معرفی و دانلود کتاب ایچی گو ایچی یه: هنر نهایت بهره بردن از هر لحظه‌ی زندگی به روش ژاپنی

عکس جلد کتاب ایچی گو ایچی یه: هنر نهایت بهره بردن از هر لحظه‌ی زندگی به روش ژاپنی
قیمت:
۵۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایچی گو ایچی یه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایچی گو ایچی یه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایچی گو ایچی یه: هنر نهایت بهره بردن از هر لحظه‌ی زندگی به روش ژاپنی

کتاب ایچی گو ایچی یه به قلم هکتور گارسیا و فرانسس میرالس دعوتی است برای دم را غنیمت شمردن. این کتاب با تکیه بر آموزه‌های کهن ژاپنی مسیر خوشبختی را به شما نشان می‌دهد و این آرزوی دیرینه‌ی انسان را از دریچه‌ی دریافتن رمز ایچی گو ایچی یه ممکن می‌کند. با مطالعه‌ی کتاب پیش‌ رو، می‌آموزید از بند گذشته و آینده رها شوید، لحظه‌ی حال را از حواشی نالازم خالی کنید و قدر تک‌تک لحظاتتان را بدانید.

درباره‌ی کتاب ایچی گو ایچی یه

در یک بعدازظهر بارانی اواخر فصل بهار، دو مرد جوان در کافه‌ای قدیمی به یک پلاک چوبی برخوردند که رویش هک شده بود: «ایچی گو ایچی یه». عبارت مذکور تقریباً چنین معنایی داشت: چیزی که اکنون تجربه می‌کنید، دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. بنابراین، باید برای هر لحظه همچون یک گنج زیبا ارزش قائل شوید. دم را غنیمت بشمارید و شاد زندگی کنید. کلید خوشبختی همین چنگ زدن به اکنون و در لحظه‌ی حال سر کردن است. در دورانی پر از اضطرار و آشفتگی و لذت‌های فوری و گذرا، ایچی گو ایچی یه به شما می‌آموزد با محیط اطرافتان ارتباط عمیقی برقرار کنید و لحظه‌ی اکنون را با پوست و گوشتتان حس کنید.

کتاب ایچی گو ایچی یه (The Book of Ichigo Ichie)، حاصل تجربیات هکتور گارسیا (Hector Garcia) و فرانسس میرالس (Francesco Miralles) از زندگی در ژاپن را روایت می‌کند و راز دیگری را که این دو از حکمت ژاپنی دریافته‌اند، با ما در میان می‌گذارد. تجربیات این دو نویسنده از محبوبیت بسیاری برخوردار است و در سراسر جهان خوانندگان زیادی دارد. بیهوده نیست که این کتاب هم در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی فلسفه‌ی ذهن‌آگاهی سایت آمازون قرار گرفته است.

معرفی و دانلود کتاب ایچی گو ایچی یه

یک افسانه‌ی تبتی مفهوم ایچی گو ایچی یه را برای ما شرح می‌دهد. بنابر این افسانه، روزی، یک شکارچی در میان رشته‌کوه‌های یخ‌زده‌ی هیمالیا مشغول شکار بود که ناگهان در شکاف یک کوه چشمش به صحنه‌ای باورنکردنی افتاد. آن سوی کوه، دشتی سرسبز همچون بهشت قرار داشت. پیرمردی در کنار شکاف ایستاده بود. او مرد را به داخل دعوت کرد. مرد خواست برگردد و با برادران و دوستانش به این سرزمین زیبا وارد شود. پیرمرد به او گوشزد کرد که این دروازه‌ی شامبالا است و فقط یک بار در زندگی باز می‌شود. مرد رفت و با همراهانش به ورودی شکاف بازگشت و همه جا را خاموش و تاریک یافت. کلید شامبالا همان ایچی گو ایچی یه بود که مرد با بی‌توجهی به لحظه‌ی حال و نصیحت پیرمرد، آن را از کف داد.

ریشه‌یابی عبارت ایچی گو ایچی یه ما را به اندیشه‌های مقدس بودیسم و ذن و گفته‌های استادان کهن ژاپنی می‌رساند. بخش اول این اصطلاح در متون بودایی به معنای همان زمانی است که انسان از لحظه‌ی تولد تا آخرین دم زندگی از سر می‌گذراند. این اصطلاح می‌گوید تمام این مدت زمان فقط یک بار اتفاق می‌افتد و فرصت طلایی زندگی همین یک بار است. اولین کتاب ایچی گو ایچی یه از یک استاد قرن شانزدهمی ژاپنی به جا مانده است که در مورد آداب مراسم چای توصیه می‌کرد با مهمان خود بر اساس ایچی گو ایچی یه برخورد کنید. طوری مراسم چای را برگزار کنید که انگار فقط یک بار در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد.

کتاب ایچی گو ایچی یه در سه بخش نوشته شده است و به شما کمک می‌کند با هوشیار نگه داشتن تمام حواس پنجگانه، لحظات زندگی‌تان را به چنگ بیاورید. سرعت زندگی‌تان را کم کنید و همیشه به خاطر داشته باشید هر روزی که زندگی می‌کنید، هر لحظه‌ای که می‌گذرانید، فقط یک بار اتفاق می‌افتد و باید به آن توجه کامل داشته باشید. جهان دائماً تغییر می‌کند. هیچ چیز دوباره تکرار نمی‌شود، بنابراین هر لحظه بی‌نهایت باارزش است و نباید با غم و اندوه آن را به هدر داد.

کتاب ایچی گو ایچی یه توسط مریم نفیسی‌راد به فارسی برگردانده و به همت انتشارات نسل نواندیش به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب ایچی گو ایچی یه

  • این کتاب یک تمرین مفید است که به ما می‌گوید گرچه لحظات به عقب برنمی‌گردند، اما ما می‌توانیم پیش از آنکه ناپدید شوند، از آن‌ها حداکثر استفاده را بکنیم. (The Washington Post)
  • کتاب ایچی گو ایچی یه کتابی کاربردی و مفید برای ماست تا بتوانیم از تجربه‌های روزمره و هر لحظه از زندگی لذت ببریم؛ راهنمایی الهام‌بخش و آرامش‌دهنده که حکایت‌ها و آموزه‌های بسیاری را در بر دارد. (Publishers Weekly)

کتاب ایچی گو ایچی یه برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به مطالعه‌ی کتاب‌های خودیاری و همچنین فلسفه‌ و حکمت شرقی علاقه دارند و کسانی که می‌خواهند رمز در لحظه زندگی کردن را بیاموزند، از این کتاب لذت بسیاری خواهند برد.

در بخشی از کتاب ایچی گو ایچی یه: هنر نهایت بهره بردن از هر لحظه‌ی زندگی به روش ژاپنی می‌خوانیم

باتوجه‌به اینکه ما به ژاپن سفر کرده بودیم، این فرصت را داشته‌ایم که در بسیاری از چایخانه‌ها و مراسم چانویو لذت ببریم. پس از ماجرایی که در کیوتو اتفاق افتاد که این کتاب با آن شروع شد، در توکیو، در یک چایخانۀ زنجیره‌ای مدرن ایپودو، جایی که سکوت و هارمونی‌اش بر همه‌چیز حاکم بود، با یکدیگر خداحافظی کردیم.

یک پیشخدمت با ظرافت یک سینی چای با طعم دلخواه‌مان برایمان آورد که می‌توانستیم آن را ببینیم و بوی آن را حس کنیم، در ظرف کوچکی که خودمان از آن برای دم کردن چای‌مان استفاده می‌کردیم، همراه با یک کتری، یک فنجان و یک شیرینی.

بدون استاد چای برای انجام این مراسم، ما مسئولیت برپایی چانویوی به‌یادماندنی را برعهده گرفتیم و قبل از اینکه به درب ناریتا اکسپرس -قطار سریع‌السیر که پایتخت را به فرودگاه بین‌المللی متصل می‌کند- و هر کداممان مسیرهای جداگانه‌مان را برویم، همدیگر را در آغوش گرفتیم و با گفتن ایچی‌گو ایچی‌یه با یکدیگر خداحافظی کردیم.

زمانه تغییر کرده است و هیچ‌چیز ما را مجبور نمی‌کند تا مراسم چای را با دقت بالایی مانند سن نو ریکی‌یو برپا کنیم اگرچه، اگر برای اولین‌بار به ژاپن سفر می‌کنید، می‌تواند برایتان تجربه زیبایی باشد که یک بار در زندگی خود آن را انجام بدهید.

بااین‌حال، در زندگی روزمره، چانویو را می‌توان در هر جایی انجام داد: در یک چایخانه عمومی با شرکت‌کنندگان در اطراف یک میز یا فقط در یک اتاق نشیمن، در جمع دوستان. نکتۀ مهم این است که هر زمان و هر کجا که چای سرو می‌کنید، گذر زمان را کندتر ‌کنید و نگرانی‌ها، انتقادها و شکایات روزمره را از ذهن خود دور کنید و آرام باشید.

کسانی که در این مراسم شرکت می‌کنند، ضروری است که با قلب سرشار از ایچی‌گو ایچی‌یه حضور داشته باشند. به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها باید قدردان این لحظات باشند که زمانی که برای نوشیدن چای با بقیه حاضران صرف می‌کنند، لحظات خارق‌العاده‌ای است که دیگر هرگز تکرار‌ نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: در چایخانه‌ای قدیمی
ایچی‌گو ایچی‌یه
دروازه‌های شامبالا
حالا یا هرگز
ریشه‌یابی اصطلاح
استفادۀ امروزی از ایچی‌گو ایچی‌یه
شکار لحظه‌ها
بخش اول: زیبایی ناپایداری
کایکا و مانکای
هانامی
جشن شکوفه‌های گیلاس
جادوی کایکا
فرمول مانکای
هرگز برای شکوفایی دیر نیست
دو نمونه از دیرشکوفایی
تو کجای زندگی هستی؟
چهار احساس اصلی و زمان
تعبیر احساسات نسبت به زمان
چقدر در زمان حال حضور دارید؟
نتایج
زمان حال هدیه‌ای است که باید باز شود
ذن‌سیشن (ذن و احساس روشن ‌گشتن وجود)
سال‌های ذاذن
الهام ژاپنی برای اپل
هشت درس ذن برای زندگی توأم با ایچی‌گو ایچی‌یه
دوکا و مونو نوآواره
پیکان دوم
مونو نو آواره (اصل ناپایداری)
تردمیل هدونیک یا سازگاری لذت‌جویانه
وجه دوستانۀ کارپ دیم
سرنوشت به لحظه بستگی دارد
اثر پروانه
آمور فاتی (عشق به سرنوشت)
نقش اسرارآمیز شانس
امتحان شانس
اتفاقات تصادفی معنی‌دار
هم‌زمانی: پیام لحظه
ابزاری برای جادوی خودآگاهی
بخش دوم: زیستن با ایچی‌گو ایچی‌یه
مراسم توجه
راکو و کینتسوگی
فلسفۀ کینتسوگی
کوزه‌های ترک‌خورده
وابی‌چا
کارکردِ رنگ‌ها
مراسم چای خود را برپا کنید
هنر گوش دادن
گوش دادن پیش از تولد
آلودگی صوتی
کلیدهایی برای اینکه شنوندۀ بهتری باشیم
هنر دیدن
نگاه کردن و دیدن
ورزش برای چشم‌
هنر لمس‌ کردن
کشف بوریس سایرولنیک
فعالیت‌هایی برای فعال کردن حس لامسه
هنر چشیدن
تمام دنیا در یک‌ سیب
اومامی: طعم پنجم
هنر بوییدن
ماشین زمان
کابینتِ عطرها
بخش سوم: مدرسۀ کوچک ایچی‌گو ایچی‌یه
هنر مهمانی‌ها
گرفتنِ اشعه ایکس از یک شکست
نکات کلیدی برای برپایی یک مهمانی ایچی‌گو ایچی‌یه
یک عاشقانۀ همیشگی
ایچی‌گو ایچی‌یه در محل کار
آگاهی جمعی
منبع (تقریباً) همۀ اختلاف‌ها
نوع جدیدی از آگاهی
همۀ مردم از سراسر دنیا دعوت شده‌اند
بازگشت به حال
دشمنان ایچی‌گو ایچی‌یه
وقتی زمان متوقف می‌شود
ساتوری از نگرشِ دی. تی. سوزوکی
مراقبۀ ذِن
چه می‌شد اگر...؟
یک پرسش جادویی
فرمول ایچی‌گو ایچی‌یه
سخن پایانی: ده اصل ایچی‌گو ایچی‌یه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایچی گو ایچی یه: هنر نهایت بهره بردن از هر لحظه‌ی زندگی به روش ژاپنی
نویسنده،
مترجممریم نفیسی راد
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-220-855-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایچی گو ایچی یه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ایچی گو ایچی یه

برای دریافت کتاب ایچی گو ایچی یه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.