معرفی و دانلود رایگان کتاب بال‌های آتش: زندگینامه‌ی دکتر عبدالکلام

عکس جلد کتاب بال‌های آتش: زندگینامه‌ی دکتر عبدالکلام
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بال‌های آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بال‌های آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بال‌های آتش: زندگینامه‌ی دکتر عبدالکلام

آرون تیواری در کتاب بال‌های آتش داستان پرفرازونشیب و جالب زندگی ابوبکر زین‌ العابدین عبدالکلام، دانشمند هندی را روایت کرده و نقش برجسته‌ی او را در فناوری موشکی هند بازگو می‌کند. گفتنی‌ست بخشی از این روایت با کمک دکتر عبدالکلام به‌صورت اتوبیوگرافی به‌نگارش درآمده و کتاب حاضر تاکنون به هجده زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.

درباره‌ی کتاب بال‌های آتش

ابوبکر زین العابدین عبدالکلام (A. P. J. Abdul Kalam) از نظر بهره‌ی هوشی چندان با هم‌سن‌و‌سال‌هایش تفاوتی نداشت؛ بااین‌حال سخت‌کوشی زیاد و پشتکار بی‌نظیرش او را از دیگران متمایز کرد. آرون تیواری (Arun Tiwari) در کتاب بال‌های آتش (Wings of Fire) داستان شهرت دکتر عبدالکلام و دشواری‌های فردی، سیاسی و عاطفی او را به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد در برنامه‌ی هسته‌ای هند شرح می‌دهد.

زین العابدین عبدالکلام در نوشتن این زندگی‌نامه مشارکت داشته و با روحیه‌ی قوی و شخصیت تأثیرگذارش، درباره‌ی برهه‌های حساس زندگی و تصمیمات سرنوشت‌ساز خود سخن گفته است. در سراسر این کتاب اثر باور او به شجاعت و استواری در لحظات گوناگون زندگی را مشاهده خواهید کرد.

در این اثر شاهد تلاش فرزند خانواده‌ای مسلمان و فقیر برای توسعه‌ی هند هستیم. بستر زمانی زندگی دکتر عبدالکلام درست مصادف با به استقلال رسیدن هند و پیشرفت آن در مسیر توسعه‌یافتگی‌ست و در این دهه‌ها بود که عبدالکلام از فعالیت در سازمان تحقیقات فضایی هند به ریاست جمهوری این کشور رسید و به دانشمندی برجسته تبدیل شد.

از ویژگی‌های بارز شخصیتی دکتر عبدالکلام معاشرت او با فرودست‌ترین و ساده‌ترین افراد است که می‌تواند بیانگر سادگی و اصالت او باشد. چیزی که به گفته‌ی آرون تیواری سبب شده نوشتن این کتاب برای او حسی چون تجربه‌ی یک سفر زیارتی را داشته باشد. او از طریق دکتر عبدالکلام به مکاشفاتی دست می‌یابد که سبب می‌شود مفهوم لذت از زندگی از نو برایش معنا پیدا کند. درحقیقت دکتر عبدالکلام توانسته است ارتباطی عمیق با منبع عظیم دانش در درون خود برقرار کند و این در سخنان او به‌خوبی قابل مشاهده است. بنابراین این کتاب می‌تواند شما را به‌خوبی با شخصیت او آشنا نماید.

کتاب بال‌های آتش اولین بار در سال 2000 منتشر شد و آرون تیواری به عنوان یکی از دانشمندان صنعت موشکی هند که با دکتر عبدالکلام همکاری داشته اقدام به نوشتن آن کرد. این اثر ترجمه‌ی فرزاد مرتضایی است که انتشارات ترانه پدرام آن را در دسترس عموم علاقمندان قرار داده است.

افتخارات کتاب بال‌های آتش

  • بیش از سی بار تجدید چاپ
  • ترجمه به بیش از هجده زبان زنده‌ی دنیا

نکوداشت‌های کتاب بال‌های آتش

  • پس از خواندن کتاب بال‌های آتش به ارزش فداکاری عبدالکلام پی بردم. (نوین. ای. اچ)
  • کتاب بال‌های آتش الهام‌بخش‌ترین کتابی است که تا‌به‌حال خوانده‌ام. درود فراوان به این مرد به خاطر خدماتش در هند. (دیوندرا)
  • کتاب بال‌های آتش نشان می‌دهد که چگونه یک دانشمند، بدون ابزار اولیه، به پیشرفت برنامه‌ای کمک می‌کند که دیگران آن را مورد تمسخر قرار داده‌اند. (تارون میترا)

کتاب بال‌های آتش برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های ژانر زندگی‌نامه و اتوبیوگرافی می‌توانند از خواندن تجربیات الهام‌بخش و آموزه‌های یکی از رهبران سیاسی تأثیرگذار هند لذت ببرند.

با آرون تیواری بیشتر آشنا شویم

پروفسور آرون کومار تیواری از جمله دانشمندان موشکی هندی است که در فوریه‌ی 1955 به دنیا آمده است. او از جمله دوستان و همکاران نزدیک دکتر عبدالکلام محسوب می‌شود و تاکنون کتاب‌های گوناگونی را تألیف کرده است. «روح‌های راهنما:‌ گفت‌وگوهایی درباره‌ی هدف زندگی»، «متولد شده‌اید تا شکوفا شوید» و «غذا دادن به فقرای فراموش شده» از دیگر آثار آرون تیواری هستند که در نوشتن‌شان با دکتر عبدالکلام همکاری داشته است. کتاب‌های «زندگی و زمان گوتام بودا» و «تفسیری مدرن از رهاسیا» از دیگر آثاری هستند که آرون تیواری به‌تنهایی به نگارش درآورده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب بال‌های آتش

  • دست‌های زیبا، آن‌هایی که کارهای صادقانه، متهورانه و درست را لحظه‌به‌لحظه در طول روز به پیش می‌برند.
  • به‌وقت سندان‌شدن، تحمل ضربه و به گاه چکش‌شدن، توان کوبیدن بیابید.
  • شانس به‌زودی به شما روی می‌آورد، چرا که بهترین حرفه‌ها هنوز شروع نشده‌اند، و بهترین کارها هنوز انجام نشده‌اند.

در بخشی از کتاب بال‌های آتش می‌خوانیم

وقتی در دبیرستان شوارتز مستقر شدم، شور و اشتیاق پانزده سالگی دوباره در من زنده شد. معلم من، «یادورای سولومون»، مردی ایده‌آل بود. راهنمایی عالی برای ذهن نوجوانی پرشور که هنوز نسبت به امکانات و انتخاب‌های پیش روی‌اش شک و تردید داشت. او با برخورد گرم و روشنفکرانه خود کاری می‌کرد که دانش‌آموزان کاملاً در کلاس احساس راحتی می‌کردند. همیشه می‌گفت یک دانش‌آموز خوب، از یک معلم بد چیزهای بسیار بیشتری می‌آموزد تا یک دانش‌آموز بد از یک معلم فوق‌العاده!

در طول مدت اقامت در راماناتاپورام، رابطۀ من با او بسیار فراتر از یک رابطۀ معمولی معلم و دانش‌آموزی بود. در کنار او آموختم که انسان می‌تواند تأثیر شگرفی بر وقایع زندگی خود بگذارد. یادورای سولومون همیشه می‌گفت: “برای موفقیت در زندگی و رسیدن به نتایج، باید سه نیروی متعالی را درک نمود و در خود پرورش داد: میل، باور و توقع. ” او که بعدها به مقام کشیش اعظم رسید، به من آموخت که پیش از آن‌که چیزی در زندگیم اتفاق بیافتد، باید با تمام وجود آن را بخواهم و باور داشته باشم که آن اتفاق رخ می‌دهد. از همان کودکی، همواره مقهور رازآلودگی آسمان و پرواز پرندگان بوده‌ام. همیشه به جرثقیل‌ها و پرندگان می‌نگریستم و آرزوی پرواز در دل می‌پروراندم. با آن‌که فقط یک پسربچۀ شهرستانی بودم، اما اطمینان داشتم که روزی در اعماق آسمان پرواز خواهم کرد و در واقع من اولین کودک رامسوارامی بودم که پرواز کردم. یادورای سولومون معلم بزرگی بود چرا که احساس ارزشمند‌بودن را آرام‌آرام در وجود همۀ دانش‌آموزان تزریق کرد. اعتماد‌به‌نفس را در من به بالاترین حد رساند و من، فرزند یک خانوادۀ روستایی بی‌سواد، را متقاعد ساخت که می‌توانم به هرچه بخواهم برسم. همواره به من یادآور می‌شد که: “با قدرت ایمان و باور می‌توانی سرنوشت خود را هرگونه که بخواهی تغییر دهی.”

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: آشنایی
فصل اول
فصل دوم
فصل سوم
بخش دوم: آفرینش1963-1980
فصل چهارم: دستاوردها
فصل پنجم: رویا‌پردازان
فصل ششم: محرک‌ها
فصل هفتم: رانشگران
فصل هشت: ترفندها
فصل نهم: سازندگان
بخش سوم: دلجویی 1981-1991
فصل دهم: جویندگان
فصل یازدهم: مباشران
فصل دوازدهم: کارگران
فصل سیزدهم: فاتحان
فصل چهاردهم: مشعل‌داران
فصل پانزدهم: رهایی‌بخشان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بال‌های آتش: زندگینامه‌ی دکتر عبدالکلام
نویسنده،
مترجمفرزاد مرتضایی
ناشر چاپیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات228
زبانفارسی
شابک978-622-7567-46-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بال‌های آتش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بال‌های آتش

برای دریافت کتاب بال‌های آتش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.