معرفی و دانلود کتاب مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان: داستان‌های دفتر سوم، به همراه راهنمای آموزشی برای تسهیلگران

عکس جلد کتاب مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان: داستان‌های دفتر سوم، به همراه راهنمای آموزشی برای تسهیلگران
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان: داستان‌های دفتر سوم، به همراه راهنمای آموزشی برای تسهیلگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان: داستان‌های دفتر سوم، به همراه راهنمای آموزشی برای تسهیلگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان: داستان‌های دفتر سوم، به همراه راهنمای آموزشی برای تسهیلگران

کتاب مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان: داستان‌های دفتر سوم، به همراه راهنمای آموزشی برای تسهیلگران نوشته‌ی یحیی قائدی و نسرین لطفی، راهنمایی ارزشمند برای تسهیل‌گران است تا به کمک داستان‌های مثنوی و درک فضای گفتگوها و جریان‌های احتمالی مباحثات، با آمادگی بالاتری شاگردان‌شان را در فهم فلسفه همراهی کنند.

فلسفه برای کودکان را می‌توان وسیله‌ای برای گفتگو میان آن‌ها و بزرگسالان دانست؛ زیرا داستان نقطه آغاز حرکت در مسیر فلسفیدن است. همه‌ی داستان‌ها، تفکرات و و روح پرسشگر انسان را به چالش می‌کشند. کودک با ورود به دنیای داستان، خود را همراه با شخصیت‌های درگیر در ماجراهای مختلف مشاهده می‌کند و هنگامی که به دنیای حقیقی خود برمی‌گردد، شروع به ساخت داستانش می‌کند.

یکی از اساسی‌ترین چالش‌ها در ایران، فلسفه برای کودکان است. مولانا در کتاب مثنوی که یکی از گنجینه‌های داستان‌گویی در ایران بوده، مفاهیم مورد نظر خود را در قالب شعر و داستان شرح می‌دهد و شما را در مسیر تفکر و تعقل وا می‌دارد.

کتاب مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان مناسب چه کسانی است؟

داستان‌های این کتاب برای کودکان دوره متوسطه اول مناسب است. همچنین به تسهیلگران پیشنهاد می‌شود که پیش از خواندن داستان در اجتماع پژوهشی، راهنمای آن را مطالعه نمایند تا با آسودگی بیشتری همسفر فلسفیدن شاگردانشان شوند.

در بخشی از کتاب مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان می‌خوانیم:

در زمان‌های گذشته، مردی شهری، دوستی روستایی داشت. مرد روستایی هر بار که به شهر سفر می‌کرد، چند ماهی مهمان مرد شهری می‌شد و مرد شهری بدون هیچ چشم داشتی از دوست روستایی‌اش پذیرایی می‌کرد. مرد روستایی هر بار به هنگام بازگشت، از دوست شهری‌اش می‌خواست در بهار و تابستان به همراه خانواده‌اش به روستا برود تا بتواند مهمان نوازی او را جبران کند و مرد شهری هر بار سفر را به سال دیگری موکول می‌کرد. آخرین بار، مرد روستایی سه ماه را در خانه دوستش مهمان بود. مثل سال‌های گذشته، میزبان نهایت سخاوت و مهمان نوازی را درباره او انجام داد.

روستایی هنگام بازگشت به روستا، به دوستش گفت: ده سال است که من هر سال، چند ماه مهمان تو می‌شوم و از تو دعوت می‌کنم به خانه‌ام بیایی اما تو همیشه بهانه می‌آوری، این بار باید دعوتم را بپذیری و مهمانم شوی با اصرارهای مکرر، دوستش را سوگند داد و از او قول گرفت که به همراه خانواده‌اش مهمانش شوند. بچه‌های مرد شهری هم اصرار می‌کردند پدرشان دعوت را بپذیرد؛ چون دوست دارند به سفر بروند. اصرار روستایی از یک سو و پافشاری و خوشحالی کودکانش از سوی دیگر، او را قانع کرد که به روستا سفر کنند.

فهرست مطالب کتاب

داستان 1: شهری و روستایی
داستان 2: شغال و خم رنگ
داستان 3: مرد لاف زن
داستان 4: مارگیر بغداد
داستان 5: فیل در تاریکی
داستان 6: کودکان مکتبی و استاد
داستان 7: استر و شتر
داستان 8: دزد دهل زن
داستان 9: مسجد مهمان کش
ارزیابی مربی از کارگاه و دانش‌آموزان
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان: داستان‌های دفتر سوم، به همراه راهنمای آموزشی برای تسهیلگران
نویسنده،
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک978-622-99021-9-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان: داستان‌های دفتر سوم، به همراه راهنمای آموزشی برای تسهیلگران

Roya Beheshti
۱۴۰۰/۷/۲۴
سلام بعنوان یک مربی ب نظرم کتاب بسیار مناسبی برای گفتگو و طرح بحث با دانش آموزان می‌باشد
Shokoufeh Hassanzarei
۱۴۰۰/۶/۱۲
تعداد داستانها خیلی کم بود و بیشترش تمرین‌هایی برای بچه هاست.
ثمین بصری
۱۴۰۱/۷/۱۱
برای تدریس عالی من خیلی خوب جواب گرفتم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان: داستان‌های دفتر سوم، به همراه راهنمای آموزشی برای تسهیلگران

برای دریافت کتاب مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان: داستان‌های دفتر سوم، به همراه راهنمای آموزشی برای تسهیلگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.