معرفی و دانلود کتاب ایلان ماسک

عکس جلد کتاب ایلان ماسک
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایلان ماسک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایلان ماسک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایلان ماسک

والتر ایزاکسون در کتاب ایلان ماسک داستان زندگی مردی مهارناپذیر را به تصویر می‌کشد که ترکیبی است از نبوغ، آینده‌نگری، خطرپذیری، جنون، خلق‌وخوهای شیطانی، بلندپروازی و خیلی چیزهای دیگر. او در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز و برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال زندگی این نابغه‌ی سرکش را از کودکی تا زمان پرتاب دوم استارشیپ روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب ایلان ماسک

در سال 2،021 ایلان ماسک به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد و مجله‌ی تایم او را شخصیت سال اعلام کرد: «او مردی است که آرزو دارد سیاره‌ی ما را نجات دهد و سیاره‌ی جدیدی را برای نسل جدید بشر بسازد. دلقک، نابغه، رؤیاپرداز، صنعتگر، شیاد، ترکیبی از توماس ادیسون، پی. تی. بارنوم، اندرو کارنگی، دکتر منهتن از سریال «نگهبانان» و... که ماشین‌های الکتریکی اختراع می‌کند و به مریخ می‌رود.» ایلان ماسک در حال حاضر در رأس شش شرکت بزرگ قرار دارد: تسلا، اسپیس‌ایکس، نورالینک، بورینگ، ایکس (توئیتر سابق) و اپن‌اِی‌آی. با همه‌ی این‌ها، مردم سؤالات زیادی درباره‌ی او دارند. یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها این است: آیا او شیاد است یا نابغه؟ والتر ایزاکسون (Walter Isaacson) در کتاب ایلان ماسک (Elon Musk)، سفری به درون زندگی یکی از مشهورترین افراد حال حاضر جهان می‌کند تا به پاسخ این سؤال برسد.

معرفی و دانلود کتاب ایلان ماسک

والتر ایزاکسون زندگی‌نامه‌نویس باتجربه‌ای است که زندگی‌نامه‌های انیشتین‌، بنجامین فرانکلین، لئوناردو داوینچی، جنیفر داودنا و استیو جابز در کارنامه‌ی‌ او درخشان‌تر از دیگر آثارش هستند. او در کتاب ایلان ماسک همان روش نگارش زندگی‌نامه‌ی استیو جابز را دنبال می‌کند؛ اما جابز مانند ماسک از آن غول‌های توئیتر نبود که دم به دقیقه پست بگذارد و به رسانه‌های اجتماعی اعتیاد داشته باشد. تصورات عموم مردم از ایلان ماسک، از طریق همین شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده و شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از دستاوردهای چشمگیر او در سال‌های اخیر، نادیده گرفته‌ شده‌اند. ایزاکسون در این کتاب می‌خواهد چنین تصوراتی را سبک‌سنگین کند.

ایزاکسون از چند زاویه به شخصیت پیچیده‌ی ایلان ماسک نگاه می‌کند:

  • ایلان ماسک در صنعت: والتر ایزاکسون درباره‌ی چگونگی به وجود آمدن سازمان‌هایی چون تسلا و اسپیس‌ایکس تحقیق می‌کند. این قسمت از کتاب ایلان ماسک آینده‌نگری، بصیرت، پشتکار، عزم دیوانه‌وار، تعهد شخصی و بی‌رحمی بنیان‌گذار تسلا را منعکس می‌کند. ایلان ماسک چندین و چند بار در اجرای پروژه‌هایش با شکست مواجه می‌شود؛ اما انگیزه‌ای باورنکردنی همواره او را سرپا نگه می‌دارد. ایزاکسون اعتقاد دارد یکی از دلایل اصلی موفقیت‌های ماسک توجه او به جزئیات مهندسی و خلق روش‌هایی نوآورانه است.
  • ایلان ماسک در مدیریت: همین نابغه‌ای که ناسا تمام و کمال به او وابسته است، جنبه‌ی تاریک خود را در شیوه‌ی مدیریتی‌اش آشکار می‌کند: بی‌رحمی. او که خود روز و شب کار می‌کند، به تعادل بین کار و زندگی کارمندانش هیچ توجهی ندارد. ماسک عقیده دارد اگر کارکنانش بخواهند آسایش و اوقات فراغت را در اولویت قرار دهند، باید شرکت او را ترک کنند. والتر ایزاکسون در کتاب ایلان ماسک نشان می‌دهد که اخراج‌های ناگهانی، تصمیم‌گیری‌های بی‌منطق و تمایلات ضداجتماعی در سبک مدیریتی ماسک امری عادی به نظر می‌رسد. همانطور که یکی از دوستان قدیمی دانشگاهش می‌گوید: «می‌توانید با او کار کنید یا دوست او باشید. هر دوی این‌ها با هم امکان‌پذیر نیست.» با همه‌ی این‌ها بسیاری از کارمندان، او را شخصیتی الهام‌بخش می‌دانند؛ زیرا اهداف و آرزوهای او جاه‌طلبانه و جسورانه هستند.
  • ایلان ماسک در زندگی شخصی: والتر ایزاکسون در کودکی ایلان ماسک به‌دنبال نشانه‌هایی از شخصیت فعلی او می‌گردد. پسری باهوش که در مدرسه به طرز وحشیانه‌ای مورد آزار و اذیت قرار گرفت و پدری به نام ارول داشت: یک دکتر جکیل و مستر هاید واقعی. ایزاکسون رد پای چنین شخصیتی را در همه جا دنبال می‌کند: خلق و خوی عجیب ایلان ماسک که گاهی او را به بیماران دوقطبی شبیه می‌کند، رفتار او با کارکنانش، سه ازدواج ناموفقش، رابطه‌اش با فرزندان و... .

معرفی و دانلود کتاب ایلان ماسک

والتر ایزاکسون برای نوشتن این کتاب از سال 2021 تا 2023 ایلان ماسک را در همه جا دنبال کرد؛ در جلسات هیئت‌مدیره‌ی تسلا و اسپیس‌ایکس حضور به هم رسانید و ساعت‌ها با ماسک، خانواده، همکاران، دوستان و حتی دشمنانش وقت گذراند. وقتی ماسک تصمیم گرفت شرکت توئیتر را بخرد و شرکت اپن‌ای‌آی را به وجود آورد، ایزاکسون در کنارش بود. کتاب ایلان ماسک دقیقاً همان داستانی است که دوست دارید از ماسک بشنوید. شاید او پر از عیب‌های ریز و درشت باشد و مانند پدرش شخصیتی دوگانه از خود بروز دهد؛ اما باز هم نمی‌توان منکر این واقعیت شد که ایلان ماسک یکی از قهرمانان عصر جدید است که می‌کوشد جهان را هرطور شده، نجات دهد.

نشر میلکان کتاب ایلان ماسک را با ترجمه‌ی حانیه بیات روانه‌ی بازار کرده است.

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب ایلان ماسک

در نوامبر سال 2023 اعلام شد که شرکت «ای 24» قصد دارد فیلمی براساس کتاب ایلان ماسک با کارگردانی دارن آرونوفسکی بسازد.

جوایز و افتخارات کتاب ایلان ماسک

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال
  • کتاب منتخب سال اپل، آمازون، دیلی‌میل، تایمز و فایننشال تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب ساندی تایمز

نکوداشت‌های کتاب ایلان ماسک

  • زندگینامه‌نویسان کمی به اندازه‌ی والتر ایزاکسون شانس مصاحبت با افرادی چون استیو جابز و ایلان ماسک را دارند. مهم نیست که درباره‌ی ایلان چه فکر می‌کنید، این کتاب شما را با این سؤال مهم تنها می‌گذارد: آیا نوابغ همیشه نیمه‌دیوانه هستند؟ (فایننشال تایمز)
  • ایزاکسون، یکی از بهترین زندگی‌نامه‌نویسان حال حاضر، شخصیت ایلان ماسک را به‌خوبی نشان می‌دهد. او در کتاب ایلان ماسک به رازهای تاریک خانواده‌‌ی ایلان می‌پردازد، شخصیت ضداجتماعی ماسک را برملا می‌سازد، اعتیاد او به خطر را آشکار می‌کند و خیلی چیزهای دیگر. (دیلی میل)
  • پرتره‌ای بسیار خواندنی از یک شخصیت عجیب. کتاب ایلان ماسک اثری قابل‌توجه در کارنامه‌ی ایزاکسون به حساب می‌آید. (Literary Review)
  • ایزاکسون برای بررسی جامع پدیده‌ای به نام ایلان ماسک، با همه‌ی نزدیکان و اطرافیان او صحبت می‌کند و به کتابی تحسین‌آمیز می‌رسد. (ایندیپندنت)
  • ایلان ماسک هیچ‌وقت حد وسط نداشته: مردم یا عاشق او هستند یا از او متنفرند. اما والتر ایزاکسون بهترین زاویه را برای شناخت ایلان انتخاب کرده است. (لس‌آنجلس تایمز)
  • هر چه را درباره‌ی مدیرعامل اسپیس‌ایکس می‌دانید، فراموش کنید و کتاب ایلان ماسک را بخوانید. (اکونومیست)

کتاب ایلان ماسک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید از نزدیک با زندگی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های حال حاضر دنیا آشنا شوید، کتاب ایلان ماسک را بخوانید.

در بخشی از کتاب ایلان ماسک می‌خوانیم

هنگامی که پیتر رایو، پسرخاله‌ی ماسک، در اوایل سال 1999 به ملاقاتش رفت، متوجه شد که ماسک سخت مشغول مطالعه‌ی کتاب‌های نظام بانکی است. او توضیح داد: «دارم به قدم بعدی‌م فکر می‌کنم.» در مدتی که در اسکوشیابانک کار می‌کرد، به او ثابت شده بود که این صنعت آماده‌ی زیرورُو‌شدن است؛ بنابراین در مارچ 1999، X.com را با هریس فریکر، یکی از دوستانش از بانک، تأسیس کرد.

ماسک دیگر می‌توانست کاری را بکند که به سی‌ان‌ان گفته بود: یا مثل مولتی‌میلیونر‌ها زندگی کند یا همه‌ی دارایی‌اش را برای تأسیس شرکت جدید دیگری خرج کند. او در تقسیم‌بندی دارایی‌اش، 12میلیون دلار را در X.com سرمایه‌گذاری کرد و پس‌از کسر مالیات، حدود 4میلیون دلار برای خود گذاشت.

برنامه‌ی بزرگی برای X.com داشت. فروشگاهی چندمنظوره می‌شد که تمام نیازهای مالی را برآورده می‌کرد: امور بانکی، خریدهای دیجیتالی، حساب جاری، کارت اعتباری، سرمایه‌گذاری و وام. تراکنش‌ها بدون معطلی فوراً انجام می‌شد. دیدگاه او این بود که پول صرفاً داده‌ای در پایگاه داده است و می‌خواست راهی ابداع کند که همه‌ی تراکنش‌ها با امنیت و هم‌زمان با تراکنش ثبت شوند. ایلان می‌گوید: «اگه دلیلی برای مصرف‌کننده باقی نذاری که از سیستم پول برداشت کنه، همه‌ی پول‌ها در اون سیستم قرار می‌گیرن و ارزش شرکت، مولتی‌تریلیون دلاری می‌شه.»

به نظر بعضی از دوستانش، وقتی بانک آنلاین اسمی شبیه سایت‌های مستهجن داشته باشد، احتملاً اعتماد افراد را جلب نمی‌کند؛ اما ماسک نام X.com را دوست داشت. به‌جای اینکه مانند زیپ2 خیلی هوشمندانه باشد، ساده و به‌یادماندنی بود و به‌راحتی تایپ می‌شد. همچنین به او این امکان را می‌داد که جالب‌ترین آدرس‌ ایمیل آن زمان را داشته باشد: x.com@. دیگر هر اسمی می‌خواست بگذارد، از اسم بچه گرفته تا شرکت، سراغ حرف «اکس» می‌رفت.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: الهه‌ی آتش
فصل اول: ماجراجویان
فصل دوم: ذهنی از برای خود
فصل سوم: زندگی با پدر
فصل چهارم: جست‌وجوگر
فصل پنجم: عجله برای فرار
فصل ششم: کانادا
فصل هفتم: کوئینز
فصل هشتم: دانشگاه پِن
فصل نهم: رفتن به غرب
فصل دهم: زیپ۲
فصل یازدهم: جاستین
فصل دوازدهم: X.com
فصل سیزدهم: کودتا
فصل چهاردهم: مریخ
فصل پانزدهم: مرد موشکی
فصل شانزدهم: پدران و پسران
فصل هفدهم: شتاب‌گیری
فصل هجدهم: قوانین ماسک برای ساخت موشک
فصل نوزدهم: آقای ماسک به واشینگتن می‌رود
فصل بیستم: بنیان‌گذاران
فصل بیست‌ویکم: رودستر
فصل بیست‌ودوم: کواج
فصل بیست‌وسوم: دو تلاش
فصل بیست‌وچهارم: گروه ضربت
فصل بیست‌وپنجم: هدایت امور
فصل بیست‌وششم: طلاق
فصل بیست‌وهفتم: سومین تلاش
فصل بیست‌وهشتم: در لبه‌ی سقوط
فصل بیست‌ونهم: پرتاب چهارم
فصل سی‌ام: نجات تسلا
فصل سی‌ویکم: مدل اس
فصل سی‌ودوم: فضای خصوصی
فصل سی‌وسوم: پرتاب فالکون 9
فصل سی‌وچهارم: ازدواج با تلولا
فصل سی‌وپنجم: ساخت و تولید
فصل سی‌وششم: ماسک و بزوس
فصل سی‌وهفتم: فالکون در آشیانه
فصل سی‌وهشتم: فرازوفرودهای رابطه با تلولا
فصل سی‌ونهم: هوش مصنوعی
فصل چهلم: راه‌اندازی سامانه‌ی خودران اتومبیل
فصل چهل‌ویکم: انرژی خورشیدی
فصل چهل‌ودوم: بورینگ کمپانی
فصل چهل‌وسوم: روابط پُرفرازونشیب
فصل چهل‌وچهارم: سقوط به درون تاریکی
فصل چهل‌وپنجم: جهنم کارخانه‌ی فریمانت
فصل چهل‌وششم: هشدار حلقه‌باز
فصل چهل‌وهفتم: زدن به سیم آخر
فصل چهل‌وهشتم: گرایمز
فصل چهل‌ونهم: شانگهای
فصل پنجاهم: سایبرتراک
فصل پنجاه‌ویکم: استارلینک
فصل پنجاه‌ودوم: استارشیپ
فصل پنجاه‌وسوم: روز خودمختاری
فصل پنجاه‌وچهارم: گیگا تگزاس
فصل پنجاه‌وپنجم: زندگی خانوادگی
فصل پنجاه‌وششم: تختِ‌گاز
فصل پنجاه‌وهفتم: بزوس علیه ماسک، راند دوم
فصل پنجاه‌وهشتم: پروژه‌ی طوفانی استارشیپ
فصل پنجاه‌ونهم: پروژه‌ی طوفانی خورشیدی
فصل شصتم: تفریح شبانه
فصل شصت‌ویکم: اینسپریشن 4
فصل شصت‌ودوم: دگرگونی رپتور
فصل شصت‌وسوم: آپتیموس متولد می‌شود
فصل شصت‌وچهارم: نیورالینک
فصل شصت‌وپنجم: فقط دید
فصل شصت‌وششم: ثروت
فصل شصت‌وهفتم: سیاست
فصل شصت‌وهشتم: اوکراین
فصل شصت‌ونهم: بیل گیتس
فصل هفتادم: سرمایه‌گذار فعال
فصل هفتادویکم: «من پیشنهاد دادم»
فصل هفتادودوم: گرم و سرد
فصل هفتادوسوم: روز پدر
فصل هفتادوچهارم: دگرگونی استاربیس
فصل هفتادوپنجم: آپتیموس پرایم
فصل هفتادوششم: عدم‌قطعیت
فصل هفتادوهفتم: رونمایی از آپتیموس
فصل هفتاد‌و‌هشتم: روبوتاکسی
فصل هفتاد‌و‌نهم: «بذار جا بیفته»
فصل هشتادم: تصاحب
فصل هشتادویکم: سه تفنگ‌دار
فصل هشتادودوم: نظارت بر محتوا
فصل هشتادوسوم: هالووین
فصل هشتادوچهارم: تیک‌های آبی
فصل هشتاد‌وپنجم: با تمام قوا
فصل هشتادوششم: سرسخت
فصل هشتادوهفتم: معجزه‌ها
فصل هشتادوهشتم: پرونده‌های توییتر
فصل هشتادونهم: تئوری‌های توطئه
فصل نودم: ماجرای روز کریسمس
فصل نودویکم: هوش مصنوعی برای خودروها
فصل نودودوم: هوش مصنوعی برای انسان‌ها
فصل نودوسوم: پرتاب استارشیپ
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایلان ماسک
نویسنده
مترجمحانیه بیات
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات669
زبانفارسی
شابک978-622-254-649-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایلان ماسک

مصطفی قدرتی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
به ظاهر زندگینامه است، ولی حقیت این هست که این کتاب، از هر کتاب علمی، علمی تر است. در طول خواندن، دیدم که چه طور کودکی از صحراهای آفریقا، با جنگیدن، به سرمایه ۲۸۸ میلیارد دلاری دست پیدا کرد. نویسنده کتاب، برای معرفی واقعی ایلان ماسک، دو سال تمام، با ایلان زندگی میکند به گونه‌ای که حتی پیام‌ها و را ایمیل‌ها شخصی خود در اختیار نویسنده قرار می‌دهد. این کتاب، جدا از زندگینامه شخصی، یک کتابی است که روند رشد علم را با تمام جزئیات و دردسرها، نمایش می‌دهد. فقط باید بگویم، فوق العاده است. ترجمه هم عالی. سپاس از تیم کتابراه
زهرا اکبری
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
با سلام. وقتی چشمم به کتاب ایلان ماسک افتاد یک لحظه با خودم گفتم این آقا چه جوری ثروتمندترین مرد جهان شده. بعد پیش خودم گفتم نکنه زندگی نامه‌اش تکراری و کسل کننده باشه. برای همین نسخه نمونه را دانلود کردم. و شروع کردم به خوندن و عاشق این کتاب شدم. و نسخه کامل را خریدم. این مرد واقعا استثنایی هست. واقعا موفقیت واقعی و با دوام نیاز به کار کردن و تلاش مستمر داره. ترجمه کتاب هم عالی بود. دست همگی درد نکنه. ممنون کتابراه عزیز
میلاد آقایی
۱۴۰۳/۱/۳
زندگی نامه ایلان بسیار هیجان انگیز هستش از این کتاب خوشم آمد
نیکا اسلامیان
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
الهام بخش و عالیه، خوندن زندگینامه افراد موفق خیلی میتونه بهمون کمک کنه.
اسد گشتاسبی
۱۴۰۲/۱۲/۹
کتاب فوق العاده، عالی، از پشتکار و تلاش برای خدمت به جامعه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب ایلان ماسک

برای دریافت کتاب ایلان ماسک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.