معرفی و دانلود کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی

عکس جلد کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی
قیمت:
۲۹۰۰۰ 20300 تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی

گشت‌وگذاری هیجان‌انگیز در سرزمینِ نجواها... گی دولیل، نویسنده و گرافیست مطرح اهل کانادا، در کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی، به روایت ماجرای اقامت دوماهه‌ی خود در سرزمین کره‌ی شمالی پرداخته است. لازم به ذکر است که این اثر مصور، جایزه‌ی معتبر «اورهوندن» را برای خالق خود به ارمغان آورده است.

درباره کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی

سال 2001 است. گی دولیل، کارتونیست مشهور کانادایی - فرانسوی، نامه‌ای در دست دارد که او را به سفر به یکی از مرموزترین، و البته به زعم بسیاری، خطرناک‌ترین سرزمین‌های دنیا دعوت می‌کند: کره‌ی شمالی! ماجرا از این قرار است که یک شرکت انیمیشن‌سازیِ وابسته به دولت کره‌ی شمالی، برای بهره‌مندی از تجربیات دولیل در عرصه‌ی فعالیت‌های گرافیکی، از وی برای اقامت دو ماهه در پیونگ یانگ، پایتخت کره‌ی شمالی، دعوت به عمل آورده. گی دولیل برای اجابت این دعوت تردیدهای بسیاری دارد. البته او به عنوان یک سفرنامه‌نویس مجرب، به طور معمول از چنین دعوتنامه‌هایی استقبال می‌کند؛ اما این بار اوضاع کمی متفاوت است. آخر، کره‌ی شمالی کشوری نیست که کسی آرزوی دیدنش را در سر بپرورد! خصوصاً اگر آن کس یکی از اتباع غربی باشد. زیرا، چنان‌که می‌دانیم، تصویری که از کره‌ی شمالی در رسانه‌های غربی منعکس می‌شود، بی‌شباهت به تصویر دوزخ در کتب مقدس نیست! با این همه، گی دولیل، به دلایلی خاص، مشتاقِ دیدارِ این دوزخ زمینی است. به همین خاطر نیز به تقاضای نویسندگانِ دعوتنامه‌ای که به دستش رسیده پاسخ مثبت می‌دهد و چمدان‌های خویش را برای سفری دو ماهه به کره‌ی شمالی می‌بندد. کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی (Pyongyang: A Journey in North Korea) ارمغانِ ارزشمند همین سفر است.

در این کتاب مخاطب مشاهدات گی دولیل از زندگی مردمان کره‌ی شمالی خواهید بود. او در روایت خود توجهی وسواس‌گونه به جزئیات داشته؛ زیرا می‌دانسته که هرگز شانس دوباره‌ای برای ثبت مشاهدات خویش از سرزمین کره‌ی شمالی به دست نخواهد آورد. روایت او، به سان دیگر سفرنامه‌هایش، خالی از عناصر طنزگونه نیست؛ با این همه، جدیتی در پسِ گزارش‌های او در کتاب پیش رو نهفته که نظیرش را در کمتر کتابی از این نویسنده می‌یابیم. (گویی فضای خشک و عبوسِ کره‌ی شمالی بر قلم نویسنده و ناظر کانادایی - فرانسوی بی‌تأثیر نبوده!)

کشور کره‌ی شمالی، بیش از همه به واسطه‌ی نظام توتالیترِ حاکم بر آن شناخته می‌شود؛ این نظام تک‌حزبی، به گواه بسیاری از کارشناسانِ علوم سیاسی، نمونه‌ی تمام‌عیار یک حاکمیت استبدادی است. نظامی که کیم جونگ اون رهبری‌اش را بر عهده دارد، بر تمام شئونات زندگی اتباع کره‌ی شمالی نظارتِ تام و تمام دارد. به نحوی که زندگی خارج از سایه‌ی شوم حزب حاکم برای هیچ‌یک از مردان و زنان کره‌ای قابل تصور نیست. گی دولیل حجم قابل توجهی از کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی را، به گزارش سازوکارهای سیاسی و اجتماعیِ حاکم بر کره‌ی شمالی اختصاص داده است؛ سازوکارهایی که این سرزمین را به یک پادآرمانشهرِ بی‌مانند بدل ساخته‌اند.

کتاب مصور پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی نخستین بار در سال 2004 به انتشار رسید. استقبال از این اثر فوق‌العاده بود. به نحوی که نام گی دولیل را به عنوان یکی از برترین نویسندگان آثار مصور در سراسر جهان بر سر زبان‌ها انداخت. این کتاب همچنین جوایز و افتخاراتی چند را نیز برای خالق خود به ارمغان آورد. ترجمه‌ی فارسی کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی به قلم عاطفه احمدی فراهم آمده است. گفتنی است که این اثر به مجموعه‌ی سفرنامه‌های مصورِ نشر اطراف تعلق دارد.

نکوداشت‌های کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی

  • گی دولیل، کارتونیست سی و هفت‌ساله‌ی فرانسوی - کانادایی، کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی را ظرف مدت زمان اقامت خود در کره‌ی شمالی به نگارش درآورده است. این اثر مملو از جزئیاتی درخشان در باب سرزمینی بیگانه با محیطی کسالت‌بار است؛ کتابی که با مطالعه‌ی هر صفحه‌ی آن پی به هوسِ دولیل برای خوردن دوباره‌ی غذاهای غربی و نوشیدن فنجانی قهوه می‌بریم! (Foreign Affairs)
  • کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی نمونه‌ای عالی و کامل برای اثبات قدرت آثار گرافیکی و مصور است... گی دولیل در این اثر خواندنی روزهای زندگی خود در کشور کره‌ی شمالی را به تصویر کشیده است. پرسشی که وی در کتاب پیش رو بدان پرداخته از این قرار است: آیا مردم کره‌ی شمالی به راستی حامیِ دولت کره‌اند، یا صرفاً از شوریدن بر علیه آن واهمه دارند؟ (Amazon)

کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار ژانر سفرنامه، بی‌گمان از مطالعه‌ی کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی، نوشته‌ی گی دولیل، محظوظ خواهند شد.

با گی دولیل بیشتر آشنا شویم

گی دولیل (Guy Delisle) فیلمساز و کارتونیست مشهور اهل کاناداست که این روزها به همراه خانواده‌ی خویش، در شهر مون‌پلیه‌ی فرانسه اقامت دارد. وی به سال 1966 به دنیا آمده و در دانشگاه شریدان (واقع در اوک‌ویل)، در رشته‌ی انیمیشن تحصیل کرده است. عمده‌ی شهرت گی دولیل مرهون سفرنامه‌های مصورِ جذابِ اوست. این آثار که از میان آن‌ها می‌توان به عناوینی چون «یانگون: سفری به برمه»، «شنژن: سفری به چین»، «پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی» و «سرزمین مقدس: سفری به فلسطین» اشاره نمود، تاکنون مورد توجه طیف وسیعی از مخاطبین عام و خاص قرار گرفته، و افتخاراتی چند را نیز برای خالق خود به ارمغان آورده‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی
نویسنده
مترجمعاطفه احمدی
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-6194-05-1
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ 20300 ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی

برای دریافت کتاب پیونگ یانگ: سفری به کره‌ی شمالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.