معرفی و دانلود کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت

عکس جلد کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت
قیمت:
۵۶۰۰۰ ۲۸,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت

مطالعه‌ی کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت، به شما کمک می‌کند دانش و تخصص خود در زمینه‌ی حقوق قرارداد‌ها را بالا ببرید! امید ولدخانی در این کتاب به طرح یک موضوع جذاب و مورد‌ بحث در عالم حقوق پرداخته است. طی فصل‌های متنوع این اثر ضمن آشنایی کامل فقهی و حقوقی با دو عقد «رهن» و «شرکت»، نگاهی مقایسه‌ای میان آن‌ها خواهیم داشت و به بررسی زوایای مختلف، اشتراکات و اختلافات این دو اصطلاح حقوقی خواهیم پرداخت.

درباره‌‌ی کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت

هرآن‌چه نیاز است درباره‌ی «عقد رهن» و «عقد شرکت» بدانید را در یک اثر جامع و منسجم، و یک‌جا داشته باشید! امید ولدخانی، وکیل پایه‌یک دادگستری و نویسنده‌ی کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت، دو عنوان از پرکاربرد‌ترین عقود مالی قوانین ایران را موضوع بحث و بررسی خود قرار داده و ضمن توضیح مفصل هریک از قرارداد‌های شرکت و رهن، نگاهی مقایسه‌ای به آن‌ها نیز داشته است. این نویسنده‌ و دانش‌پژوه جوان و فعال دنیای حقوق، نظریات یکی از معتبر‌ترین مراجع فقه و حقوق شیعه یعنی «شهید ثانی» و اثر پرنکته‌ی او یعنی «مسالک الافهام» را اساس فکری خود در نگارش این کتاب قرار داده و به‌این واسطه، پژوهش خود را از پایه‌های استدلالی و فکری مستحکمی برخوردار کرده است.

نکته‌ی طلایی در کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام، نگرش جامع و تفصیلی نویسنده در بررسی زوایا و ابعاد مختلف این دو قرارداد است. به عبارتی نویسنده در این کتاب به توضیحی مختصر در مقایسه‌ی دو عقد رهن و شرکت اکتفا نکرده؛ بلکه برعکس، هرکدام از این مفاهیم قضایی را از ریشه و اساس شکل‌گیری تا انواع و اقسام، شرایط و ضوابط هرکدام به بحث نشانده است. برای مثال درخصوص بخش اول کتاب یعنی «عقد رهن» خواننده به‌طور کامل با تعریف این قرارداد در قوانین ایران، شرایط عمومی و اختصاصی آن، آثار و نتایج آن و ده‌ها عنوان اصلی و فرعی آشنا خواهد شد. همچنین در بخش دوم کتاب یعنی «عقد شرکت» نیز مولف نگاه دقیق‌تری به «قانون تجارت» سایر قوانین حوزه‌ی قرارداد‌ها خواهد داشت و مخاطب را قدم‌به‌قدم در توضیح مبانی و اساس عقد شرکت و مقایسه‌ی آن با عقد رهن همراهی خواهد کرد.

نکته‌ی ویژه‌ی دیگر در کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت، نگرش جامع و بررسی توامان مباحث از نظرگاه «حقوقی» و «فقهی» است. به عبارت دیگر نویسنده با این دیدگاه دوجانبه به مباحث، خواننده را با مجموعه‌ای مستحکم از ادله‌‌ی حقوقی آشنایی می‌دهد و وی را در پیش‌برد موارد عملی نیز یاری می‌رساند. نکته‌ی دیگر که این کتاب را به یک اثر مطالعاتی عالی تبدیل کرده، شرح کامل «روش تحقیق» در بررسی مباحث توسط نویسنده است. به عبارتی کسانی که قصد آشنایی با اصول و اساس شیوه‌ی پژوهش حقوقی دارند، با دست گرفتن این اثر، یک نمونه‌ی عملی موفق پژوهشی را پیش چشم خود خواهند داشت.

همچنین در فصل‌های انتهایی کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت، مجموعه‌ای از منابع و مقالات مرتبط در اختیار خواننده‌ قرار خواهد گرفت که می‌تواند چراغ راه مطالعات بعدی ایشان باشد. به‌علاوه، نویسنده فصل‌هایی را در ارتباط با تاریخچه‌ی قوانین مدنی و تجاری ایران و همچنین سرگذشت مختصری از زندگی شهید ثانی،‌ در کتاب خود گنجانده که خواندن آن برای مشتاقان عالم فقه و حقوق خالی از لطف نیست. این کتاب جامع و خواندنی با تلاش‌های یکی از ناشران موفق کشوری یعنی انتشارات چتر دانش به دست شما می‌رسد.

کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر پژوهشی را به همه‌ی علاقه‌مندان دنیای حقوق، به‌ویژه حقوق‌ قرارداد‌ها و حقوق تطبیقی و همچنین دانشجویان این رشته‌ی تحصیلی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت می‌خوانیم

امروزه به علت گسترده و پیچیده‌تر‌ شدن روابط معاملاتی و کم‌رنگ‌تر‌ شدن اعتماد متقابل طرفین، متعاقدین را بر آن داشته تا برای اطمینان‌بخشی در راستای انجام تعهدات و جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است بر اثر عدم ایفای آن ایجاد شود، از طرف مقابل برای حسن اجرای تعهدهای قراردادی خود یا جبران خسارتی که از عدم انجام تعهد به‌ بار می‌آید، درخواست وثیقه و تضمین کنند. زیرا در هر قرارداد، متعهد در‌ صورت‌ عهد‌شکنی مکلف به جبران خسارت بوده و متعهد‌له مایل است به‌ منظور تقویت این طلب احتمالی، ضمانت اجرایی مطمئن برای وصول آن داشته باشد، تا در فرض تخلف متعهد، خسارت وی بدون جبران نماند.

اما در ماهیت این‌گونه توافقات باید گفت، اگر‌چه تعهدات نیز مشمول دین هستند، و بر طبق ماده 696 ق. م، هر دینی را ممکن است ضمانت نمود، اما تابع رهن دانستن این رابطه حقوقی صحیح نیست. زیرا همان‌طوری که پیش‌تر بیان شد، یکی از ارکان صحت رهن، وجود دین قبل از آن است، در‌حالی‌که در فرض مذکور در زمان انعقاد دینی وجود ندارد و وثیقه برای تأمین خساراتی قرار می‌گیرد که تحقق آن محتمل بوده و هنوز در ذمه ثابت نشده است. بنابراین، هر‌چند چنین تضمینی به صورت توثیق عینی درست است اما این تراضی را باید در قالب عقد صلح یا ماده 10 ق. م بررسی کرد. چنانچه دکتر جعفری لنگرودی نیز در کتاب محشی قانون مدنی در قسمت طرح اصلاح، این عمل حقوقی را نهاد مستقلی قلمداد نموده و بابی را به این موضوع اختصاص داده است. اما از نمونه وثیقه‌هایی که از افراد برای حسن انجام تعهدات و جبران خسارات ناشی از تقصیرات آن‌ها اخذ می‌گردد می‌توان به: وثیقه‌ای که از شرکت‌های پیمانکاری برای حسن انجام تعهدات اخذ می‌شود یا وثیقه‌ای که از افراد مشمول خدمت برای خروج آن‌ها از کشور به جهت تعهد برای برگشت گرفته می‌شود یا سهامی که طبق ماده 114 اصلاحی ق. ت، برای تضمین خساراتی که ممکن است از تقصیرات مدیران بر شرکت وارد شود، در صندوق شرکت به‌عنوان وثیقه باقی می‌ماند، اشعار داشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
الف) جایگاه شهید ثانی
ب) تاریخچه تدوین قانون مدنی و تجارت
بخش اول: عقد رهن
فصل اول: کلیات و تعاریف
فصل دوم: شرایط عمومی و اختصاصی عقد رهن
فصل سوم: آثار و احکام رهن
نتیجه‌گیری بخش رهن
بخش دوم: عقد شرکت
فصل اول: تعاریف
فصل دوم: اسباب و انواع شرکت
فصل سوم: احکام شرکت
نتیجه‌گیری بخش شرکت
منابع و مآخذ
الف) منابع عربی
ب) منابع فارسی
ج) مقالات
د) نرم‌افزار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات چتر دانش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات258
زبانفارسی
شابک978-600-410-229-2
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۶۰۰۰ ۲۸,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت

برای دریافت کتاب بررسی تطبیقی عقد رهن و شرکت از مسالک الافهام با قوانین مدنی و تجارت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.