معرفی و دانلود کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس

عکس جلد کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس
قیمت:
17500 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس

جان گوردون در کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس، داستانی را روایت می‌کند که با خواندن آن می‌توانیم بر اضطراب و تشویش‌های خود غلبه کنیم و با کنار گذاشتن این احساسات منفی، توانایی‌هایمان را کشف کنیم. این اثر فوق‌العاده در رتبه یک پرفروش‌ترین‌های وال استریت ژورنال قرار دارد.

درباره کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس

جان گوردون (Jon Gordon) را بیشتر به عنوان نویسنده‌ی حکایت‌های تجاری می‌شناسند اما کتاب حاضر یک حکایت تجاری نیست. کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس (The Garden) تفاوت بسیاری با بقیه‌ی کتاب‌های گوردون دارد. این اثر حکایتی روحانی‌ست که ریشه در باور او دارد و به امور همه‌گیر و روبه‌رشد ترس، دلواپسی و استرس می‌پردازد، چیزی که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است.

با وجود اینکه کارشناسان سلامت روان، مشاوران و روانشناسان ورزشی کتاب‌های جان گوردون را می‌خوانند و به اشتراک می‌گذارند، او خود را کارشناس سلامت روان نمی‌داند. حتی با اینکه افرادی که کتاب‌های او می‌خوانند می‌گویند به سلامت روان آن‌ها کمک کرده است. هدف جان گوردون از نوشتن این کتاب کمک کردن به افراد است تا از نقطه‌نظر معنوی، متوجه تشویش‌های ذهنی خود شوند و به یک شیوه‌ی درمان کاربردی برای رسیدن به آرامش دست یابند.

گوردون سال‌ها قبل، زمانی که پیشاز سخنرانی برای گروهی از رهبران تجاری در خیابان‌های مرکز شهر شیکاگو قدم می‌زد، پنج نیرویی که آن‌ها را در این کتاب به اشتراک می‌گذارد، مثل دانلود یک نرم‌افزار به ذهنش آمد و شروع کرد به نوشتن آن در بخش یادداشت‌های تلفن همراهش! او در آن لحظه، نبردی را که بشر با آن روبه‌روست و نقشه‌ی پیروز شدن بر این نبرد را به وضوح دید و می‌دانست باید این کتاب را بنویسد و آن را به اشتراک بگذارد تا به افراد بیشتری کمک کند تا بر ترس، استرس و دلواپسی خود غلبه کنند.

آیا این کتاب تنها یاری‌دهنده برای برطرف کردن بیماری همه‌گیر سلامت روان است؟ البته که نه.

هرچه بیشتر درباره‌ی میکروبیوم می‌فهمیم (باکتری موجود در روده‌ی ما)، بیشتر متوجه می‌شویم چطور تغذیه و سلامت روده بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد. حاصل سال‌ها مطالعه در این زمینه نشان داده است که ورزش و خواب عوامل مهمی در روحیه و ذهنیت شخص هستند و تحقیقات جدید به ما کمک می‌کند بفهمیم چطور تنهایی، انزوا و تکنولوژی همگی در سلامت روان ما نقش دارند. عوامل دخیل بسیاری وجود دارد که نحوه‌ی تفکر و احساس ما را در یک بازه‌ی زمانی روزانه تحت تأثیر قرار می‌دهند و ما به یک رویکرد جامع و همه‌جانبه نیاز داریم که شامل ذهن، جسم و روح می‌شود تا به آن‌هایی که در تقلا هستند کمک کند.

در کتاب باغ با دو نوجوان دوقلو به نام‌های جی و کی ملاقات می‌کنیم که مانند بسیاری از هم‌سن‌وسالان خود با استرس و اضطراب مواجه هستند. روزی آن‌ها در راه مدرسه با یکی از دوستان خانوادگی‌شان به نام آقای اروین مواجه می‌شوند و او باغ حیاط منزلش را به جی و کی نشان می‌دهد. نیروهایی در این باغ وجود دارند که با راهنمایی‌های آقای اروین به جی و کی کمک می‌کنند تا بر اضطراب و استرس خود غلبه کنند.

امید است که این کتاب پرفروش الگو و چشم‌انداز قدرتمندی را به اشتراک بگذارد که بتواند راه‌حل ترس، نگرانی و اضطراب باشد.

کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس با ترجمه‌ی سالومه خدابخشی و به همت نشر شادن پژواک منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس

  • باغ یک افسانه‌ی معنوی و روشنگر است که درون انسان را متحول می‌کند و برنامه‌ی مناسبی را برای پیروزی در نبرد ذهن ارائه می‌دهد. (آمازون)
  • یک افسانه‌ی روحانی درباره‌ی قدرت ایمان و عشق. (گودریدز)

کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای تمام کسانی که با استرس و اضطراب مواجه هستند، مفید و کاربردی خواهد بود.

با جان گوردون بیشتر آشنا شویم

جان گوردون نویسنده پرفروش و سخنران برجسته‌ای است که کتاب‌ها و صحبت‌هایش برای بسیاری از خوانندگان و مخاطبان در سراسر جهان، الهام‌بخش می‌باشد. اصول او توسط تیم‌های متعددی از جمله لیگ ملی فوتبال (NFL)، لیگ ملی بسکتبال (NBA) و مربیان کالج و تیم‌ها، 500 شرکت فهرست شده در مجله فُورچون؛ مناطق تحصیلی؛ بیمارستان‌ها؛ و سازمان‌های غیرانتفاعی مورد آزمایش قرار گرفته ‌است.

او نویسنده‌ی کتاب‌های «اتوبوس انرژی» (کتاب پرفروش وال‌اِستریت ژورنال)؛ «قانون غر زدن ممنوع»؛ «اردوی آماده‌سازی»؛ «کوسه و ماهی قرمز»، «سوپ: دستورالعمل تغذیه تیمتان و فرهنگتان»؛ «سگ مثبت‌اندیش» (و این اواخر) کتابی به نام «بذر: پیدا کردن هدف و شادی در زندگی و کار» است.

جان، در نمایش امروز (The Today Show)، سی اِن اِن (CNN)، فاکس و دوستان (Fox & Friends) در مجلات و روزنامه‌های متعدد به وفور دیده شده‌ است. مشتریان او عبارت‌اند از تیم‌های آتلانتا فالکون (Atlanta Falcons)، کَمپبِل سوپ (Campbell Soup)، وِلس فارگُو (Wells Fargo)، اِستِیت فارم (State Farm)، نُوارِتیس (Novartis)، بایِر (Bayer) و شرکت‌های دیگر. زمانی که برای مسافرت در فرودگاه‌های مختلف رفت و آمد نداشته یا در شرکت‌ها، بیمارستان‌ها، یا مدارس صحبت نمی‌کند، می‌توانید او را در حال بازی تنیس یا لاکرُوس با همسر و دو کودکش پیدا کنید که انرژی بالایی دارد.

در بخشی از کتاب باغ می‌خوانیم

جِی به درخت ممنوعه نگاه می‌کرد که یک‌مرتبه گفت:

«اما چرا؟ اصلاً چرا وجود داره؟ منظورم اینه که اصلاً چرا خدا به آدم و حوا اجازه داد انتخاب داشته باشن؟ چرا نمی‌شد کلاً فقط خوبی باشه؟»

- «تو همین الآن سوالی رو پرسیدی که بزرگ‌ترین متفکرها، محقق‌ها و دانشجوهای الهیات از آغاز زمان پرسیدن. من محقق نیستم اما فکر کنم خدا عالی‌ترین قصه‌گو باشه و توی هر داستان، باید کشمکش و مبارزه داشته باشی. باید دوگانگی داشته باشی. عشق و نفرت. روشنایی و تاریکی. خیر و شر. شکست و پیروزی. خوبی رو بدونِ بدی نمی‌شناسی. تا تاریکی رو تجربه نکرده باشی نمی‌دونی روشنایی بوده.

تو یه فیلم‌سازی، جِی. بهم بگو فیلمی که شخصیت‌هاش انتخاب‌های بد و خوب ندارن چه نوع فیلمیه؟ بدون مبارزه، کشمکش و شکست در طول مسیر آیا پیروزی یا موفقیتی وجود خواهد داشت؟»

جِی قاطعانه گفت: «نه. توی هر داستان عالی‌ یه سری عناصر کلیدی وجود داره و شخصیت اصلی باید انتخاب کنه و دچار تحول بشه و همین که اونها مبارزه‌شون رو متحمل و با کشمکش‌شون روبه‌رو می‌شن ما باید دگرگونی‌شون رو ببینیم.»

آقای اروین گفت: «کلش درباره‌ی انتخاب و دگرگونیه. در سطح خدا هیچ دوگانگی‌ای وجود نداره. همش یگانگیه. همش عشقه. همش خوبیه. وقتی خدا دنیای ما رو خلق کرد، دنیای دوگانگی رو خلق کرد تا داستانی رو تعریف کنه که توی اون می‌تونیم انتخاب کنیم و کاری کرد تا این داستان رو تجربه کنیم و به انجام برسونیم.

فهرست مطالب کتاب

هشدار!
فصل اول: ترس‌ها و رازها
فصل دوم: باغ
فصل سوم: هویت
فصل چهارم: خیر در برابر شر
فصل پنجم: دودلی
فصل ششم: دست‌کاری و دلسرد کردن
فصل هفتم: حواس‌پرتی
فصل هشتم: دور کردن
فصل نهم: درخت زندگی
فصل دهم: برنده شدن در نبرد
فصل یازدهم: عشق پیروز می‌شود
فصل دوازدهم: پیروزی از آن شماست
فصل سیزدهم: چالش‌ها و پیروزی‌های جدید
فصل چهاردهم: هشتمین نیرو
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس
نویسنده
مترجمسالومه خدابخشی
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات75
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
17500 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس

برای دریافت کتاب باغ: حکایتی معنوی درباره شیوه‌های غلبه بر ترس، دلواپسی و استرس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.