معرفی و دانلود کتاب کاربرد فعالیت بدنی و ورزش برای آموزش مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی: ویژه مربیان و معلمان تربیت بدنی و ورزش

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد فعالیت بدنی و ورزش برای آموزش مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد فعالیت بدنی و ورزش برای آموزش مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد فعالیت بدنی و ورزش برای آموزش مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی: ویژه مربیان و معلمان تربیت بدنی و ورزش

کتاب کاربرد فعالیت بدنی و ورزش برای آموزش مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی، نوشته‌ی دوریس واتسون و براین دی کلاسین یک مجموعه‌برنامه‌ی آموزشی با استفاده از مدل TPSR است که به مربیان ورزش کمک می‌کند دانش‌آموزان را در فرآیند ایجاد مهارت‌های ورزشی راهنمایی کنند و آن‌ها را به‌سوی مسئولیت‌پذیری بیشتر سوق دهند.

درباره‌ی کتاب کاربرد فعالیت بدنی و ورزش برای آموزش مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی

مدل TPSR در حقیقت یک روش آموزشی است که به ویژگی‌های فردی‌ای چون تلاش و خوداتکایی اهمیت می‌دهد و در عین حال تعاملات اجتماعیِ مثبت همچون احترام به حقوق دیگران و تعامل و همیاری را از جمله اهداف اصلی خود قرار داده است. در کتاب کاربرد فعالیت بدنی و ورزش برای آموزش مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی (Using Physical Activity and Sport to Teach Personal and Social Responsibility) مجموعه‌ای از ورزش‌های متنوع و فعالیت‌های فیزیکی گنجانده شده که با نظر به این مدل معروف تدوین شده‌اند.

این فعالیت‌ها رشته‌های ورزشی مختلفی چون تنیس، یوگا و... را دربرمی‌گیرد و با توصیفاتی کامل، سازمان‌یافته و دقیق برای سهولت بیشتر مربیان در امر آموزش پیشنهاد می‌شوند. از آنجا که ارتقای رفتار مسئولانه‌ی فردی و اجتماعی از جمله استانداردهای شش‌گانه‌ی محتوای ملی برای تربیت بدنی کودکان است، در ذیل هر فصل کتاب مثال‌های متعددی آورده شده که تمرکز بر اهدافی چون ایجاد مسئولیت‌پذیری و استراتژی‌های توانمندسازی را ساده‌تر می‌کند. به‌علاوه این اهداف در هر ورزش به نحوی خاص و با اولویت‌بندی‌هایی انجام می‌پذیرد.

از نقات قوت کتاب باید به کاربرد گسترده‌ی آن برای معلمان تربیت‌بدنی اشاره کرد. افزون بر این، کتاب "کاربرد فعالیت بدنی و ورزش برای آموزش مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی" یکی از معدود منابعی است که با این درجه از شفافیت و قابلیت اجرایی براساس مدل TPSR نوشته شده است. دوریس واتسون و براین دی کلاسین برای تدوین و تألیف آن از منابع متعدد و متخصصان و پژوهشگران برجسته‌ی این حوزه مشورت و همیاری خواسته‌اند و از گزارش‌های مختلف آن‌ها درخصوص روش‌های تفسیر و انطباق این مدل با محیط و برآوردن نیاز کودکان بهره برده‌اند.

در نهایت این کتاب حاصل تجربه‌ی عملی چندین‌ساله‌ی نویسندگان در کار با کودکان و مطالعات گسترده‌ی آن‌ها در زمینه‌ی مدل TPSR است که با ترجمه‌ی شیما حسامی، معصومه علی اصغری تویه و مینا مبانی از سوی انتشارات مبانی منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کتاب کاربرد فعالیت بدنی و ورزش برای آموزش مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب منبعی مناسب برای مدرسان تربیت‌بدنی شاغل در مدارس است و می‌تواند برای اجرای برنامه‌های بعد از مدرسه یا فضای اردوهای تابستانی کاربرد داشته باشد.

با دوریس واتسون و براین دی کلاسین بیشتر آشنا شویم

دکتر دوریس واتسون، دانشیار دپارتمان روانشناسی تربیتی و آموزش عالی در دانشگاه نوادا در لاس‌وگاس است. واتسون علاوه بر مسئولیت‌های آموزشی، به عنوان دستیار رئیس و هماهنگ‌کننده‌ی فارغ‌التحصیلان نیز فعالیت دارد. او بیش از 20 سال در زمینه‌ی تربیت معلم ورزشی کار کرده و زمینه‌های تخصصش شامل یادگیری و توسعه‌ی دانش‌آموزان و تحقیقات مبتنی بر جامعه و پرورش رهبران فرهنگی در آموزش عالی است. دکتر واتسون همچنین آثاری در زمینه‌ی تسهیل مسئولیت فردی و اجتماعی با موضوع تربیت بدنی منتشر کرده است.

برایان دی کلاسین، دکترا، رئیس و دانشیار بخش «movement and sports science» در دانشگاه لاورنِ کالیفرنیاست. کلاسین قبلاً در دانشگاه هافسترا در همپستد نیویورک، به‌عنوان دانشیار در بخش تربیت بدنی و علوم ورزشی تدریس کرده است. او علاوه بر وظایف آموزشی خود به‌عنوان هماهنگ‌کننده‌ی فارغ‌التحصیلان بخش تربیت بدنی و علوم ورزشی نیز فعالیت داشته و مقالات معتبری در مجلات علمی از او به چاپ رسیده است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: اساس مدل TPSR
1. مقدمه‌ای بر مدل مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی
2. تکالیف چه هستند
3. ایجاد محیط یادگیری مثبت
بخش دوم: استفاده از TPSR در فعالیت‌های بدنی و محیط‌های ورزشی آموزش ماجراجویی 
4. والیبال
5. یوگا
6. فوتبال
7. بسکتبال
8. هندبال
9. گلف
10. تنیس
11. بدنسازی
بخش سوم: TPSR در عمل در تمرین 
12. در رهبری جوانان چه چیزهایی حایز اهمیت است؟
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد فعالیت بدنی و ورزش برای آموزش مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی: ویژه مربیان و معلمان تربیت بدنی و ورزش
نویسنده،
مترجمشیما حسامی، معصومه علی اصغری تویه، مینا مبانی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات321
زبانفارسی
شابک978-622-95609-2-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
110000 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد فعالیت بدنی و ورزش برای آموزش مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی

برای دریافت کتاب کاربرد فعالیت بدنی و ورزش برای آموزش مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.