معرفی و دانلود کتاب قدرت محتوا: داستان تاثیرگذار، بازاریابی کمتر، مشتری بیشتر

عکس جلد کتاب قدرت محتوا: داستان تاثیرگذار، بازاریابی کمتر، مشتری بیشتر
قیمت:
۱۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت محتوا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت محتوا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت محتوا: داستان تاثیرگذار، بازاریابی کمتر، مشتری بیشتر

جو پولیتزی در کتاب قدرت محتوا، شیوه‌های بازاریابی محتوامحور را به مخاطبین علاقه‌مند آموزش داده است. گفتنی است که این اثر، توسط نشریه‌ی FORTUNE یکی از پنج کتاب خواندنی سال در حوزه‌ی تجارت لقب گرفته است.

درباره کتاب قدرت محتوا

امروزه شیوه‌های سنتی بازاریابی بر اثر رواج شبکه‌های اجتماعی و ظهور کسب‌وکارهای آنلاین، به کلی از رونق افتاده‌اند. تبلیغات اثرگذار در جهان ما، پیرو ضوابط جدیدی گشته است. آموزش این ضوابط به مخاطبین علاقه‌مند، دغدغه‌ی اصلی جو پولیتزی در کتاب قدرت محتوا (Epic Content Marketing) بوده است. پولیتزی در این اثر از شیوه‌ی جدیدی در کار بازاریابی و تبلیغات، موسوم به «بازاریابی محتوایی» سخن می‌گوید. بازاریابی محتوایی، شیوه‌ای از بازاریابی است که بر پایه‌ی تولید محتوای تبلیغی استوار است. پولیتزی استدلال می‌کند که برای خلق بهترین محتوای تبلیغی ممکن، باید شیوه‌ی اثرگذاری بر مخاطب را بیاموزید. به نحوی که بدانید «چه چیز» را، «چگونه» به او عرضه کنید.

بهره گرفتن از داستان‌ها یکی از بهترین شیوه‌ها در کار بازاریابی محتوایی است. معنای این گفته روشن است: برای این‌که دل از مخاطب ببرید، باید قصه‌ای برای تعریف کردن داشته باشید. کافی است نگاهی به شیوه‌ی بازاریابی بزرگ‌ترین برندهای جهان بیندازید، تا دریابید که قصه‌گویی و روایتگری یکی از اصلی‌ترین ابزارهای این برندها در جهت فروش کالاها و محصولاتشان است. اما چگونه می‌توان قصه‌ی درستی را که باید برای مشتری یا مخاطب تعریف کرد، پیدا نمود؟ حجم عمده‌ای از کتاب قدرت محتوا به ارائه‌ی پاسخی به این سوال مهم اختصاص یافته است.

معرفی و دانلود کتاب قدرت محتوا

به طور خلاصه باید گفت که با مطالعه‌ی کتاب قدرت محتوا، با شیوه‌های اثربخشی محتواهای تبلیغی بر مخاطب آشنا می‌شوید. پس اگر از صاحبان کسب‌وکار هستید، شک نداشته باشید که از اثر پیش رو مطالب مفید و سودمند بسیاری را فرا خواهید گرفت.

کتاب قدرت محتوا از پنج بخش و بیست و پنج فصل تشکیل شده است. برخی از این فصول بیست و پنج‌گانه، به فراخور موضوع، کوتاه، و برخی دیگر بلند و مفصل‌اند. فصل‌های ابتدایی عمدتاً به توضیح ماهیت بازاریابی محتوایی و مرور تاریخچه‌ی آن اختصاص یافته‌اند؛ حال آن‌که دیگر فصل‌ها، حاوی مطالبی آموزشی در باب بهترین شیوه‌های تولید محتوای تبلیغی‌اند.

کتاب قدرت محتوا به قلم سعید زرگریان به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات آموخته در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب قدرت محتوا

  • جو پولیتزی در کتاب قدرت محتوا کاری کرده که به محتوا و قدرت اثرگذاری آن ایمان بیاوریم. با مطالعه‌ی این کتاب می‌آموزید که چگونه با نظمی سرسختانه، همچون بزرگ‌ترین شرکت‌های تجاری و رسانه‌ای فعالیت کنید. (Katherine Button Bell)

  • گزافه نیست اگر مدعی شویم که دانش جو پولیتزی در باب تولید محتوا بیش از هر فرد دیگری است. او این مطلب را به خوبی در صفحات کتاب قدرت محتوا ثابت کرده است. (JAY BAER, NYT Best-Selling Author of Youtility)

  • آینده‌ی برندسازی موفق، نیازمند تخصص در حوزه‌ی بازاریابی محتوایی است. کتاب قدرت محتوا تمامی دانش مورد نیاز فعالان این حوزه را با زبانی ساده در اختیارشان می‌گذارد. (PROFESSOR JOANN SCIARRINO)

  • جو پولیتزی پدرخوانده‌ی حرفه‌ی نوظهورِ بازاریابی محتوایی است. او در کتاب پیش رو اهداف، استراتژی‌ها و اصول این حوزه را به زبانی ساده، الهام‌بخش و مفرح بیان می‌کند. (Julie Fleischer)

  • اگر واقعاً قصد موفقیت در حوزه‌ی بازاریابی محتوایی را دارید، بدانید که جو پولیتزی یکی از معدود افرادی است که می‌تواند چم‌وخم‌های راه را به شما نشان بدهد. (MITCH JOEL, President Twist Image)

کتاب قدرت محتوا مناسب چه کسانی است؟

آن دسته از صاحبان کسب‌وکارها که به دنبال آشنایی با تازه‌ترین شیوه‌های بازاریابی‌اند، بیش از همه از آموزه‌های جو پولیتزی در کتاب قدرت محتوا بهره خواهند گرفت.

با جو پولیتزی بیشتر آشنا شویم

جو پولیتزی (Joe Pulizzi) یکی از برجسته‌ترین متخصصان حوزه‌ی بازاریابی محتوایی در سراسر جهان است. او تاکنون سه شرکت موفق را بنیان نهاده و سمینارهای پرشماری را در راستای آموزش ایده‌های تجاری خویش برپا نموده است. گفتنی است که آثار این نویسنده افتخارات فراوانی (از جمله جایزه‌ی Independent Publisher Book) را برایش به ارمغان آورده‌اند؛ از میان این آثار می‌توان به عناوینی چون «قدرت محتوا» و «مدیریت بازاریابی محتوا» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب قدرت محتوا

  • ایده‌های فوق‌العاده اغلب با مخالفت شدید ذهن‌های معمولی مواجه می‌شوند. (آلبرت انیشتین)
  • نخستین مشکل همه‌ی ما مردان و زنان، یادگیری نیست، بلکه فراموش کردن آموخته‌هاست. (گلوریا استاینم)

  • می‌گویند زمان چیزها را تغییر می‌دهد، اما در واقع، این خودتان هستید که باید آن‌ها را تغییر دهید. (اندی وارهول)

در بخشی از کتاب قدرت محتوا می‌خوانیم

به‌طور معمول، اُپِن‌ویو مشتریان احتمالی جدیدش را از طریق معرفی مشاوران، کارمندان و تیم مدیریت اجرایی‌اش به دست می‌آورد. اسکات به‌سرعت دریافت که این بهترین راه رشد سازمان‌شان نیست.

او متوجه شد که تمام داستان‌ها و دارایی‌های محتوایی سازمان فقط در دست بیست کارمند آن‌جاست. برای مثال، مدیرعامل یکی از شرکت‌های مشتری اُپِن‌ویو با این شرکت درباره‌ی مسأله‌ای عملیاتی مشورت می‌کند. دست این مدیرعامل را در دست یکی از مشاوران اُپِن‌ویو می‌گذارند تا با همکاری هم به راهکار مفیدی برسند. بله، مسأله‌ی اولیه حل می‌شود، اما اطلاعات مربوط به آن حکم طلا را دارد. چه می‌شد اگر اُپِن‌ویو می‌توانست از این محتوای دونفره بهره ببرد و داستان را روی اینترنت قرار دهد تا همه به آن دسترسی داشته باشند؟

برخلاف برنامه‌های گسترده‌ی کوکاکولا و رِد بول، تلاش‌های اُپِن‌ویو با وبلاگی ساده برای کارمندان این شرکت آغاز شد. در سپتامبر 2009، اُپِن‌ویو وبلاگش را راه‌اندازی کرد و از آن زمان تاکنون، کسب‌وکار این شرکت دیگر هرگز مثل قبل نبوده است. با راهنمایی و انگیزه‌دهی اسکات، کارمندان شروع کردند به اینکه رهیافت‌های کلیدی‌شان را درباره‌ی بازاریابی، عملیات، امور مالی و موضوعاتی که کارآفرینان فعالانه در جست‌وجوی‌شان بودند، به اشتراک بگذارند.

نتایج حیرت‌انگیز بودند. ظرف فقط 3 سال، بیش از 18.000 نفر مشترک خبرنامه‌ی الکترونیکی اُپِن‌ویو شده‌اند. اکنون، به‌جای طی کردن فرآیند معرفی سنتی، اُپِن‌ویو با پاسخ دادن به پرسش‌های کلیدی مشترکانش، نه فقط در جلسات دونفره، بلکه به‌شکل آنلاین که همه‌ی دنیا به آن دسترسی دارند، هر ماه هزاران کارآفرین را به وب‌سایتش می‌کشاند. محتوای اُپِن‌ویو به‌راحتی در میان نتایج موتورهای جست‌وجو پیدا و از طریق شبکه‌های اجتماعی‌ای مانند توئیتر و لینکدین به اشتراک گذاشته می‌شود. مدت زمان چرخه‌ی فروش اُپِن‌ویو به نصف کاهش یافته که همه‌اش به دلیل این است که این شرکت مجبور نیست در بیرون سازمان به دنبال مشتریان احتمالی بگردد؛ مشتریان احتمالی خودشان به سراغ اُپِن‌ویو می‌آیند. کار اُپِن‌ویو حالا خیلی راحت‌تر و صرفاً این است که مشتریان راغب را بررسی و سپس، آن‌هایی را انتخاب کند که می‌خواهد جزء مجموعه‌ی مشتریانش باشند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
در ستایش «قدرت محتوا»
پیشگفتار
مقدمه
بخش 1: بازاریابی محتوایی: تاریخچه
فصل 1: بازاریابی محتوایی چیست؟
فصل 2: تاریخچه‌ی بازاریابی محتوایی
فصل 3: چرا بازاریابی محتوایی؟
فصل 4: مدل کسب‌وکار بازاریابی محتوایی
فصل 5: طرح توجیهی بازاریابی محتوایی
فصل 6: شرکت‌های رسانه‌ای آینده
بخش 2: تعیین جاویژه و راهبرد محتوایی
فصل 7: مناسب‌تر یا کمتر مناسب (تناسب کمتر یا بیشتر)
فصل 8: بازاریابی با محتوای تأثیرگذار چیست؟
فصل 9: هدفِ حق اشتراک
فصل 10: پرسونای مخاطب
فصل 11: تعیین چرخه‌ی تعامل
فصل 12: تعیین جاویژه‌ی محتوایی‌تان
فصل 13: بیانیه‌ی مأموریت بازاریابی محتوایی
بخش 3: مدیریت فرآیند محتوا
فصل 14: ایجاد تقویم محتوایی
فصل 15: مدیریت فرآیند تولید محتوا
فصل 16: انواع محتوا
فصل 17: یافتن دارایی های محتوایی
فصل 18: استخراج محتوا از کارمندان
فصل 19: بستر محتوایی
فصل 20: برنامه‌ی اقدام برای نشر محتوا در مجاری مختلف
بخش 4: بازاریابی داستانتان
فصل 21: رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی محتوایی
فصل 22: دیگر روش‌های ترویج محتوا
فصل 23: استفاده از مدل تأثیرگذاران اجتماعی برای بازاریابی محتوایی
بخش 5: کاری کنیم که محتوا نتیجه بدهد
فصل 24: ارزیابی تأثیر بازاریابی محتوایی
فصل 25: روند تکامل داستان تأثیرگذار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت محتوا: داستان تاثیرگذار، بازاریابی کمتر، مشتری بیشتر
نویسنده
مترجمسعید زرگریان
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات464
زبانفارسی
شابک978-622-6650-40-3
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت محتوا

Babak Khosravinia
۱۴۰۲/۸/۲۳
برای بار سوم دارم می‌خونم عالیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قدرت محتوا

برای دریافت کتاب قدرت محتوا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.