معرفی و دانلود کتاب علم تمرین در مدارس

عکس جلد کتاب علم تمرین در مدارس
قیمت:
۶۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب علم تمرین در مدارس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم تمرین در مدارس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم تمرین در مدارس

کتاب علم تمرین در مدارس همچون جعبه‌ابزاری حرفه‌ای، یاور و همراه همیشگی معلمان ورزشی و مربیان تربیت‌بدنی در مدارس خواهد بود. دکتر علی محمدی، از متخصصین حوزه‌ی ورزش و نویسنده‌ی این اثر، و دکتر مراد حسینی شرح کاملی از مبانی و اصول اجرای تمرینات ورزشی در مدرسه و فعالیت‌های آمادگی جسمانی را در اختیار مخاطبان قرار داده و خوانندگان را با نکات ریزودرشت و راه‌گشای بسیاری در مسیر اجرای این تمرینات آشنا کرده‌اند. این اثر ذیل مجموعه‌ی «علم تمرین» به انتشار رسیده است.

درباره‌‌ی کتاب علم تمرین در مدارس

این‌ روز‌ها، محققین و متخصصان حوزه‌ی تربیت‌بدنی، تمرینات ورزشی در مدارس را به عنوان یک دانش حرفه‌ای مجزا و حتی مهارت هنری بررسی می‌کنند؛ دانشی که همچون سایر علوم که نیازمند مطالعه‌ی جدی و مداوم و همچنین به‌روز نگه‌ داشتن اطلاعات با استاندارد‌های جهانی‌ست. کتاب علم تمرین در مدارس، یکی از کامل‌ترین آثار تألیفی در حوزه‌ی معرفی تمرینات آمادگی جسمانی‌ست که همچون راهنمایی همیشگی، مربیان تربیت‌بدنی را در انجام هرچه‌ بهتر این تمرینات یاری خواهد رساند.

معلمان ورزش با اجرای درست تمرینات آمادگی جسمانی، دانش‌آموزان را در خصوص توانایی‌های‌ بدنی و حرکتی مختلف ارزیابی خواهند نمود و و با توجه به شرایط فردی هرکدام، راهنمایی‌های مفیدی به آن‌ها ارائه خواهند داد. از طرف دیگر، این تمرینات به مربیان در کشف استعداد‌های ورزشی و توانایی‌های بالقوه‌ی دانش‌آموزان کمک ویژه‌ای می‌رساند و همچنین برخی دانش‌آموزان را از آسیب و یا نقایص حرکتی پنهانشان مطلع می‌کند و شانس و فرصت بیشتری برای درمان و یا اصلاح حرکتی در اختیار ایشان قرار می‌دهد. کتاب علم تمرین در مدارس ضمن دنبال کردن این اهداف، به مربیان تربیت‌بدنی کمک می‌رسانند تا روند خلاقانه و رو‌به‌رشدی در فرایند کاری خود بگنجانند و همچنین مهارت‌های برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و اجرایی خود را تقویت نمایند.

مباحث کتاب علم تمرین در مدارس ضمن تقسیم و طبقه‌بندی جامع خود، از تنوع موضوعی بالایی برخوردارند و هرکدام از فصل‌های این کتاب حاوی نکات کلیدی زیادی هستند. در طول فصل‌های کتاب علم تمرین در مدارس خواننده به‌طور کامل با مبانی و اصطلاحات اولیه و پرکاربرد این حوزه آشنا خواهد شد و در مرحله‌ی بعدی انواع تمرینات آمادگی جسمانی، اصول و شیوه‌ی اجرایی آن و برنامه‌ریزی و طراحی تمرینات را مطالعه خواهند کرد و به‌طور ویژه درباره‌ی دستگاه‌های تولید انرژی بدن خواهند دانست.

در نهایت، کتاب علم تمرین در مدارس نوشته‌ی علی محمدی و مراد حسینی را می‌توان کلاس درسی جامع و راهنمایی کاربردی دانست که در قدم اول، نگرشی علمی و دقیق و کاربردی را به روند کاری مربیان ورزشی مدرسه خواهد افزود در مرحله‌ی بعد آن‌ها را با ظرایف هنری و مهارت‌های شاخص این حرفه آشنا خواهد کرد. این اثر پرنکته با تلاش یکی از ناشرین برتر کشوری در زمینه‌ی کتاب‌های حوزه‌ی تربیت‌بدنی، یعنی انتشارات حتمی به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب علم تمرین در مدارس برای چه کسانی مناسب است؟

معلمان ورزشی و مربیان تربیت‌بدنی در مدارس می‌توانند این اثر آموزنده را به عنوان یک دستیار حرفه‌ای همراه خود داشته باشند.

در بخشی از کتاب علم تمرین در مدارس می‌خوانیم

توانایی‌ حرکت‌ مفاصل‌ در‌ یک‌ دامنه‌ وسیع‌ حرکتی‌ را‌ انعطاف‌پذیری‌ می‌گویند. ‌هر‌ مفصلی‌ در‌ بدن‌ محدوده‌ حرکتی‌ طبیعی‌ دارد‌ که‌ به‌ چگونگی‌ قرارگرفتن‌ زردپی‌ها، ‌وترها‌ و‌ بافت‌هایی‌ که‌ به‌ مفصل‌ و‌ عضلات‌ متصل‌اند، ‌وابسته‌ است. ‌یکی‌ از‌ دلایل‌ ضعیف‌بودن‌ افراد‌ در‌ اجرای‌ ناموفق‌ مهارت‌شان، ‌کمبود‌ انعطاف‌ عضلات‌ آن‌هاست. ‌برای‌ مثال‌ معلم‌ تربیت‌بدنی‌ از‌ آزمون‌ بلند‌کردن‌ شانه‌ها‌ برای‌ انعطاف‌پذیری‌ دانش‌آموز‌ استفاده‌ می‌کند. این‌ آزمون‌ به‌ این‌ صورت‌ اجرا‌ می‌شود‌ که‌ دانش‌آموز‌ با‌ دست‌های‌ کشیده‌ در‌ بالای‌ سر‌ و‌ در حالی‌ که‌ یک‌ خط‌کش‌ قطعه‌ چوب‌ یا‌ طناب‌ در‌ دست‌های‌ خود‌ نگه‌ داشته، ‌به‌ شکم‌ روی‌ زمین‌ دراز‌ می‌کشد. ‌قطعه‌ چوب‌ را‌ تا‌ آنجا‌ که‌ ممکن‌ است‌ بالا‌ می‌برد‌ و‌ این‌ درحالی‌ است‌ که‌ نوک‌ بینی‌ و‌ یا‌ پیشانی‌ وی‌ روی‌ کف‌ زمین‌ ثابت‌ نگه‌ داشته‌ می‌شود. در‌ پایان‌ مربی‌ برای‌ ارزشیابی‌ دانش‌آموز‌ باید‌ فاصله‌ بین‌ خط‌کش‌ واقع‌ در‌ بین‌ دست‌های‌ ورزشکار‌ تا‌ سطح‌ زمین‌ به‌عنوان‌ رکورد‌ وی‌ ثبت‌ کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر علم تمرین در مدارس
فصل دوم: مفاهیم اساسی در علم تمرین
فصل‌ سوم: دستگاه‌های تولید انرژی
فصل ‌چهارم: اصول تمرین
فصل ‌پنجم: انواع تمرین و شیوه‌های آن
فصل ‌ششم: طراحی و زمان‌بندی برنامه تمرین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم تمرین در مدارس
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات87
زبانفارسی
شابک978-600-355-602-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب علم تمرین در مدارس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب علم تمرین در مدارس

برای دریافت کتاب علم تمرین در مدارس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.