معرفی و دانلود کتاب بادام

عکس جلد کتاب بادام
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بادام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بادام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بادام

کتاب بادام، داستانی جذاب از زندگی متفاوت پسری به نام یون جائه است. قهرمان داستانِ وون پیونگ سون، همراه مادر و مادربزرگش در طبقه‌ی بالای یک کتاب‌فروشی کوچک زندگی می‌کند. او زندگی ساده‌ای دارد، اما با یک تفاوت بزرگ: او با یک بیماری نادر به نام «ناتوانی هیجانی» به دنیا آمده که نشان دادن هیجانات مختلف را برای یون جائه سخت کرده. با‌این‌حال یون، مادر و مادربزرگش تلاش می‌کنند از پس زندگی و چالش‌های آینده بربیایند. این اثر در سال 2016 برنده جایزه ادبی جوانان چانگبی شده است.

درباره‌‌ی کتاب بادام

در دنیا بیماری‌های زیادی وجود دارند؛ با‌این‌حال شاید همه‌ی آن‌ها به یک اندازه شناخته‌شده نباشند. «آلکسی تایمیا» نیز یکی از آن‌ بیماری‌هاست. این همان‌ مشکلی‌ست که یون جائه، پسربچه‌ی داستان بادام (Almond) به آن دچار است. یون از خیلی جهت‌ها شبیه کودکان دیگر زندگی می‌کند، اما با یک تفاوت: او به‌خوبی قادر به بروز احساسات و هیجانات مختلف خود نیست. وون پیونگ سون (Won-pyung Sohn) نویسنده‌ی این کتاب جذاب، تمام ماجرا را برای ما خواهد گفت.

یون جائه درست نمی‌داند چه‌ زمانی باید لبخند بزند، یا چه وقتی از دیگران تشکر کند. این‌ها بابت یک پدیده‌ی بادام‌شکل است که در مغزش قرار گرفته و او را به بیماری آلکسی تایمیا یا ناتوانی هیجانی دچار کرده است. با‌این‌حال یون جائه تنها نیست. مادر و مادربزرگ مهربان او که در یک کتاب‌فروشی کار و زندگی می‌کنند، همه‌چیز را برای داشتن یک زندگی راحت‌تر برای او فراهم کرده‌اند. در و دیوار مغازه پر از یادداشت‌هایی‌ست که یون جائه را در انجام کارهایش راهنمایی می‌کند. با‌این‌حال یک شب اتفاق ترسناکی برای یون جائه رخ می‌دهد؛ اتفاقی که او را به انزوا و تنهایی بیشتری می‌کشاند.

بااین‌وجود، پسرک داستانِ بادام هرگز تصورش را نمی‌کند که در این شرایط سخت، با ورود یک دانش‌آموز جدید، ورق زندگی او به‌ کلی برگردد. دانش‌آموز جدید نیز مثل یون جائه از مشکلاتی رنج می‌برد و بیش از هرکسی می‌تواند موقعیت او را درک کند. حالا این یون جائه است که آغوش خود را به‌ روی افراد جدیدتری باز می‌کند و تصمیم می‌گیرد قهرمان ماجراهای آینده‌ی خود باشد. داستان‌ بادام روایتگر ویژه‌ای از تلاش، محبت و صمیمیت است و در میان صفحات جذاب آن، یون جائه مثل یک قهرمان واقعی، تفاوت میان انسان‌ها و کمک به یکدیگر در شرایط سخت را به نوجوانان می‌آموزد.

این کتاب اولین‌بار در سال 2021 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر یوشیتا و ترجمه‌ی خوب فاطمه قربان‌‌زاده به دست علاقه‌مندان رسید.

جوایز و افتخارات کتاب بادام

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی صلح ججو؛
  • برنده جایزه ادبی جوانان چانگبی (2016)؛
  • منتخب وال استریت ژورنال در فهرستی موسوم به «داستان‌هایی که می‌توانند شما را به هرکجا ببرند» .

نکوداشت‌های کتاب بادام

  • محکم و تکان‌دهنده! کتابی منحصر‌به‌فرد که لیاقت خوانندگان زیادی را دارد. (وال استریت ژورنال)

  • این فرصتی ارزشمند برای دیدن جهان از چشمان یون جائه و تماشای او در حال رشد کردن است. (Shelf Awareness)

  • رمان به طور کامل برای بزرگسالان نیز جذاب خواهد بود، اما خوانندگان نوجوانی که باید در زندگی روزمره‌ی خود چالش‌ها کنار بیایند، با یون جه هم‌ذات‌پنداری خواهند کرد. (Kirkus Reviews)

  • نویسنده می‌داند کسانی که متفاوت فکر، احساس و ارتباط برقرار می‌کنند، شروران جامعه نیستند، بلکه ناجیان آن هستند. نوشته های او دارای همدلی و لطافت‌اند. (مادلین رایان، نویسنده)

کتاب بادام برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب بادام به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های جذاب و پرکشش، همچنین درام‌های روان‌شناختی و آموزنده پیشنهاد می‌شود.

با وون پیونگ سون بیشتر آشنا شویم

سون وون پیونگ (متولد 1979) یک داستان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و کارگران موفق کره‌ای است. وون پیونگ فعالیت هنری خود را با کارگردانی فیلم کوتاه و همچنین فیلم‌نامه‌نویسی آغاز کرد. او در طول سال‌های فعالیت هنری خود، توانسته به جوایز زیادی دست پیدا کند که از این میان جایزه‌ی نقد و بررسی فیلم ششمین Cine21 مهم‌ترین آن است. همچنین او در سال 2006، موفق به دریافت جایزه‌ای برای بهترین نویسنده‌ی علمی و فانتزی بابت یکی از فیلم‌نامه‌های خود شد. وون پیونگ در سال‌های بعدی به داستان‌نویسی روی آورد و در اولین تجربه، نظر منتقدان را به خود جذب کرد.

در بخشی از کتاب بادام می‌خوانیم

اول مامان فکر کرده بود کمی طول می‌کشد راه بیفتم؛ ولی با خواندن کتاب‌های فرزندپروری فهمیده بود یک کودک سه روز بعد از تولدش شروع به لبخند زدن می‌کند. او روزشماری کرد... حدود صد روز گذشت.

من درست مثل یک شاهزاده‌خانم افسانه‌ای که نفرین شده تا هرگز لبخند نزند، هیچ واکنشی از خودم نشان ندادم. مامان هم، مثل یک شاهزاده‌ی آقا از سرزمینی دور که می‌خواهد قلب معشوقش را به دست بیاورد، هر کار از دستش برآمد برایم انجام داد؛ برایم کف می‌زد، جغجغه‌های رنگارنگ می‌خرید و حتی با آهنگ‌های کودکانه، حرکات موزون و مسخره در مقابلم انجام می‌داد. وقتی هم که خسته می‌شد، به بالکن می‌رفت و سیگار می‌کشید. بعد از این‌که فهمیده بود من را باردار است، این عادت را خیلی سخت توانست ترک کند. یک بار فیلمی را از آن وقت‌ها دیدم که در آن مامان سخت مشغول خنداندن من بود و من فقط به او زل زده بودم. برعکس بچه‌های دیگر، نگاهم به‌شدت عمیق و آرام بود. مامان هر کار می‌کرد، نمی‌توانست من را بخنداند.

دکتر گفت که من مشکل خاصی ندارم؛ به‌جز مسئله‌ی لبخند نزدنم، نتایج آزمایش نشان می‌داد که قد، وزن و رشد رفتاری من نسبت به سنم، همگی طبیعی هستند. متخصص اطفالی که در محله‌ی ما بود، توجهی به نگرانی‌های مادرم نشان نداد و به او گفت نگران نباشد؛ چون رشد فرزندش کاملاً خوب است. مامان چند وقتی سعی کرد با گفتن این‌که من فقط آرام‌تر از بقیه‌ی بچه‌ها هستم، خودش را آرام کند.

بعد، نزدیک تولد یک‌سالگی‌ام اتفاقی افتاد و به مامان ثابت کرد که نگرانی‌اش خیلی هم بجا بوده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بادام
نویسنده
مترجمفاطمه قربان زاده
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-5911-36-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بادام

Mahdiyeh.p
۱۴۰۲/۴/۵
نه من، نه شما و نه هیچکس دیگری نمی‌تواند بفهمد که یک داستان شاد است یا غم انگیز...
از خوندن کتاب لذت بردم...
داستان درباره‌ی پسری هست که بطور مادرزاد بی احساس هست و هیچ درک و احساسی نداره اون نمیخنده، گریه نمیکنه، مشکل این پسر نداشتن احساسات ساده و روزمره‌ای هست که ما نادیده شون میگیریم یا گاها
یکیشو انقدر برای خودمون بزرگ میکنیم که فکر میکنیم مشکل از احساسات ماست ولی ما فقط نمی‌تونیم اونارو کنترل کنیم،
در ادامه داستان اون با پسری آشنا میشه که کاملا متضاد خودشه... کتاب خیلی خوب و احساسی بود... آخر داستان هم قشنگ تموم میشه برای من اصلا کسل کننده نبود... ترجمه کتاب هم خوب بود با سپاس.
Mary Re
۱۴۰۲/۴/۵
ضمن تشکر از مترجم کتاب. و کتابراه. بعضی جاهای داستان کسل کننده میشد، در کل خ‌وب بود و نقطه عطف داستان این بود:
اگر استاد یون می‌توانست به گذشته برگردد، آیا انتخاب می‌کرد که صاحب گان نشود؟ اگر آن‌ها گان را نداشتند، اصلاً او را گم نمی‌کردند. خانم یون از آن همه عذاب وجدان بیمار نمی‌شد و در حسرت جان
نمی‌داد؛ دردسرهایی هم که گان درست کرد اتفاق نمی‌افتادند. اگر از این زاویه به ماجرا نگاه کنید، بهتر بود گان اصلاً متولد نمی‌شد. از همه مهمتر این بود که او این همه درد و تنهایی تجربه نمی‌کرد؛ ولی اگر این‌طور فکر کنید، آن وقت همه چیز معنی خودش را از دست می‌دهد. تنها هدف باقی می‌ماند، آن هم بی‌نتیجه.
اروین
۱۴۰۲/۵/۲
این کتاب واقعا عالی بود. احساسات زیبایی که اوقاتی که در مورد دوستی شخصیت اصلی و گان می‌خواندم به من دست می‌داد، ترکیبی از احساسات شادی، غم وآرامش بود. و همچنین تلاش‌های شخصیت اصلی برای درک هرچه بهتر احساسات، باعث می‌شد که ماهم معانی و تعریف احساسات مختلف مان را مرور کنیم و حتی آنها را بهتر بشناسیم. و همچنین در این کتاب ما نگاهی به جامعه پیرامون خود می‌اندازیم و عقاید و هنجار‌های احمقانه جامعه را برایمان اشکار می‌سازد. به همین دلیل این کتاب را به شدت پیشنهاد می‌کنم.
م ، ف
۱۴۰۲/۵/۳
کتاب بسیار عالی که وقتی شروع به خواندن می‌کنی نمیتونی یک لحظه رهاش کنی، در این کتاب داستان پسر بچه‌ای که از بیماری آلکسی تایمیا رنج میبره ولی در ادامه اتفاقاتی میفته که میتونی باوجه دیگری از آدمها آشنا بشی و روند داستان بسیار جذاب میشه. واقعا حق این کتاب بوده که جایزه برده.
H_ Aliakbari
۱۴۰۲/۵/۱۸
نیمه اول کتاب خیلی جالب و خواندنی بود. اما از نیمه دوم داستان خیلی عجیب تموم میشه. از پایان بندی داستان جا خوردم و آنچنان که فکر میکردم لذت نبردم. اما از اونجا که با بیماری جدیدی آشنا شدم و اولین کتابی بود که به این سبک میخوندم برام جالب بود.
سمیرا رحیمی
۱۴۰۳/۱/۱۸
فضای غم انگیزی داشت اینکه آدم هیچ احساسی رو نتونه تجربه کنه واقعا قابل درک نیست نداشتن احساس ترس خشم عشق و... مثل یک ربات! البته توی بعضی موقعیت‌ها بی تفاوت بودن خیلی هم بد نیست حتی کاربردیه! در کل داستان خوبی بود ممنونم کتابراه
arinakarimi
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
کتاب بادام روند داستانی روانی داره که خواننده رو با خودش همراه می‌کنه، دیدن مسائل از دید یک پسر بچه‌ای که درکی از هیچ احساسی نداره تجربه خیلی جالبی بود
حتما این کتاب رو بخونید دیدگاه جدیدی به نسبت زندگی به شما خواهد داد.
Nazanin
۱۴۰۲/۹/۱۷
دیدار دو هیولا با هم توی یک کتاب چندین داستان که با هم پیوند خوردند فقط حرف از بی احساس بودن یه پسر بچه نیست حرف از آسیب دیدن احساسات پسری که میخواد این رو با خشونت به دیگران نشون بده و دنبال کردن آرزو هاست
اسراستوده
۱۴۰۲/۶/۲۷
یعنی بینهایت زیبا بود، دوست داشتی هیچوقت تموم نشه اما در عین حال منتظر پایان بودی تا بادام داستان بخنده یا گریه کنه... باید بگم جز زیباترین رمان‌های فلسفی بود که خوندم..
مژده امیدی
۱۴۰۲/۷/۸
بسیار عالی بود و تاثیر گذار وقتی کتاب رو می‌خونی خیلی قدر داشته هاتو میدونی چیزایی که تا حالا بهش فکر نکردی
لیلا فرضی
۱۴۰۲/۴/۲
تعریف این کتاب وخیلی شنیده بودم
عالی بود
پر از احساسات
با پایان عالی و بینظیر
Ali Bagheri
۱۴۰۳/۱/۱
من زیاد خوشم نیومد یک کتابی که خیلی سرراست و بدون پیچیدگی داستانی نوشته شده بود به نظرم فقط لرزش یک بار خوندن رو داشت
مرضیه
۱۴۰۲/۱۰/۳
در کل داستان خوبی بود با اینکه یکنواخت بود اما با خوندنش خدا رو بخاطر خیلی چیزها ک داریم اما قدرشو نمیدونیم شکر کردم
حدیث طالبی زاده
۱۴۰۲/۹/۱۵
داستان جالب و متفاوتی بود واقعا عشق همیشه معجزه می‌کنه و هیچ چیز غیرممکن نیست
کوشان نفیسی
۱۴۰۲/۵/۲۴
این کتاب خیلی خوبه
بهتون پیشنهاد میکنم این کتاب را مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب بادام

برای دریافت کتاب بادام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.