معرفی و دانلود کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال: برنامه‌ای موثر و کارا برای ایمن‌سازی ملایم و تدریجی عضلات شکم، مایل شکمی و پشت

عکس جلد کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال: برنامه‌ای موثر و کارا برای ایمن‌سازی ملایم و تدریجی عضلات شکم، مایل شکمی و پشت
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال: برنامه‌ای موثر و کارا برای ایمن‌سازی ملایم و تدریجی عضلات شکم، مایل شکمی و پشت

کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال نوشته‌ی کارل ناف، بر روی عضلات نواحی مرکزی بدن متمرکز می‌شود و تمرینانی پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کنند بتوان ظرف مدت کوتاهی این قسمت را تقویت کرد. این راهنما، پس از معرفی عضلات اصلی مرکزی، پشت و پهلوها، حرکاتی تمرینی برای این اندام‌ها طراحی می‌کند که از سطح ساده تا سخت و پیچیده را دربرمی‌گیرند و باعث می‌شوند شکم و کمر و ستون فقرات عملکرد بهتری پیدا کنند و دردشان بهبود یابد.

درباره‌ی کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال

تقریباً تمام فعالیت‌های روزانه‌ی ما به عضلات ناحیه‌ی مرکزی بدن وابسته است و از آن تأثیر می‌گیرد. از لحظه‌ای که روی پاها می‌ایستیم و راه می‌رویم، تا وقتی که وسیله‌ای را از روی زمین برمی‌داریم و حمل می‌کنیم همگی با کمک عضلات مرکزی بدن انجام می‌گیرند. متخصصان معتقدند شکم، کمر، پشت، ستون فقرات، پاها و حتی شانه را باید جزو ناحیه‌ی ثقل بدن در نظر گرفت. اما مشکل اینجاست که به خاطر فشار مستمر، این ماهیچه‌ها کم‌کم فرسوده شده و تحلیل می‌روند. این مسأله مخصوصاً در میان‌سالی بروز می‌کند و زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال (+Core Strength for 50) نوشته‌ی کارل ناف (Karl Knopf) همین موضوع را دستمایه قرار داده و کوشیده شیوه‌های تقویت و ارتقای این ناحیه را توضیح دهد. این راهنما کلیه‌ی عضلات مرکزی بدن را معرفی می‌کند و نقش آن‌ها را در زندگی روزمره نشان می‌دهد. در ادامه از تمرین‌های مرتبط با این ناحیه می‌گوید و به مخاطب یاد می‌دهد که چطور با تمرین کردن می‌تواند دردهای مستمر و آزاردهنده‌ی پشت و کمر و شانه‌ها را کم‌تر کند.

بخش مرکزی بدن همچون ستونی برای کل اندام‌هاست. اگر این قسمت قوی و باثبات نباشد و دچار مشکل شود، تقریباً تمام بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و زیر فشار می‌گذارد. ضعف عضلات مرکزی باعث می‌شود بارهایی اضافه بر روی مهره‌های کمر، ستون فقرات و پاها وارد آید. به دنبال آن این اندام‌ها مکرراً درد می‌گیرند و کارایی‌شان را از دست می‌دهند. همچون ساختمانی که ستون‌های اصلی‌اش توان نگه‌داری بارها را ندارد؛ طبیعتاً این سازه به‌مرور کج شده و حتی ممکن است فروبریزد. این موضوع در سنین بالای پنجاه سال می‌تواند تبدیل به یک بحران بزرگ شود.

معرفی و دانلود کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال

گواه آن انبوه میان‌سالانی‌اند که دچار کمردرد، پادرد، قوس و انحراف کمر، یا درد پشت هستند. به همین خاطر خیلی از پزشکان و متخصصان معتقدند باید به جد عضلات این نواحی را موردتوجه قرار داد و با تمرین آن‌ها را تقویت کرد. کارل ناف که خود کارشناس فیتنس محسوب می‌شود در کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال تلاش کرده تمرین‌هایی متنوع درباره‌ی این قسمت‌های بدن طراحی کند. تمرینات او که در سطوحی متفاوت ارائه شده، به تجهیزات خیلی زیادی نیاز ندارد؛ صرف داشتن یک غلتک و توپ کفایت می‌کند. این تمرین‌ها از نرمش‌هایی ساده و طاق‌باز و خوابیده شروع می‌شوند و تا حرکات پیچیده و سختی همچون پلانک و شنای سوئدی بر روی غلتک ادامه می‌یابند. فعالیت‌هایی که ناف در کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال پیشنهاد می‌دهد کمک می‌کنند ماهیچه‌های این نواحی مقاوم‌تر شوند و فشار روی آن‌ها به‌مراتب کاهش یابد.

کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال را انتشارات نرسی با ترجمه‌ی مسعود گلپایگانی، معتصم ابراهیمی و ایمان بختیاری منتشر کرده است.

کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به افراد میان‌سالی که می‌خواهند درد نواحی کمر و پشت خود را تسکین دهند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال: برنامه‌ای موثر و کارا برای ایمن‌سازی ملایم و تدریجی عضلات شکم، مایل شکمی و پشت می‌خوانیم

اهمیت وضعیت قرارگیری اندام‌های بدن

معمولاً افراد بالای پنجاه سال به شکل ظاهری خود توجه زیادی نشان می‌دهند. آنها برای مو، صورت و لباس‌هایشان پول زیادی خرج می‌کنند اما در عوض برای بهبود وضعیت بدنی‌شان مقدار خیلی کمی یا اصلاً وقت نمی‌گذارند. برای اینکه نقش وضعیت قرارگیری بدن را از نگاه ما بهتر متوجه شوید، یک نمایش‌نامه‌ی مدرسه‌ای محلی را که بازیگر سعی در نشان دادن قوز بیش از حد یک فرد پیر را دارد در ذهن خود تصور کنید. تمام تمرینات ثبات مرکزی شامل بهبود نگرش و چگونگی دید و احساس شما می‌باشد...

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: برنامه‌ی تجهیزات اختیاری
فصل سوم: مجموعه‌ی حرکات خوابیده به حالت طاقباز بر روی کف زمین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال: برنامه‌ای موثر و کارا برای ایمن‌سازی ملایم و تدریجی عضلات شکم، مایل شکمی و پشت
نویسنده
مترجممسعود گلپایگانی، معتصم ابراهیمی، ایمان بختیاری
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-600-5028-99-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال

برای دریافت کتاب ثبات عضلات مرکزی برای افراد بالای 50 سال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.