معرفی و دانلود کتاب اینقدر عصبانی نباش: روش‌های موثر برای مهار خشم

عکس جلد کتاب اینقدر عصبانی نباش: روش‌های موثر برای مهار خشم
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اینقدر عصبانی نباش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اینقدر عصبانی نباش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اینقدر عصبانی نباش: روش‌های موثر برای مهار خشم

رونالد.تی پاتر افرون کتاب اینقدر عصبانی نباش را برای افرادی نوشته است که بدون دلیل عصبانی می‌شوند و از این وضعیت به تنگ آمده‌اند. این افراد زمانی به خودشان می‌آیند که دیگر دیر شده است. پس تا خشم افسار زندگی‌تان را به دست نگرفته، سعی کنید با مطالعه‌ی این کتاب و عمل به پیشنهادهایش، آن را کنترل کنید.

درباره‌ی کتاب اینقدر عصبانی نباش

ابوالفضل بیهقی در ابتدای جلد ششم کتاب مشهور «تاریخ بیهقی» تن انسان را به خانه‌ای تشبیه کرده است که در آن خانه یک مرد، یک خوک و یک شیر زندگی می‌کنند. هر سه‌ی این‌ها به ترتیب تمثیل خرد، آرزو و خشم هستند. اگر کسی مهار را به دست شیر یعنی خشم بسپارد، تن خود را که به‌منزله‌ی خانه است به نابودی سپرده. بیهقی در ادامه می‌گوید که پس چرا خداوند خشم و آرزو را آفرید؟ درواقع ما بدون خشم در برابر هر نوع بی‌عدالتی‌ای سکوت می‌کنیم و هر کس هر کاری کند، هیچ اعتراضی نداریم. بهترین کار از نظر نویسنده‌ی کتاب «تاریخ بیهقی» این است که قوّت‌های آرزو و خشم در طاعت قوّت خرد باشند. بعضی از حکمت‌ها هیچ تاریخ انقضایی ندارند. مانند پند ابوالفضل بیهقی که هنوز هم در دنیای امروز به کار می‌آید. اساس کتاب اینقدر عصبانی نباش (Angry All the Time) هم بر همین ایده استوار است که باید خشم را تحت کنترل خود درآوریم.

معرفی و دانلود کتاب اینقدر عصبانی نباش

رونالد. تی پاتر افرون (Ronald T. Potter-Efron) عقیده دارد افرادی که بعضی اوقات عصبانی می‌شوند، مخاطب این کتاب نیستند. اطرافیان این افراد و خودشان از خشمگین شدن آسیب چندانی نمی‌بینند. آن‌جایی به خواندن کتاب نیاز پیدا می‌کنید که مهار زندگی خود را به دست خشم دهید و ناگهان دلتان بخواهد که همه چیز را نابود کنید. بعضی از افراد ادعا می‌کنند که در زمان خشم متوجه هیچ چیز نمی‌شوند و اختیار خود را از دست می‌دهند. اگر جزو این دسته افراد هستید، کتاب اینقدر عصبانی نباش را در اولویت مطالعه قرار دهید.

افرادی که در لحظه‌ای بسیار عصبانی می‌شوند، در تله افتاده‌اند. آن‌ها به کسانی که دوستشان دارند آسیب می‌زنند و سخنانی می‌گویند که بعداً از گفتن آن‌ها پشیمان می‌شوند. اگر فکر می‌کنید که در این تله به دام افتاده‌اید و باید هرطور شده خودتان را خلاص کنید، باید این چرخه‌ی معیوب خشم را بشکنید و واقعاً زندگی خود را تغییر دهید. همین که به سراغ کتاب اینقدر عصبانی نباش آمده‌اید، یعنی به این مشکل خود آگاهید و می‌خواهید با کمک رونالد. تی پاتر افرون خشم و عصبانیت خود را کنترل کنید. اما این کتاب چگونه به شما کمک خواهد کرد؟

الگوهای مخرب خشم، یکی از مواردی است که باید به آن‌ها آگاه شوید. همان‌طور که می‌دانید آگاهی اولین قدم برای بهبودی است. رونالد. تی پاتر افرون در بخش اول کتاب علت‌های خشم را به‌دقت و مو‌به‌مو بررسی می‌کند. سپس شما را به‌طور نظری با چهار روش برای کمتر عصبانی شدن آشنا می‌گرداند. این بخش از کتاب از توصیه‌های کلیشه‌ای همیشگی مانند خوردن یک لیوان آب خنک و کشیدن نفس عمیق تشکیل نشده. کتاب اینقدر عصبانی نباش برای افرادی است که می‌خواهند مشکل خود را به‌صورت ریشه‌ای حل کنند؛ وگرنه درمان موقت فایده‌ی چندانی نخواهد داشت.

بخش دوم کتاب بخش عملی آن است و راهبردهای مؤثری برای کنترل خشم، تغییر افکار عصبانی‌کننده، اجتناب از خشونت کلامی و فیزیکی و... دارد. در این بخش از کتاب اینقدر عصبانی نباش، رونالد. تی پاتر افرون در یک فرایند هشت مرحله‌ای مدیریت خشم را به‌طور عملی به شما آموزش خواهد داد. نویسنده پیشنهاد می‌کند که یک بار بعد از مطالعه‌ی کتاب، آن را آهسته بخوانید و پیشنهاد‌های عملی آن را کم‌کم در زندگی خود پیاده کنید. لحن کتاب کاملاً دوستانه و صمیمانه است و در حین خواندن آن با خود فکر می‌کنید که یک دوست در حال نصیحت کردن شماست. رونالد. تی پاتر افرون در جای‌جای کتاب با شما هم‌دردی می‌کند و دستتان را می‌گیرد تا به مسیری قدم بگذارید که در آن آرامش بیشتری دارید.

در نکوداشت کتاب اینقدر عصبانی نباش

  • کتاب اینقدر عصبانی نباش زندگی افراد خشمگین و عصبانی و اطرافیان آن‌ها را قطعاً تغییر می‌دهد. توصیه‌های این کتاب عملی هستند و خواندن آن بسیار راحت خواهد بود. اگر می‌خواهید خشم کمتری را در زندگی خود تجربه کنید، این کتاب رونالد. تی پاتر افرون را بخوانید. (متیو مک‌کی، نویسنده‌ی کتاب رهایی از زندان ذهن)

کتاب اینقدر عصبانی نباش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر عصبانیت و خشم بیش‌ازحد بر زندگی شما و اطرافیانتان تأثیری منفی گذاشته و از عصبانی شدن خسته‌اید، کتاب اینقدر عصبانی نباش را بخوانید.

در بخشی از کتاب اینقدر عصبانی نباش: روش‌های موثر برای مهار خشم می‌خوانیم

بعضى‌ها چنان سفت و سخت به خشمشان مى‌چسبند که انگار قایق نجات آنان در دریایى خروشان است. این افراد شعارى براى خودشان دارند: «هرگز نبخش، هرگز فراموش نکن.»

درست است که دوستت از تو عذرخواهى کرد که سر قرار حاضر نشد، اما اصلاً عذرخواهى‌اش را نپذیر. همین‌طور دلخور باش و آن را بروز بده. عده‌اى از مردم وقتى عصبانى‌اند، اصلاً نمى‌دانند باید چه کار کنند. و این یکى از دلایلى است که همین‌طور عصبانى مى‌مانند. عصبانیت روش زندگى‌شان شده است و روشى دیگر را نمى‌شناسند.

از این گذشته، آنان باید خودشان را براى محرک‌هاى خشم بعدى آماده کنند. چه موقع ممکن است اتفاقى بیفتد که بتوانند بابتش عصبانى شوند. ازاین‌رو، براى زحمت و دردسر حى و حاضرند. آنان هرگز کاملاً در آرامش نیستند. همیشه کمى عصبانى هستند و منتظر دور بعدى.

تمام این عادات را روى هم بگذار تا کسى را داشته باشى که همیشه به دردسر مى‌افتد. افرادى که بنا به عادت عصبانى‌اند، خیلى سریع از کوره در مى‌روند و احساس خشمشان براى مدتى طولانى ادامه دارد و از این احساس به‌گونه‌اى ناجور بهره مى‌گیرند.

چرا؟ چرا باید کسى دلش بخواهد این‌قدر عصبانى باشد؟ درست مثل این است که بپرسى چرا باید کسى دلش بخواهد الکلى شود. این چیزى نیست که تو انتخابش کنى. بلکه به آن مبتلا مى‌شوى. اما نکته‌ى مهم این است که تو فقط خودت مى‌توانى براى پیشگیرى از عصبانیتت کارى کنى. نه همسرت، نه دوستت، نه همکارت، نه آموزگارت، نه پدر یا مادرت، نه کسى که در اتوبوس بغل دستت نشسته است. فقط خودت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش یک: قوه‌ى ادراک
1: عصبانیت زندگى‌ام را به هم ریخته
2: چرا این‌قدر عصبانى شدم؟
3: چرا نمى‌توانم از عصبانیت دست بکشم؟
4: نردبان خشم و خشونت
5: سه هدف عمده‌ى کنترل خشم
6: چهار روش براى کمتر عصبانى شدن
بخش دو: اعمال
7: وقتش است به قولت عمل کنى
8: از پله پایین بیا
9: پایین آمدن از نردبان: بخش دوم
10: باور کنى یا نه، کسى آن بیرون نیست که به تو گیر بدهد
11: خداحافظى با رنجش
12: من هم به کمک نیاز دارم
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اینقدر عصبانی نباش: روش‌های موثر برای مهار خشم
نویسنده
مترجمنفیسه معتکف
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-340-083-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اینقدر عصبانی نباش

محمد نیک روان
۱۴۰۲/۷/۲۶
برای کسانی که خودشون عصبانی هستن یا اطرافیانشون کسی عصبانی هستش، کتاب خیلی خوبیه. اما موضوع مهم اینجاست که خیلی اوقات عصبانیت ریشه در عدم ترشح هورمون‌هایی تو مغز داره که باید با قرص و غیره حل بشه.
تجربه شخصی خودم برای عزیزانی که با این مشکل سر میکنن استفاده از دمنوشها و خوراکی‌هایی هستش که و رو ب
تریپتوفان سرتونین در بدن زیاد میکنه چیزهایی مثل گل راعی یا پنیر سویا بهمراه کمپلکس. عواملی چون، استرس مزمن شغلی یا همین موضوعاتی که در کتاب گفته شده منجر به عصبانیت میشن و راه حل چند بعدی مسلما نتیجه‌ای بهتر خواهد گذاشت امیدوارم از دستم عصبانی نشده باشین...
زهره طالبی اطهر
۱۴۰۲/۷/۱۹
هر چی بیشتر کتابهایی درباره خشم و مدیریت اون میخونم بیشتر آب روی آتیش عصبانیتم ریخته میشه. خدایا ازت سپاسگذارم که لذت کتاب خوندن رو به من عطا کردی
مهدی
۱۴۰۲/۷/۱۲
فوق العاده بود کمکم کرد تا بر اعصبانیت خودم مقابله کنم
مهدی آرمان
۱۴۰۲/۹/۲۱
به نظر بنده، کتاب خوبی است.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب اینقدر عصبانی نباش

برای دریافت کتاب اینقدر عصبانی نباش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.