معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان

عکس جلد کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان
قیمت:
۶۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان

کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان نوشته‌ی مراد حسینی و پروانه خواجه‌پور شرح مفصلی درباره‌ی تغذیه‌ی کودکان است. سوخت‌وساز بدن کودکان بالاست و نیاز به مواد غذایی درست و اصولی در رشد درست آنان اهمیت بسیار زیادی دارد. در این کتاب مکانیزم جذب و دریافت مواد مغذی در بدن کودکان به‌ خوبی شرح داده شده است.

درباره‌ی کتاب تغذیه‌ی ورزشی دانش‌آموزان

رابطه‌ی بین ورزش و فعالیت‌های بدنی با تغذیه رابطه‌ای مستقیم و بسیار حائز اهمیت است. اگر میزان مصرف انرژی در هنگام فعالیت‌های ورزشی محاسبه شود می‌توان برنامه‌ی غذایی مناسب را پیدا کرد. تنظیم یک برنامه‌ی غذایی درست و کامل بدن کودکان را از آسیب دورنگه می‌دارد و بیشترین تأثیر مناسب را از ورزش کردن به دست می‌آورد.

در کتاب تغذیه‌‌ی ورزشی دانش‌آموزان نوشته‌ی مراد حسینی و پروانه خواجه‌پور درباره‌ی اصول نوشتن یک برنامه‌ی غذایی مناسب بحث می‌کند و این نکته را خاطرنشان می‌سازد که تغذیه‌ی غیراصولی، استفاده از تنقلات فاقد ارزش غذایی و به‌طور کلی، عادات ناصحیح تغذیه چگونه صدمات جبران‌ناپذیری را بر کودکان وارد می‌کند.

تا زمانی طولانی انسان‌ها فقط غذاها را برای سیر کردن خود مصرف می‌کردند؛ بدون در نظر گرفتن ارزش‌های غذایی موردنیاز بدن و به‌خصوص کودکان، اما در حال حاضر دنیای علم به این نکته که باید بدانیم خود و فرزندمان چه می‌خوریم صحه گذاشته است. نویسندگان با معرفی گروه‌های مغذی موردنیاز بدن مثل کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و... به نقش آن‌ها در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان می‌پردازد. باید به یادداشت که کودکان اگر ورزشکاران حرفه‌ای نباشند، اما در طول روز و مدرسه از جنب‌وجوش زیادی برخوردارند و فعالیت‌هایشان به سطح بالایی از کالری و مواد مغذی نیاز دارد.

مراد حسینی و پروانه خواجه‌پور کتاب تغذیه ورزشی کودکان را در دوازده فصل تنظیم کرده‌اند که با تاریخچه و معرفی و نقش مواد در بدن کودکان شروع می‌شود و سپس با بررسی وعده‌های غذایی، تنظیم رژیم غذایی و فعالیت‌های بدنی درست در کودکان و دانش‌آموزان و درنهایت، ارزیابی وضعیت تغذیه‌ای دانش‌آموزان شرح کاملی از آنچه برای نوشتن و انجام برنامه‌ی غذایی فرزندان و دانش‌آموزان نیاز دارید را ارائه می‌دهد.

کتاب تغذیه‌ی ورزشی دانش‌آموزان مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر به کسانی که به کتاب‌های تغذیه و رژیم‌ و تناسب‌اندام علاقه‌مند هستند توصیه می‌شود؛ همچنین کسانی که دنبال نوشتن برنامه‌ی غذایی مناسب برای دانش‌آموزان هستند این کتاب را مفید خواهند یافت.

با مراد حسینی بیشتر آشنا شویم

مراد حسینی، متولد 1362، عضو هیئت‌علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان کرمان است. مراد حسینی درباره‌ی ورزش و تمرین‌ها و آمادگی جسمانی مقالات و کتاب‌های زیادی را منتشر کرده و در مقالات خود جنبه‌های بسیار متنوعی از علم ورزش و تغذیه و تأثیر این دو بر آناتومی را موردبررسی قرار داده است. از کتاب‌های او می‌توان به «مقدمه‌ای بر آناتومی و فیزیولوژی انسان» و «آمادگی جسمانی و علم تمرین» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان می‌خوانیم

رژیم غذایی سالم:

رژیمی که با کیفیت بوده و به حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن فرد کمک کند، رژیم غذایی سالم می‌گویند. این رژیم باید سرشار از مواد مغذی لازم، مایعات کافی، آمینو‌اسیدها، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها، مواد معدنی کافی و همچنین کالری لازم باشد. حتما باید رژیم غذایی سالم، نیازهای اساسی بدن را بدون این که فرد دچار اضافه وزن و بیماری شود، فراهم کند.

رژیم غذایی گیاهی:

در رژیم غذایی گیاهی باید همه محصولات حیوانی از برنامه‌ی غذایی حذف شده و مواد و منابع گیاهی جایگزین آن‌ها شود. میزان پایین کلسترول، چربی خون و فشار خون نرمال، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، پیشگیری از چاقی و دیابت در نتیجه‌ی استفاده از رژیم غذایی گیاهی است.

لیست‌های غذایی:

لیست‌های غذایی به این صورت است که در هر روز، غذای مصرفی فرد به 6 وعده تقسیم شود به طوری که در هر وعده، مقدار غذا با میزان کالری دریافتی متناسب باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول. تاریخچه‌ی تغذیه و اصطلاحات کاربردی آن
فصل دوم. کربوهیدرات و نقش آن در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان
فصل سوم. پروتئین‌ها و نقش آن در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان
فصل چهارم. چربی‌ها و نقش آن در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان
فصل پنجم. ویتامین‌ها و نقش آن در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان
فصل ششم. املاح معدنی و نقش آن در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان
فصل هفتم. گروه‌های اصلی مواد غذایی
فصل هشتم. صبحانه، وعده‌ی غذایی مهم برای دانش‌آموزان
فصل نهم. تغذیه مناسب، انجام فعالیت بدنی و پیشگیری از چاقی دانش‌آموزان
فصل دهم. رژیم غذایی سالم و ناسالم دانش‌آموزان
فصل یازدهم. تغذیه قبل و بعد از انجام فعالیت بدنی دانش‌آموزان
فصل دوازدهم. ارزیابی وضعیت تغذیه‌ای دانش‌آموزان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-600-355-683-6
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان

برای دریافت کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.