معرفی و دانلود کتاب بدون فیلتر: داستان اینستاگرام

عکس جلد کتاب بدون فیلتر: داستان اینستاگرام
قیمت:
۱۴۹۰۰۰ 74500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بدون فیلتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بدون فیلتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بدون فیلتر: داستان اینستاگرام

سارا فرایر در کتاب بدون فیلتر حقایق مهمی را دربارهٔ برنامهٔ اینستاگرام فاش می‌کند. او ابتدا از نحوهٔ شکل‌گیری این اپلیکیشن آغاز می‌کند، سپس توضیح می‌دهد که چگونه امروزه تصمیم‌گیری‌های مدیران آن بر زندگی افراد جامعه تأثیر می‌گذارد و چگونه انسان‌ها در ابعاد مختلفی زندگیشان تا حد زیادی از این برنامه و الگوهایی که معرفی می‌کند متأثر هستند. این کتاب برندۀ جوایز مختلفی شده است که از میان آ‌ها می‌توان به جایزۀ بهترین کتاب سال فایننشال تایمز اشاره کرد.

دربارۀ کتاب بدون فیلتر

اینستاگرام امروزه به عنوان یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. این اپلیکیشن روزانه توسط حدود 500 میلیون کاربر و ماهانه توسط یک میلیارد کاربر از سرتاسر جهان مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. روان‌شناسان تأثیرات گستردۀ این شبکه بر ابعاد مختلف زندگی افراد را غیر‌قابل‌انکار می‌دانند. اینستاگرام بر کیفیت لباس پوشیدن، غذا خوردن، برقراری ارتباط، خرید کردن، مسافرت و ... افراد اثرات بسیاری گذاشته است.

سارا فرایر (Sarah Frier) در کتاب بدون فیلتر (No filter: the inside story of Instagram) ماجرای شکل‌گیری اینستاگرام و تبدیل شدن آن به شبکه‌ای با میلیون‌ها کاربر را روایت می‌کند. او از بنیانگذاران اینستاگرام یعنی کوین سیستروم و مایک کریگر آغاز می‌کند و داستان شراکت این دو نفر و ایجاد شبکۀ اینستاگرام را تعریف می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه این برنامه پس از گذشت حدود ده سال به جایگاه کنونی‌اش رسید. او سپس اطلاعاتی را در مورد اینستاگرام شرح می‌دهد که آن‌ها را با انجام مصاحبه با بیش از صد نفر از کارکنان و مهندسان اینستاگرام به دست آورده است. او به‌دلیل ضرورت حفظ اسرار شرکت فیس‌بوک برای کارکنانش این اطلاعات را بدون ذکر هویت منتشر کرده است.

سارا فرایر در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه برخی از تصمیماتی که در پشت پرده و توسط تعداد معدودی از مدیران گرفته می‌شود، در نهایت بر زندگی میلیون‌ها انسان اثر می‌گذارد و به آن جهت می‌دهد. او می‌کوشد تا به این واقعیت اشاره کند که اینستاگرام با وجود فوایدی که دارد، برای زندگی‌های ما آسیب‌هایی نیز داشته است.

انسان امروز با توجه به وجود برنامه‌ای شبیه به اینستاگرام، همه چیز را از لنز دوربین می‌بیند. او با پست و استوری خودش را به دیگران معرفی کرده و با سایر افراد ارتباط برقرار می‌کند. به این ترتیب ارتباط‌ها در دنیای واقعی بسیار کم‌تر از قبل شده است. انسان امروز دیگر فرصتی برای خلوت کردن و تفکر عمیق دربارۀ مسئل بنیادینی چون معنای زندگی و چیستی آن ندارد. در دنیای امروز و با حکومت اینستاگرام آدم‌ها دیگر انتخاب‌هایشان را بر اساس خواست و تصمیم شخصی انجام نمی‌دهند. آن‌ها در گرفتن جزئی‌ترین تصمیماتی چون انتخاب رنگ لباس، انتخاب کتاب و... متأثر از اینفلوئنسرهایی هستند که زندگیشان را با ظاهری زیبا به نمایش می‌گذارند و حقایق منفی در مورد زندگی خود را پنهان می‌کنند. از نگاه سارا فرایر انسان امروز احتیاج دارد که گاهی اینستاگرام را ببندد و به زندگی واقعی‌اش بپردازد.

سعید زرگریان، مترجم کتاب بدون فیلتر، می‌گوید ممکن است در ابتدا این‌گونه بنظر برسد که این کتاب برای اینستابازان، اینفلوئنسرها و افرادی که عاشق اینستاگرام هستند مفید است؛ اما این تصور درست نیست، این کتاب در واقع «راهنمای جامع کارآفرینی» است.

جوایز و افتخارات کتاب بدون فیلتر

- کتاب منتخب مجلهٔ اکونومیست به عنوان بهترین کتاب سال
- برندهٔ جایزهٔ بهترین کتاب تجاری فایننشال تایمز در سال 2020
- برندهٔ جایزهٔ بهترین کتاب تجاری سال مک ‌کینزی در سال 2020
- نامزد دریافت جایزهٔ گودریدز در سال 2020 برای بهترین کتاب در حوزهٔ علم و فناوری

نکوداشت‌های کتاب بدون فیلتر

- منبعی عمیق و داستانی جذاب دربارهٔ حسادت. (Financial Times)
- این کتاب روایتی جذاب است دربارهٔ مطابقت ایدئال‌های بنیانگذاران با سودآوری. (وال استریت ژورنال)
- ما نیاز به چنین کتابی داریم تا توضیح دهد چیزی که در تمام روز از آن استفاده می‌کنیم و ساعت‌ها به آن خیره می‌شویم، در واقع چه پیشینه‌ای دارد. (نیویورک تایمز)
- یک داستان هشداردهنده و خواندنی دربارۀ تکنولوژی که بار دیگر این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند: واقعا این محصول چه کسی یا چه چیزی است؟ (Kirkus Reviews)

کتاب بدون فیلتر مناسب چه کسانی است؟

کسانی که می‌خواهند از سازوکار اینستاگرام و پیشینۀ آن مطلع شوند و حقایقی را در مورد آن بدانند که هیچ‌کس تاکنون در مورد آن صحبت نکرده است، کتاب بدون فیلتر برایشان مفید خواهد بود. همچنین کسانی که به دنبال کارآفرینی و راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستند، می‌توانند از این کتاب نکات مهم و مفیدی را بیاموزند.

با سارا فرایر بیشتر آشنا شویم

سارا فرایر مدرک تحصیلی خود را در رشتۀ روزنامه‌نگاری و از دانشگاه کارولینا دریافت کرده است. مقالات او در زمینۀ فناوری و رسانه‌های اجتماعی جوایز بسیاری دریافت کرده‌اند و گزارش‌هایش در این موضوعات نیز بسیار تأثیرگذار بوده‌اند. همین امر سبب شده است که فرایر به عنوان کارشناسی چیره‌دست در این دو حوزه شناخته شود. او بر تأثیر تصمیم‌های صاحبان رسانه‌ها و شبکه‌هایی چون اینستاگرام، فیس بوک، اسنپ چت، توییتر و ... بر زندگی افراد و آیندۀ جامعه تأکید بسیاری می‌کند. فرایر نویسندۀ ثابت هفته‌نامۀ بیزینس بلومبرگ بوده و علاوه بر این برای شبکۀ بلومبرگ نیز نویسندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب بدون فیلتر می‌خوانیم

یک ماه پیش‌تر، توییتر مصرانه پیشنهاد خرید اینستاگرام را داده، ولی به جایی نرسیده بود. در هتل سن ریجیس از بنیان‌گذاران اینستاگرام و شریک‌شان، پیتر فنتون از شرکت بنچمارک، با سوشی و صبحانه پذیرایی کردند. مدیرعامل توییتر، دیک کاستلو، چشم‌اندازش را توضیح داد: اینکه سیستروم همچنان مدیریت اینستاگرام را در دست خواهد داشت، ولی می‌تواند مدیر بخش محصول توییتر هم باشد و کمک کند تا نقش توییتر در اشتراک‌گذاری تصاویر پررنگ‌تر شود.

مشخص بود که سیستروم اشتیاقی به این امر ندارد. یک ساعت دیر به مراسم صرف صبحانه رسید و تقصیر را به گردن بارندگی انداخت و کرایگر را با کاستلو و روغنی تنها گذاشت. مدیر ارشد امور مالی توییتر که خوردن املت سفیده‌ی تخم‌مرغش را پیش از رسیدن سیستروم تمام کرد، دیر رسیدنِ سیستروم را حاکی از خودستایی و دوروییِ او می‌دانست. از نظر روغنی، سیستروم طوری رفتار کرده بود که انگار یکی از بازیگران بااستعداد هالیوود است و وقت‌شان را تلف کرده بود.

توییتر قصد داشت این معامله را پیش از کنفرانس فناوری جنوب از جنوب غربی که هفته‌ی منتهی به نهم مارس برگزار می‌شد، به سرانجام برساند. این همان کنفرانسی بود که فوراسکوئر در سال 2009 و توییتر در سال 2007 در آن غوغا به پا کرده بودند. ولی سیستروم وقت را کشت. در این کنفرانس، تیم کوچکی از کارمندان اینستاگرام استیکرهایی با لوگوی اینستاگرام و تی‌شرت‌هایی منقش به تصویر یک دایناسور را توزیع کردند. شبی در یک کافه، مردم سیستروم را به‌عنوان بنیان‌گذار اینستاگرام شناختند، پیشش آمدند و گفتند که چقدر از محصولش خوش‌شان می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
یادداشت نویسنده
مقدمه. بزرگ ترین اینفلوئنسر
1. پروژه ی کُدنِیم
2. موفقیت در دل نابسامانی
3. غافل‌گیری
4. تابستان برزخی
5. تند برو و همه چیز را در هم بشکن
6. برتری
7. فرد مشهور جدید
8. کسی که به درد اینستاگرام بخورد
9. مشکل اسنپ چت
10. خودخوری
11. اخبار کذب دیگر
12. مدیرعامل
سخن پایانی. هزینه ی خرید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بدون فیلتر: داستان اینستاگرام
نویسنده
مترجمسعید زرگریان
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-622-6650-87-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۹۰۰۰ 74500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بدون فیلتر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بدون فیلتر

برای دریافت کتاب بدون فیلتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.