معرفی و دانلود کتاب بازاریابی خدمات تجاری: در حوزه واردات و صادرات کالاهای بنگاه‌های کوچک و متوسط

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی خدمات تجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی خدمات تجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازاریابی خدمات تجاری: در حوزه واردات و صادرات کالاهای بنگاه‌های کوچک و متوسط

وحید ناصحی فر با همکاری و همراهی غلامعلی رحیمی، ابراهیم سالاری نهند و عبدالرسول کریمی کتاب بازاریابی خدمات تجاری را تألیف نموده تا به بنگاه‌های کوچک ارائه‌ی خدمات، در زمینه‌ی بازاریابی و فروش یاری رساند.

درباره کتاب بازاریابی خدمات تجاری

خدمات مجموعه‌ای از فعالیت‌های تقریباً ناملموس است که از طرفی به طرف دیگر ارائه می‌شود و از عوامل بهبود کیفیت زندگی و رفع مشکلات به شمار می‌آید. در جهان کنونی، بنگاه‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات با سرعت چشم‌گیری در حال پیشرفت و توسعه هستند؛ این رشد فزاینده و تنوع زیاد خدمات، بازاریابی برا‌ی خدمات را ضروری می‌سازد. بنابرین، بهتر آن است که شرکت‌های خصوصی ارائه‌ی خدمات به آنچه می‌توان یکپارچه‌سازی بازاریابی خدمات نامید، بیش از آنچه لازم به نظر می‌رسد توجه کنند.

از سویی دیگر، شکل‌گیری بازارهای الکترونیکی و رشد اقتصاد دیجیتالی و همچنین وجود رقابت در بازار ارائه خدمات، کوشش در جهت بازاریابی الکترونیکی را به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده است. این همان موضوعی است که وحید ناصحی فر، غلامعلی رحیمی، ابراهیم سالاری نهند و عبدالرسول کریمی را بر آن داشت که به نگارش کتاب بازاریابی خدمات تجاری بپردازند.

بزرگ‌ترین مشکلی که شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک ارائه‌ی خدمات با آن مواجه هستند این است که در حوزه‌ی بازاریابی، جذب و حفظ مشتریان خود، قادر به ایجاد یکپارچگی بین مراحل مختلف بازاریابی خدمات و به‌کارگیری روش‌ها، الگوها و ابزارهای مؤثر نیستند. مطالعه‌ی کتاب بازاریابی خدمات تجاری در این زمینه کمک شایانی به شما خواهد نمود.

کتاب حاضر در چهار فصل تهیه و تدوین شده و در آن به مسائلی که در ادامه ذکر آن می‌رود، پرداخته می‌شود: مفاهیم اساسی در بازاریابی، بازاریابی خدمات، بازاریابی تجاری و بازاریابی در شرکت‌های کوچک و متوسط.

در کتاب بازاریابی خدمات تجاری سعی شده است که با ارائه‌ی انواع روش‌ها و ابزارهای بازاریابی خدمات، مخاطبان به شناختی کامل از خدمات و نحوه‌ی بازاریابی برای آن دست یابند تا بتوانند به تجزیه و تحلیل شرایط و موقعیت خود بپردازند وعوامل مؤثر در ابعاد مختلف بازاریابی خدمات را شناسایی کنند و بین روش‌های مختلف بازاریابی، کانال‌ها و ابزارهای موجود یکپارچگی و هماهنگی ایجاد کنند.

کتاب بازاریابی خدمات تجاری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک که در پی یافتن راه‌هایی نوین برای بازاریابی و جذب مشتری هستند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب بازاریابی خدمات تجاری: در حوزه واردات و صادرات کالاهای بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌خوانیم

اول اینکه خدمات بنا بر آن‌که توسط ماشین تولید می‌شوند (مثل ماشین‌های شست‌وشوی اتومبیل، ماشین‌های فروش کالا) با انسان (تمیز کردن در و پنجره، خدمات حسابداری) با هم فرق می‌کنند. حتی خدماتی هم که توسط انسان تولید می‌شوند، بسته به اینکه توسط افراد غیرماهر، ماهر یا کارگران حرفه‌ای ارائه شود، با هم تفاوت دارد. دوم، بعضی از خدمات به حضور مشتری نیاز دارند. بدین ترتیب که در انجام یک عمل جراحی مغز، حضور مشتری یعنی بیمار لازم است، اما در تعمیر اتومبیل به حضور مشتری نیازی نیست. اگر حضور مشتری لازم باشد، ارائه‌کننده خدمت باید نیازهای او را در نظر بگیرد. ازاین‌روست که یک آرایشگاه بسیار به تزیینات محل کسب خود توجه نشان می‌دهد، پخش نوای موسیقی در محل آرایشگاه قطع نمی‌شود و معمولاً هم آرایشگر به‌گونه‌ای خوشایند با مشتری خود گفت‌وگو می‌کند.

سوم، خدمات از نظر اینکه آیا نیاز شخصی (خدمات شخصی) یا نیاز بخش تجاری (خدمات تجاری) را برآورده می‌سازند، با هم فرق می‌کنند. حتی ویزیتی که پزشکان بابت معاینه، بیماران خصوصی دریافت می‌کنند با رقم دریافتی از کارکنان یک شرکت طرف قرارداد که قبلاً پول آن پرداخت‌شده، متفاوت است. ارائه‌کنندگان خدمات برای بازارهای شخصی و بازار‌های تجاری از برنامه‌های بازاریابی متفاوتی استفاده می‌کنند. چهارم، ارائه‌کنندگان خدمات از نظر اهداف (انتفاعی یا غیرانتفاعی) و مالکیت (خصوصی یا عمومی) با هم متفاوت‌اند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول. مفاهیم اساسی در بازاریابی
مقدمه
مفاهیم اساسی در بازاریابی
تعریف
فرآیند بازاریابی
مدیریت بازاریابی
آمیخته (آمیزه) بازاریابی
تفاوت بازاریابی و فروش
فصل دوم. بازاریابی خدمات
بازاریابی خدمات
تعریف خدمت و انواع آن
ویژگی خدمات و الزامات اجرایی بازاریابی خدمات
اصول و مبانی بازاریابی خدمات
بازاریابی خدمات تجاری و غیرتجاری
بازاریابی خدمات مالی
بازاریابی صادرات
بازاریابی خدمات بازاریابی
بازاریابی تجاری (صنعتی، شرکتی)
فصل سوم. بازاریابی تجاری (صنعتی، شرکتی)
تاریخچه بازاریابی صنعتی
تعریف بازاریابی صنعتی
خصوصیات بازارهای تجاری (شرکتی، صنعتی)
تفاوت بازار تجاری و بازار مصرفی
روابط خریدار و فروشنده شرکتی (تجاری، صنعتی)
طبقه‌بندی کالاها و خدمات تجاری
مشتریان تجاری
تدوین استراتژی و برنامه‌ریزی بازاریابی تجاری
بخش‌بندی بازار، تعیین جایگاه، برآورد تقاضا
فصل چهارم. بازاریابی در شرکت‌های کوچک و متوسط
بازاریابی در شرکت‌های کوچک و متوسط
بازاریابی نوآورانه
بازاریابی پارتیزانی
بازاریابی پارتیزانی سرایتی یا مسری
بازاریابی پارتیزانی غافلگیرکننده
بازاریابی کمینی یا در کمین نشسته
مراحل اجرای بازاریابی پارتیزانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازاریابی خدمات تجاری: در حوزه واردات و صادرات کالاهای بنگاه‌های کوچک و متوسط
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-964-468-854-6
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازاریابی خدمات تجاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازاریابی خدمات تجاری

برای دریافت کتاب بازاریابی خدمات تجاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.