معرفی و دانلود کتاب هلن کلر: شجاعت در تاریکی

عکس جلد کتاب هلن کلر: شجاعت در تاریکی
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هلن کلر: شجاعت در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هلن کلر: شجاعت در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هلن کلر: شجاعت در تاریکی

کتاب هلن کلر: شجاعت در تاریکی نوشته اما کارلسون برن و ترجمه جواد ثابت نژاد، زندگی شخصیتی ماندگار را به تصویر می‌کشد که با اراده‌ای منحصر به فرد و على رغم محروم بودن از نعمت‌های بینایی، شنوایی و گویایی توانست به بهترین وجه با محیط اطراف خود فعالانه ارتباط برقرار سازد و حتی به درجات بالای علمی دست یابد.

هلن کلر (Helen Keller) در تابستان ۱۸۸۰ میلادی در ایالت آلابامای آمریکا متولد شد. پیش از ۲ سالگی به بیماری سختی مبتلا شد و در اثر آن از نعمت‌های بینایی، شنوایی و گویایی محروم گشت. با این حال، با اراده‌ای شگفت‌انگیز، بر ناتوانایی‌های خود غلبه کرد. مراحل تحصیل را با رنجی وصف ناشدنی پیمود و در ۲۴ سالگی به اخذ درجه‌ی لیسانس از دانشگاه نایل آمد. هلن کلر چندین کتاب نوشت که یکی از آن‌ها به نام زندگی من درباره خود اوست. او نشان داد که نقص جسمانی به هیچ وجه مانع پرورش قوای روحی و فکری نیست.

هلن‌کلر در نوزده ماهگی به یک نوع بیماری مخصوص کودکان مبتلا و کاملا نابینا و ناشنوا شد. او به عنوان زنی بالغ و کامل به جهان نشان داد که آدم‌های ناتوان نباید کنار گذاشته شوند. هلن کودکی سرکش و کنترل‌ نشدنی بود که به‌ خاطر ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران، مأیوس شده بود. با این‌ حال پس از دو دهه کار معلمش، آنی سالیوان (Anne Sullivan)، هلن نه‌ تنها آموخت که مقصود خودش را با زبان بیان کند، بلکه نویسنده، فعال سیاسی، سخنران و مجری برنامه‌ی جنگ هم شد. او به نحو خستگی‌ ناپذیری از افراد نابینا و ناشنوا حمایت و برای آن‌ها اعانه جمع‌آوری می‌کرد. هلن‌ کلر نسل‌هایی از مردم را که مشکلات مشابهی دارند، انگیزه بخشید تا بر رؤیاهای سرکش خودشان فائق آیند.

اما کارلسون برن (Emma Carlson Berne) بیش از دوازده کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است که شامل زندگی‌نامه‌ی افرادی مانند ویلیام شکسپیر، ساگاوی، فریدا کالو، اسنوپ داگ و کریستف‌ کلمب است. او در سینسیناتی در ایالت اوهایو، ایالتی در شرق آمریکا، زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب هلن کلر: شجاعت در تاریکی (Helen Keller: courage in darkness) می‌خوانید:

خانواده‌ی کلر تصمیم گرفتند تا در بالتیمور، هلن را نزد چشم‌ پزشک ببرند. هلن مسافرت طولانی با قطار را دوست داشت و آرام شد و به همه‌ی چیزهایی جدیدی که در اطرافش احساس می‌کرد، توجه داشت. چشم‌ پزشک نتوانست کاری برای چشمان هلن بکند، اما پیشنهاد کرد که خانواده‌ی کلر برای ملاقات با الکساندر گراهام‌ بل هلن را به واشنگتن دی‌سی ببرند. مخترع مشهور تلفن علاقه‌ی عمیقی به آدم‌های ناشنوا داشت، چون مادر و همسرش هم ناشنوا بودند و بل سال‌ها کار کرده بود تا ابزاری کمکی برای آدم‌های ناشنوا بسازد. هلن مرد ریش‌ سفید را دوست داشت؛ زیرا به او اجازه داد تا تیک‌تیک لرزشی ساعت جیبی بزرگش را حس کند. وقتی هلن دو زانو نشست، بل پیشنهاد کرد تا خانواده‌ی کلر با مؤسسه‌ی پرکینز مدرسه‌ای که کیت‌ کلر در نوشته‌های آمریکایی چیزهایی درباره‌ی آن خوانده بود و خانه‌ی کنونی لورا بریجمن بود تماس بگیرند، شاید مدیر مدرسه، مایکل آنانوس، بتواند به آن‌ها کمک کند.

فهرست مطالب کتاب

سال‌شمار زندگی هلن‌کلر
مقدمه
زندگی در تاریکی
آمدن آنی
شناختن جهان
شهرت و تأثر
هلن در شهری بزرگ
دانشجوی دانشکده
فعال سیاسی و اجتماعی
مسیریابی بین کار و عشق
دنیای نمایش
رفتن آنی
زندگی بدون آنی
ضعیف شدن دست‌ها
فهرست اصطلاحات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هلن کلر: شجاعت در تاریکی
نویسنده
مترجمجواد ثابت نژاد
ناشر چاپیانتشارات مرسل
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-964-972-338-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هلن کلر: شجاعت در تاریکی

Sera 7
۱۳۹۸/۷/۲۷
علاوه بر نحوه‌ی تفکر افراد نابینا_ناشنوا درباره‌ی توانایی‌ها وهوش جالبی که این افراد دارن هم صحبت کرده که خیلی جالب بود.. به خصوص که تاکید بیشترش روی سخت کوشی و خلاقیت هر فرد بود
ح مهدیون
۱۳۹۷/۳/۲۰
خیلی دلم میخواست بدونم انسانی که نه می‌تونه ببینه، نه بشنوه و نه حرف بزنه چطوری کتاب نوشته، زندگینامه آموزنده و جالبی بود
پریسا جلیلیان
۱۴۰۱/۲/۱۳
قبلا فیلمش رو دیده بودم اما خوندنش خیلی جالب تر بود. دوست داشتم.
هدیه موسوی
۱۳۹۶/۱۲/۱۴
کتاب بسیار خوب و آموزنده‌ای هست
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب هلن کلر: شجاعت در تاریکی

برای دریافت کتاب هلن کلر: شجاعت در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.