معرفی و دانلود کتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان: راهنمای کامل تئوری و عمل

برای دانلود قانونی کتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان: راهنمای کامل تئوری و عمل

کتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان، یک مجموعه‌ی کامل و مفید در زمینه‌ی دستورالعمل‌‌های تمرینات ورزشی کودکان است. مورک کولسن در این اثر علاوه‌ بر طرح مباحثی پیرامون رشد، سلامتی و ایمنی کودک، راهکارهایی کاربردی درباره‌ی مؤلفه‌های آمادگی جسمانی آن‌ها به مربیان و معلمان ورزشی ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان

امروزه سرگرم شدن کودکان با بازی‌های کامپیوتری زمینه‌ی کم‌تحرکی آن‌ها را بیش از پیش فراهم کرده است. این درحالی‌ست که داشتن زندگی پرتحرک در دوران کودکی و نوجوانی می‌تواند میزان بروز مشکلاتی چون اعتیاد به مواد مخدر، بیماری‌های قلبی و دیابت را در سنین بالاتر کاهش دهد. علاوه‌براین، ورزش روند اجتماعی شدن کودک را تسریع می‌کند و می‌تواند به بهبود وضعیت تحصیلی او بینجامد. مورک کولسن (Morc Coulson) در کتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان (Teaching Exercise to Children) مهارت‌های پایه و بنیادی ورزشی را به‌شکل طبقه‌بندی‌شده و منسجم آموزش داده تا مربیان و معلمان تربیت بدنی بتوانند زمینه‌ی مناسب را برای پرورش جسمی و تقویت مهارت‌های فیزیکی و روانی کودکان فراهم کنند. در واقع، مطالب این کتاب برای عملکرد ورزشی هرچه‌ بهتر کودکان و مربیان نوشته شده است.

پیش از هرگونه تحلیل از وضعیت بدنی کودک باید تفاوت میان اصطلاحاتی چون فعالیت بدنی، آمادگی جسمانی، فعالیت اوقات فراغت، سلامتی و تندرستی را بدانیم. به‌همین‌سبب در این اثر ضمن تأکید بر اهمیت دانستن اصطلاحات تخصصی ورزشی، تعاریف و تفاوت‌های معنایی میان آن‌ها به‌طور شفاف مطرح شده. کتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان، با ترجمه‌ی سیده مریم عباسی ده بر آفتاب، شیما حسامی، یونس خادمی و لیلا ضرغام از سوی نشر تخصصی مبانی در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب یک راهنمای مناسب برای مربیان و معلمان ورزش است که مراحل رشد کودکان و اصول تمرینات متناسب آن‌ها را آموزش می‌دهد.

در بخشی از کتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان می‌خوانیم

یافتن تعریف دقیقی از چابکی (اغلب با واژه سریع بودن جابه‌جا می‌شود) دشوار است چرا که این تعریف براساس منابع مختلف، متغیر است. چابکی به‌طور متداول به عنوان «حرکت سریع بدن با تغییر سرعت یا جهت در پاسخ به یک محرک» تعریف می‌شود. این تعریف به این مفهوم است که یک فرد نیازمند کمیت‌های فیزیکی همانند قدرت و توان برای حرکت سریع و همچنین داشتن توانایی برای سبقت گرفتن است. اگر مثال فعالیت ورزشی را در نظر بگیریم، چابکی به بازیکنی اشاره دارد که توانایی توقف، شروع و تغییر جهت سریع را تا حد امکان دارد. به این دلیل، این‌طور تصور می‌شود که چابکی شامل مؤلفه‌های متعدد آمادگی جسمانی ازجمله تعادل، هماهنگی، قدرت و توان است. همچنین چابکی می‌تواند به دو روش تصور شود: به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و به صورت تصادفی (براساس وضعیت و ورزش).

«چابکی برنامه‌ریزی‌شده» به حرکتی اطلاق می‌شود که چابک است اما دربرگیرنده‌ی واکنش به یک تحریک نمی‌باشد۔ مثال یک پرش کننده را در نظر بگیرید که نیازمند چابکی کافی برای حرکت از زاویه‌ی متفاوت برای دستیابی به سرعت است. این ورزشکار جهت حرکت را محاسبه کرده و نیازی به تغییر این موضوع در پاسخ به هرگونه تحریک خارجی را ندارد. «چابکی تصادفی» به حرکتی اشاره دارد که سریع است و شامل واکنش به یک محرک است. به‌عنوان‌مثال دروازه‌بانی را در نظر بگیرید که به یک حمله سریع از نقطه‌ی کرنر واکنش نشان می‌دهد. دروازه‌بان پس از شروع حرکت یک جهت به اندازه‌ی کافی چابک است تا بتواند موقعیت بدن خود را به سرعت به منظور دریافت توپ تغییر دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر کودکان و تمرین
فصل دوم: رشد کودکان
فصل سوم: رشد مهارت حرکتی
فصل چهارم : مؤلفه‌های آمادگی جسمانی
فصل پنجم : دستورالعمل‌های تمرین
فصل ششم: کیفیت و ویژگی‌های یک مربی
فصل هفتم: مربیگری عملی و کاربردی
فصل هشتم: فعالیت‌های چند مهارتی
فصل نهم: سلامت و ایمنی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان: راهنمای کامل تئوری و عمل
نویسنده
مترجمسیده مریم عباسی ده بر آفتاب، شیما حسامی، یونس خادمی، لیلا ضرغام زنجانی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-622-95593-7-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
110000 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان

برای دریافت کتاب آموزش فعالیت بدنی برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.