معرفی و دانلود کتاب بخش دی

عکس جلد کتاب بخش دی
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بخش دی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بخش دی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بخش دی

کتاب بخش دی، رمانی روان‌شناسانه است که توسط فریدا مک فادن نوشته شده. رمان حاضر داستانِ یک دانشجوی پزشکی به نام ایمی برنر را به تصویر می‌کشد که باید به مدت 13 ساعت به‌عنوان شیفت در بخش روان‌پزشکی یک بیمارستان، پشت درهای بسته بگذراند. فریدا مک فادن که خود یک پزشک متخصص مغز است، از زاویه‌ی دید ایمی، به باورهای رایج در مورد بیماری‌های روانی می‌نگرد و آن‌ها را مورد پرسش قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب بخش دی

علی‌رغم تلاش‌های بسیاری از روان‌شناسان و روان‌پزشکان در سال‌های اخیر، باور‌های اشتباه رایجی در مورد افراد مبتلا به اختلال‌های روانی وجود دارد. بسیاری از افراد احساس می‌کنند این افراد توانایی کمتری در حل مشکلات زندگی دارند، بیشتر مرتکب جرم و جنایت می‌شوند و حتی خطرناک‌تر از افراد عادی جامعه هستند. این باورها باعث شده‌اند مردم از افراد مبتلا به اختلال‌های روانی دوری کنند و حتی کمتر به‌دنبال این باشند که ریشه‌های مشکلات آن‌ها را بشناسند. همه‌ی این‌ها در حالیست که اکثر مطالعات و پژوهش‌های آماری نشان می‌دهند افراد مبتلا به اختلال‌های روانی، بیش از آنکه عاملین خشونت و جرم باشند، خود قربانیِ آن هستند. فریدا مک فادن (Freida McFadden)، که خود یک پزشک متخصص مغز است و تاکنون چندین کتاب با محوریت افراد مبتلا به اختلال‌های روانی یا پزشکی نوشته است، در کتاب بخش دی (Ward D) به باورهایی پرداخته که در بین مردم عادی و حتی جامعه‌ی پزشکی در رابطه با بیماران روانی وجود دارد.

داستان کتاب بخش دی، که می‌توان آن را یک رمان روان‌شناسانه و دلهره‌آور دانست، به یک دانشجوی پزشکی به نام ایمی برنر می‌پردازد که در یک بیمارستان دوره‌ی کارورزی خود را می‌گذراند. ایمی، از زمان ورود به این بیمارستان، به دلایلی شخصی که ما در آغاز داستان از آن‌ها اطلاعی نداریم، از بخش دی، که بیماران مبتلا به اختلال‌های روانی شدید در آن بستری هستند، دوری کرده است. اما زمانی که شیفت شبانه‌ی بخش دی به او سپرده می‌شود، ایمی راهی جز این ندارد که 13 ساعت را در این بخش بیمارستان، پشت درهای بسته بگذارند.

معرفی و دانلود کتاب بخش دی

کتاب بخش دی، به‌طور موازی به حال حاضر و وقایعی می‌پردازد که هشت سال پیش برای ایمی رخ داده‌اند و از این راه، دلیل دوری او از بخش دی را به خواننده نشان می‌دهد. فریدا مک فادن، با بررسی ترس‌ها و اضطراب‌هایی که ایمی در بخش روان‌پزشکی بیمارستان تجربه می‌کند، هم ابعاد روان‌شناسانه‌ای به داستان داده است و هم برخی باورهای رایج و غلط در مورد بیماران مبتلا به اختلال‌های روانی را بررسی کرده و به چالش کشیده است.

تجارب خود نویسنده، نقش زیادی در فضاسازی و پرداخت دقیق داستان به جزییات اداری و مدیریتی بیمارستان داشته‌اند و این مسئله باعث شده داستان بخش دی را بتوان در ژانر داستان‌های مهیجِ پزشکی (Medical thriller) دسته‌بندی کرد؛ داستانی دلهره‌آور که در آن گویی نیرویی شوم و غیرقابل‌دیدن، جان شخصیت‌های داستان را تهدید می‌کند.

کتاب بخش دی، توسط صبا ایمانی ترجمه شده و نشر نون آن را منتشر کرده است.

کتاب بخش دی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های مهیج و دلهره‌آور و یا داستان‌های روان‌شناسانه علاقه دارید، از خواندن کتاب بخش دی لذت خواهید برد. ازطرف دیگر، اگر از علاقه‌مندان به درام‌های پزشکی هستید و به موضوع اختلال‌های روانی علاقه دارید، خواندن این کتاب به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب بخش دی می‌خوانیم

بخش روان‌پزشکی در طبقۀ نهم بیمارستان است.

مقابل در فلزی سنگین آسانسور می‌ایستم، نمی‌دانم دوست دارم آسانسور سریع‌تر بیاید یا آرام‌تر. اگر آسانسور زودتر نیاید، دیرم می‌شود. ولی از طرف دیگر، هر لحظه‌ای که اینجا در انتظار آسانسور بایستم، کمتر در بخش روان‌پزشکی محصور بیمارستان حضور دارم. واقعاً وضع جالبی است.

منتظر آسانسورم که گوشی‌ای در جیب شلوار گانم می‌لرزد. فکر اینکه تا لحظاتی بعد دیگر نمی‌توانم از گوشی‌ام استفاده کنم واقعاً ترسناک است. مثل این است که دستم را قطع کرده باشند. قبول دارم، این وابستگی نشان‌دهندۀ رابطۀ ناسالم من با گوشی‌ام است، ولی برایم اهمیتی ندارد. من به گوشی‌ام نیاز دارم. چرا یک مکان نباید آنتن داشته باشد؟ واقعاً ظالمانه است.

گوشی‌ام را از جیب عمیق شلوار گان آبی‌ام بیرون می‌آورم، امیدوارم تماسی از پولین، دستیار اجرایی بخش روان‌پزشکی بیمارستان، باشد که زنگ زده تا بگوید دیگر نیازی ندارند در بخش دی کار کنم. ولی صدالبته که تماس از طرف او نیست. از طرف مادرم است.

عالی شد.

مادرم آخرین نفری است که در حال حاضر دلم می‌خواهد باهاش صحبت کنم، ولی اگر تماسش را جواب ندهم و آنتن گوشی‌ام برود، وحشت می‌کند. پس بهتر است همین حالا تماس را جواب دهم و قال قضیه را بکنم.

می‌گویم: «سلام، مامان.» و همان لحظه درِ یکی از آسانسورها باز می‌شود. سوارش نمی‌شوم.

می‌گوید: «ایمی، چه‌خبرها؟»

می‌گویم: «سرم شلوغه. امشب قراره درس بخونم.»

خیلی‌خب، به مادرم دربارۀ شیفت امشبم در بخش دی چیزی نمی‌گویم. خودم بابتش مضطربم، ولی او از من هم بدتر است. آدمی نیست که به‌طور کلی زیاد نگران شود، ولی خبر دارد که جید بیمار اینجاست. از کل ماجرا خبر دارد.

دلش نمی‌خواهد به بخش دی برگردم.

از من می‌پرسد: «روان‌پزشکی چطوری پیش می‌ره؟» می‌توانم صدای پس‌زمینه را از تماسش بشنوم، صدای اخبار عصر از تلویزیون کوچکی است که تقریباً بیست سال پیش خریده شده. پدرم هر شب، بلااستثنا، اخبار می‌بیند. از روی اخبار دیدنش می‌توانید ساعتتان را تنظیم کنید.

می‌گویم: «خوبه، آسونه.»

«تو علاقه‌ای بهش نداری...»

میان حرفش می‌پرم. «نه، من به روان‌پزشکی به چشم یه شغل، علاقه ندارم. اصلاً ندارم.»

با هر رشتۀ دیگری کنار می‌آیم. جراحی، پزشکی داخلی، جراحی زنان و زایمان. حتی می‌توانم از آن دکترهایی باشم که تمام روز کاری به‌جز نگاه کردن به راست‌رودۀ آدم‌ها انجام نمی‌دهند، چون این کار مهمی است و من می‌توانم انجامش دهم. ولی نمی‌توانم افرادی را درمان کنم که اختلالات روانی دارند. این کاری است که هیچ وقت انجامش نخواهم داد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بخش دی
نویسنده
مترجمصبا ایمانی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-622-7566-96-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بخش دی

Helia aqania
۱۴۰۳/۱/۲۶
واقعا از همه نظر میشه گفت که کتاب عالی بود هم از نظر نوشتاری هم از نظر پردازش ذهنی همه چیز از نظر من عالی بود واقعا میشه گفتش که پایانی برای کتاب در نظر گرفته شده بود که اصلاً قابل حدس نبود از همه مهمتر این بود که انقدر خوب توضیح داده شده بود راجع به شخصیت ها که شما جای هر شخصیتی می تونستی زندگی که کنی انقدر واضح بود همه چیز انگار شما خودتون داشتین جای اون شخصیت فکر می کردین مخصوصاً شخصیت ایمی برای من خیلی جالب بود این اعتماد کردن سریع به بیمارا چه به دکتر و همه آدم هایی که اونجا بودند و زود تغییر عقیده دادنش همه اینا یه چیزی رو به شما می فهمونه که دکترها هم آدم هایی هستند که می تونن بیمار بشن می‌تونن خودشون بیماری رو درمان کنند ولی خودشون مبتلا به همون بیماری باشند و در کل به نظر من این کتاب فوق العاده است و بهترین کتابیه که می تونید توی این ژانر بخونید
هانیه مردانی
۱۴۰۳/۱/۲۶
کتاب های فریدا واقعا تو ژانر معمایی و کمی ترسناک عالیه، میتونم بگم از اون کتاب هاست که اصلا نمیتونید زمین بذاریدش و سریع تمومش میکنید. حجم مناسبی داشت و من تو دو روز کل کتاب رو تموم کرد. ترجمه خیلی روان بود و به راحتی میتونید با کتاب ارتباط برقرار کنید، اما میتونست بهتر باشه به شخصه همونطور که گفتم من کتاب های فریدارو خیلی دوست دارم و هر کتابش داستان تکراری نداره اما این یکی نسبت به بقیه یکم ضعیف عمل کرد برای مثال خدمتکار! میتونست طولانی تر باشه طوری که تو صفحه آخر نگی کاش قبلش جزئیات بیشتری میداد وقتی قرار بود اینطوری تموم شه. در کل اگر دنبال کتاب هیجان انگیز و رازآلود هستید و میخواید سرگرم شید و سریع تموم شه، پیشنهاد خوبیه. امتیاز کلی از ۱۰ میتونم ۵/۵ بدم
عسل رستمی
۱۴۰۳/۱/۱۷
جالب بود ولی بنظرم از باقی کتابایی که نوشته ی این نویسنده باشه ضعیفتر بود. میتونست پایان جذابتر و غافلگیر کننده تری داشته باشه و ضمنا میتونست آخر داستان رو مشخصا درست به مخاطب معرفی کنه نه که بگه ایمی دانشجوی پزشکی خودش ام دیوونه بود، خب مشخص نکرد که آیا این دیوونگی باعث آسیب و کشتن افراد میشد یا ک نه؟ آیا دیوونگیش به گونه ای بود قابل کنترل باشه یا به زودی شاهد تبدیل شخصیت ایمی به یکی مثل سایرن یا جید خواهیم بود؟
Zoha Nve
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
به نظرم میتونست غافلگیرانه‌تر تموم بشه. اما به لطف متن و ترجمه روان کتاب، میتونی سریع کتاب رو تمومش کنی و شاخ و برگ اضافه هم نداره. اما یک جاهایی قشنگ باگ داره. در مجموع کتابی نیست که پیشنهادش کنم. من خودم چون خیلی ازش تعریف شده بود و در گودریدرز امتیاز ۴ داشت خوندم وگرنه اصولا کتاب‌هایی که مریضی‌های روحی روانی و وهم و توهم داره سمتش نمیرم.
مهسا
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کتاب قشنگ و جذاب با پایان خوبی بود.
کتاب‌های فریدا مک فادن کتاب‌های جذاب و معمایی خوبی هستن.
هر لحظه غافلگیری مخصوص به خودش رو داره. استرس خاص خودش هم بهت میده.
و کتاب خیلی غیر منتظره و غیر قابل حدسی هست.
ترجمه هم از صبا ایمانی بود که به نظره من ترجمه خوب و روانی بود.
شهرزاد قیطاسوند
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
کتاب خیلى هیجان انگیزى من دوشب تا صبح بیدار موندم که تمومش کنم، کنار گذاشتنش سخته، مثل بقیه کتابهاى فریدا مک فادن در ژانر جنائی، هیجانى نوشته شده بود، هرچند از یه جایی به بعد (در واقع آخراى کتاب میشد قاتل رو حدس زد) اگه به این ژانر علاقمندید شدیدأ خواندنش پیشنهاد میشود.
Sky
۱۴۰۲/۱۰/۲
در نگاه اول کتاب جالبه چرا به خوبی حس وحشت و ترس در فرد ایجاد کنه و همین طور حس عدم اعتماد ولی در اخر کتاب که معما روشن می‌شه برخی نکات بازگو نمی‌شود و بخری توجیهات قابل نیستند. و اخر همانند دیگر کتاب‌ها و فیلم‌های ترسناک پایانی نسبتا غمگین و همراه هراسی ابدی دارد.
اعظم جعفری
۱۴۰۳/۱/۸
اوایل کتاب برای من خیلی حوصله سر بر بود و تا حدودی پشیمون شده بودم از خوندنش ولی کتاب دوست داشتنی بود. شاید کسایی که ژانر معمایی و... دوس داشته باشن این کتاب براشون پرونده سختی نباشه، اما خوندن قلم فریدا مک فادن ارزشش رو داشت. پایانش هم خوب و راضی کننده بود
Mahdiyeh_p
۱۴۰۲/۱۱/۹
فضا سازی اش خوبه به عنوان کسی که بیمارستان بودم دقیقا فضای بیمارستان رو میتونید حس کنید یعنی ان رفتاری که کار‌کن‌ها با هم دارند پزشک و پرستار و بیمار تا وسط هایش هم خوب غافلگیر میکنه ولی اخرش رو میتونید حدس بزنید چی میشه
فائزه قاسمی
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب خوبی بود و متنش روان بود و ویژگی خوبش این بود که تقریبا نمیتونستی حدس بزنی چه اتفاقی قراره بیفته (بغیر از ۵ فصل آخر) ضمن اینکه داستان جوری بود که وادارت میکرد مدام پیش بری و لحظه ای کتاب رو رها نکنی من خیلی کتابش رو دوست داشتم
روژان دانش نیا
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
فریدا مک فادن نویسنده بسیار خوبیه که از خواندن تمامی کتابهاش لذت بردم در هر سطر ذهنتون با هیجان دنبال حل اتفاقات رو به رو میگرده و در آخر شما رو سورپرایز می‌کنه عاشق این روش نویسندگیشم عالیه
Ma.Esmaeily
۱۴۰۳/۱/۶
رمان بسیار جذاب و قشنگی بود. تمام کتاب‌هایی که از این نویسنده خوندم بسیار جالب و غافلگیر کننده بودند، طوری که در طول داستان نمی‌تونستی حدس بزنی که پایانش چیه، این دیگه از همه شون جالب تر بود
Mahnaz Khorram
۱۴۰۳/۱/۶
خیلی خوب شخصیت پردازی شده بود داستان جذاب و گیرایی داشت این قدرت یک نویسنده رو نشون میده که خواننده دوست نداره داستان رو رهاکنه دقیقا مثل تماشای یک فیلمی هست که میخوای تا آخر ببینیش.
imahsisa
۱۴۰۳/۱/۱۳
بخش دی اولین کتابی که از فریدا مک فادن خوندم. کتاب خوبی بود و اگه به کتاب جنایی_معمایی علاقه دارید حتما پیشنهادش میکنم. آشنایی با اصطلاحات روانپزشکی هم جالب بود.
maria alaee
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
واقعا کتاب عالی و گیرایی بود حتی نمیشد صفحه بعد را حدس بزنی و اینکه خیلی وسوسه میشدی تا ببینی فصل بعد و ساعت بعد قراره چه اتفاقی بیوفته خیلی جذاب بود
مشاهده همه نظرات 38

راهنمای مطالعه کتاب بخش دی

برای دریافت کتاب بخش دی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.