معرفی و دانلود کتاب بالندگی مدیران مدارس

عکس جلد کتاب بالندگی مدیران مدارس
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بالندگی مدیران مدارس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بالندگی مدیران مدارس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بالندگی مدیران مدارس

با وجود اهمیت و لزوم بهسازیِ فعالیت مدیران مدارس، اکثر اقدامات آموزش‌وپرورش عمدتاً بر بالندگی معلمان متمرکز است. همین موضوع زهرا سرچهانی را بر آن داشت که در کتاب بالندگی مدیران مدارس مسئله‌ی مذکور را مورد بررسی قرار دهد و به ارائه‌ی راهکارهایی در این زمینه بپردازد.

درباره کتاب بالندگی مدیران مدارس

اگرچه قدمت آموزش و پرورش به اندازه‌ی حضور انسان بر روی کره‌ی خاکی‌ست، مدیریت آموزشی پدیده‌ی نوظهوری است که با تغییر و تحولات جوامع در قرن بیستم و دگرگونی نقش مدارس شکل رسمی به خود گرفت. در جوامع پساصنعتی امروزی، مدارس با مسئولیت‌ها، چالش‌ها و وظایف سنگینی روبه‌رو هستند؛ بنابراین نیاز به تغییراتی در شیوه‌ی مدیریت مدارس احساس می‌شود. مدیران مدارس می‌بایست از طریق همکاری حرفه‌ای و توسعه‌ی شغلی بر کیفیت عملکرد خود بیفزایند؛ این همان موضوعی است که در کتاب بالندگی مدیران مدارس نوشته‌ی زهرا سرچهانی به آن پرداخته می‌شود.

در دنیای فراصنعتی کنونی مدارس و مدیران آن باید به‌صورت مداوم و بی‌وقفه در حال آموختن باشند تا بتوانند خود را با شرایط متغیر هماهنگ سازند. این موضوع سبب شده که بسیاری از کشورها در برنامه‌های سنتیِ آماده‌سازی و به‌سازی مدیران مدارس تجدید نظر کرده و متناسب با نیازهای نظام آموزشی به تهیه‌ی برنامه‌ها و راهکارهایی بپردازند و فعالیت‌هایی جدید را در مدارس گسترش دهند. این فعالیت‌ها می‌توانند شامل برگزاری کارگاه‌های متعدد، تشکیل کارگاه‌ها و جلسات مستمر گروهی، انجام پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه‌ی مسائل مدرسه و ... باشند.

تجربه در زمینه‌ی این فعالیت‌ها ثابت کرده که مدیریت و رهبری آموزشی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر دستاوردهای دانش‌آموزان دارد؛ بنابراین وظایف مدیر مدرسه صرفاً اداره کردن، ایجاد نظم و سازماندهی در مدارس نیست. در جهان امروزی یک مدیر مدرسه می‌بایست از ویژگی‌های فردی و حرفه‌ای خاصی برخوردار باشد تا بتواند توانایی پاسخ‌گویی به نیازهای دانش‌آموزان را داشته باشد و آن‌ها را برای رفع نیازهای جامعه در آینده آماده کند.

می‌توان گفت مدیریت مدرسه به یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین شغل‌ها تبدیل شده و بسیاری از دولت‌ها در تلاش برای بهبود کیفیت مدارس به‌واسطه‌ی تغییر و تحول در سیستم مدیریت و رهبری آموزشی هستند. برای این منظور برنامه‌های مختلفی برای توانمندسازی و آمده‌سازی مدیران مدارس تهیه و اجرا شده و همچنین هر سال، تعداد زیادی در رشته‌ی مدیریت آموزشی در سراسر جهان فارغ‌التحصیل می‌شوند؛ اما این برنامه‌ها و دوره‌های تحصیلی به دلیل استاندارهای پایین فارغ‌التحصیلی، نامرتبط بودن سرفصل‌های دروس و کیفیت پایین، مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند.

برای برطرف نمودن چالش‌های موجود باید در استخدام مدیران مدرسه استانداردهای بالایی به کار گرفته شود. باید افرادی برای این کار استخدام شوند که علاوه بر توانمندی، به شغل مدیریت علاقه‌مند باشند و با اشتیاق در برنامه‌های بالندگی مدیران شرکت کنند.

در زمینه‌ی بالندگی مدیران پژوهش‌های بسیاری صورت گرفته که هر کدام با ایرادات و نقص‌هایی مواجه هستند. این موضوع زهرا سرچهانی را بر آن داشته که با نگاهی ریزنگر و به‌صورت جامع‌تر به مسئله‌ی مدیریت مدارس بپردازد. او در کتاب بالندگی مدیران مدارس، هرآن‌موضوعی را که در این زمینه لازم می‌نماید مورد بررسی قرار می‌دهد که در ادامه به تعدای از آن‌ها اشاره می‌کنیم: تعریف بالندگی مدیران، اهداف و پیامد‌های بالندگی مدیران مدارس، الزامات بالندگی مدیران، مهارت‌های مدیران، ویژگی‌های شخصیتی مدیران، استانداردهای جهانی مدیریت مدارس، الگوهای بالندگی مدیران و...

کتاب بالندگی مدیران مدارس برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به برنامه‌ریزان آموزشی و مدیران مدارس پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب بالندگی مدیران مدارس می‌خوانیم

شخصیت یکی از اساسی‌ترین و درعین‌حال پیچیده‌ترین مباحث در دانش روانشناسی است. همه روانشناسانی که امروزه در ابعاد گسترده دست به پژوهش می‌زنند، درنهایت می‌کوشند تا از مقوله شخصیت که قرن‌ها است توجه انسان‌ها را به خود معطوف داشته است پرده بردارند. دستیابی به این هدف، دانشمندان را با نکات مهم و پیچیده‌ای که خاص طبیعت انسان است مواجه می‌سازد. روشن است که این ابهام در تبیین شخصیت افراد به خاطر ابعاد ناشناخته انسانی است و اینکه به سبب رابطه انسان با مبدأ هستی، اشراف بر خصوصیات او دشوار است. ازاین‌رو صاحب‌نظران با الهام از مفروضات ویژه ذهنی و برداشت‌های عینی و محدود خود شخصیت را از دیدگاه‌های مختلف تعریف، تعبیر و تفسیر کرده‌اند. به‌عبارتی‌دیگر هر انسانی می‌تواند بر اساس فرضیه‌های ذهنی خود، یک نظریه شخصیتی داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بالندگی مدیران: تاریخچه و تعاریف
تعاریف بالندگی مدیران
اهداف و پیامدهای بالندگی مدیران مدارس
الزامات بالندگی مدیران
رویکردها به بالندگی مدیران
ویژگی‌های مدیران بالنده
مهارت‌های مدیران
توانایی‌های مدیریت
ویژگی‌های شخصیتی مدیران
ویژگی‌های مورد نیاز مدیران آموزشی
استانداردهای جهانی مدیریت مدرسه
الگوهای بالندگی مدیران
الگوی گلوئیک
الگوی تحلیل میدان نیرو
الگوهای تابعی
مدل تامپسون
الگوی براون و‌هاگستاد (1991)
الگوی کانگر
مدل شرودر
مدل دولویکز و هربرت
الگوی آرمسترانگ
مدل چانگ
مدل پدلر و همکاران
مدل‌هانت و والاس
الگوی عمومی توسعه مدیران
الگوی بالندگی مدیران مدارس (قاسم زاده‌علیشاهی، 1384)
الگوی بالندگی مدیران مدارس سرچهانی (۱۳۹۶)
مدل توسعه مدیران میانی
مدل توسعه مدیران فرهی بوزنجانی (1389)
مدل پرورش مدیران ارشد
الگوی توسعه مدیران حوزه بهداشت و درمان
راهبردهای بالندگی مدیران
قضایای اداری
بارش مغزی
سخنرانی
سمینار
خودآموزی
بازی‌های مدیریتی
کنفرانس
ایفای نقش
تمرین شغل (تمرینات داخل کازیه)
سمپوزیوم
کارگاه
برنامه‌های آموزش دانشگاهی
مطالعه موردی
آموزش حساسیت
الگوسازی رفتاری
آموزش صحرایی
مربی‌گری
گردش شغلی
جانشینی موقت
موانع و دلایل عدم موفقیت و اثربخشی برنامه‌های بالندگی
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بالندگی مدیران مدارس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-622-7699-29-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بالندگی مدیران مدارس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بالندگی مدیران مدارس

برای دریافت کتاب بالندگی مدیران مدارس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.