معرفی و دانلود کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی: پانوشت سفر آمریکا

عکس جلد کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی: پانوشت سفر آمریکا
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی: پانوشت سفر آمریکا

کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی سفرنامه‌ی محمود طیاری به آمریکا و مواجهه‌ی او با فرهنگ، رسوم، زندگی و مردم این کشور است. طیاری خاطرات سفر خود را به‌صورت کوتاه و با لحنی طنز روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی

سفرنامه‌نویسی یکی از ژانرهای رایج و محبوب ادبی است که قرن‌ها قدمت دارد. در این نوع ادبی، نویسنده به ماجراجویی‌ها، اکتشافات و خاطراتش در سرزمینی جدید می‌پردازد و مواجهاتش با فضایی متفاوت را بازگو می‌کند. تصور می‌شود اولین سفرنامه برای پوسانیاس (Pausanias)، جغرافی‌دان یونانی است که در قرن دوم میلادی دور تا دور یونان را سفر کرد و آنچه دیده بود را نگاشت.

سفرنامه‌های ناصرخسرو (Nasir Khusraw)، ابن‌بطوطه (Ibn Battuta) و گرالد ولزی (Gerald of Wales) از معروف‌ترین و بهترین سفرنامه‌های تاریخ هستند که هنوز هم مورد مطالعه و تحقیق قرار می‌گیرند و به آن‌ها استناد می‌شود. این سبک نگارشی اما از اوایل قرن بیستم به فرم‌های دیگر ادبی نزدیک و از خاطره‌نگاری صِرف دور شد. فرم ژورنالیستی آن فرمی نزدیک به جستار پیدا کرد، خویشتن‌نگر شد و گاهی رگه‌هایی از طنز و داستان‌پردازی هم به آن وارد گردید.

همین جذابیت‌ها باعث شده تا بسیاری از نویسندگان حرفه‌ای هم در مورد نگارش آن وسوسه شوند و شرح سفرهایشان را به شیوه‌ی خود بنویسند. کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی سفرنامه‌ی محمود طیاری به کشور آمریکا است. او مدتی که در آمریکا اقامت داشت به شهرها و مکان‌های مختلف این کشور رفت و مواجهاتش با فرهنگ و مردم آنجا را به سبک و سیاق خود به نگارش درآورد.

محمود طیاری نزدیک به شصت سال است که در ژانرهای مختلف، از داستان کوتاه تا نمایشنامه‌ی کودکان، می‌نویسد. او سبک نگارشی و قلم خاص خود را دارد که همواره مورد تحسین منتقدین و همکارانش قرار گرفته است، از جمله اکبر رادی که قدرت زبان طیاری را ستوده است. طیاری در سال 2009 سفری به آمریکا داشت. حاصل این دوران، کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی است که بیش از هر چیز قدرت زبانی و طنز کلامی او را نشان می‌دهد. طیاری هر اتفاق را در بخشی کوتاه، یا به تعبیر خودش مثل پانوشت، می‌نویسد و آن را روایت می‌کند. او به شکل واضحی دایره‌ی واژگانی گسترده دارد و دائماً به متن‌های بیرون از خود ارجاع می‌دهد. همین باعث شده متن او فشرده و متراکم باشد و هم‌زمان ریتم خیلی تندی پیدا کند. طیاری در این سفرنامه به جوانب مختلف زندگی آمریکایی می‌پردازد و پیچیدگی یا سادگی آن را با زبان گزنده‌ی خود توصیف می‌کند.

کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی را نشر مازیار به چاپ رسانده است.

کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سفرنامه و متون طنز علاقه دارید کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی را مطالعه نمایید.

با محمود طیاری بیشتر آشنا شویم

محمود طیاری (متولد 1317) شاعر، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس ایرانی است. او از ابتدای دهه‌ی 1340 نوشتن را آغاز کرد و در مدت شصت سال نزدیک به سی اثر داستانی، نمایشی و سفرنامه به انتشار رسانده. «من که آهو نیستم»، «مار نقره»، «قهرمان تا نویسنده» و «مستر موش» از معروف‌ترین کتاب‌هایی هستند که از طیاری منتشر شده است. او به خاطر نمایشنامه‌ی «اپرای پیاز» جایزه‌ی اول نخستین دوره‌ی انتخاب متون برتر ادبیات نمایشی کشور را به دست آورد. طیاری برای کودکان و نوجوانان هم داستان و نمایشنامه نوشته است. نمایشنامه‌ی «گل‌های باباآدم» او که در ژانر کودک بود در جشن انجمن نمایشنامه‌نویسان ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخشی از کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی: پانوشت سفر آمریکا می‌خوانیم

و اما، شما چه می‌کنی‌ ژانت عزیزم؛ با مردی در خانه‌ و هویتی دوگانه! با شائبه‌ زن‌سالار و جامعه‌ی مردان کامکار، در سلطه‌ بار و استیک و معشوقه و دلار! بگو ببینم این تمام آن چیزی نیست که می‌خواستی؟ آیا خواستگار‌هایت را یکی‌ بعد از دیگری در اینجا، به یاد می‌آوری؟ به نظر شما کدامش را نباید رد می‌کردم؟! همه‌اش را ردیف کن، بعد بگو. من که هنوز از رد کردن‌ هیچکدام‌شان پشیمان نیستم. شما چی؟ تا آن‌جا که یادم می‌آید، یکی‌‌یکی‌ را با بارکدشان به یادت می‌آورم:

آن همراه و سردسته بادی‌گاردِ روحانی محل، که همشیره محجّبه‌اش باهات تو‌ کالج زبان بود و تو بدت نمی‌آمد باهاش روی جایگاه و حقوق به تعویق افتاده‌ زن، قشقرق به پا کنی! آن یارو استادت‌، زبان‌آموز دروس‌ لاتین، با عینک قونسولی که چیزی بیشتر از شهریه دانشگاه آزاد، ‌یادت نمی‌داد و‌ کمی هم شبیه کارتون موش‌صحرایی‌بود. ‌آن پسره سمج که گویا شعر "اوا، خاکِ عالم!" هم می‌گفت و از نقاشی‌هایش برای تو، خیال رونمایی در حوزه را داشت! آن یارو یقه‌سفید‌، با ابرو‌های مغولی و ته‌ریشِ توپی برنده‌ مناقصه تو پروژه‌ سدسازی با هدف خشکاندن آب دریاچه ارومیه! یکی‌ که از فرانسه آمده بود و دانشجوی باله بود‌؛ ‌تو با نخودفرنگی یک پیش‌غذای یونانی، و رشته‌پلو با مسمای مرغابی، برای غذای اصلی‌، و منویِ یک اردنگی جای دسر، پشت‌پا به بخت ایفلی‌ات به ‌خاطر بحث‌های فلفلی‌ات زدی؛ خودش بهت جاخالی داده بود اما خیال داشت بعد از رفتنش، با فرستادن دعوت‌نامه برایت درخواست ویزای توریستی کند‌. یک هواخواه از آلمان، با موهای تاج‌خروس، و سر تراشیده‌ راه‌راه، در کاپشن پوست گاوی؛ ‌که عکس‌های آخرالزمانی‌ات ‌را ‌به‌وسیله خواهرش براش می‌فرستادی! اون یکی‌ که خاله ‌مهسا ‌ واسه‌ت‌ داشت‌ جور می‌کرد... اااوووه... چند‌هزار‌ خواستگار!

فهرست مطالب کتاب

با Ellie در واشینگتن دی. سی
استیکِ نیم‌گریل‌شده با رگه‌های خونی
قائمانِ به دوپا
خوش‌رقصی دلار
بعد از صبحانه
روایت ناتمام، به نیمه‌شب غربی!
حکایت برگ چایِ میوه و عصا و گیوه
گرین‌کارت
بند ناف
عروج زمینی
ناهار در پیاده‌رو
آن برفی که حرفش را می‌زدم
تعزیت
هفت‌سین در بیمارستان
اکسیرِ شأن همتایاب تو
همای عزیز
درود ‌بر ‌استاد عزیزم
می‌توان در راه زبان شما شهید شد
جامه‌دران
گُم‌گُمه‌ی گُمنامی
خط داستانی نمایش «گوسفند دوخان»
هشتم مارس
دلم به طپش افتاد
من و رؤیا کانکت شدیم!
من جز به شیطان، به هیچ‌کسی درس نمی‌دهم!
آقای من سلام / 1
نقدِ اسب پیشکشی
آقای من سلام / 2
توصیه و گواهی
آقای من، سلام/ 3
بیانِ غیررسانه‌ای خبر بازگشت ما
گلِ بی‌دسته!
دستی که از آستین، برای کار و برداشتِ بار از درخت غار، برآمد!
برگشته‌ام اینجا، دلار جمع کنم!
Its a girl
حیوان، نکن!
حکایت سارا کوچولو
children
صبح نقره‌ای
جشنِ نهنگ‌ماهی‌ها
ققنوسی آتش‌زاد
یک جشن کوچولو
آیفون، زنگِ پیانویی ترسناکی می‌زد! 1
آیفون، زنگِ پیانویی ترسناکی می‌زد! 2
آکواریوم
سفرهای گالیور
یک آسمان شیشه‌ای
یک سیلی به او زدم!
تا به آخر می‌مانیم!
کمی خودت را خرج حروف الفباء کن
و خاموشی به هزار زبان، سخن می‌گفت!
فرشته سنگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با Ellie در واشینگتن دی سی: پانوشت سفر آمریکا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-6043-45-6
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی

برای دریافت کتاب با Ellie در واشینگتن دی سی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.