معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی بال‌های آتش: زندگینامه‌ی دکتر عبدالکلام

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بال‌های آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بال‌های آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بال‌های آتش: زندگینامه‌ی دکتر عبدالکلام

آرون تیواری در کتاب صوتی بال‌های آتش روایتی جذاب را از زندگی‌نامه دکتر عبدالکلام، مردی که از زاغه‌نشینی به ریاست جمهوری هند رسید، برای شما بیان می‌کند. عبدالکلام به خاطر نقش پررنگش در توسعه فناوری موشکی، به‌عنوان مرد موشکی هند شناخته می‌شود. گفتنی‌ست که بخشی از این روایت با کمک خودِ ابوبکر زین العابدین عبدالکلام به شکل یک اتوبیوگرافی خواندنی نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی بال‌های آتش

مسیر تبدیل‌شدن پسر یک قایق‌ران کم‌سواد به یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان و سیاست‌مداران معاصر هندی،‌ داستان جذابی است که آرون تیواری (Arun Tiwari) با کمک ابوبکر زین‌العابدین عبدالکلام (Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam) معروف به دکتر عبدالکلام در کتاب صوتی بال‌های آتش (Wings of fire: An autobiography) آن را برای شما تعریف می‌کند. این مرد که در یک خانواده‌ی فقیر در رامسوارام هند به دنیا آمده، پیش از انتخاب به‌عنوان رئیس‌جمهور هند در سازمان تحقیقات و توسعه دفاع و سازمان تحقیقات فضایی هند فعالیت می‌کرد.

دکتر عبدالکلام در کودکی به‌عنوان یک نابغه شناخته نمی‌شد. اما او را به‌عنوان کودک سخت‌کوشی می‌شناختند که اگرچه هوش بیشتری از دیگر هم‌سن‌وسالان خود نداشت اما با پشت‌کار فراوان برای یادگیری تلاش می‌کرد. آرون تیواری در کتاب صوتی بال‌های آتش داستان بیرون آمدن دکتر عبدالکلام از گمنامی را روایت می‌کند. این زندگی‌نامه که خود عبدالکلام نیز در نوشتن آن مشارکت داشته است روایت درگیری‌ها و سختی‌های شخصی، سیاسی و احساسی یکی از تأثیرگذارترین افراد در برنامه‌ی هسته‌ای هند است.

خودزندگی‌نامه‌ی صوتی بال‌های آتش داستانی درباره‌ی شجاعت و باور به پیشرفت است. آرون تیواری در این کتاب تناظر جالبی را بین تلاش فرزند چهارم خانواده‌ای مسلمان و فقیر در مسیر موفقیت و تلاش ملت هند برای توسعه ایجاد کرده است. هند که پس از استقلال همچنان به دنبال پیشرفت و مطرح‌شدن به‌عنوان کشوری توسعه‌یافته در سطح جهانی بود راه دشواری را برای تبدیل‌شدن به یکی از قدرت‌های نظامی جهان طی کرد. این مسیر مشابه مسیری است که دکتر عبدالکلام برای تبدیل‌شدن به رئیس‌جمهور کشورش طی کرده است.

از نظر آرون تیواری، هر فرد معمولی که با ظرافت و سخت‌کوشی به موفقیت می‌رسد باید داستان خود را با دیگران به اشتراک بگذارد تا الهام و قدرتی برای دیگران ایجاد کند. کتاب صوتی بال‌های آتش چنین داستانی را روایت می‌کند. دکتر عبدالکلام با روایت زندگی‌اش از کودکی، خواننده را برمی‌انگیزاند تا آتش درونی خود را پیدا کند. او باور دارد که همه‌ی انسان‌ها با توانایی تغییر جهان به دنیا می‌آیند و تنها باید برای بالفعل شدن این توانایی تلاش کنند.

بال‌های آتش اولین بار در سال 2000 منتشر شد. نویسنده‌ی کتاب آرون تیواری یکی از دانشمندان مشهور صنعت موشکی هند به‌شمار می‌رود که با دکتر عبدالکلام همکار بوده است. این کتاب پرفروش به چندین زبان مختلف ترجمه شده است و فرزاد مرتضایی این اثر را به فارسی ترجمه و انتشارات خانه رود نسخه‌ی چاپی آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای نوید پدرام، رضا بصیری، معین وصال و ویکتوریا براری و با همت نشر صوتی ترانه پدرام تهیه شده است.

افتخارات کتاب صوتی بال‌های آتش

  • بیش از 30 بار چاپ مجدد
  • ترجمه به بیش از 18 زبان مختلف

کتاب صوتی بال‌های آتش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی برای علاقه‌مندان به زندگی‌نامه‌ی انسان‌های تأثیرگذار جذاب خواهد بود. اگر دوست دارید با قهرمان‌هایی که باعث پیشرفت کشورشان شده‌اند، آشنا شوید یا علاقه‌مندید اصطلاح‌ها و داستان‌های مربوط به صنعت هسته‌ای و موشکی را بدانید، از خواندن این کتاب لذت می‌برید.

با آرون تیواری بیشتر آشنا شویم

آرون کومار تیواری (Arun Kumar Tiwari) دانشمند، نویسنده و پروفسور موشکی هندی است که در فوریه‌ی 1955 به دنیا آمده است. او نویسنده‌ی کتاب‌های متعددی است و از دوستان و همکاران نزدیک دکتر عبدالکلام محسوب می‌شود. «روح‌های راهنما:‌ گفت‌وگوهایی درباره‌ی هدف زندگی»، «متولد شده‌اید تا شکوفا شوید» و «غذا دادن به فقرای فراموش شده» از کتاب‌های آرون تیواری است که با همکاری دکتر عبدالکلام نوشته شده است. علاوه بر این‌ها کتاب «زندگی و زمان گوتام بودا» و «تفسیری مدرن از رهاسیا» از کتاب‌هایی است که او به‌تنهایی نوشته است.

در بخشی از کتاب صوتی بال‌های آتش می‌شنویم

هر موقع احساس می‌کردم پدرم نسبت به سلامتی‌اش بی‌توجه است همراه با یک دکتر خوب به رامسوارام می‌رفتم. هر وقت این کار را می‌کردم پدرم به خاطر نگرانی‌های بی‌دلیلم و همین‌طور هزینه‌هایی که برای دکتر می‌کردم من را سرزنش می‌کرد و می‌گفت: «همین‌که میای اینجا و به من سر می‌زنی کافیه که حال من رو خوب کنه، چرا بیخود برای آوردن دکتر هزینه می‌کنی؟» و حالا دیگر هیچ دکتر و پولی نمی‌توانست کاری برایش بکند.

پدرم زین‌العابدین پس از 102 سال زندگی در جزیره‌ی رامسوارام درگذشت و 15 نوه و یک نبیره از خود به‌جای گذاشت. زندگی او سرمشقی برای دیگران بود. ازنظر دنیوی این فقط مرگ یک پیرمرد دیگر بود. نه مجلس عزای عمومی برای او برگزار شد نه نوشته و پرچمی برافراشته شد و نه هیچ روزنامه‌ای آگهی فوت او را به چاپ رسانید. او یک سیاستمدار دانشمند یا تاجر نبود. او مردی ساده و بی‌آلایش بود. پدرم همواره در پی ارزش متعالی یعنی خوبی بود. زندگی او آینه‌ی تمام نمای همه‌ی خوبی‌ها و فرشته‌خویی‌ها بود. نماد خردمندی و شرافت. پدرم همیشه مرا به یاد افسانه‌ی ابراهیم ادهم می‌اندازد که نیمه‌شب از خواب آرام خود برخاست و فرشته‌ای را دید که نام دوستداران خداوند را در دفتری از طلا می‌نویسد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
مقدمه
28 دقیقه
فصل اول
33 دقیقه
فصل دوم
33 دقیقه
فصل سوم
23 دقیقه
فصل چهارم
39 دقیقه
فصل پنجم
40 دقیقه
فصل ششم
35 دقیقه
فصل هفتم
44 دقیقه
فصل هشتم
27 دقیقه
فصل نهم
24 دقیقه
فصل دهم
18 دقیقه
فصل یازدهم
17 دقیقه
فصل دوازدهم
15 دقیقه
فصل سیزدهم
16 دقیقه
فصل چهاردهم
18 دقیقه
فصل پانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بال‌های آتش: زندگینامه‌ی دکتر عبدالکلام
نویسنده،
مترجمفرزاد مرتضایی
راوینوید پدرام، رضا بصیری، معین وصال، ویکتوریا براری
ناشر چاپیانتشارات خانه‌ی رود
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بال‌های آتش

روسانا رحیم زاده
۱۴۰۲/۸/۲۹
سلام دوست خوبم همیشه زتدگی نامه بزرگان و افراد موفق، الگوی بسیار خوبی برای پیشرفت انسان است. این کتاب ما را با فراز و نشیب‌های زندگی افراد موفق آشنا میکنه سپاس از شما
Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۹/۱۵
نظر من ۴ ستاره بود، یعنی حتماً ارزش یکبار خواندن رو داره
رقیه پورفرح
۱۴۰۲/۹/۲۵
خوب بود بیشتر علمی بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بال‌های آتش

برای دریافت کتاب صوتی بال‌های آتش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.