معرفی و دانلود کتاب باب مارلی چه کسی بود؟

عکس جلد کتاب باب مارلی چه کسی بود؟
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باب مارلی چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باب مارلی چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باب مارلی چه کسی بود؟

کتی آلیسون در کتاب باب مارلی چه کسی بود؟ سعی دارد تا با به تصویر کشیدن سرنوشت یکی از برجسته‌ترین موزیسین‌ها و ترانه‌سرایان دنیا شما را با طرز فکر و فعالیت‌های اجتماعی این شخصیت مشهور آشنا سازد.

درباره کتاب باب مارلی چه کسی بود؟

باب مارلی یکی از نوازندگان و خوانندگان مشهور در دنیاست که با استفاده از استعداد شگرفش در موسیقی توانست تاثیرات زیادی در زمینه‌ی معضلات اجتماعی داشته باشد. اکنون کتی آلیسون (Katie Ellison) در کتاب باب مارلی چه کسی بود؟ (Who was Martin Luther King, Jr) سعی دارد تا سرگذشت زندگی این مرد بزرگ را با زبانی ساده و نگاهی داستان‌گونه برای نوجوانان به رشته‌ی تحریر درآورد.

با باب مارلی بیشتر آشنا شویم:

در دوازده سالگی باب مارلی (Bob Marley) به همراه مادرش، سدلا، سوار بونگوبونگو شد. بونگوبونگو چیزی بود که مردم در حومه جامائیکا آن را اتوبوس‌های عمومی می‌نامیدند. باب و سدلا از دهکده کوچک و قدیمی خود به نام ناین مایل (Nine Mile) به سمت کینگستون، پایتخت جامائیکا می‌رفتند.

هنگام خداحافظی از همسایگانشان، سدلا به اندازه باب غمگین نبود. باب احتمالاً به این فکر می‌کرد که چه خاطراتی را پشت سر جای می‌گذارند: بازی فوتبال در تپه‌های چمنزار و موسیقی‌هایی که همسایگانش شب‌ها در ایوان‌هایشان پخش می‌کردند.

اما سدلا مطمئن بود که می‌تواند زندگی بهتری برای خود و پسرش در کینگستون ایجاد کند. بنابراین در سال 1957، باب و سدلا در جاده‌های خاکی جامائیکا در بونگوبونگو به سمت خانه جدید خود حرکت کردند. آن‌ها به یک محله در کینگستون به نام ترنچ تاون نقل مکان کردند. اما وقتی به آن‌جا رسیدند، باب از آنچه می‌دید کمی ناراحت شد.

ترنچ تاون بخشی از جنوب شهر با ساختمان‌های فرسوده و خیابان‌های مملو از مردمان بسیار فقیر بود. بسیاری آن را محله فقیرنشین می‌نامیدند. در این محله لوله‌کشی داخل ساختمان وجود نداشت، بنابراین مردم شهر ترانچ مجبور بودند آب را از شیرهای آب در فضاهای عمومی، تهیه کنند. این شیرهای آب در مکان‌های عمومی در وسط مجتمع‌های بزرگ مسکونی و بتنی توسط دولت ساخته شده بود.

ترنچ تاون می‌توانست مکان بسیار خطرناکی برای خانواده‌ها باشد. در این محله مردم گاهی از یکدیگر دزدی می‌کردند و در خیابان با هم درگیر می‌شدند. باب با تعجب به این مسائل نگاه می‌کرد، اما می‌کوشید تا خود را با آن جا وفق دهد.

بعدها باب متوجه شد که پارک‌های عمومی محلی است که همسایگان برای گفتگو و یا فوتبال بازی آن‌جا جمع می‌شوند. بعضی از مردم‌ نیز در آن‌جا موسیقی پخش می‌کردند. گاهی اوقات تقریباً شبیه ناین مایل به نظر می‌رسید! هنگامی که باب برای نخستین بار در حیاط کنار خانه‌شان گیتار خود را نواخت، بچه‌های دیگر متوجه شدند که او چقدر با استعداد است. همین موضوع باعث شد تا بسیاری از آنان علاقمند به دوستی با او شوند.

آواز و بازی با همسایگان جدیدش در پارک‌های عمومی، چیزهای خوبی برای باب به ارمغان آورد، این موضوع برای او مانند داشتن یک وعده غذایی کامل و پیدا کردن یک دوست صمیمی مهم بود. به نظر می‌رسید که مبارزات فقیرترین افراد در کینگستون آن‌ها را وادار می‌کند شادی موسیقی را بیش از هر کسی درک کنند که باب تا به حال ملاقات کرده است.

بله، در آن زمان این چنین شد که باب فهمید می‌خواهد یک موزیسین شود؛ موزیسینی که آهنگ‌هایش مردم را برای ایجاد شادی‌های روزمره؛ دور هم جمع می‌کند. آهنگ‌ها و ترانه‌های او هم‌اکنون نیز به یک منبع الهام بخش برای مردم سرتاسر دنیا محسوب می‌شود.

کتاب باب مارلی چه کسی بود؟ برای چه کسانی مناسب است؟

بدون شک تمامی کودکان دبستانی و نوجوانانی که به مطالعه سرگذشت افراد مشهور علاقمند هستند، مجذوب این کتاب خواهند شد.

در بخشی از کتاب باب مارلی چه کسی بود؟ می‌خوانیم:

در سال 1961، مدتی نگذشت که باب کار خود را به عنوان جوشکار آغاز کرد و برایش سانحه‌ای رخ داد. در حالی که او مشغول کار بود، ناگهان یک تکه برادۀ کوچک به داخل چشم او پرید! باب مجبور شد به بیمارستان برود و فلز را بیرون بکشد و مدتی طول کشید تا بهبود یابد.

اما در آن زمان، باب بیش از هر زمان دیگری مطمئن شد که ترجیح می‌دهد روی موسیقی کار کند تا هر کار دیگری. باب تمام اوقات فراغت خود را با جو هیگز و بانی می‌گذراند و موسیقی اجرا می‌کرد. هنگامی که باب هنوز شانزده سال داشت، جو به او کمک کرد تا اولین آهنگ خود را ضبط کند. این آهنگی بود با ضرب آهنگ سبک اسکا به نام "قاضی نیست". این کلمات بیانگر آنچه پدربزرگ باب از کتاب مقدس به او آموخته بود هماهنگی داشت که: قضاوت نکن، اگر برای قضاوت آماده نیستی.

باب می‌خواست مردم یکدیگر را بپذیرند، هرچقدر هم که متفاوت باشند.

آهنگ "قاضی نه" از رادیو پخش شد، اما زیاد مورد پسند واقع نشد. زیرا مردم فکر می‌کردند این خیلی شبیه موعظه‌هایی است که در کلیسا می‌شنوند. باب کمی ناامید شد (اما نه برای مدت طولانی). او می‌دانست که این آهنگ شروعی برای او خواهد بود!

باب به زودی با شخص دیگری آشنا شد که در کار نوشتن آهنگ تبحر داشت. یک روز، باب و بانی در خیابان به مردی برخورد کردند که هنگام راه رفتن هم گیتار می‌نواخت و هم آواز می‌خواند. نام او پیتر مک اینتوش بود، اما همه او را "توش" صدا می‌کردند. توش بسیار قد بلند و مانند باب مشهور بود. این سه نفر مدت طولانی در خیابان با هم صحبت کردند و خیلی زود با هم دوست شدند.

فهرست مطالب کتاب

باب مارلی چه کسی بود؟
فصل 1: پسر روستایی
فصل 2: چهر‌ۀ دیگر جاماییکا
فصل 3: از ولدر تا وایلر
فصل 4: عشق و موفقیت
فصل 5: در مسیر ستاره شدن
فصل 6: 56 جادۀ امید
فصل 7: جنگ برای صلح
فصل 8: افسانه و میراث باب مارلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باب مارلی چه کسی بود؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-284021-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باب مارلی چه کسی بود؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب باب مارلی چه کسی بود؟

برای دریافت کتاب باب مارلی چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.