معرفی و دانلود کتاب طرز فکر نویسنده موفق: راهنمای ماندگاری در مسیر نویسندگی

عکس جلد کتاب طرز فکر نویسنده موفق: راهنمای ماندگاری در مسیر نویسندگی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طرز فکر نویسنده موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طرز فکر نویسنده موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طرز فکر نویسنده موفق: راهنمای ماندگاری در مسیر نویسندگی

با وجود راهنمایی‌ها و نکات کلیدی جوانا پن در کتاب طرز فکر نویسنده موفق، از هر منبع دیگری برای شناخت مراحل نویسندگی و چاپ یک اثر بی‌نیاز خواهید بود. رشد خلاقیت، پرهیز از کمالگرایی در نویسندگی، برخورد مناسب با موافقان و مخالفان، همچنین پرورش عادت‌های حرفه‌ای در وجودتان، از دستاوردهای ارزشمندی هستند که با مطالعه‌ی این راهنمای گام‌به‌گام نصیب شما خواهند شد.

درباره‌ی کتاب طرز فکر نویسنده‌ی موفق

هرچند افراد مختلف دلایل گوناگونی برای نویسنده شدن دارند و ممکن است راه‌های متفاوتی -اعم از کتاب‌های آموزشی، کلاس‌ها و کارگاه‌های نویسندگی یا آموزش‌های آنلاین- را برای نویسنده شدن برگزیده باشند، بااین‌حال، همگی یک شباهت کلی با یکدیگر دارند: تمامی افراد، هنگامی که نوشتن را آغاز می‌کنند، با ذهن خودشان تنها هستند و این نکته می‌تواند نوشتن را به دشوارترین کار دنیا بدل کند. از آن‌جایی که ذهن ما عادت دارد مدام در حال بهانه‌تراشی و ایجاد نگرانی‌های بیهوده باشد، در زمان نوشتن نیز با این رویه‌ی معمول خود شما را دیوانه خواهد کرد!

درست هنگامی که سرشار از انگیزه هستید و قصد دارید اثری را که مدت‌هاست به آن فکر می‌کنید، آغاز نمایید، ناگهان ذهنتان با اضطراب‌های وسواس‌گونه‌اش از راه می‌رسد و از همان جملات اول کتاب، شما را درگیر خود می‌کند. خبر خوب این‌که کتاب‌هایی در این زمینه نوشته‌ شده‌اند که به نویسندگان تازه‌کار می‌آموزند چگونه بر نشخوارهای ذهنی خود غلبه کرده و نوشتن را آغاز کنند. کتاب طرز فکر نویسنده‌ی موفق (The Successful Author Mindset) از موفق‌ترین و کاربردی‌ترین نمونه‌های چنین آثاری است که جوانا پن (Joanna Penn)، نویسنده‌ی باتجربه‌ی بین‌المللی، نگارش آن را به عهده داشته است.

نویسنده طی تجربه‌ی نُه‌ساله‌ی خود در زمینه‌ی نویسندگی، گنجینه‌ی ارزشمندی از تجارب را اندوخته که در کمال صداقت، آن‌ها را در اثر حاضر با شما به اشتراک می‌گذارد. تنها کافی است تا انتها با این کتاب همراه باشید و توصیه‌های نویسنده را موبه‌مو اجرا کنید. کلیه‌ی مطالب این اثر خواندنی در سه بخش کلی قرار گرفته‌اند که در ادامه مروری بر هر کدام از آن‌ها خواهیم داشت.

جوانا پن در بخش اول کتاب طرز فکر نویسنده‌ی موفق، با شما از ترس‌هایی سخن خواهد گفت که غالباً در اثر کمالگرایی به وجود می‌آیند و نویسندگان کم‌تجربه را از نوشتن باز می‌دارند. ترس‌هایی مانند این‌که ممکن است کتابی که در حال نوشتن آن هستند با شکست مواجه شود یا انتقادهای منفی صاحب‌نظران را به دنبال داشته باشد. نویسندگان ممکن است در مراحل ابتدایی نوشتن یک کتاب احساس کنند از خلاقیت کافی برخوردار نیستند و آن‌قدر کتاب‌های خوب و سودمند در دنیا نوشته شده که دیگر هیچ‌کسی به اثر تازه‌ی آن‌ها نیاز نداشته باشد. چنین افکار منفی و مخربی می‌توانند یک نویسنده‌ی نوقلم را نه‌تنها از نوشتن اولین کتابش، بلکه از طی مسیر نویسندگی منصرف کنند. خوشبختانه راه‌کارها و حقایقی در بخش اول این اثر بیان شده که مطالعه‌ی آن‌ها می‌تواند به نویسندگان تازه‌کار برای مقابله با این افکار یاری برساند.

بخش دوم به مراحل پس از انتشار یک کتاب اختصاص پیدا کرده و نشان می‌دهد چگونه نویسندگان بعد از عبور از این مرحله ممکن است عواطف متناقضی را تجربه کنند. نارضایتی، احساس شکست یا حتی جاه‌طلبی عواطفی هستند که معمولاً پس از چاپ اولین کتاب به سراغ نویسندگان می‌آیند. بااین‌حال، جوانا پن راه‌حل مقابله با آن‌ها را نیز در کتاب پیش‌ رو ارائه کرده است.

بخش سوم به نویسندگان می‌آموزد چگونه در مسیری که انتخاب کرده‌اند ثابت‌قدم باشند و رفتار، عادت‌ها و ارتباطات حرفه‌ای را به بخشی از زندگی فردی و اجتماعی خود بدل کنند. مخاطبان در این مرحله می‌آموزند که پیوسته به دنبال یادگیری باشند و هرگز از آموزش دست نکشند، همچنین به‌صورت هدفمند، برنامه‌ای برای تألیف آثار بعدی خود داشته باشند. تفکر و برنامه‌ریزی طولانی‌مدت، پیدا کردن جامعه‌ی مخاطبان هدف و در نظر گرفتن زمانی برای استراحت، از دیگر موضوعاتی هستند که در کتاب طرز فکر نویسنده‌ی موفق به مخاطبان آموزش داده خواهند شد. اگر شما هم قصد دارید وارد عرصه‌ی نویسندگی شوید و نخستین گام‌های خود را در این مسیر بردارید، تهیه‌ی و مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند برای شما بسیار راه‌گشا باشد.

ساسان جعفرنیا و مهدی صفایی‌خرم برگردان این کتاب خواندنی را به عهده داشته‌اند و نشر زمان تغییر نیز چاپ و انتشار آن را به انجام رسانده است.

کتاب طرز فکر نویسنده‌ی موفق برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه قصد دارید نویسندگی را به‌عنوان حرفه‌ی خود برگزینید و با تمامی مراحل آن، از آغاز به نوشتن تا انتشار یک اثر، آشنا شوید، ما به شما مطالعه‌ی کتاب طرز فکر نویسنده‌ی موفق را پیشنهاد می‌کنیم.

با جوانا پن بیشتر آشنا شویم

جوانا پن، نویسنده، سخنران بین‌المللی و همچنین کارآفرین موفقی است که تاکنون جوایزی را نیز از آن خود کرده است. او مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشته‌ی الهیات از دانشگاه آکسفورد و سپس مدرک فوق‌لیسانس دیگری را در رشته‌ی روان‌شناسی از دانشگاه اوکلندِ نیوزلند اخذ کرده است. جوانا پن با به اشتراک گذاشتن مطالب آموزنده‌ی خود در زمینه‌ی نویسندگی، کارآفرینی و خلاقیت در وب‌سایت خود به آدرس www.TheCreativePenn.com، به مردم سراسر جهان یاری می‌رساند. جالب است بدانید که این سایت، به‌عنوان یکی از صد سایت برتر برای آموزش نویسندگی برگزیده شده است. «کسب‌و‌کار اینترنتی» و «بازاریابی موفق» دو کتاب دیگری هستند که از همین نویسنده به فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب طرز فکر نویسنده موفق: راهنمای ماندگاری در مسیر نویسندگی می‌خوانیم

من می‌دانستم که می‌خواهم خلاقیت بیشتری داشته باشم اما در ابتدا واقعاً نمی‌دانستم که چگونه می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم. من ابتدا از خواندن کتاب‌های خودآموز شروع کردم و سپس در مجلات مختلف شروع به نوشتن کردم. به پادکست‌های زیادی گوش کردم و کتاب‌های صوتی زیادی خریدم و برنامه‌ریزی کردم که بتوانم طرز فکر خودم را تغییر دهم.

ما نمی‌توانیم همه چیز را به یکباره تغییر دهیم و من خودم اغلب در طول پیاده‌روی به برنامه‌های صوتی گوش می‌دهم تا شاید بتوانم یک نکته را درک کنم. اما دوباره همان برنامه را گوش می‌دهم تا بتوانم کمی دیگر درک کنم. در طول زمان با همین گوش کردن خلاقیت رشد می‌کند. گوش کردن به مصاحبه‌ها می‌تواند الهام‌بخش باشد زیرا به شما کمک می‌کند که بتوانید ببینید که دیگران چگونه تغییر کرده‌اند. هیچ‌کسی نتوانسته است یک‌روزه به موفقیت برسد و همه ما هم از نقطه صفر شروع کرده‌ایم. بخشی از دلیل اینکه من کمپانی The Creative Penn را ایجاد کردم همین بود که بتوانم در طی مسیری که باید طی کنم بتوانم به دیگران نیز کمک کنم.

یک کتاب مشخص که توانست زندگی مرا تغییر دهد کتاب اصول موفقیت جک کنفیلد بود که توانست مرا به حرکت وادارد و سبب شد که بتوانم مسئولیت زندگی و انتخاب‌هایم را بر عهده بگیرم. این کتاب به من کمک کرد که بتوانم تصمیم بگیرم که واقعاً چه می‌خواهم و به من کمک کرد که بتوانم این اعتماد به نفس را در خودم ایجاد نمایم که من خلاق هستم و من یک نویسنده‌ام. در حالی که در سال 2006 من اصلاً احساس نمی‌کردم که خلاق باشم و اصلاً نویسنده هم نبودم.

فهرست مطالب کتاب

چرا این کتاب؟
بخش اول: جنبه‌های خلاقیت ذهنی و نگارشی
1-1 تردید به خود و سندروم عدم کفایت
راه‌حل
1-2 نیاز به تأیید شدن
راه‌حل
1-3 ترس از شکست
این ترس چگونه است؟
راه‌حل
1-4 ترس از رد شدن و نقد شدن
خوب از کجا متوجه شویم که انتقاد سازنده است یا خیر؟
راه‌حل
زمانی که نقد می‌شوید این نقد را بارها و بارها در ذهن خود مرور نکنید
ترس از انتقاد و رد شدن معمولاً بدتر از خود انتقاد و رد شدن در دنیای واقعی است
داشتن یک گروه حمایت‌کننده در هنگام مواجهه به طوفان‌های نقد و رد شدن اهمیت زیادی دارد
1-5 منتقد درونی شما
راه‌حل
افکار را بشناسید
به منتقد درونی‌تان بگویید که برای زمان حال استراحت کند
در هر صورت شروع به نوشتن نمایید
1-6 ترس از قضاوت شدن
راه‌حل
درک کنید که کتاب شما بیانگر شما نیست
قوی و ثابت قدم باشید اما اطرافتان را نیز با افرادی که شما را درک می‌کنند پر کنید
درک این نکته که در آغوش گرفتن بخش سایه بیانگر سلامت روانی است
استفاده از نام مستعار را مد نظر قرار دهید
1-7 کمال‌گرایی
چگونه متوجه می‌شوید که کتاب شما تمام شده است؟
راه‌حل
1-8 متوقف شدن و به تعویق انداختن
اگر به‌عنوان نویسنده‌ای که کتاب اولش را می‌نویسد متوقف شدید
راه‌حل
اگر در وسط نوشتن کتاب متوقف شده‌اید
راه‌حل
شما دقیقاً بعد از تمام کردن یک کتاب و زمانی‌ که فکر می‌کنید باید کتاب دیگری را شروع نمایید موقف می‌شوید
راه‌حل
1-9 من خلاق نیستم و هیچ ایده‌ای ندارم
راه‌حل
طرز فکر خود را تغییر دهید
چاه خلاقیت خود را پر کنید
بین مصرف کردن و خلق کردن تعادل برقرار نمایید
کار را کوچک شروع کنید و در مسیر یاد بگیرید
یاد بگیرید بازی کنید
قبل از اینکه بدانید دارید چکار می‌کنید شروع کنید
1-10 نوشته‌های من اصلی نیستند
اصالت در حقیقت ایجاد یک گره و تغییر در چیزی است که قبلاً اتفاق افتاده است
راه‌حل
1-11 چرا نوشتن؟ تا همین الان هم کتاب‌های زیادی در دنیا وجود دارد
راه‌حل
1-12 من زمان یا خود انضباطی کافی برای نوشتن ندارم
راه‌حل
واقعاً چقدر این موضوع برایتان اهمیت دارد؟
زمان نوشتن خود را ثبت نمایید
1-13 من خیلی نوشتن را کار جالبی نمی‌دانم. کار سختی است
راه‌حل
تصمیم بگیرید که چرا می‌خواهید بنویسید تا همین چرایی شما را در بخش‌های سخت حفظ نماید
نوشتن قرار نیست خیلی سخت باشد اگر می‌توانید از نوشتن لذت ببرید
1-14 من همیشه کارها را شروع می‌کنم اما تمامشان نمی‌کنم
راه‌حل
انرژی شروع
انرژی هل دادن به جلو
انرژی تمام کردن
1-15 مواجهه با خانواده، دوستان و گروه‌های نویسندگان
راه‌حل
1-16 چگونه صدای خودم را پیدا کنم؟
خوب حالا این صدای خودتان چی هست؟
از روزنامه‌نگاری یا نوشتن آزاد استفاده نمایید
از وبلاگ‌نویسی استفاده کنید
1-17 مقایسه یا همه افراد بهتر از من هستند
راه‌حل
بخش دوم: جنبه‌های مختلف طرز فکر پس از انتشار
2-1 ضد به اوج رسیدن و نارضایتی خلاق
شما به همه چیز نقد دارید
راه‌حل
2-2 تعریف شما از موفقیت چیست؟
1- نوشتن کتاب هدف زندگی من است. من می‌خواهم چیزی خلق کنم که از خلق کردن آن به خودم افتخار نمایم و کتابم را در دستم بگیرم
2- می‌خواهم نماینده و قرارداد چاپ داشته باشم
3- می‌خواهم کتابم را در قفسه‌های کتابفروشی ببینم
4- می‌خواهم نوشته‌هایم به دست خوانندگان برسد
5- می‌خواهم 10000 کتاب بفروشم
6- می‌خواهم مورد تحسین منتقدان قرار بگیرم و برنده جایزه ادبی شوم
7- می‌خواهم از طریق نویسندگی درآمد کافی برای زندگی داشته باشم
8- می‌خواهم کتاب‌های خوبی داشته باشم که در زندگی‌ام به آن‌ها افتخار کنم
2-3 چه اتفاقی رخ خواهد داد وقتی به مردم بگویید که شما نویسنده‌اید؟
راه‌حل
2-4 من در حال غرق شدن هستم
راه‌حل
تصمیم بگیرید چه کارهایی واقعاً مهم است و سپس به کارهای دیگر نه بگویید
بر ترس از دست دادن غلبه نمایید
بررسی نمایید که چگونه اولویت‌های رقیب با هم را مدیریت می‌نمایید
2-5 مواجهه با طرفداران، اعتبار و ترسیم خط
راه‌حل
به خطوط قرمز خود فکر کنید
2-6 متنفران همیشه متنفرند
راه‌حل
2-7 جاه‌طلبی، شهرت و شانس
یک لحظه بزرگ فکر کنید
اگر به قله رسیدید چه می‌شود؟ اگر به همه اهداف خود رسیدید چه می‌شود؟
2-8 تسلیم شدن
راه‌حل
یک گام به عقب برگردید و ارزیابی نمایید که چرا این گونه احساس می‌کنید
استراحت نمایید
به کار اصلی خود برگردید و فقط برای لذت بردن بنویسید
بخش سوم: نکاتی در مورد موفقیت در مسیر نویسندگی
3-1 من خودم را می‌شناسم
نقشه سیکل‌های انرژی خلاقیت خود را تهیه نمایید
واقعاً چه چیزی می‌خواهید؟
3-2 فرآیند خلاقیت خود را درک کنید وبه آن احترام بگذارید
شعار من این است: ظهور اعتماد
3-3 عادت‌های حرفه‌ای ایجاد کنید
زمان نوشتن خود را برنامه‌ریزی نمایید و حتی اگر احساس می‌کنید که شرایطش را ندارید طبق همین برنامه عمل کنید
بین زمان ایجاد و مدیریت زمان تعادل برقرار نمایید
بیشتر نه بگویید
3-4 ارتباطات حرفه‌ای را مدیریت کنید
سخاوتمندی سبب ایجاد زندگی بهتر و جامعه سالم‌تری می‌شود
رقابت سالم یکی از روش‌های همکاری با رقیب خود است که سبب سود بردن هر دو طرف می‌شود
در مبحث حرفه‌ای بودن دریافت و درک هم مهم است
3-5 از شغل نویسندگی خود مراقبت نمایید
اطمینان حاصل نمایید که در مسیری که واقعاً می‌خواهید حرکت می‌کنید
هدف‌ها را مشخص نمایید و میزان پیشرفت خود را مشخص کنید
قدرت مستقل بودن
لذا شما اجازه دارید. شما قدرت دارید.
3-6 جامعه خود را پیدا نمایید
افراد مشابه خود را در دنیای آنلاین پیدا نمایید
سعی کنید همکاران خود را بشناسید
قبل از اینکه انتظار داشته باشید که دریافت نمایید بدهید
در همایش‌های زنده شرکت نمایید
یک هشدار کوچک
3-7 همیشه در حال یادگیری باشید
3-8 برای استراحت و زمانی که کار نمی‌کنید برنامه‌ریزی نمایید
برای زندگی کردن بنویسید اما زندگی هم کنید تا بتوانید بنویسید
3-9 طولانی‌مدت فکر کنید. مجموعه‌ای از کار ایجاد نمایید.
به خلق کردن ادامه دهید
جادوی مالکیت معنوی در بلندمدت
می‌خواهید میراث شما چه چیزی باشد؟
زندگی کوتاه است سعی کنید از آن استفاده نمایید
نتیجه‌گیری
درباره جوانا پن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طرز فکر نویسنده موفق: راهنمای ماندگاری در مسیر نویسندگی
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، مهدی صفایی خرم
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-98980-5-5
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طرز فکر نویسنده موفق

حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
من خودم به شخصه به عنوان‌ یک خواننده، درک محیط و خواندن مهم دانستم در نویسنده عالی شدن به قدرت تخیل بالایی دارد که در این روش به آن اشاره شده است، در مورد توضیح یک نویسنده در مورد موفقیت و تلاشها رو به دیدگاه دیگر میتوان به آن اشاره کرد، هرچند افراد مختلف دلایل گوناگونی برای نویسنده شدن دارند و است ممکن راه‌های متفاوتی برای رشد‌ی نویسنده نوع به کار کرد، یک نویسنده باید باید و نبایدها رو دقت و پیشروی کند، من به شخصه قدرت درک بیشتر قابل درک میدانم، البته اشاره‌های که به آن شده است را ما به آن دست یافتیم، درک و تفکر به همراه تجربه و تخیل میتوان‌ یک نویسنده موفق شد که این روش به دو قسمت تبدیل میشود.
دخترک شاعر ، نویسنده
۱۴۰۲/۱۲/۸
این کتاب راه و چاه رو به کسانی که اهل نویسندگی هستند نشون میده و علاوه بر ان باعث میشه یک نویسنده این رو درک کنه که افکار منفی ان طبیعی هست و فقط لازمه که به اون افکار غلبه کنه. من خیلی دنبال این کتاب بودم و به نظرم این کتاب، مفید‌ترین کتابی بوده که من تا به حال خوندم. ممنون از نویسنده محترم و البته برنامه کتابراه
فاطمه حسینی
۱۴۰۳/۱/۱۳
متشکرم کتابها با قیمت مناسب و تخفیف‌های خوب بهترین عیدی برای کتابخوان‌ها بود
vahid 111
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
بسیار عالی و کاربردی
Abbas Ghaheri
۱۴۰۳/۱/۳۰
سلام کاربردی است
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب طرز فکر نویسنده موفق

برای دریافت کتاب طرز فکر نویسنده موفق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.