معرفی و دانلود کتاب بازی و سرگرمی: 100 فعالیت جدید مربوط به ورزش

برای دانلود قانونی کتاب بازی و سرگرمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی و سرگرمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی و سرگرمی: 100 فعالیت جدید مربوط به ورزش

با کتاب بازی و سرگرمی، روز‌های شاد و پرهیاهو را به ساعات ورزش کودکان و نوجوانان بازگردانید! آنتونی داوسون طراح و مدرس بازی‌های خلاقانه، در این اثر ویژه بیش از نَوَد فعالیت ورزشی مفرح و آموزنده را برای برای معلمان، مربیان و پدر و مادر‌ها آماده کرده است. هدف اصلی نویسنده، ارائه‌ی بازی‌هایی‌ست که مهارت‌های ذهنی و جسمانی فرزندان را تقویت می‌کند و ایشان را برای حضور جدی‌تر در رشته‌های ورزشی مختلف از جمله فوتبال و والیبال آماده می‌گرداند.

درباره‌‌ی کتاب بازی و سرگرمی

اگر به عنوان مربی ورزشی کودکان، ایده‌ی کافی برای طراحی بازی‌های گروهی جذاب و مفرح در اختیار ندارید، و یا اگر به دنبال تنوع بخشیدن به برنامه‌ی گروهی شاگردان و هدفمند کردن ساعات تفریح آن‌ها هستید، بدانید که کتاب بازی و سرگرمی (More Fun and Games) برای شما نوشته شده است! آنتونی داوسون (Anthony Dowson) از طراحان برتر بازی‌های ورزشی در اثر خود حدود 100 بازی گروهی مفرح و هیجان‌انگیز را معرفی خواهد کرد و شما را از جست‌وجو در منابع مختلف بی‌نیاز خواهد نمود!

نقش کلیدی بازی و سرگرمی در فرایند آموزش کودکان و نوجوانان، این‌روز‌ها بر کسی پوشیده نیست. تأثیر شگفت‌انگیز ورزش گروهی بر افزایش مهارت فرزندان باعث شده تا تعدادی از متخصصان ورزشی تمرکز خود را بر طراحی تمرینات ورزشی مخصوص کودک و نوجوان قرار دهند. آنتونی داوسون -از مربیان برتر و کارشناسان خبره‌ی علوم ورزشی- مجموعه‌ی کاملی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های ورزشی برای این رده‌ی سنی را در کتاب خود گردآوری کرده و به معلمان، مربیان و والدین کمک می‌کند تا بابت پر کردن ساعات تفریح فرزندان، نگرانی و دغدغه‌ای به دل راه ندهند.

نویسنده در کتاب بازی و سرگرمی دو رویکرد اساسی و تعیین‌کننده در پیش گرفته است. در ابتدای امر، آنتونی داوسون بر سرگرم‌کننده بودن بازی‌های ورزشی تأکید بسیاری دارد و تلاش می‌کند تا تمرینات کتاب را به شیوه‌ای شادی‌بخش، خلاقانه و متنوع ترتیب دهد. از طرف دیگر مؤلف کتاب بازی و سرگرمی، تمرینات این کتاب را به گونه‌ای طراحی می‌کند تا از هر جهت برای رشد مهارت‌های فردی و همچنین گروهی بازیکنان مفید باشد و در پایان هر بازی بر توانمندی‌ و اندوخته‌های ذهنی و جسمی اعضا افزوده شود؛ افزایش تمرکز و مسئولیت‌پذیری، بالا رفتن روحیه‌ی مثبت‌اندیشی و همچنین روحیه‌ی حل مسئله گوشه‌ای از اهدافی‌ست که همراه با هر یک از این تمرینات دنبال می‌شود. بر اساس همین دو رویکرد، نویسنده چینش و قوانین هر بازی را به گونه‌ای ترتیب داده تا تمامی اعضای شرکت‌کننده به‌طور مشترک و در سطحی برابر بتوانند از فواید آن بهره‌مند شوند. همچنین نویسنده به شما اطمینان می‌دهد که در اجرای هر یک از 100 تمرین جذاب و پرطرفدار این کتاب، نیاز به امکانات کمی داشته باشید و با فراهم آوردن مجموعه‌ای از وسایل دردسترس بتوانید آن‌ها را در محیط مدنظر خود به اجرا دربیاورید. توضیحات و تصاویر هر تمرین نیز آن‌چنان ساده و جامع است که هر مربی و معلمی با هر میزان از سابقه‌ی اجرایی نیز بتواند آن را بار‌ها به اجرا دربیاورد و از تأثیرات ویژه‌ی آن شگفت‌زده شود.

بخش‌بندی موضوعی کتاب بازی و سرگرمی همچنین به‌گونه‌ای‌‌ست که در کنار تفریح و بازی، بازیکنان برای ورود به رشته‌های ورزشی گوناگون نیز آماده شوند. برای مثال در فصلی از این اثر خواندنی با تمرینات تقویتی برای ورزش‌های دوومیدانی آشنا خواهیم شد و در فصل دیگر، به افزایش مهارت در ورزش‌های با توپ مثل فوتبال و والیبال خواهیم پرداخت. همچنین در میان سرفصل‌های متنوع کتاب بازی و سرگرمی، نویسنده بخشی را به تمرینات گرم‌ کردن و همچنین فصلی را به تمرینات سرد کردن اختصاص داده است. آشنایی با گروه سنی مناسب برای اجرای هر بازی، قوانین و نکات ایمنی و همچنین مهارت‌های کلیدی هر تمرین از دیگر بخش‌هایی‌ست که در ابتدای هر فصل، به طور کامل با آن آشنا خواهید شد.

در انتها با امکانات و ایده‌هایی که کتاب بازی و سرگرمی به دست شما می‌دهد، امید آن می‌رود که اوقات تفریح و ورزش شاگردان به شیوه‌ای مدیریت‌شده‌تر و با بازدهی بالاتری برگزار شود و همان‌طور که آنتونی داوسون نویسنده‌ی این اثر می‌گوید، در انتهای هر تمرین از این اثر، کودکان بار‌ها مشتاق تکرار آن بازی باشند. این اثر در سال 2009 به انتشار رسیده و با تلاش‌های انتشارات مبانی و ترجمه‌ی مینا مبانی، ندا بوداغی و سیده مریم عباسی ده بر آفتاب به دست شما می‌رسد.

کتاب بازی و سرگرمی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر پرفایده را به معلمان و مربیان ورزشی کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب بازی و سرگرمی: 100 فعالیت جدید مربوط به ورزش می‌خوانیم

چگونه سرد کنیم

سرد کردن ترکیبی از اجرای تمرینات پویا با سرعت و شدت کم می‌باشد. به این دلیل که اکثر فعالیت‌های این کتاب شامل دویدن، سرعت و قدم زدن است، فعالیت‌های ایده‌آل و پایه‌ای برای سرد کردن محسوب می‌شوند. اگر در طول جلسات تمرین مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند به برگشت به حالت اولیه عضلات کمک کند. سرد کردن باید شامل فعالیت‌هایی باشد که عضلاتی که در تمرین مورد استفاده قرار گرفتند را به کار بگیرد بنابراین به پهلو دویدن‌های ملایم و سایر فعالیت‌های مشابه می‌تواند مناسب باشد. شرکت‌کنندگان باید به طور پیوسته با دویدن آهسته یا راه رفتن تند در انتهای تمرین، سرعت حرکات را کم کنند. کار با توپ نیز می‌تواند جزء فعالیت‌های سرد کردن باشد اما نباید شامل حرکات پرتابی و بالستیک باشد. بچه‌های کوچک‌تر مانند افراد بزرگ‌تر، نیازی به سرد کردن ندارند. برای آن‌ها قبل از اینکه حرکات کششی را در طول سرد کردن اجرا کنند 3 دقیقه فعالیت‌های پویا مناسب است. بچه‌های بزرگ‌تر باید بین 10 تا 15 دقیقه سرد کنند. آن‌ها باید حداقل دو سوم از زمان سرد کردن را به تمرینات پویا بگذرانند و کشش باید روی عضلاتی متمرکز شود که در طول جلسات تمرین، بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

فهرست مطالب کتاب

بازی‌های چند ورزشی
بازی‌های بسکتبال و نت‌بال
کریکت، بازی‌های میدانی و ضربه‌ای با دست
بازی‌های هاکی
بازی‌های راگبی
بازی‌های فوتبال
بازی‌های بدمینتون و تنیس
تمرین‌ها و بازی‌های تقویت والیبال
بازی‌های سرد کردن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی و سرگرمی: 100 فعالیت جدید مربوط به ورزش
نویسنده
مترجممینا مبانی، ندا بوداغی، سیده مریم عباسی ده بر آفتاب
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات326
زبانفارسی
شابک978-622-688221-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازی و سرگرمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازی و سرگرمی

برای دریافت کتاب بازی و سرگرمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.