معرفی و دانلود کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی

کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی، راهنمایی جامع با مثال‌های قابل استفاده جهت یادگیری و اجرای ژئومارکتینگ برای شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی در سطح ملی و بین‌المللی است.

کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (Geographical Information System Marketing)، به معرفی GIS، مدل‌های GIS و استفاده‌ی آن در بازاریابی می‌پردازد. هدف کتاب حاضر این است که راه حلی ارائه دهد تا از طریق آن بتوان اطلاعات، مفاهیم و روش‌های جغرافیایی را با موضوع‌های کاربردی و استراتژیک تحقیقات بازاریابی یکی کرد.

امروزه کسب‌ و‌ کارها با دنیایی از اطلاعات مواجه‌اند که این اطلاعات شامل موقعیت جغرافیایی، آدرس، محدوده و منطقه سرویس‌دهی، محل‌هایی برای فروش و مسیرهای تحویل و غیره است که می‌توان بر روی نقشه هر یک از این آدرس‌ها را بررسی و مشاهده کرد.

یک سیستم اطلاعات جغرافیایی، سیستم اطلاعاتی متفاوتی است که بر اساس اطلاعات مکانی و توصیفی می‌تواند دنیای پیرامون ما را ساخته و منجر به تصمیم‌گیری‌های دقیق در مورد ثبات مناطق تجاری و مدیریت بهینه منابع و رفتارها شود. استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی در کارهای مرتبط به بازاریابی منجر به ظاهر شدن مفهومی تحت عنوان بازاریابی جغرافیایی (ژئومارکتینگ) می‌شود. ژئومارکتینگ به سازمان‌ها این اجازه را می‌دهد که پیشرفت‌شان را بهتر کنند و تصمیمات تجاری را با آگاهی بیشتری کسب نمایند.

در بخشی از کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی می‌خوانیم:

ساده‌ترین مدل برای انتخاب یک فروشگاه، انتخاب نزدیک‌ترین مرکز خرید است. این قضیه هسته اصلی قانون خرده فروشی جذبی را تشکیل داده و همچنین شامل تئوری مکان‌های مرکزی نیز می‌شود. بر اساس این مدل مشتریان برای خرید کالاهای کمیاب و مورد نظرشان به نزدیک‌ترین مرکز خرید مراجعه می‌کنند. در این مدل فرض بر این است که مشتریان در پی
خرید کالاهای موردنظر خود با طی کردن حداقل فاصله هستند. مطالعات متعددی به بررسی و تأیید این مدل در موقعیت‌های مختلف جغرافیایی (داخلی و خارجی) پرداخته‌اند. اما نتایج تجربی چندانی مبنی بر تأیید این مدل به دست نیامده است.

به جز مواردی که تعداد فروشگاه‌ها بسیار کم و محدود بوده‌اند، همچنین مناطق جغرافیایی از هم فاصله زیادی داشته‌اند و جمعیت زیادی را نیز در خود جای داده‌اند یا ابزار حمل و نقل نیز محدود بوده است. نتایج حاصل از این تحقیقات ثابت می‌کنند که فاصله یک عامل مهم و حیاتی در تعیین سفرهای مشتریان محسوب می‌شود. نقطه ضعفی که در این مطالعات وجود دارد این است که این مدل باید در موقعیت‌های واقعی نیز بررسی شده و به اثبات برسد. محدودیت اصلی این مطالعات بررسی انحصاری مکان‌های نزدیک به مشتریان است. همین امر باعث به وجود آمدن تفکر "بی‌تفاوتی مکانی 1" شده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات ماهواره
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات223
زبانفارسی
شابک978-600-459-057-0
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش، کتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی

برای دریافت کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.