معرفی و دانلود کتاب فوتبال و فرهنگ

عکس جلد کتاب فوتبال و فرهنگ
قیمت:
۸۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فوتبال و فرهنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فوتبال و فرهنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فوتبال و فرهنگ

ارتباط میان ورزش فوتبال و فرهنگ از جمله موضوعات جذابی‌ست که متأسفانه کمتر در آثار پژوهشی به آن پرداخته شده است. در کتاب فوتبال و فرهنگ، نوشته‌ی علی محمدی، معصومه کلاته سیفری و مراد حسینی، به فوتبال ایران و جهان، به عنوان ورزشی فرهنگ‌ساز، و درعین‌حال متأثر از فرهنگ، نگاه خواهد شد و پیشنهادات ارزنده‌ی کارشناسان این رشته در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب فوتبال و فرهنگ

در کشور ما، آثار بسیار اندکی وجود دارند که به‌طور مشخص به موضوع فرهنگ در فوتبال ایران اختصاص یافته باشند. به‌همین‌سبب کتاب حاضر با نظر به خلأ آموزشی و پژوهشی در این حوزه نوشته شده تا گامی در جهت آشنایی بیشتر خوانندگان و ارتباط میان این دو حوزه بردارد.

عمده‌ترین سوالی که ممکن است برای شما به وجود بیاید این است که چرا چندان از ظرفیت‌های فرهنگی ورزش فوتبال در خدمت رشد و توسعه‌ی کشور استفاده نمی‌شود؟ واقعیت این است که مدیریت معیوب در این زمینه سبب شده به‌جای این که فوتبال به رشد فرهنگی جامعه‌ی ما کمک کند، به تهدیدی تبدیل شود که در آن حاشیه‌ها جای متن و هدف اصلی را گرفته‌اند۔

در کتاب فوتبال و فرهنگ، نوشته‌ی علی محمدی، معصومه کلاته سیفری و مراد حسینی، تلاش شده با رویکردی فرهنگی و دغدغه‌مدار به ابعاد گوناگون این مسئله پرداخته شود تا بستر مناسبی برای آگاهی‌بخشی به مردم و توسعه‌ی کشور فراهم آید. به‌علاوه انتشار این کتاب می‌تواند دریچه‌ای به‌سوی توجه بیشتر مدیران و برنامه‌ریزان ورزشی به ابعاد فرهنگی و اجتماعی فوتبال باشد.

این کتاب در پنج فصل گوناگون تنظیم شده که دیدی همه‌جانبه نسبت به ارتباط میان‌رشته‌ای فرهنگ و ورزش، خصوصاً فوتبال، ارائه می‌دهد. در فصل اول کتاب، مروری گذرا به فوتبال و تاریخچه‌ی آن خواهد شد و جذابیت‌های این رشته و علت اقبال عمومی به آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در فصل دوم و سوم، نگاه متنوع دانشمندان علوم انسانی نسبت به پدیده‌ی فرهنگ مورد واکاوی قرار می‌گیرد و وضعیت فرهنگی فوتبال ایران با دیگر کشورها مقایسه خواهد شد.

در فصل چهارم، نمودهای بارز فرهنگ و ضد فرهنگ در فوتبال ایران بررسی و ریشه‌یابی می‌شود و درنهایت فصل پنجم به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از مباحث مطرح شده و ارائه‌ی پیشنهادات برخی نخبگان، کارشناسان و پیشکسوتان حوزه‌ی فرهنگ و فوتبال به جامعه اختصاص خواهد یافت.

گفتنی‌ست کتاب فوتبال و فرهنگ را انتشارات حتمی، که در زمینه‌ی نشر کتاب‌های ورزشی فعالیت مستمر دارد، در دسترس عموم دوستداران ورزش قرار داده است.

کتاب فوتبال و فرهنگ مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مطالعات فرهنگی در حوزه‌ی ورزش، دانشجویان و پژوهشگران رشته‌ی تربیت بدنی و سایر علاقه‌مندان به ورزش می‌توانند از یافته‌های مستند و علمی این کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب فوتبال و فرهنگ می‌خوانیم

برای اینکه بتوانیم فوتبال را نه صرفاً به‌مثابه نوعی بازی، یعنی امری که جدی نیست و یا صرفاً نوعی تفریح و سرگرمی یعنی چیزی که می‌تواند نباشد، درک کنیم، لاجرم باید به پیوندهایی که بازی فوتبال با فرآیندهای عمومی که تمام عرصه‌های زندگی ما را در بر گرفته‌اند اشاره کنیم. گفتیم که فوتبال چونان فرآیند مدرنیته فرآیند عقلایی و عقلانی شدن را طی کرد. این عقلانی شدن فوتبال چگونه شکل و توسعه پیدا کرده و چه نتایجی به همراه داشته است؟

پس می‌توانیم چنین نتیجه بگیریم که فوتبال از آن نظر که فاقد نظم سلسله مراتبی یا اقتدار سنتی اجتماعی است، نوعی بازی توده‌ای و فراگیر است. در این صورت فوتبال بازی است که ما از طریق آن می‌توانیم بسیاری از نابرابری‌های اجتماعی را پنهان کنیم و یا به وسیله آن بحران‌های اجتماعی را به تأخیر بیندازیم و یا اساساً بی‌توجه به نابرابری‌های اجتماعی نوعی برابری و عدالت را تجربه و مشاهده کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: فوتبال، جذاب‌‌ترین ‌پدیده قرن
فصل 2: فرهنگ، این گرانبهاترین داشته‌ی بشر
فصل 3: حلقه مفقوده‌ای به نام فرهنگ فوتبال
فصل 4: فرهنگ و ضد فرهنگ در فوتبال ایران
فصل 5: جمع‌بندی، نتیجه‌گیری و پیشنهادات برخواسته از کار پژوهشی با مشارکت نخبگان و کارشناسان فوتبال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فوتبال و فرهنگ
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-600-355-632-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فوتبال و فرهنگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فوتبال و فرهنگ

برای دریافت کتاب فوتبال و فرهنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.