معرفی و دانلود کتاب کشش برای 50+

عکس جلد کتاب کشش برای 50+
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کشش برای 50+ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کشش برای 50+ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کشش برای 50+

کتاب کشش برای 50+، شامل مجموعه تمریناتی موثر و مفید است که با هدف انعطاف‌پذیری هرچه‌ بیشتر سالمندان طراحی شده‌اند. کارل ناپف، نویسنده‌ی کتاب، رازهای سلامتی ذهن و بدن سالمندان را با یک برنامه‌ی هفتگی ساده و کاربردی در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کشش برای 50+

با افزایش سن و شروع دوران بازنشستگی، میزان فعالیت‌ جسمانی افراد روزبه‌روز کمتر می‌شود. در این دوران معمولاً عواملی چون بیماری و ضعف و ناتوانی جسمانی سبب می‌شود ساعات زیادی از زندگی افراد مسن در حالت نشسته یا روی تخت سپری شود. این در حالی‌ست که هرچه سن بالاتر می‌رود، عضلات ضعیف‌تر می‌شوند و ممکن است فرد در انجام کارهای روزانه و معمول نیز اعتمادبه‌نفس کمتری پیدا کند. در کتاب کشش برای 50+ (Stretching for 50)، کارل ناپف (Karl Knopf) به شما یادآوری می‌کند سلامتی و تناسب اندام در سنین میانسالی یک آرزوی کاملاً دست‌یافتنی‌ست. او با یک قانون سرانگشتی ساده این مسئله را برایتان اثبات می‌کند: قانون 20-80. طبق این قانون اگر 80 درصد از مواقع زندگی‌تان به اعمال مثبت اختصاص پیدا کند، آن 20 درصد نیز مشکل‌ساز نخواهد شد.

ممکن است یک فرد مسن در مواجهه با مشکلاتی که بعد از افزایش سن تجربه می‌کند، از خود بپرسد آیا بیماری و ضعف جسمی من باعث ورزش نکردنم شده یا ورزش نکردنم مشکلات جسمی و ضعف عضلانی را برایم ایجاد کرده است؟ هنگام پاسخ به این سوال لازم است بدانید سلامتی از روی شانس و اتفاق پیش نمی‌رود. تصمیماتی که ما روزانه اتخاذ می‌کنیم مثل انتخاب یک غذای خوب یا مضر، و یک سبک زندگی سالم یا مخرب همه روی سلامت جسم و ذهنمان موثر خواهند بود.

در دهه‌های اخیر، تمرکز و تشویق افراد به انجام ورزش‌های سنگین در روند بدنسازی سبب شده از یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ورزشی، یعنی انعطاف‌پذیری غافل شویم. اهمیت انعطاف‌پذیری بدن زمانی بر ما روشن خواهد شد که بدانیم علت بسیاری از دردهای مزمن کمر و گردن ساختار ضعیف و ناهمانگی عضلات است. برای ایجاد انعطاف‌پذیری کافی‌ست تمرینات هوازی این کتاب را 5 بار در هفته به مدت 30 دقیقه انجام دهید و از تمرینات کششی و قدرتی نیز غافل نشوید.

هدف این کتاب انجام تمرینات دشوار و فشرده نیست، بلکه ارائه‌ی برنامه‌ای ساده و هوشمندانه است. کتاب کشش برای 50+ با ترجمه‌ی ندا بوداغی، زینب شاکری و سهیلا باقری از سوی نشر مبانی که نشری حرفه‌ای و هدفمند در زمینه‌ی کتاب‌های ورزشی‌ست منتشر شده است.

کتاب کشش برای 50+ مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب افراد بالای 50 سالی‌ست که به سلامتی و انعطاف‌پذیری جسم و ذهن خود اهمیت می‌دهند.

با کارل ناپف بیشتر آشنا شویم

دکتر کارل ناپف، حدود 40 سال در کالج ‎Foothill‏ مدیر برنامه‌ی تناسب اندام افراد بود. در دوران انتصابش او چندین جایزه به‌خاطر آموزش عالی دریافت کرد و در سال 2013 بازنشسته شد. او در طی سال‌های 45 ساله‌ی خدمتش، به‌عنوان یک متخصص سلامت و تناسب اندام، تقریبا در هر جنبه‌ای از جمله به‌عنوان یک مربی خصوصی ‏فیزیوتراپ در بیمارستان VA و مشاور امور خارجه‌ی کالیفرنیا و همچنین بورس سازمان ملی بهداشت مشغول بود. کارل ناپف سخنگوی کنفرانس‌های ملی و بیمارستان‌های منطقه‌ای بوده و در روابط عمومی تلویزیون ‎و همچنین دربرنامه‌های رادیویی متعددی ظاهر شده است. دکتر ناپف در بسیاری از نشریات از جمله لس‌آنجلس تایمز و سان‌خوزه ‎نیوز مصاحبه کرده و در وال‌استریت ژورنال در مورد مسائل مربوط به تناسب اندام، ورزش و معلولان به طور برجسته حضوری فعال داشته است.

او در حال حاضر با وجود آنکه بیش از 65 سال سن دارد، مدیر تناسب اندام انجمن بین‌المللی علوم ورزشی ISSA است و در هیئت اجرایی ‎Sit and Be Fit‏ حضور دارد. شعار او همواره این است: «ممکن است برای مدت طولانی زندگی نکنیم، اما مهم این است که به خوبی رشد کنیم، نه با فرسودگی! لذت ببرید!»

در بخشی از کتاب کشش برای 50+ می‌خوانیم

انعطاف‌پذیری یکی از جنبه‌های مهم برنامه تناسب کل اندام می‌باشد. متأسفانه بسیاری از افراد این بخش از کار خود را در حمایت از تمرینات هوازی و قدرتی را نادیده می‌گیرند. وقتی فردی حرکات کششی را انجام می‌دهد، متأسفانه اغلب این حرکات در حد لمس رفت و برگشتی انگشتان پا یا کمی حرکت آسیاب بادی می‌باشد. همان‌طور که شما خواهید دید، این نوع از حرکات کششی می‌توانند بیشتر آسیب‌زا باشند تا فایده‌ای داشته باشند. با بالارفتن سن، توانایی ما برای حفظ حرکت مستقل بسیار مهم می‌شود. انعطاف‌پذیری عضلات و مفاصل ما نشان‌دهنده‌ی توانایی ما در انجام فعالیت‌های روزانه و جلوگیری از آسیب‌دیدگی می‌باشد. انعطاف‌پذیری مناسب، نقش مهمی در طرز ایستادن، نحوه‌ی راه رفتن و حتی نحوه‌ی حفظ تعادل دربدن ما ایفا می‌کند.

تعادل درهمه‌ی اشکالش یکی از مولفه‌های مهم در سالمندی موفقیت‌آمیزاست؛ که آن شامل نگه داشتن تعادل ذهن شما با محرک‌های ذهنی، نگه داشتن تعادل مرکز ثقل که به زمین نخورید و نگه داشتن تعادل بدن توسط تقویت عضلات ضعیف و کشش عضلات سفت و خشک می‌باشد. راهنمای بهبود سالمندی فعال درسطح مبتدی، که توسط سازمان سلامت جنوب آفریقا منتشر شد، اشاره کرده است که نبود انعطاف‌پذیری در اطراف یک مفصل می‌تواند موجب محدودیت‌های عملکردی از قبیل گام برداشتن‌های کوتاه و شانه‌های گِرد گردد. همچنین عدم انعطاف‌پذیری باعث می‌شود تا فعالیت‌های روزانه مثل تلاش برای بستن بند کفش یا بالا کشیدن زیپ لباس برای شما به یک مشکل عمده تبدیل شوند. این وقایع، علائم هشداردهنده‌ای هستند که نشان می‌دهند انعطاف‌پذیری بدن شما در حال کاهش است و به یک برنامه هماهنگ انعطاف‌پذیری نیازدارید. در بیشتر مفاصل انعطاف‌پذیری در سن 25 سالگی برای مردان و بین 25 تا 30 سالگی برای زنان به اوج خود می‌رسد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شروع
فصل دوم: برنامه‌های تخصصی
فصل سوم: حرکات کششی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کشش برای 50+
نویسنده
مترجمندا بوداغی، زینب شاکری، سهیلا باقری
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات154
زبانفارسی
شابک978-622-95609-3-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کشش برای 50+

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کشش برای 50+

برای دریافت کتاب کشش برای 50+ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.