معرفی و دانلود کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

عکس جلد کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو اثری درخشان از سوند برینکمن، روان‌شناس و نویسنده‌ی نام‌آشنای دانمارکی است. برینکمن در این کتاب از دریچه‌ای متفاوت به مفهوم رضایتمندی و کامیابی در زندگی پرداخته است و توضیح می‌دهد چرا رویکردها و راهکارهای اغلبِ پیش‌گامان حوزه‌ی موفقیت برای دستیابی به شادکامی و معنای شخصی در زندگی کافی نیست.

درباره‌ی کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

سوند برینکمن (Svend Brinkmann) در کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو (Standpoints: 10 Old Ideas in a New World) به بازبینی و بازآفرینی مفهوم رضایتمندی در زندگی دست زده است. انسان امروزی با پیام‌های متعددی درباره‌ی ضرورت خودشناسی و تعمق در خود، بازسازی افکار و به فعلیت رساندن توانایی‌هایش محاصره شده‌ است. روزی نیست که یک یا چند پیام انگیزشیِ تکراری دریافت نکنیم و همان جملات مبتذل و فاقد ارزش همیشگی به خوردمان داده نشوند. احاطه شده‌ایم با خیل عظیمِ مشاوران، سخنرانان انگیزشی، نویسندگان و دیگر افراد مشتاقی که قصد دارند به زور هم که شده ما را به موفقیت برسانند! همگی هم عمیقاً باور دارند که هر انسانی، گنجینه‌ای عظیم از توانایی‌های بالقوه است که بی‌صبرانه در انتظار رسیدن فرصتی برای ابراز هستند. اما آیا این اندیشه‌ای صحیح و عملی است؟ آیا این تنها راه رسیدن به خوشبختی و کامیابی واقعی در زندگی است؟ آیا ارزش‌های زندگی از فردی به فرد دیگر متغیر نیست و مسیر و مقصدی که خوشبختی نام دارد، برای همه‌ی انسان‌ها یکسان است؟

سوند برینکمن استاد دانشگاه آلبوی دانمارک در رشته‌ی روان‌شناسی است. او در پی مطالعات و پژوهش‌های خود به این نکته دست یافته است که رضایت واقعی در زندگی در گرو یافتن معناست. البته که ثروت، شهرت و بهره‌ بردن از لذات زندگی بخشی از خوشبختی است اما رضایتمندیِ حاصل از آن‌ها ماندگار نیست و نمی‌توان برای مدتی طولانی به آن‌ها تکیه کرد. برینکمن معتقد است انسان امروزی مفهوم سعادت را فراموش کرده است. او که توجه ویژه‌ای به معنای تجربیات زندگی دارد، مهم‌ترین دارایی‌های هر فرد را چیزهایی می‌داند که برای او ارزشمندند، چیزهایی که به‌خودی‌خود از ارزشی ذاتی برخوردار هستند؛ مسائلی از قبیل کمک به هم‌نوع، عشق، زیبایی، حقیقت و ارتقای روابط انسانی. برینکمن باور دارد که گاهی‌اوقات ما از دیدن همین مسائل حیاتی و واضح عاجزیم و نیازمند آن هستیم تا گستره‌ی دید خود را افزایش دهیم و نگرش و بینش دیگری نسبت به زندگی و ارزش‌های آن در پیش بگیریم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

سوند برینکمن در کتاب صوتی ایستگاه‌ها با بیان استدلال‌هایی قانع‌کننده به مخاطب خود نشان می‌دهد که برای رسیدن به رضایتی ماندگار از زندگی باید از پرسیدن این پرسش دست بردارند که «فایده‌ی این کار برای من چیست؟» با برداشتنِ تمرکز از خود و منافع شخصی و توقف در ایستگاهِ منافع خانواده، دوستان، همکاران و دیگر افراد جامعه است که می‌توان اندکی از شتاب زندگی کاست، بار سنگین اهداف شخصی و خودسازی‌های ناکارآمد را اندکی کنار گذاشت و استراحتی کوتاه اما مفید و پرثمر داشت.

هدف سوند برینکمن از بیان این رویکرد، نفی دستاوردهای مادی و لذات دنیوی نیست بلکه او درصدد است تا با برقراری تعادلی نسبی اما واقعی میان سود شخصی و نفع جمعی، اهمیتِ معنا در زندگی فردی و اجتماعی را به افراد یادآور شود؛ از این رو شاید بتوان پیام اصلی کتاب ایستگاه‌ها را ایجاد و حفظ پیوندی عمیق با اجتماع دانست؛ پیوندی که فقدانِ آن به پوچی و سردرگمی انسان امروزی انجامیده و با روندِ کنونی، ارزش آن برای او هر روز کم‌رنگ‌تر از روز قبل می‌شود.

کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو را به همت آوانامه و در همکاری با انتشارات ترجمان علوم انسانی، با ترجمه‌ی علیرضا صالحی و خوانش سلمان ظاهری می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

  • کتاب ایستگاه‌ها اثری قدرتمند، هوشمندانه و آمیخته به طنز است که مطالعه‌ی آن بسیار لذت‌بخش است. (Matthew Taylor، انجمن سلطنتی هنر)
  • مباحث کتاب ایستگاه‌ها یادآور محتوای کتاب محکم بایست (Stand Firm) است و آن را تکمیل می‌کند. پرسشی که این کتاب به خاطر ما می‌آورد این است که چه چیزی به‌واقع زندگی یک انسان را ارزشمند می‌سازد. (Todd May، دانشگاه کلمسون)
  • سوند برینکمن در کتاب ایستگاه‌ها شجاعانه به ما نشان داده است که چگونه در برابر سونامی آثار خودسازی و موفقیت مقاومت نماییم و با راهکارها و دستورالعمل‌هایی واقعی به خوشبختی دست یابیم. (Barbara S. Held، استاد روانشناسی و مطالعات اجتماعی در کالج بودوین)

کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر احساس می‌کنید زیر بار انبوهی از مطالب خودیاری غرق شده‌اید؛ اگر از فشار روزافزون دنیای مدرن برای خودشناسی و خودسازی جز سردرگمی چیز دیگری عایدتان نشده است و راهکارهای آن‌ها را ناکافی و ناکارآمد می‌دانید، شنیدنِ کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو می‌شنویم

شاید فلسفه ابزاری به دستمان بدهد تا تفکرمان را در بستر ببینیم، ولی به باور من باید با مقصدی عملی دست به این کار بزنیم. هدف تأمل فلسفی، چنان‌که مورخ فلسفه پیر آدو صورت‌بندی کرده است، باید بتواند به «زندگی فلسفی» منجر شود. در دانشکده‌های مدرن، فلسفه رشته‌ای تحلیلی است اما در یونان باستان اصلاً نوعی شیوه‌ی زندگی بوده است. شیوه‌ی زندگی شاید بیشتر به فلسفه‌ی اخلاق اطلاق شود (که به افراد کمک می‌کند بهتر زندگی کنند) یا شاید هم به سیاست (که کمک می‌کند جامعه‌ای خوب بسازند)، اما آن‌زمان به منطق هم در قامت ابزاری عملی نگاه می‌کردند که می‌شد با آن اندیشه‌ای شفاف را پروراند؛ همین‌طور فیزیک (آن‌وقت زیرمجموعه‌ی فلسفه بود) که به آن به چشم نوعی عمل متفکرانه درباره‌ی جایگاه انسان در کیهان نگریسته می‌شد. این کتاب تلاش می‌کند فلسفه را به‌مثابه شیوه‌ای از زندگی احیا کند، شیوه‌ای که به ما کمک می‌کند درباره‌ی اینکه چه چیزی زندگی را معنادار می‌سازد تأمل کنیم. مقصود اصلی همه‌ی مکاتب کلاسیک فلسفی (افلاطون‌گرایی، اپیکورگرایی، رواقی‌گری، کلبی‌گرایی) پایدیا بودن است (یعنی پروراندن، آموزش و شکل‌دهیِ اخلاقیِ شهروندان ایدئال). به تعبیر دیگر، فلسفه کمک‌حالِ ما در زیستن بر طبق طبیعت انسانی‌مان بود. پایدیا کلنجار رفتن با ارزش ذاتی بود، ارزشی که وسیله‌ی غایتی دیگر قرار نمی‌گرفت. آموزش (پایدیا) خودش غایت بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
4 دقیقه
پیشگفتار
56 دقیقه
مقدمه: زندگی معنادار
34 دقیقه
فصل اول: خوبی
27 دقیقه
فصل دوم: شرافت
18 دقیقه
فصل سوم: عهد
24 دقیقه
فصل چهارم: خود
16 دقیقه
فصل پنجم: حقیقت
24 دقیقه
فصل ششم: مسئولیت
27 دقیقه
فصل هفتم: عشق
22 دقیقه
فصل هشتم: بخشودن
29 دقیقه
فصل نهم: آزادی
23 دقیقه
فصل دهم: مرگ
31 دقیقه
سخن آخر: چشم‌اندازهایی به سوی معنای زندگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو
نویسنده
مترجمعلیرضا صالحی
راویسلمان ظاهری
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

برای دریافت کتاب صوتی ایستگاه‌ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.