معرفی و دانلود کتاب این منم هریت تابمن

عکس جلد کتاب این منم هریت تابمن
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این منم هریت تابمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این منم هریت تابمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این منم هریت تابمن

برد ملتزر در کتاب این منم هریت تابمن، روایتی خواندنی از زندگی هریت تابمن، به‌عنوان یکی از مشهورترین مخالفان نژادپرستی ارائه کرده. نویسنده در اثر حاضر کوشیده تا شرحی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده از زندگی این بانوی مبارز را با زبانی ساده و به کمک تصاویر دلنشین، برای کودکان بازگو کند. سال‌های کودکی تابمن تا دوران بزرگسالی وی و فرار او به سوی شمال آمریکا، موضوع اصلی این زندگی‌نامه‌ی داستانی محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب این منم هریت تابمن

هریت تابمن از شجاع‌ترین بانوان و مبارزانی بود که عمر خود را صرف آزادی بردگان سیاه‌پوست و احقاق حقوق زنان کرد. این مصلح اجتماعی که سال‌های کودکی و نوجوانی خود را به‌عنوان برده‌ی سفیدپوست‌ها سپری کرده بود، سرانجام در بیست‌و‌دو‌سالگی از مزرعه و از ارباب خود فرار کرد و عازم نیمه‌ی شمالی قاره‌ی آمریکا شد. در شمال آمریکا هریت و تمامی سیاه‌پوستان انسان‌هایی آزادی محسوب می‌شدند و هیچ‌کس نمی‌توانست آن‌ها را به بردگی بکشد. هریت که از رسیدن به این آزادی شادمان بود، تصمیم گرفت تا طعم آزادی را به اعضای خانواده‌ی خود و سایر بردگان سیاه بچشاند. به همین خاطر، تلاش بسیاری را برای فراری دادن بردگان و رساندن آن‌ها به ایالات شمالی صورت داد. کتاب این منم هریت (I am Harriet Tubman) داستانی است که سرگذشت و اقدامات این بانوی مبارز را برای مخاطبان به تصویر می‌کشد. برد ملتزر (Brad Meltzer) نگارش این اثر را به عهده داشته است.

این زندگی‌نامه‌‌ی داستانی با زبانی ساده، سرگذشت هریت تابمن را برای خوانندگان ترسیم کرده و درعین‌حال، به ایشان نشان داده که سیاه‌پوستان در طول عمر خود متحمل چه سختی‌هایی می‌شدند. کتاب پیش‌ رو سرشار از حس امید است و به خواننده القا می‌کند که انسان برای پیش گرفتن مسیر راستی و درستی و احقاق حقوق انسان‌ها، از هیچ تلاشی نباید فروگذار کند. تصاویر متعددی در جای‌جای اثر حاضر قرار گرفته‌اند که هم به درک بهتر داستان از سوی خوانندگان می‌انجامند و هم ایشان را مشتاق خواندن ادامه‌ی کتاب خواهند کرد.

داستان از سال‌های کودکی هریت آغاز می‌شود. از زمانی که به همراه مادر، پدر و سایر خواهرها و برادرهایش در مزرعه‌ی ارباب کار می‌کردند و از کوچک‌ترین حقوق خود، مانند قند خوردن، محروم بودند! نویسنده در ادامه، به سال‌های نوجوانی هریت پرداخته و دورانی را مجسم کرده که برای هریت با کار سخت و طاقت‌فرسا همراه بود. بااین‌حال، زندگی هریت با رسیدن به بیست‌و‌دوسالگی و ماجرای ازدواجش کاملاً دگرگون شد. همان زمان بود که فهمید به‌زودی قرار است به ارباب جدیدی فروخته شود. به همین خاطر مصمم شد که سفر خود را به سوی ایالات شمالی آمریکا و در حقیقت به سوی آزادی آغاز کند!

کتاب این منم هریت تابمن هم آموزنده است و هم هیجان‌انگیز. از طرف دیگر، مخاطبان را با گوشه‌ای از حقایق تلخ تاریخی و عصر سیاه برده‌داری آشنا می‌کند. تصاویر رنگارنگ کتاب هم که به کوشش کریستوفر الیوپولس تهیه شده‌اند، بر جذابیت آن افزوده‌اند. انتشارات مهرسا چاپ این کتاب را با برگردان زهرا غفاری به عهده داشته‌.

درباره‌ی مجموعه‌ی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

آثاری که در ذیل مجموعه‌ کتاب‌های آدم‌های معمولی جهان را تغییر می دهند! (Ordinary People Change the World) به چاپ رسیده‌اند، هرکدام روایتگر زندگی افرادی هستند که با سخت‌کوشی و اراده‌ای آهنین توانستند سرنوشت خود و سایر انسان‌ها را دگرگون کنند. مجموعه‌ی حاضر در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار می‌گیرد و با تصاویر دل‌نشین و روایت‌پردازی‌های استادانه‌ای که دارد، توانسته توجه مخاطبان بی‌شماری را به خود جلب کند. این مجموعه در حقیقت شامل زندگی‌نامه‌هایی است از سرشناس‌ترین افراد جهان که در خانواده‌ای معمولی به دنیا آمده بودند اما توانستند موفقیت‌های چشمگیری را در وجوه مختلف زندگی رقم بزنند. از میان آثار مجموعه‌ی حاضر می‌توان به «این منم، ماری کوری» و «این منم، هلن کلر» اشاره کرد.

کتاب این منم هریت تابمن برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان شش تا دوازده‌ساله مخاطبانی هستند که از مطالعه‌ی کتاب این منم هریت تابمن بهره‌ی فراوانی خواهند برد.

در بخشی از کتاب این منم هریت تابمن می‌خوانیم

در طول یازده سال، سیزده‌بار به مریلند برگشتم و تنهایی حدود هفتاد نفر را نجات دادم. برای اینکه آن‌ها را در امان نگه‌دارم، بعضی‌هایشان را به کانادا فرستادم؛ جایی که پنج خواهر و برادرم، و حتی پدر و مادرم را برده بودم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این منم هریت تابمن
نویسنده
مترجمزهرا غفاری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-7924-57-2
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این منم هریت تابمن

سیده رها
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کتاب جالبی بود و من کلا مجموعش رو دوست دارم و اکثر مجموعش رو خواندم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب این منم هریت تابمن

برای دریافت کتاب این منم هریت تابمن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.