معرفی و دانلود کتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ (جلد دوم)

عکس جلد کتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ (جلد دوم)
قیمت:
65900 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ (جلد دوم)

علی شمیسا در کتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ (جلد دوم) بر اساس تحلیل رفتار متقابل (TA) و فرهنگ ایران به بررسی نیرنگ‌ها و روابط مخرب همسران در زندگی مشترک می‌پردازد.

هنگامی که زن و شوهر به شکل بدیهی در روابط خود با یکدیگر به بازی‌های روانی تخریب‌کننده قدم می‌گذارند، قطعا روابط عاشقانه‌شان آلوده خواهد شد؛ به دلیل اینکه آن‌ها، هر کدام خواسته یا ناخواسته، در جهت فریب هم حرکت می‌کنند و آن‌قدر پیشروی می‌کنند تا روابط‌شان آسیب می‌بیند و زمانی که صبرشان تمام شود و آستانه تحریک‌پذیری عصبی آن‌ها بالا ‌رود تحمل و سازش، روز به روز کمتر می‌شود.

وقتی احساسات مخرب در روابط زناشویی افزایش پیدا کند، جنجال و درگیری‌ها هم قطع به یقین افزایش پیدا خواهد کرد. زن و شوهر بایستی به فرهنگ آزاداندیشی رسیده باشند تا با توجه به ارزش‌های سالم و به‌ روز هر لحظه، رو‌به‌روی هم بنشینند و آن‌قدر گفتگو بکنند تا هیچ اثری از ایجاد‌ کننده فاصله‌ی روانی به ‌جا نماند. آن‌ها باید بدون قضاوت تخریب‌کننده نسبت به یکدیگر، دلخوری‌ها و رنجش‌های خود را بازگو کنند، درباره‌ی آن‌ها حرف بزنند و در پایان از یکدیگر معذرت‌خواهی و دوباره یکدیگر را شارژ احساسی و معنوی کنند.

وقتی همسران به ‌راحتی به هم توهین و بی‌احترامی‌ می‌کنند، بعد از دو یا پنج سال، دیگر اثری از دوست داشتن واقعی وجود نخواهد داشت. آن‌ها هر چند وقت یک‌بار باید از دیدگاه آسیب‌شناسی خانواده به بررسی روابط آلوده به بازی‌های روانی خود بپردازند و فاصله‌ی بین خود را کمتر کنند.

در کتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ از دو اصطلاح تمبر قهوه‌ای و طلایی استفاده شده است. تمبرهای قهوه‌ای همان گلایه‌، رنجش‌ها و دلخوری‌های کوچک و بزرگ بین همسران است که با افزایش این جدل‌ها، تمبرهای قهوه‌ای به تمبرهای قرمز یا همان خشونت تبدیل می‌شوند. هر درگیری یک تمبر قهوه‌ای یا سیاه در زندگی به وجود می‌آورد که با افزایش و تراکم آن‌ها، عشق و محبت به سوی نابودی می‌رود و ممکن است هر کدام از زوج‌ها به مرحله‌ای برسند که به یکدیگر حسی نداشته باشند و تصمیم به جدایی بگیرند. عشق، دوست داشتن، احترام و اعتماد و اطمینان و اعتبار با همین تمبرهای قهوه‌ای به بن‌بست می‌رسد. زن و شوهر باید این تمبرهای قهوه‌ای را در زندگیشان شناسایی و با عقل و درایت راه‌حلی برای آن‌ها بیابند. مثلاً بایستی تکلیف خود را با دروغ گفتن تحت هر عنوانی روشن کنند، چرا ‌که دروغ، ریشه‌ی تمام بازی‌های روانی است.

تمبرهای طلایی نقطه مقابل تمبرهای قهوه‌ای هستند؛ یعنی هر چقدر زن و شوهر بیشتر تمبرهای طلایی در زندگی مشترک داشته باشند، پیوندشان مستحکم‌تر شده و دلبستگی روانی بیشتری به یکدیگر خواهند داشت. تمبر طلایی ثمره‌ی حذف بازی‌های روانی از زندگی است و اساساً حذف تمبرهای قهوه‌ای، یعنی حذف هر نوع فاصله‌ی روانی. اما زمانی‌که زن و شوهر به تعداد زیاد امتیازهای منفی از یکدیگر بگیرند، تمبرهای قهوه‌ای به تمبرهای سیاه تبدیل می‌شوند. طوری ‌که در آن روابط زن و شوهر به شرایط بحرانی و مرز فاجعه‌بار می‌رسد و زندگی آماده‌ی فروپاشی است. گاهی با یک و گاهی با جمع شدن چند تمبر سیاه، هم زن و هم مرد، آمادگی روانی را برای جدایی عاطفی و نهایتاً جدایی حقوقی از یکدیگر پیدا می‌کنند.

کتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این اثر، از جمله کتاب‌های تاثیرگذار و متفاوت برای تمام زوج‌ها به شمار می‌رود؛ اگر در زندگی مشترک با همسرتان با معظل و مشکلاتی مواجه هستند بدون تعلل خواندن این کتاب را شروع کنید.

در بخشی از کتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ می‌خوانیم:

همسرم فرشاد بیش از حد شکاکه و فکر می‌کنه داره زندگی‌شو هدایت و کنترل می‌کنه و به‌نوعی مثلاً حواسش به زندگی‌اش هست. او به هر چیزی شک می‌کنه. کجا می‌ری؟ کی ‌می‌آیی؟ هر جا می‌ری به من زنگ بزن؟ زندگی من و اون شده جهنم! اصلاً خوش‌بین نیست و همه‌جا منو محدود می‌کنه! همین روحیات و بددلی‌هایش باعث شده که دیگه دوستش نداشته باشم. اوایل فکر می‌کردم خیلی حواسش به من هست، بعد گفتم خب یه کم بددله، اما روز به روز بدبینی‌هاش عمیق‌تر می‌شه و حالا می‌شه‌ گفت دیگه اون مریضه و اصلاً توی رابطه‌ی زناشویی‌مون ازش لذت نمی‌برم. همسرم زاغ سیاه منو چوب می‌زنه!

تحلیل کوتاه: لایه‌ی اجتماعی رفتار فرشاد نشان می‌دهد که قصد دارد همسرش را مدیریت کند و اداره‌ی زن و زندگی از دستش در نرود، اما لایه‌ی روان‌شناختی رفتارش نشان می‌دهد به اختلال شخصیت پارانویا مبتلاست، چون اساس اعتماد در ذهنش خدشه‌دار شده و این ریشه در دوران کودکی و تجربه‌های قبلی‌اش دارد و هرگونه رفتار و گفتار زن را حمل بر توطئه و خیانت می‌داند و این بازی روانی خطرناک چارچوب زندگی آن‌ها را روز به روز سست‌تر می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار نویسنده
راهنمای کتاب
بخش اول: بازی‌های روانی زناشویی
1 دروغگو
2 طفره‌رو
3 لالایی و خواب
4 این‌ور جو، آن‌ور جو
5 زن‌بابا
6 آش و یک وجب روغن
7 زاغ سیاه
8 سکه‌ی یه پول
9 کلاهتو بذار بالاتر!
10 مار تو آستین
11 خسیس
12 سفیدی گچ و سیاهی زغال
13 تخم دو زرده
14 برج زهرمار
15 ساز همسر
16 تره خرد نکردن
17 گذشته‌ها، گذشته
18 آقا بالاسر!
19 چیزی که عوض داره، گله نداره
20 بالا چشمت ابرو
21 دست پیش!
22 مرغ یک پا
23 دماغ فیل
24 سکوت خفن
25 دل بردن از دور
26 جهیزیه‌ی زن
27 اره و تیشه
28 دیوار ساکت!
29 ماست من شیرین
30 اسب و اصل
31 لای جرز دیوار
32 حرف و کرسی
33 آب گل‌آلود
34 دم خروس
35 مار خوش‌خط‌وخال
36 دبه در آوردن
37 کت و کلاه بده!
38چشیدن و بی‌نمک
39 مال زن
40 حرف، حرف خودش است!
(من والد سلطه‌جو)
41 بدقدم
42کاسه و کوزه
43توبه‌ی گرگ
بخش دوم: بازی‌های روانی زناشویی
44حمله‌ی شیر، رم غزال!
45 کفش‌های سفارشی
46 خراب کردن پل!
47 پفی مشتعل، تفی خاموش
48 سنگ بزرگ
49 اخلاق عوضی
50 از این شاخه به اون شاخه
51تصمیم غلط
52 خاله‌زنک!
53 شال و کلاه!
54 بی‌خیال!
55 اشک و مشک
56گاو نُه من شیر دِه!
57 بیرون خط!
58 شکستن سبو!
59 خالی توی دل!
60پیری و معرکه‌گیری!
61 زیر ابرو!
62 جادو جنبل!
63مرد و زنی گفتن!
64 نو دولت!
65 هزار سودا!
66حسن خداداده!
67هوچی‌گر!
68 ننه من غریبم!
69 آب در هاون
70چهاردیواری اختیاری!
71 سر و کلاه با هم!
72 پول و علف خرس
73 عذر بدتر از گناه!
74 در خانه‌ی کسی بودن!
75 هوس‌باز!
76 نوکر بی‌مواجب
77 نامتعادل!
78 خیر، امید، شر
79 چشم و همچشمی!
80 کارد و استخوان!
81 ماست‌مالی
82 حلوا حلوا کردن!
83 جو گیر!
84 مهرم حلال، جونم آزاد!
85 ندانم‌کار!
86 کودک هفت‌ماهه!
87 احمق
88 بی‌مسئولیت!
89 لب ورچین!
90 عیاش!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ (جلد دوم)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-964-236-565-4
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
65900 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ (جلد دوم)

صادق دلیری
۱۴۰۰/۶/۸
این کتاب اثری هست برگرفته از کتاب بازی‌ها اثر اریک برن هستش اما بازی‌های روانی رو که بیشتر در فرهنگ ایران هست تا حدودی توضیح میده، در کل روان‌شناس‌ها که روابط انسانی رو نوعی بازی میدونن به نظرم با بیان این مطلب لذت زندگی رو کم اما آگاهی و دانش شناخت ناخودآگاه رو بالا میبرن تا از احساس به منطق برسیم. برای افرادی که میخوان متوجه بشن چرا گاهی از رفتارهای دیگران حالشون خوب نیست عالیه.
محمد
۱۴۰۲/۲/۱۳
برای کسانی که میخوان ببین چه صفت اخلاقی گندی داره که باعث میشه انسانها ازت دور بشن و راه حل خوبی هم میده یه عالمه پول به روانشناس نده
کبرا زین الدین
۱۴۰۱/۸/۲۹
راهکارهای قدرتمند و مفید به خواننده ارائه نمیدهد بیشتر حالت نصیحت گویی است راهکارهای کتاب
ژیلا سلیمی
۱۴۰۱/۱/۵
کتاب خوبیه. با فرهنگ ایرانی خیلی قشنگ بازی‌های زناشویی را میگه.
Mansour Olyaei
۱۴۰۱/۱۱/۵
کتابی فوق‌العاده
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ (جلد دوم)

برای دریافت کتاب بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟ (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.