معرفی و دانلود کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران

برای دانلود قانونی کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران

کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران نوشته‌ی دنیز حکمتی، راهنمایی کامل و جامع برای پیشرفت هر چه بیشتر شناگران حرفه‌ای و همچنین جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در ورزش شنا است. این کتاب به ورزشکاران این رشته‌ی ورزشی می‌آموزد که چگونه یک برنامه‌ی کاربردی و مناسب برای خود در نظر بگیرند و با پیروی از این برنامه، به موفقیت‌های روزافزون دست یابند.

درباره‌ی کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران

دنیز حکمتی (Deniz Hekmati) مسئول و مربی ارشد تمرینات قدرتی شناگران و مؤسس آکادمی شنای آریزونا است. وی با تعداد زیادی از تیم‌های مطرح در سه قاره‌ی جهان همکاری داشته. در کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران (Foundations of Strength Training for Swimmers) حکمتی به بررسی جزئی‌نگرانه و دقیق‌تر این ورزش پرداخته و راهنمایی جامع و کامل برای شناگران تألیف نموده است. همچنین کتاب پیش رو دارای تصاویر رنگی بسیار واضح و کاربردی از کلیه‌ی حرکاتی است که راجع به آنها توضیح داده شده است.

بی شک شنا از سخت‌ترین ورزش‌هاست که شامل ساعت‌های بی‌پایان از تمرینات طاقت‌فرسا می‌شود. شدت و حجم این تمرینات، اغلب سایر بخش‌های مهمِ مربوط به عملکرد ورزشکار، مانند آماده بودنِ بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه، شناگران از آسیب‌های ناشی از استفاده‌ی بیش از حد از توان بدن خود، بیش از دیگر ورزشکاران رنج می‌برند. اما حقیقتاً لزومی ندارد که ورزش شنا با تمام زیبایی‌ها و لذت‌هایی که دارد، تا این حد دشوار باشد. موفقیت در آب به معنای موفقیت در تمام جنبه‌های ورزش شنا و ایجاد تعادل است. دنیز حکمتی در کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران، به بررسی چگونگی تأثیر تمرینات قدرتی و ریکاوری بر عملکرد شناگران در تمام سنین و سطوح، از تازه‌کارها تا المپیکی‌ها پرداخته است. راه‌حل‌های مبتنی بر علمِ او، زاویه‌ی دید شما را در مورد رابطه‌ی بین تمرینات قدرتی و شنای سرعتی به چالش می‌کشد.

معرفی و دانلود کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران

کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران برای تمام علاقه‌مندان به شنا، مانند کلید موفقیتی‌ست که در دست دارند. این کتاب مختص به مربیانی است که علاقه‌ی زیادی به شنای سرعتی و رسیدگی هر چه بهتر به آسیب‌های شناگران تیم خود دارند. و همچنین والدینی که فرزندان خود را با تشویق به این ورزش محبوب، در مسیر موفقیت و سلامتی قرار می‌دهند.

کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به تمامی شناگران، مربیان شنا و علاقه‌مندان به این رشته‌ی ورزشی پیشنهاد می‌دهیم. همچنین ورزشکاران دیگر رشته‌های ورزشی که به دنبال تنظیم برنامه‌های مفید برای خود و یا دیگران هستند، این کتاب را دوست خواهند داشت.

در بخشی از کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران می‌خوانیم

بسیاری از شناگران که مشغول به تمرین با وزنه و تمرینات شدید در خشکی شدند، پیشرفت سریع‌تری داشتند. آن‌ها معمولاً در مورد وضعیت بدن حین تمرین، وقت صرف نکرده‌اند و در مورد تکنیک صحیح قبل از افزایش بار تمرینی تفکری نمی‌کنند. شاید به خوبی ناحیه مرکزی خود را توسعه نداده‌اند که از وارد شدن نیروهای مختلف به بدن هنگام جابجایی وزنه‌های سنگین جلوگیری کند و باعث انتقال موثر نیروی تولیدشده به مفاصل شود. ناحیه‌ی مرکزی ضعیف این وظایف را نمی‌تواند اجرا کند. پژوهش‌ها همچنین نشان داده‌اند که شناگران زن در مقایسه با مردان همسن خود، از میزان آسیب‌پذیری بیشتری برخوردار هستند. و هر استروک در چهار شنا نیاز به مکانیک حرکت متفاوتی دارد که این زمینه‌ساز چالش در سازگاری‌های تمرینی برای هر شناگر می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ناحیه‌ی مرکزی بدن
فصل 2: استریم‌لاین بودن و زیرآب بودن
فصل 3: تمرینات انفجاری و پلیومتریک
فصل 4: تمرینات قدرتی بر اساس سن و گروه‌های خاص
فصل 5: حرکات تخصصی شنا
فصل 6: شناگران با مفاصل بسیار متحرک در مقابل شناگران با مفاصل خشک
فصل 7: تیپر
فصل 8: آسیب‌ها
فصل 9: ریکاوری
فصل 10: ارزیابی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران
نویسنده
مترجمسپیده لطیفی، احمد باهمت تبریان، فرشید علی عسکری، حافظ بهزادی نژاد
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-600-355-590-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران

برای دریافت کتاب اصول بنیادی تمرینات قدرتی برای شناگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.