معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت افزار (Embedded C)

عکس جلد کتاب برنامه نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت افزار (Embedded C)
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت افزار (Embedded C) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت افزار (Embedded C) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت افزار (Embedded C)

کتاب برنامه نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت افزار (Embedded C) نوشته‌ی رضا سپاس یار، به بررسی و آموزش زبان برنامه‌نویسی C می‌پردازد که یادگیری‌اش برای دانشجویان رشته‌های برق و سخت‌افزار ضروری است. پیش‌تر به دلیل محدود بودن امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود، متخصصین از زبان‌های اسمبلی به منظور برنامه‌نویسی قطعات الکترونیکی بهره می‌بردند، اما با گذشت زمان و افزایش میزان کارایی کامپایلرها، از زبان‌های پیشرفته‌تری در برنامه‌نویسی تراشه‌های الکترونیکی استفاده شد. یکی از این زبان‌ها سی بود که در سال 1972 دنیس ریچی آن را از روی زبان بی ساخت و قابلیت‌های جدیدی مثل نظارت بر نوع داده‌ها را نیز به آن افزود.

درباره‌ی کتاب برنامه‌نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت‌افزار (Embedded C)

رضا سپاس یار، نویسنده‌‌ی کتاب برنامه‌نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت‌افزار (Embedded C) از تجربه‌ی چند سال تدریس خود در حوزه‌ی زبان‌های برنامه‌نویسی استفاده کرده و منبعی کامل و جامع را در اختیار دانشجویان رشته‌های برق و سخت‌افزار قرار داده تا یادگیری را برای آن‌ها ساده‌تر و سریع‌تر کند. در این کتاب به بررسی دقیق و کامل زبان برنامه‌نویسی C پرداخته شده است که یکی از پرکاربردترین زبان‌ها در برنامه‌نویسی قطعات و تراشه‌های الکترونیکی می‌باشد. زبان C سادگی زبان‌های پیشرفته‌تر و قدرت و انعطاف زبان اسمبلی را با هم دارد. در نتیجه، یادگیری آن می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد.

در کتاب برنامه‌نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت‌افزار (Embedded C)، از کامپایلر IAR EWAVR به منظور آزمایش و شبیه‌سازی برنامه‌ها استفاده شده است، اما نویسنده آموزش میکروکنترلر یا کامپایلر خاصی را مد نظر نداشته است. EWAVR کامپایلری استاندارد برای زبان C می‌باشد، به همین جهت برنامه‌ها و ساختارهای موجود در کتاب پیش رو را می‌توان در دیگر کامپایلرها نیز استفاده کرد. ویژگی مفید دیگر این کامپایلر این است که از محیط شبیه‌ساز بسیار قدرتمندی برخوردار است و این امکان را به برنامه‌نویس می‌دهد که عملکرد برنامه را به نحو کامل‌تری آزمایش و بررسی نماید.

این کتاب علاوه بر توضیحات جامع و کامل درباره‌ی زبان برنامه‌نویسی C، در هر بخش مثال‌هایی نیز دارد که نویسنده به منظور یادگیری کاربردی‌تر مخاطبین آن‌ها را آورده است. حل و بررسی دقیق این مثال‌ها، دانشجو را از رجوع به منابع دیگر بی‌نیاز کرده، از سردرگمی احتمالی‌اش کاسته و توانایی‌اش را در اجرای کدهای این زبان محک می‌زند.

کتاب برنامه‌نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت‌افزار (Embedded C) را مؤسسه‌‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در اختیار مخاطبین خود قرار داده است.

کتاب برنامه‌نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت‌افزار (Embedded C) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی زبان‌های برنامه‌نویسی مناسب است.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت افزار (Embedded C) می‌خوانیم

تاریخچه زبان C

C یک زبان برنامه‌نویسی کارامد و همه‌منظوره است که در سال‌های 1969 تا 1973 به‌وسیله دنیس ریچی در آزمایشگاه‌های بل طراحی شد. نسخه‌ی اولیه‌ی این زبان، به نوعی تکامل یافته و جایگزین زبان B بود که قبلاً در آزمایشگاه‌های بل ابداع شده بود. ریچی و همکارش برایان کرنیگن در سال 1987 کتابی را منتشر کردند که سال‌ها به عنوان استاندارد غیررسمی، مرجع برنامه‌نویسان C بود اما سازمان ANSI در سال 1989 استاندارد C را منتشر کرد؛ به این دلیل معمولاً نسخه‌ی اولیه‌ی این زبان را AMSI C خطاب می‌کنند.

زبان C به عنوان ابزاری برای طراحی سیتم‌عامل Unix ایجاد شد، بنابراین هدف اصلی این بود که تا حد امکان کارا و توانمند باشد. اگرچه هدف تمام زبان‌های برنامه‌نویسی این است که کارامد باشند اما برای اغلب آن‌ها موضوعات دیگری نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال هدف اصلی نسخه‌ی اولیه‌ی Pascal این بود که از طریق آن بتوان به دانشجویان، برنامه‌نویسی ساخت‌یافته را آموزش داد یا زبان Basic تا حد امکان ساده و نزدیک به زبان محاوره طراحی شد تا به‌وسیله آن بتوان به دانش‌آموزانی که با کامپیوتر آشنا نیستند برنامه‌نویسی یاد داد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سیستم‌های EMBEDDED
1-1 سیستم‌های EMBEDDED
1-2 نمونه‌ای از یک سیستم EMBEDDED
1-3 تفاوت نرم‌افزار و ثابت‌افزار
1-4 اجزای برنامه
فصل دوم: انواع داده
2-1 مقدمه
2-2 کاراکتر
2-3 عدد صحیح
2-4 عدد اعشاری
2-5 اشاره‌گر
2-6 آرایه
2-7 رشته
2-8 STRUCTURE
2-9 پیشوندهای 0x و 0
2-10 پیشوند CONST
2-11 ثوابت خاص
2-12 TYPE CAST
2-13 یونیون‌ها
2-14 ENUMERATION
2-15 کامپایلر EMBEDDED WORKBENCH
2-16 مثال‌های حل‌شده
2-17 تمرین
فصل سوم: الگوریتم
3-1 مقدمه
3-2 عملگرها
3-3 ساختار شرطی IF
3-4 ساختار انتخاب SWITCH
3-5 حلقه WHILE
3-6 حلقه FOR
3-7 الگوی کلی برنامه میکروکنترلرها
3-8 دستکاری بیتی
3-9 مثال‌های حل‌شده
3-10 تمرین
فصل چهارم: تابع
4-1 مقدمه
4-2 مفهوم تابع
4-3 اجزای تابع
4-4 فراخوانی تابع با مقدار
4-5 فراخوانی تابع با ارجاع
4-6 دستور DEFINE#
4-7 اشاره‌گر به تابع
4-8 ارسال STRUCT به تابع
4-9 مثال‌های حل‌شده
4-10 تمرین
فصل پنجم: برنامه‌نویسی ماژولار
5-1 برنامه‌نویسی به روش ماژولار
5-2 اجزای ماژول
5-3 طراحی یک ماژول نمونه
5-4 متغیرهای سراسری
5-5 تمرین
پیوست
جدول کدهای ASCII
معرفی دوره‌های مرتبط
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت افزار (Embedded C)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-600-124-241-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت افزار (Embedded C)

برای دریافت کتاب برنامه نویسی به زبان C برای دانشجویان الکترونیک و سخت افزار (Embedded C) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.