معرفی و دانلود کتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو

عکس جلد کتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو
قیمت:
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو

فریدا مک‌ فادن، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز، کتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو را در ژانر تریلر جنایی و معمایی نگاشته است. نویسنده در این رمان، داستان مرموز ناپدید شدن دکتری روان‌شناس را روایت می‌کند که پازل‌های به‌هم‌ریخته‌ی داستانِ او توسط زن‌ و شوهری که به خانه‌ی این دکتر ورود می‌کنند، در جای خود قرار می‌گیرند. گفتنی‌ست این کتاب یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های تریلرِ آمازون شمرده می‌شود.

درباره‌ی کتاب هیچ‌وقت دروغ نگو

کتاب هیچ‌وقت دروغ نگو (Never Lie) رمانی تریلر و روان‌شناختی از نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز، فریدا مک‌فادن (Freida McFadden) است. این رمانْ داستان زن‌ و شوهری به نام پاتریشیا و ایتن را به تصویر می‌کشد که در ششمین ماه ازدواج خود هستند که به‌دنبال خانه‌ی رؤیاهای خود و به پیشنهاد مشاور املاکشان، راهی جاده شده‌اند. در جاده برف سنگنی می‌بارد و سیگنال مکان‌یاب آن‌ها از کار افتاده است. تریشیا اصرار دارد برگردند و قید بازدید از خانه را بزنند، اما ایتن تا کارش را به انجام نرساند، دست‌بردار نیست. بالاخره خانه را پیدا می‌کنند، یکی از چراغ‌های آن به‌طرز مشکوکی روشن است، اما کسی در خانه نیست و هیچ ماشینی در اطراف خانه دیده نمی‌شود. تریشیا با دیدن خانه حس بدی پیدا می‌کند. او احساس می‌کند که اتفاق وحشتناکی در این خانه رخ داده است.

معرفی و دانلود کتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو

پاتریشیا و ایتن به خانه وارد می‌شوند. در کمال تعجب، اسباب و اثاثیه‌ی خانه کامل است، اما مشخص است مدت زمان‌ زیادی هیچ‌کس در خانه زندگی نکرده. کتابخانه‌ی بزرگی توجه تریشیا را جلب می‌کند. تا زمانی که کولاک متوقف شود و مشاور املاک سربرسد، تریشیا ترجیح می‌دهد با کتابی خودش را سرگرم کند. پرتره‌ی آویخته‌شده به دیوار و چند کتاب روان‌شناسی در قفسه‌ی کتاب‌خانه از روان‌شناسی به نام دکتر ادرین هیل، تریشیا و ایتن را به این فکر فرو می‌برد که این خانه متعلق به دکتر هیل بوده است؛ روان‌شناسی که مدتی پیش خبر ناپدید شدن و قتل او در صدر اخبار قرار گرفته بود و در نهایت نیز نتوانسته بودند قاتل او و جنازه‌اش را پیدا کنند.

در خانه‌ی مشکوک و مرموزی که وصف آن رفت، زن‌ و شوهرْ عناصر غیرعادیِ خانه را دنبال می‌کنند و بیش از پیش متوجه رازی بزرگ در دل آن می‌شوند. تریشیا رونوشت‌های فایل‌های صوتی دکتر هیل با بیمارانش را پیدا می‌کند. همان‌طور که تریشیا به نوارهای کاست گوش می‌دهد، از زنجیره‌ی وحشتناک وقایعی که منجر به ناپدید شدن مرموز دکتر هیل شده، مطلع می‌شود. اولین نوار مربوط به مصاحبه با بیمارِ مبتلا به پی‌تی‌اس‌دی است که در یک شبِ وحشتناک در کلبه‌ای جنگلی از حادثه‌ای مرگبار و شدیداً تروماتیک نجات یافته. او به همراه نامزد و دوستانش به تعطیلات رفته بوده‌اند که نامزد و دوستانش به دست یک روانی به قتل می‌رسند.

تریشیا تا آخر شب نوارها را یکی‌یکی پخش می‌کند. با گوش دادن به هرکدام، تکه‌ی تکان‌دهنده‌ای از پازل در جای خود قرار می‌گیرد و راز ناپدید شدن دکتر آدرین هیل به آرامی رمزگشایی می‌شود. در آخر، تریشیا به آخرین کاست می‌رسد؛ نواری که تمام حقیقت هولناک را فاش می‌کند.

این کتاب با ترجمه‌ی صبا ایمانی و به کوشش نشر نون روانه‌ی بازار شده است.

افتخارات کتاب هیچ‌وقت دروغ نگو

  • اثر پرفروش آمازون
  • کتاب پرفروش نیویورک‌ تایمز
  • از پرفروش‌ترین‌های ساندی‌ تایمز

نکوداشت‌های کتاب هیچ‌وقت دروغ نگو

  • هیچ‌وقت دروغ‌ نگو رمانی هیجان‌انگیز است که مخاطب را از لحظه‌ی اول به درون خود می‌کشد و او را تا پایانِ تکان‌دهنده‌اش با خود همراه می‌کند. (کان مک کوئسچن)
  • فریدا مک‌فادن باری دیگر با تریلری جذاب و شگفت‌انگیز مخاطب را میخکوب می‌کند. (Caffeine Read Repeat)
  • رمان هیچ‌وقت دروغ‌ نگو بهترین و تکان‌دهنده‌ترین کتاب فریدا مک‌فادن تا به امروز است. (ریون لین اسپالدینگ، Domestic Thriller Readers)
  • من کتاب را در یک نشست خواندم، تأثیر صفحات پایانی تا مدت‌ها در من باقی خواهد ماند. (مارسیا ماتالون ناس، Domestic Thriller Readers)

کتاب هیچ‌وقت دروغ نگو برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های جنایی، تریلر، رازآلود و روان‌شناختی ارتباط عمیقی با رمان هیچ‌وقت دروغ‌ نگو برقرار خواهند کرد.

در بخشی از کتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو می‌خوانیم

نوار تمام می‌شود و صدای کلیک دستگاه می‌آید و به‌طور خودکار خاموش می‌شود. طبق این نوار، ظاهراً ای. جِی دکتر هیل را مجبور کرده بود به جلسات درمانی با او ادامه دهد. شاید از او اخاذی می‌کرد.

ولی از چه چیزی برای اخاذی از او استفاده کرده بود؟

مطمئن نیستم بتوانم به بقیه‌ی نوارهای ای. جِی گوش کنم. چیزی در صدایش هست که موهای تنم را سیخ می‌کند. صدایش طوری است که صرفاً با گوش کردن به آن می‌توانی بفهمی آدم خوبی نیست.

آدم شروری است.

«تریشیا؟»

با صدای ضربه‌ای که به در اتاق می‌خورد قالب تهی می‌کنم. قبل از آنکه در اتاق باز شود، فقط وقت می‌کنم دستگاه را داخل کشوِ بالای میز بگذارم. از اینکه درهای این خانه قفل ندارند واقعاً دارم دیوانه می‌شوم.

«تریشیا؟» ایتن توی چهارچوب در ایستاده است. با اینکه چکمه پوشیده بود، برف پایین شلوار جینش را کمی مرطوب کرده است. «اینجا چی‌کار می‌کنی؟»

خودکار روی میز را برمی‌دارم و هدفمند روی سطح چوبی براق میز ضرب می‌گیرم. «تصمیم گرفتم حالا که کار زیادی نیست که انجام بدم، یه‌کم روی رزومه‌م کار کنم.»

این دروغ به اندازه‌ی کافی باورکردنی است. درحال‌حاضر، شغلی ندارم. قبلاً برای یک مجله‌ی آنلاین کار می‌کردم. می‌دانید که منظورم چه مجلاتی است... دوازده نکته برای جذب دوست‌پسرتان، پنج روش برای پیشبرد روابط، چطور بدون هیچ زحمتی شش کیلوگرم وزن کم کنید. من استاد تولید عنوان‌های جذاب بودم. ولی کمی بعد، درست قبل از عروسی‌ام، مجله یکهو ورشکست شد. طی ماه‌عسل قصد نداشتم دنبال کار بگردم، پس بهانه‌ای دستم آمد تا به بعد موکولش کنم. و حالا تقریباً شش ماهی می‌شود که بیکارم.

این‌طور نیست که نخواهم کار کنم. می‌خواهم. واقعاً دوست دارم عضو فعال جامعه باشم. ولی یادم هست چقدر طول کشید تا جایگاهی دائمی در مجله پیدا کنم و خوشم نمی‌آید دوباره از صفر شروع کنم. رد شدن دردناک است، هر چند بخشی از فرایند درخواست کار است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو
نویسنده
مترجمصبا ایمانی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-7566-86-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو

آرزو هاتفی
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
خوب باز هم مثل دفعه‌های قبل در توضیح این کتاب از فریدا مک فادن باید بگویم تا یک سوم اول کتاب داستان کمی تکراریه منظور این نیست که جزئیات داستان تکراریه ولی حال و هوای داستان و طرح کلی داستان به ذهن آشنا میاد و حدس می زنید که ممکنه چه جوری پیش بره ولی هر چه به سمت جلو می رویم هیجان داستان بیشتر و که بیشتر میشه کلی نشونه بهتون میده باعث میشه حدسی بزنید و مطمئن بشید ولی وسط‌های داستان مدام شما رو از حدستون منحرف می کنه و کلا به اشتباه میندازه ولی بهتون قول میدهم اصلا نمی تونید حدس بزنید که انتهای داستان چه جوریه و کاملا از یک جایی به بعد پر شوک و اتفاق‌های ناگهانیه که میخکوبتون میکنه اگر کتاب‌های دیگه این نویسنده رو خونده باشید باید بگویم این کتاب پایان بندی متفاوت تری داره و داخل کتاب پر از کلی نشونه است که نمیگذاره متن کلی داستان حوصله سر بر باشه و بهتون کلی سرنخ جذاب میده که دلتون میخواد در ذهنتون این معما رو حل کنید و کاملا درگیری ذهنی ایجاد میکنه
M.s
۱۴۰۲/۹/۱۵
اولین کتابی بود که از مک فادم خوندم و منکه واقعا لذت بردم با ترجمه روان و عالی که داشت برای من جزع کتابهایی نبود که بتونم آخرش رو حدس بزنم و اواخر کتاب واقعا قافل گیر شدم و اصلا توقع چنین قافلگیری جذابی رو نداشتم منکه کتاب جنایی دوس دارم واقعا خوشم اومد و فک کنم کسیکه جنایی دوس داره براش جذاب باشه من همیشه دوس داشتم آخر یه کتاب یا یک فیلم جنایی یا سرقت و این چیزا جوری تموم بشه که پلیس یا کاراگاه پیروز نشه مثلا یه دزد در فیلم‌ها و کتابها همیشه گیر میفته برای اولین بار یه کتاب خوندم که کاراگاه و پلیس وسط نیومد و قاتلین گیر نکردن البته این قضیه هیچ ربطی به این نداره که طرف دار قاتل یا دزد باشم ولی فیلم‌ها و رمان‌ها ۹۰ درصد زائیده ذهن نویسنده است در دنیای غیر واقعی حالا یه بارم قاتل گیر نکنه در مجموع خیلی خوشم اومد از کتاب
ندا
۱۴۰۲/۸/۲۹
کتاب خیلی خوبی بود و نکات آموزنده‌ی زیادی داشت از جمله هیچ وقت رازتو را با کسی در میان نگذار و به هیچ کس اعتماد نکن علی الخصوص به دکتر روانشناس، چون هم پول داری بهش میدی هم رازهاتو و ممکنه یک روزی ازش علیه خودت استفاده کنه. یا خودش یا دیگری. دوم مواظب رفتارت در اجتماع باش همه جا و همه کس الان داره دوربین حتی اگر هم دوربین نباشه نمیتونی از عواقب اعمالت فرار کنی عملت همیشه با تو هست. سوم پول خوش‌بختی نمیاره، خوش قلبی و مهربونی هست که ادم را خوشبخت میکنه. چهارم مواظب دوستان حسود خود باش. پنجم بیمه عمر نداشته باش. ششم با دست خودت به دیگران کمک کن علی الخصوص به خانوادت تا آرزوی مرگتو نداشته باشند. ششم وقتی همه مدارک علیه یه نفر هست حتما اون شخص بیگناهیه و آدم ساده و پاکی هست. هیچ وقت حتی به چشمات اعتماد نکن.
Zahra Huseini
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
ترجمه خیلی خوبی داشت؛ ولی در مورد داستان باید بگم، اگر تا حالا طرفدار ژانر جنایی نبودید و تازه میخواید شروع کنید این کتاب کتاب خوبی برای شروع هست؛ ولی اگه مثل من چند سالی هست که پادکست و پرونده و کتاب‌های جنایی واقعی و دنبال میکنید باید بگم که آخر کتاب برام خیلی جالب نبود یعنی در اخر که متوجه شدم قاتل کیه، نشونه‌هایی که پلیس میتونست به راحتی پیدا کنه و خیلی راحت قاتل معلوم می شد، مرور شد و برام خیلی منطقی نبود. ولی در کل کتاب خوبی بود.
زهره ابازری
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
سلام بر دوستان باصفای کتابخون لطفا خلاصه داستان رو هنگام ثبت نظر عنوان نکنین چون کتاب لوس میشه (سپاس از بذل توجهتون) کتاب خوبی بود من کتابهای معمایی جنایی زیادی خوندم ولی اصلا نتونستم آخر داستان رو حدس بزنم میشد توصیفها رو کمتر کرد اما تشریح داستان از زبان سه نفر که یکیشون هم گمنام بود بسیار ایده و عالی‌ بود من که از اواسط داستان واقعا دیگه نتونستم کتاب رو کنار بگذارم با هیجان همه‌اش رو خوندم
حتما پیشنهاد میکنم اگر به این ژانر علاقه دارین این کتاب رو از دست ندین
سمیرا دژپرور
۱۴۰۲/۱۱/۲
دومین کتابی بود که از این نویسنده خوندم. کتاب هایش کلا هیجانیه با کشش بالا. دوست داری زود تموم بشه و بدونی چه خبره. ولی واقعا فقط یک داستان تخیلیه که هیچ جنبه‌ی واقعی نداره یا حداقل بیش از اندازه در توصیف شرایط اغراق شده تا شرایط رو جوری بیاره برای ادامه‌ی داستان. من خوندم و‌ لذت بردم ولی کافی نبود. رمان‌های خیلی قوی تری در این ژانر هستش که ارزش بالاتری داشته باشند
محبوبه عباس زاده
۱۴۰۲/۹/۱۴
کتاب در مورد خاطرات یک روانکاو و بیمارهاش هست که با یک بیمار خاص به مشکل جدی برمیخوره و قراره که هر طور هست و به هر روشی این مشکل رو با اون بیمار خاص حل کنه اما توجه داشته باشین روانشناس کلی بیمار داره که میتونن آدمهای خطرناکی باشن
....
نثر این کتاب روان و تعلیق هم زیاد داره واقعا خواندنی هست و قراره کلی بهتون شوک وارد کنه
از دستش ندین
سعید رشیدان
۱۴۰۳/۱/۹
داستان نفس گیر از مک فادن، البته شاید اول کتاب خیلی هیجان انگیز نباشه، اما از وسط به انتها هیجانش بیشتر میشه... نکته جالب اینکه روانشناسی که باید حافظ اسرار باشه، میشه بهش بی اعتماد شد... خونواده‌ای که سرپناهته میتونن به خونت تشنه باشن.... و اینکه حواست باشه تک تک اعمالت از سوی دیگران قضاوت میشه و پیامدش رو باید بپذیری...
رویا +
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
از الگوی کلی کتابهای فریدا مک فادن پیروی می‌کند. داستان توجه آدم را به خودش جلب می‌کند و در نهایت هم غافلگیری‌های خاص خودش را دارد. فلسفه داستان هم که هیچی دیگه رسما داریم بین یه مشت آنتی سوشیال زندگی می‌کنیم که هر آن ممکنه ازمون خوششان نیاید و تصمیم بگیرند حذفمان کنند. در کل ارزش وقت گذاشتن داره، توصیه می‌کنم بخوانید.
مهسا
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتاب جذابی بود برای دوستانه که کتاب‌های معمایی دوست دارن.
اتفاق‌های غیر منتظره‌ی جالبی داره.
و من فکر میکنم نسبت به کتاب‌های دیگه بی رحمی‌های خاص خودشم داره.
شاید اگر پایانش مدل دیگری بود من لذت بیشتری میبردم، ولی خب قرار نیست طبق چیزی که ما دوست داریم تموم بشه.
به طور کلی کتاب خوبی بود، سرگرمت می‌کرد.
MIRASHIN
۱۴۰۲/۹/۱۶
کتاب جالبی بود از این نظر که پیش بینی‌ها و حدس و گمان هامون رو رد میکرد ولی به دید من پایان داستان منطقی و جذاب نبود و کتاب کشش کافی رو نداشت یعنی درسته که شما معمایی رو دنبال میکنید و مقداری دوست دارید که معما رو حل کنید اما اون قدر هیجان انگیز و جذاب نیست که بخوابیم سریع کتاب رو بخونیم تا معما حل بشه
نازی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اولش شباهت زیادی به سنگ کاغذ قیچی داره از نظر من کتاب قوی بود و بسیار نزدیک به سنگ کاغذ قیچی نوار‌های ضبط شده یجورایی مثل نامه‌های سنگ کاغذ قیچی بود حتی محیطی که داخلش قرار گرفتن هم شباهت خیلی زیادی به داستان سنگ کاغذ قیچی داشت ولی بازم تاکید اینم کتاب خیلی قوی و لذت بخشی بود از این نویسنده
Hayedeh H
۱۴۰۳/۱/۶
اغلب کتابهای فریدا مک فادن جذاب ولی غیر قابل باور هستند و پایان منطقی ندارند. این کتاب و کتاب یکی پس از دیگری ضعیف‌ترین و غیر قابل قبول‌ترین کارهای اون هستند. به نظر میاد یا ایشون از پیشرفتهای علمی در جرم شناسی کاملا بی اطلاع‌اند یا این که خواننده رو خیلی دست کم میگیرند.
کوروش مشتاقیان
۱۴۰۳/۱/۲۷
بسیار عالی بود،، داستان پر کشش و دارای پیچش، همه‌ی شخصیت‌های قصه مظنون هستن و اصلا نمیشه حدس زد که مجرم کدامیک از مظنونین هست، تا لحظه‌ی آخر غافلگیر میشی، کلا کتاب‌های این نویسنده رو توصیه می‌کنم،، کتاب مهمان ناخوانده از همین نویسنده رو هم گوش بدین اونم جالبه
محیا
۱۴۰۳/۱/۱۴
کتاب خیلی خوبی بود و مثل قبلی‌ها نویسنده خیلی خوب موقعیت هارو توصیف میکنه که تصور کردنش راحت میشه. ولی از نظرم اینکه یهو شخصیت اصلی، شخصیتش تغییر کرد در صورتی که از دیدگاهش تو اول داستان همچین چیزی نبود، یکم عجیب بود. و دلیل قتل هاشونم زیادی مسخره بود
مشاهده همه نظرات 66

راهنمای مطالعه کتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو

برای دریافت کتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.