معرفی و دانلود کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

عکس جلد کتاب هنر ظریف بی‌خیالی
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

مارک منسون در کتاب هنر ظریف بی‌خیالی، از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز به شما می‌آموزد که از شکست نترسید؛ چرا که هر چه بیشتر شکست بخورید، در آینده موفق‌تر می‌شوید. این نویسنده با راهنمایی‌های کارآمد خود، شما را به سوی بهبود و تغییر زندگی سوق می‌دهد.

درباره‌ی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی:

همه‌ی انسان‌ها دلشان می‌خواهد زندگی خارق‌العاده‌ای داشته باشند و به اهداف و آرزوهای کوچک و بزرگ خود برسند، اما علت عدم موفقیت آن‌ها دقیقاً همین است! چه کسی ادعا کرده معمولی و متوسط بودن بد است؟ چرا فکر می‌کنید ‌همه‌ی انسان‌ها باید در تمامی زمینه‌ها مهارت داشته باشند؟ مارک منسون (Mark Manson) در کتاب هنر ظریف بی‌خیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ck) از شما می‌خواهد تا این اثر را به عنوان راهنمایی برای زندگی بهتر، با دقت کامل مطالعه کنید.

بیشتر مردم گمان می‌کنند بی‌خیالی همان بی‌تفاوتی نسبت به همه چیز است و فرد بی‌خیال آرامشی دارد که با کمک آن تمام طوفان‌ها را به راحتی پشت سر می‌گذرد. خواسته‌ی قلبی مردم این است که به فردی با این ویژگی تبدیل شوند.

منسون قصد دارد در این کتاب به شما بیاموزد که دغدغه‌ی فکری خود را کاهش دهید. این نویسنده باور دارد که چیزهای باارزش پس از پیروزی بر تجربیات تلخ به دست می‌آید و اگر تلاش کنید تا از مسائل منفی فاصله بگیرید، برعکس آن برایتان رخ می‌دهد. فرار از مشکلات، رنج بیشتری را به وجود می‌آورد.

حقیقت نهانی در زندگی وجود دارد که باید آن را بپذیرید: هیچ راهی برای رها شدن از استرس وجود ندارد! انسان همواره باید چیزی برای استرس در دل خود داشته باشد. در واقع بخشی از طبیعت آدمیزاد‌ به چیزی اهمیت می‌دهد و همین ویژگی برایش مشغولیت ذهنی ایجاد می‌کند. با این اوصاف، باید دغدغه‌ی چه چیزی را داشت؟ در دنیای امروز کتاب‌ها و فرهنگ‌ها تلاش می‌کنند تا همه چیز را خوب جلوه دهند و شما را به این باور برسانند که همه چیز مثبت است و بر انتظارات مثبت و غیرحقیقی تأکید می‌کنند. اگر بیشتر وقت‌ها آرزویی دارید، بدان معناست که در ناخودآگاه خود مدام تکرار می‌نمایید آن چیز نیستید و دنیای اطرافتان است که به شما تلقین می‌کند زندگی خوب به چه شکل است. تبلیغات به شما می‌قبولاند که زندگی ایده‌آل تنها با داشتن خانه‌ای لوکس، همسری جذاب و... به دست می‌آید. انسان توسط عوامل بسیاری محاصره شده است که به او می‌گوید زندگی خوب چیست و برای رسیدن به آن باید چه کاری انجام داد.

تلاش برای رسیدن به یک زندگی خوب قابل تحسین است اما بدانید که اگر به چیزی بیش از حد اهمیت بدهید، سلامت عقل خود را به خطر انداخته‌اید. رمز داشتن زندگی خوب توجه به مواردی است که ارزش حقیقی و ضروری برایتان دارد. این کتاب به شما نمی‌آموزد چگونه به خواسته‌ها و آرزوهایتان برسید، بلکه می‌گوید چگونه از دست بدهید و باز هم به راه خود ادامه دهید. از طرف دیگر، منسون روش‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید چیز‌های غیرضروری را از زندگی حذف کنید و داشته‌های مهم در زندگی خود حفظ کنید.

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی تأثیر شگفت‌انگیزی بر شما خواهد داشت؛ منسون با سبکی متفاوت و شیوا موضوعات پیچیده را به شما منتقل می‌کند. او حتی از زندگی خود هم مثال‌هایی آورده است و همین موضوع بر جذابیت اثر می‌افزاید.

نکوداشت‌های کتاب هنر ظریف بی‌خیالی:

- کتاب همه چیز به فنا رفته، فراخوانی است برای مشارکت در ساخت دنیایی بهتر و تنها همین کتاب، برای رسیدن به این مقصود، کافی است. (رایان هالیدی، نویسنده دو کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز)

- مارک منسون، در تحریک ذهن و نوعی درون‌بینی غیرمعمول و خاص خودش استاد است. ساده‌نویسی او در این کتاب وادارتان می‌کند ساعت‌ها به طور ناخودآگاه، آن را ورق بزنید. (جیمز کلیر، نویسنده کتاب پرفروش خرده عادت‌ها)

- همه ما از شرارت‌های دنیا در هراسیم و مارک به ما نشان می‌دهد که چه‌طور از وجه تاریک خود دوری کنیم. کتابی پر از بصیرت و شوخ‌طبعی که همه ما باید در اولین فرصت، آن را بخوانیم. (شان پاریش، بنیانگذار Famam street)

- سرشار از داستان‌هایی سرگرم کننده و شوخی‌هایی گزنده و بی رحمانه. (گودریدز)

- اثری لذت‌بخش و کتابی که ارزش مطالعه‌ی دوباره را دارد. (Kirkus Reviews)

مطالعه‌ی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال بهبود وضعیت خود هستید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، مطالعه‌ی این کتاب به شما توصیه می‌شود. شما با راهنمایی‌های منسون زندگی بهتری را تجربه خواهید کرد.

مارک منسون را بیشتر بشناسیم:

او در سال 1984 به دنیا آمد و امروزه به عنوان نویسنده‌ای موفق در زمینه‌ی خودپروری، کارآفرین و وبلاگ‌نویس شناخته می‌شود. این نویسنده‌ی آمریکایی نخستین وبلاگ خود را در سال 2009 ایجاد کرد و به نوشتن درباره‌ی فرهنگ، روابط انسانی، روانشناسی، یافتن شریک زندگی و... پرداخت. از میان سایر آثار منسون می‌توان به مواردی مانند اوضاع خیلی خراب است، عشق کافی نیست و... اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب هنر ظریف بی‌خیالی:

- به مشکلات اهمیت ندهید، ابتدا باید به چیزی مهم تر از مشکلات اهمیت بدهید.
- مشکلات هرگز متوقف نمی‌شوند، آن‌ها صرفاً تعویض شده و یا ارتقا می‌یابند.
- خوشبختی راهی است پر از چیزهای افتضاح و شرم‌آور است.
- وقتی احساس می‌کنیم که مشکلاتمان را خودمان انتخاب می‌کنیم، احساس قدرت می‌کنیم.
- قدرت بزرگ، مسئولیت بزرگ را با خود به همراه دارد.
- ما همیشه در برابر تجربیاتی که تقصیر ما نیست مسئول هستیم. این بخشی از زندگی است.
- تعارض مسئولیت وتقصیر، به مردم اجازه می‌دهد که مسئولیت حل مشکلاتشان را به دیگران پاس دهند.

در بخشی از کتاب هنر ظریف بی‌خیالی می‌خوانیم:

آیین بودایی می‌گوید نظر شما در مورد اینکه «شما» چه کسی هستید یک ساختار ذهنی قراردادی است و باید این ایده را که «شما» اصلاً وجود دارید کنار بگذارید؛ معیارهای قراردادی که به وسیله‌ی آن‌ها خودتان را تعریف می‌کنید در واقع شما را به دام می‌اندازند، و بنابراین بهتر است همه چیز را رها کنید. به عبارتی، می‌توان گفت که آیین بودایی شما را تشویق می‌کند که اهمیت ندهید.

این به نظر شگفت‌انگیز است، اما برخی مزایای روانشناختی نیز در این رویکرد برای زندگی وجود دارد. وقتی داستان‌هایی که در مورد خودمان، برای خودمان می‌گوییم را رها می‌کنیم، خودمان را آزاد می‌گذاریم تا واقعاً عمل کنیم (و شکست بخوریم) و رشد کنیم.

وقتی کسی به خودش اقرار می‌کند؛ «می‌دانی، شاید من در روابط، خوب نیستیم»، آنگاه او (مونث) بلافاصله آزاد است تا اقدام کند و به ازدواج بدش پایان دهد. او هیچ هویتی ندارد تا با ماندن در یک ازدواج تیره روز و کم‌ارزش از آن محافظت کند فقط برای اینکه چیزی را به خودش ثابت کند.

وقتی دانشجو پیش خودش اقرار کند؛ «می‌دانی، شاید من یک شورشی نیستم؛ شاید من فقط می‌ترسم»، آنگاه او آزاد است که دوباره بلند پرواز باشد. او برای دنبال کردن رویاهای علمی خود و احتمالاً شکست دلیلی برای ترس نمی‌بیند. وقتی کارمند قبول می‌کند؛ «می‌دانی، شاید هیچ چیز منحصر به فرد یا خاصی در مورد رویاها یا شغلم وجود ندارد»، آنگاه او آزاد است تا صادقانه آن فیلمنامه را رها کند و ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تلاش نکنید
حلقه‌ی بازخورد جهنمی
هنر ظریف بیخیالی
خب مارک، به هر حال نکته‌ی لعنتی این کتاب چیست؟
فصل 2: شادی یک مشکل است
بلای پاندای ناامیدی
شادی از حل کردن مشکلات ناشی می‌شود
احساسات مبالغه شده‌اند
مبارزه‌ی خود را انتخاب کنید
فصل 3: شما خاص نیستید
اوضاع به هم می‌ریزد
ظلم استثنایی بودن
اَ-اَ-اَ-اما، اگر من نخواهم خاص یا فوق‌العاده باشم، اصل مطلب چیست؟
فصل 4: ارزش رنج
پیاز خودآگاهی
مشکلات ستاره‌ی راک
چطور شد؟
ارزش‌های بد
تعریف ارزش‌های خوب و بد
فصل 5: شما همیشه انتخاب می‌کنید
انتخاب
مغالطه‌ی مسئولیت/تقصیر
واکنش به تراژدی
ژنتیک و شرایط موجود
مدل قربانی
هیچ «چگونگی» وجود ندارد
فصل 6: شما در مورد همه چیز اشتباه می‌کنید (اما من هم همینطور)
طراحان باورهای خود ما
دقت کنید که چه چیزی را باور می‌کنید
خطرات اطمینان محض
قانون اجتناب منسون
خودتان را بکُشید
چگونه اندکی کمتر نسبت به خودمان مطمئن باشیم
فصل 7: شکست راه پیشرفت است
پارادوکس شکست/ موفقیت
فصل 8: اهمیت نه گفتن
رد کردن زندگی شما را بهتر می‌کند
مرزها
چگونه اعتماد را بسازیم و جلب اعتماد کنیم
آزادی از طریق تعهد و به واسطه‌ی آن
فصل 9: و بعد تو می‌میری...
چیزی فراسوی خودمان
جنبه‌ی مثبت مرگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر ظریف بی‌خیالی
نویسنده
مترجمژیلا باقری
ناشر چاپیانتشارات گنج حضور
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات246
زبانفارسی
شابک978-622-6856-01-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

Dokhtare Darya
۱۴۰۰/۳/۱۳
خوب بود کتابش گاهی وقتا از این همه مثبت اندیشی بعضی کتابا آدم اعصابش به هم میریخت اصل قضیه اینه مشکلات باید وجود داشته باشن تا آدم بتونه پیشرفت کنه و قوی بشه هر مشکل یه درسیه برا زندگی و به آدم یاد میده چطور کنار بیاد باهاشون ویا به قول نویسنده کتاب با عوض کردن ارزشهات اون مشکلات کم رنگ بشن
Shideh Kamkar
۱۴۰۰/۱۲/۲۹
سلام روز و روزگار خوش. می‌خوام یه اعترافی بکنم. در دوران کرونا نظر من نسبت به خیلی چیزا تغییر کرد و معنی سختی و مشکل کلاً برام شکل دیگه‌ای پیدا کرد. وقتی کتاب رو می‌خونم، خیلی از مسائلی که عنوان می‌کنه، شده روش زندگیم.
دوستان عیدتون مبارک❣️سالی سرشار از تن درستی و دل آرامی برای جهان آرزو می‌کنم 🌺
امیررضا جعفری
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
تا نصفشو خوندم کتاب خوبیه یه دیدی می‌خواد بهت بده نویسنده که موفق بشی شاد بشی به کمال برسی وووو اگر بتونی از اون دید نویسنده ببینی که عالیه. و یه چیز دیگم که باید بهتون بگم دیدین سریال‌ها چهار تا قسمت اضافه هس یعنی نه اطلاعاتی میده نه هیجانی داره الکی کش میدن سریال رو. تو این کتاب هم بعضی جاهاش همینطوری هس از دید من البته
مریم رنجبری
۱۴۰۰/۹/۱۷
کتاب خوبیه توصیه میکنم بخونینش، وقتی کتابو شروع میکنین هی که میرین جلوتر بیشتر یاد میگیرین چجوری با مشکلاتتون روبرو بشین نه اینکه ازش فرار کنین،، توی خیلی از بخشاش میگین عه اینجاش انگار نویسنده درباره من نوشته اینقد که به همه چیزای زندگیمون توجه شده توی این کتاب و براش راه حل گذاشته..
مهدی اکوان
۱۴۰۲/۴/۶
با اکثر مواردش موافقم وواقعا مفیده خصوصا برای اوضاع ذهنی وروحی که من الان توش هستم اما یه سری مواردشو خیلی موافق نیستم، چون یک سری موضوعات نسبی رو بصورت قطعی بیان کرده.
اما من حیث المجموع واقعا کتاب خوبیه حتما مطالعش کنین به خودشناسیتون کمک میکنه.
مجتبی عسگری
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
سلام من خودم رو کتاب خوان نمیدونم اما اگر میخواهید کتاب خوب شیرین جذاب و پر فهم رو پر ادراک که دیدتون رو عوض میکنه و زندگیتون رو راحت تر و شیرین تر این کتاب رو حتما بخونید بعد بگویید خدا پدرش رو بیامرزه پیشنهادش کرد.
رقیه بحرینی
۱۴۰۲/۹/۳۰
ی کم قلم مترجم سنگین.... متوجه نشدم چه ربطی به بی خیالی داشت.... محتوی کتاب خوب بود. بنظرم میخواست بگه زندگی برا همه مردم روزهای خوب وبد داره
اسم کتاب زیاد مرتبط با محتوی نبود
فکر کنم باید ۱بار دیگه بخونمش
الهام هادیانی
۱۴۰۲/۱/۲۲
این اولین کتاب روانشناسی بود که خوندم با توجه به شرایط بدی که داشتم کلی تغییر خوب تو زندگیم بوجود آورد این کتاب امید الکی و واهی به آدم نمیده توصیه ش میکنم به همه کسایی که به دنبال درک درستی از مسائل و مشکلات پیش رو هستن
soo vafa
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
کتاب نگاه متفاوتی از بی خیالی و نادیده گرفتن رو به خواننده نشون میده هر چیزی که اضطراب رو در من کاهش بده برام جالبه و بسیار کاربردی و این کتاب بینش خوبی برای زندگی به خواننده نشون میده
Neda D
۱۴۰۱/۶/۲۶
کتاب خوبی بود ولی فوق العاده نبود تا نصف کتاب موضوع خطی بود و بعد محتوای کتاب مفیدتر میشه
به نظرم مثل یه سری از کتاب‌ها الکی زیادی معروف شده
متاسفانه متن پر از غلط املایی بود
Sepide Gholami
۱۴۰۲/۳/۳۱
کتاب بسیار بسیار مفید و کارآمد برای تغییر دیدگاه و برای افرادی که تقریبا امید یا توقعشون به آینده از دست دادن، روی من کلی تاثیر مثبت داشته و کارایی داشته برام
الی حیدری
۱۴۰۰/۸/۱۶
این کتاب کمک می‌کنه که بتوانیم نسبت به اتفاقات ومشکلاتی که در زندگی برامون پیش خواهد آمد مقاوم باشیم وهم چنین با نگرش مثبت به این مشکلات روبه رو شویم
زینب قریشی
۱۴۰۲/۳/۷
به نظرم دیدگاه خیلی جالب و جدیدی نسبت به زندگی داشت برای آدم‌هایی که مثل من خیلی فکری‌اند و مدام حرص میخورن مناسبه واقعا:))
فاطمه بهمنی
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
نکاتی که تا حالا شاید اصلا باهاش روبرو نشدین... ‌ در واقع شاید با خودتون روبرو نشدین... و لازمه یه بار مقابل خودت بایستی و بپرسی.. واقعا؟
Behzad Adili Nasab
۱۳۹۹/۱۱/۲۸
این کتاب شیوه نوینی برای خودشناسی و تقابل وارتباط با جهان پیرامونی انسان است. کافی با آن همراه باشید.
مشاهده همه نظرات 59

راهنمای مطالعه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

برای دریافت کتاب هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.