معرفی و دانلود کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری

عکس جلد کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری

ریچارد سنت یکی از جامعه‌شناسان مهم و تأثیرگذار جهان در سالیان اخیر است. او در کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری، ضمن تأکید بر طبیعتِ اجتماعی انسان، به دفاع از ایده‌های جمع‌گرایانه و همکاری‌محور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و جامعه‌شناختی، پرداخته است. لازم به ذکر است که این اثر خواندنی، پس از انتشار جایزه‌ی «چارلز ویلون» را نصیب نویسنده‌ی خود نمود.

درباره کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری

مفهوم «فردیت» یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اندیشه‌ی مدرن برای آحاد انسان‌هاست. تا پیش از مدرنیته، فرد انسانی، مستقل از خانواده، طبقه‌ی اجتماعی و یا گروه مذهبی‌ای که بدان متعلق بود، از برای خود هویتی نداشت. انسان پیشامدرن، به معنای دقیق کلمه، «خودِ» خویش را در قالب «اجتماع» مستحیل می‌یافت. در چنین شرایطی، طبعاً حق و حقوق فردی مفهومی تعریف‌ناشده، یا دست‌کم، بسیار مبهم بود. اما این روند با ظهور اندیشه‌های فردمحورانه از حدود سده‌ی هفدهم به این سو، به مرور دستحوش تغییر شد؛ تا جایی که پس از دو سده، فردگرایی و فردیت‌پرستی، به نشانه‌ی بارزِ روح زمانه بدل شد. جوامع غربی نخستین جوامعی بودند که پرچم فردگرایی و فردمحوری را در تمام حیطه‌های حیات انسانی، عَلَم کردند، و البته به تبع همین امر، پیشرفتی چشمگیر را در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، تجربه نمودند. بعدها اما روشن شد که این پیشرفتِ فردبنیاد، به بهایی بس گزاف به کف آمده است. ریچارد سنت در کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری (Together: The Rituals, Pleasures and Politics of Cooperation) در باب بهایی که انسانِ فردمحور برای پیشرفت خویش پرداخته، سخن می‌گوید.

عنوان فرعی کتاب با هم، اصلی‌ترین درونمایه‌ی این اثر را به روشنی توضیح می‌دهد. در این کتاب بناست مخاطب مطالبی واقع شویم که با ما در باب فواید آیین‌های جمعی و لذات نهفته در سیاست‌های همکاری‌محورانه، سخن می‌گویند. ریچارد سنت در این کتاب مهم و تأمل‌برانگیز، علیه اَشکال افراطی اندیشه‌های لیبرال (فردمحور) استدلال می‌کند و ناتوانیِ جهان‌بینی‌های متکی به فردیت را در ارائه‌ی سیاستی مبتنی بر خوشبختی، گوشزد می‌نماید. به باور ریچارد سنت، مفهوم خوشبختی اساساً با توجه به خصلت اجتماعی ذات انسان تعریف می‌شود. بنابراین، هر آن سیاست‌گذاری‌ای که به این مسئله‌ی مهم بی‌توجه باشد، در نهایت از نیل به مقصود که همانا فراهم ساختن اسباب رفاه و آسایش آدمی در عرصه‌های گوناگون زندگی است، باز می‌مانَد.

کتاب با هم صرفاً حاوی مواضع انتقادی ریچارد سنت در قبال اندیشه‌های فردمحورانه نیست؛ بلکه همچنین، شامل توصیه‌های ایجابیِ وی در راستای ایجاد جامعه‌ای مبتنی بر همکاری و تعاون است. به عبارتی، سنت در این کتاب که از بسیاری جهات، مهم‌ترین اثر او در حیطه‌ی جامعه‌شناسی به شمار می‌رود، راهکارهای نهایی خود برای برون‌رفت از وضعیت نابه‌سامانی را ارائه داده که به زعم وی، ریشه در سیطره‌ی روح خودمحوری و فردگرایی بر جوامع بشری دارد.

کتاب با هم به قلم کمیل سوهان به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر افکار در دسترس علاقه‌مندان به آثار جامعه‌شناختی قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری

  • کتاب با هم به گردبادی از ایده‌های درخشان می‌مانَد و نویسنده‌ی آن، ریچارد سنت، به جنگجویی مجهز به دانشی تام در باب طبیعت انسانی ما. (Connie Schultz, Washington Post)
  • کتاب با هم مورد پسند طیف وسیعی از مخاطبین واقع خواهد گشت؛ از جمله علاقه‌مندان به علوم اجتماعی، دانشمندان علوم سیاسی، و به طور کلی، تمام افرادی که آرزومندِ زیستن در جهانی تعاونی‌ترند. (Library Journal)
  • در کتاب‌های ریچارد سنت به تشخیص‌های دقیق این نویسنده در باب بیماری‌های روحی فراگیر عصر حاضر برمی‌خوریم. البته کار او فقط تشخیص مرض‌ها نیست، بلکه ارائه‌ی نسخه‌هایی سخت و ریشه‌دار برای نجات نیز، هست. (Boyd Tonkin, The Independent)
  • آثار ریچارد سنت، خصوصاً کتاب با هم، دربردارنده‌ی دیدگاه‌هایی بدیع و تأمل‌برانگیز در باب جوامع مدرن‌اند. (Publishers Weekly)

کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان و متخصصان رشته‌ی جامعه‌شناسی مخاطبین اصلی ریچارد سنت در کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری بوده‌اند.

با ریچارد سنت بیشتر آشنا شویم

ریچارد سنت (Richard Sennett) متولد سال 1943 و زاده‌ی ایالات متحده‌ی آمریکاست. سنت جامعه‌شناس، دانشمند علوم سیاسی و نویسنده‌ی آثاری خواندنی در حیطه‌های گوناگون علوم انسانی است. وی همچنین سابقه‌ی تدریس جامعه‌شناسی در دانشکده‌ی اقتصاد لندن و دانشگاه نیویورک را در کارنامه دارد. عمده‌ی شهرت او در مقام جامعه‌شناس، مرهون آرای بدیع او در باب ضرورت دفاع از جمع‌گرایی در مقابل فردگرایی است.

از میان آثار ریچارد سنت می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری»، «فرهنگ سرمایه‌داری نو»، «آسیب‌های پنهان طبقه»، «احترام: تکوین منش در جهان نابرابری‌ها» و «اقتدار».

جوایز و افتخارات ریچارد سنت

  • برنده‌ی جایزه‌ی چارلز ویلون
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا
  • برنده‌ی جایزه‌ی Guggenheim Fellowship for Social Sciences, US & Canada
  • و...

در بخشی از کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری می‌خوانیم

دیپلماسی روزمره یکی از راه‌های تعامل با افرادی است که شما را درک نمی‌کنند؛ نمی‌توانند با شما ارتباط داشته باشند؛ و یا با همدیگر درگیر هستید. برای مقابله با این چالش‌ها، افراد در اجتماعات، سر کار یا در خیابان به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که شبیه به ساخت و تعمیر چیزها در کارگاه است. آن‌ها از کمترین نیرو بهره می‌برند؛ ساختن فضای اجتماعی از طریق ژست‌های قاعده‌مند. دیپلماسی روزمره تعمیرات پیچیده‌ای انجام می‌دهد که آسیب را تصدیق می‌کند. معمولاً گفته می‌شود که بی‌اعتنایی [غیرمستقیم بودن] جوهر دیپلماسی است و درست است که همۀ این تلاش‌ها بر پیشنهاد استوار است نه دستور. اما به‌طور ویژه، دیپلماسی روزمره مکالمۀ دیالوژیک را به‌صورت عملی به کار می‌برد که نتیجۀ آن مدیریت ماهرانه است.

ما به‌درستی تصور می‌کنیم که در همۀ فرهنگ‌ها مردم یاد می‌گیرند چگونه از راه به کار بردن تدبیر یا ایما و اشاره با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از بیانی صریح اجتناب کنند. همان‌طور که دیدیم، کدهای فرهنگی اروپا، با بی‌اعتنایی در اواخر رنسانس و اوایل دوران اصلاحات پروتستانی توانست شکل جدیدی به خود بگیرد؛ دیپلمات‌های حرفه‌ای و دیوان‌سالارها آیین‌های جدید رفتاری تدوین کردند و از عقیده‌های جدید دربارۀ مدنیت استفاده کردند.

در این فصل آن میراث را در زندگی روزمره و معمولی بررسی می‌کنیم. گرچه مدنیت در خیابان مدرن کمتر شبیه ادب درباری است و آن‌قدر که در سفارت‌ها و سالن‌ها با دقت به‌جا آورده می‌شد، ظاهر نمی‌شود. اما سازمان دادن اصول آیین سکولار ادامه‌دار بوده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
پیش‌گفتار
مقدمه: چهارچوب ذهنی «همکاری»
سلب مهارت
همکاری در دوران نوزادی
دیالوژیک
ممارست
گفت‌و‌گوهای دیالکتیک و دیالوژیک
همدردی و همدلی
بی‌تفاوتی
با هم
همکاری آنلاین
دربارۀ این کتاب
بخش اول: شکل‌گیری همکاری
فصل اول: سؤال اجتماعی
مصلحان اجتماعی در پاریس معضلی را بررسی می‌کنند
دو مسیر مجزا
ائتلاف‌ها
اجتماع
کارگاه
فصل دوم: تعادل شکننده
رقابت و همکاری در طبیعت و فرهنگ
باغ عدن
همکاری طبیعی بی‌ثبات
دیگرخواهی
برد-برد
تبادل افتراقی
جمع صفر
برنده همه‌چیز را می‌برد
قدرت آیین
ابداع یا کشف؟
سه جزء اصلی آیین
تعادل آیین
فصل سوم: پریشانی بزرگ
چگونه اصلاحات به همکاری تبدیل می‌شود
آیین مذهبی
نان و شراب
غسل تعمید
پژواک‌های سکولار
کارگاه
مدنیت
مدنیت حرفه‌ای
مدنیت و خویشتن
بخش دوم: همکاری تضعیف‌شده
فصل چهارم: نابرابری
تحمیل‌شده و جذب‌شده در دوران کودکی
نابرابری تحمیل‌شده
نابرابری درونی‌شده
فرندینگ یا دوست‌یابی رقومی
فصل پنجم: مثلث اجتماعی
چگونه روابط اجتماعی بر سرِ کار تلخ می‌شوند
اقتدار اکتسابی
اعتماد چشم‌بسته
همکاری و توقف موقت
حلّال زمان
مثلث از هم می‌پاشد
همکاری ضعیف
مقایسۀ تبعیض‌آمیز اعتماد را تضعیف می‌کند
قدرتْ اقتدار را سلب می‌کند
فصل ششم: خویشتن غیرمشارکتی
روان‌شناسی کناره‌گیری
اضطراب
کناره‌گیری
خودشیفتگی
خرسندی
همکاری ضعیف و سبُک
دل‌مشغولی
بخش سوم: تقویت همکاری
فصل هفتم: کارگاه
ساختن و تعمیر کردن
ریتم و آیین
حرکات خودمانی
کار با مقاومت
تعمیر
فصل هشتم: دیپلماسی روزمره
مکالمه‌های اصلاحات پروتستانی برای استفادۀ کاربردی
همکاری غیرمستقیم
مدیریت تعارض
روش‌ها
جلسه‌های رسمی و خودمانی
ناحیۀ مرزی
نقاب معاشرت
فصل نهم: اجتماع
تمرین تعهد
در جست‌وجوی اجتماع
روحیه
محک زدن تعهد
حرفه
اجتماع به‌عنوان حرفه
اجتماع مبتنی بر ایمان
اجتماع ساده
لذت‌های اجتماع
سخن پایانی: گربۀ مونتنی
یادداشت‌ها
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری
نویسنده
مترجمکمیل سوهان
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات420
زبانفارسی
شابک978-622-7797-18-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری

برای دریافت کتاب با هم: آیین‌ها، لذت‌ها و سیاست‌های همکاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.