده کتاب کوچک و جیبی حافظه برای مدیران شده که می‌کوشد خیلی فشرده و سریع به این مشکل بپردازد. او در وهله‌ی اول ذهن انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد و تلاش می‌کند علت فراموشی را از نظر علمی بررسی نماید. ساختار ذهنی انسان بسیار پیچیده است و ذخیره‌سازی اطلاعات در فرایندی چندمرحله‌ای اتفاق می‌افتد. ما سه سطح حافظه داریم: حافظه‌ی حسی، حافظه‌ی کوتاه‌مدت و حافظه‌ی بلندمدت. حافظه‌ی حسی اولین بخشی است که اطلاعات بیرونی را در خود ذخیره می‌کند و آن‌ها را در حد چند ثانیه در خود نگه می‌دارد. این بخش خودآگاه نیست و انسان بر روی آن کنترلی ندارد. حافظه‌ی کوتاه‌مدت، خودآگاه است و می‌تواند مدت‌زمان بیشتری داده‌ها را حفظ کند. این حافظه دائماً فعال است و هر لحظه اطلاعات جدید را پردازش می‌کند. ما با تکرار و تمرین می‌توانیم اطلاعات را از این قسمت به حافظه‌ی بلندمدت انتقال دهیم. وقتی داده وارد مرحله‌ی بلندمدت شود عملاً در حوزه‌ی ناخودآگاه قرار می‌گیرد. گنجایش حافظه‌ی بلندمدت بسیار زیاد است و می‌تواند حجم عظیمی از داده‌ها را در خود جای دهد.

ویکی کالپین به این نکته اشاره می‌کند که ذهن برای دسته‌بندی اطلاعات و فراخوانی آن‌ها مدل‌های تکامل‌یافته‌ای دارد که البته گاهی ممکن است در آن‌ها اختلالی رخ دهد. او برای این اختلالات، به علل متعددی اشاره می‌کند. از نظر او خستگی، تمرکز کم، استرس و فشار کاری می‌توانند از جمله دلایل این اتفاق باشند. کالپین پس ‌از آن، به سراغ حافظه‌ی کوتاه‌مدت می‌رود و راهکارهایی پیشنهاد می‌دهد تا بتوان این بخش را تقویت کرد. او در ادامه‌ی کتاب حافظه برای مدیران، حافظه‌ی بلندمدت را مورد مطالعه قرار می‌دهد و روش‌هایی پیش روی خواننده‌اش می‌گذارد تا بتوانند حجم ذخیره‌سازی اطلاعات در این بخش از ذهن را افزایش دهد.

کتاب حافظه برای مدیران با راه‌حل‌ها و تمریناتی ساده، کمک می‌کند در مدتی کوتاه وضعیت حافظه‌‌ی خود را بهبود دهید. اثر حاضر را علیرضا صالحی ترجمه و نشر سایبان منتشر کرده است.

کتاب حافظه برای مدیران مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به مدیران و کارشناسان سازمان‌ها، همچنین علاقمندان حوزه‌ی روانشناسی شناختی توصیه می‌شود.

با ویکی کالپین بیشتر آشنا شویم

ویکی کالپین روان‌شناس، مؤلف و استاد دانشگاه اهل انگلیس است. او از دانشگاه لنکستر در رشته‌ی روان‌شناسی فارغ‌التحصیل شده و در دانشکده‌ی هالت، به تدریس رفتار سازمانی مشغول است. تحقیقات او عمدتاً در زمینه‌های سلامتی، مدیریت و محیط‌های کاری متمرکز بوده. کتاب «تجارت خواب» دیگر اثر ویکی کالپین است.

در بخشی از کتاب حافظه برای مدیران می‌خوانیم

بهترین راه برای به‌خاطرسپردن هر چیزی، ایجاد یک تصویر دیداری از آن است. برخی تکنیک‌ها و راهکارهای به‌خاطرسپردن، مبتنی بر این اصل هستند که بهترین راه برای به‌خاطرسپردن هر چیزی، ایجاد یک تصویر دیداری از آن است. در حالی که این روش برای انواع خاصی از اطلاعات (مانند نمودارهای پیچیده) مناسب است، درک این موضوع که عواملی مانند نوع حافظه، نوع مطلب و سبک یادگیری مورد علاقه شما مؤثرترین راهکار را برای شما تعیین می‌کنند، از اهمیت برخوردار است. حافظه شما خاص شماست و بنابراین مؤثرترین راه‌ها برای بهبود حافظه نیز خاص شما خواهند بود. در نتیجه یک روش برای همه افراد مناسب نیست و بهترین روش هم وجود ندارد.

فراموشی وجود ندارد، آن نقص عملکرد حافظه است. اگر احساس می‌کنید حافظه ضعیفی دارید، احتمالاً معتقد هستید که فراموشی یک ضعف است. بدیهی است که فراموش کردن مطالب مهم ایده‌آل نیست اما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم هر چیزی که درک می‌کنیم را به خاطر بسپاریم. اگر بتوانیم همه چیزهایی که هر روز در دنیای اطرافمان می‌بینیم، می‌شنویم، استشمام می‌کنیم، لمس می‌کنیم و می‌چشیم را به خاطر بسپاریم و قادر باشیم آن‌ها را به یاد آوریم، مغز تبدیل به یک سیستم بسیار ناکارامد (و بسیار مغشوش) خواهد شد. اهمیت قابلیت فراموش کردن را می‌توان با اشاره به و. س. شرشفسکی، اهل روسیه که به S مشهور است، نشان داد. اِس یک حافظه استثنایی داشت، اما فراموش کردن هرگونه اطلاعات صرف‌نظر از عادی یا خسته‌کننده بودن آن برای او تقریباً غیرممکن بود. او در یک تیمارستان در شوروی که برای مبتلایان به بیماری روانی بود به زندگی خود پایان داد.

فهرست مطالب کتاب

افسانه‌ها و واقعیت
دلایل ضعف حافظه
ساختار و انواع حافظه
بهبود حافظه کوتاه‌مدت
راهکارهایی برای حافظه بلندمدت
راهکارهای بازیابی حافظه بلندمدت
آخرین یافته‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حافظه برای مدیران
نویسنده
مترجمعلیرضا صالحی
ناشر چاپینشر سایبان
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-600-96242-1-8
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حافظه برای مدیران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حافظه برای مدیران

برای دریافت کتاب حافظه برای مدیران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.