معرفی و دانلود کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR

عکس جلد کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR

کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR، نوشته‌ی مصطفی نوحی، دربرگیرنده‌ی آموزش کاربردی میکروکنترلرهای AVR، برنامه‌نویسی آن با زبان C، پروژه‌های عملی این حوزه و آموزش ساده‌ی آردوینو است. نویسنده با اشاره به جایگزینی سیستم‌های دیجیتال در عصر کنونی، ضرورت آشنایی و استفاده از آن‌ها را شرح داده و به‌مرور مباحث را به‌سمت معرفی و کاربرد میکروکنترلرهای سری AVR هدایت می‌کند. دستاورد تلاش‌های او، تدوین منبعی همه‌جانبه برای آشنایی با این سیستم است.

درباره‌ی کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR‌

توسعه‌ و پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر باعث شده تا سیستم‌های دیجیتال، جایگزین نمونه‌های آنالوگ شوند. یکی از این سیستم‌های دیجیتال، میکروکنترلرها هستند که کاهش حجم مدار، افزایش راندمان کاری، جلوگیری از اتلاف وقت، کاهش خطاها، افزایش سرعت مدار و کاهش هزینه‌ها را در پی دارند. شایان ذکر است که این سیستم، سری‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، AVR است و در کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR، مورد بررسی قرار گرفته. این کتاب، توسط مصطفی نوحی با زبانی ساده نوشته شده و برای همگان قابل فهم است.

میکروکنترلرهای AVR، استفاده‌ی زیادی در ایران دارند و این مسئله از کاربرد ساده و قابل فهم آن‌ها ناشی می‌شود. از این رو در سرفصل‌های تمامی مراکز تحصیلی و دوره‌های آموزشی به چشم می‌خورند و لازم است که علاقه‌مندان و فعالان علوم الکترونیک هم با مبانی و کارکرد آن آشنایی داشته باشند.

کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR هم با همین هدف تألیف شده. این کتاب، دربرگیرنده‌ی آموزش‌های لازم در این حوزه است که به زبان C ارائه شده و نویسنده برای برنامه‌نویسی آن، از کامپایلر کدویژن بهره برده است. مصطفی نوحی مباحث کتاب را در 21 فصل گرد هم آورده و برای شروع، به معرفی ساختار میکروکنترلرها پرداخته. او در فصل اول ضمن معرفی انواع میکروکنترلرها، توضیح مختصری درباره‌ی سری AVR داده و سپس ساختمان، معماری و حافظه‌های داخلی را تشریح کرده است. همچنین به مقایسه‌ی شماری از میکروکنترلرهای AVR پرداخته و فصل را با صحبت درباره‌ی رجیستر SREG به پایان رسانده است.

فصل دوم، به الگوریتم وفلوچارت اختصاص دارد و سومین فصل، آموزش‌های لازم درخصوص برنامه‌نویسی به زبان C را شامل می‌شود. کانپایلر، روش‌های پروگرام کردن میکروکنترلر و پیکربندی آن، معرفی انواع نمایشگرها، صفحه‌کلید، وقفه‌ها، تایمر و کانتر، مبدل آنالوگ به دیجیتال، ارتباط سریال USART و مدیریت توان و مدهای Sleep، شماری از دیگر سرفصل‌های این کتاب‌اند.

نویسنده فصلی را هم به آموزش آردوینو اختصاص داده؛ اما پیش از آن، به تشریح پروژه‌های پایانی پرداخته.

درمجموع کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR، منبعی کارآمد برای آشنایی با این سیستم دیجیتال پرکاربرد است که با هدف تسهیل درک مباحث، آموزش‌ها را گام‌به‌گام پیش می‌برد. این کتاب به‌همت انتشارات مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران، منتشر شده است.

کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR‌ برای که کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب، فعالان و علاقه‌مندان به علوم الکترونیک‌اند.

با مصطفی نوحی بیشتر آشنا شویم

مصطفی نوحی، نویسنده حوزه‌ی آی‌تی است که در سال 1375 متولد شده و سابقه‌ی نگارش کتاب‌های «مبانی میکروکنترلرهای PIC»، «آموزش نرم‌افزارهای کاربردی در الکترونیک» و «مبانی نوین الکترونیک کاربردی» را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.

در بخشی از کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR می‌خوانیم

فلوچارت

روندنما یا فلوچارت نموداری است برای نمایش داده‌ها، اطلاعات و روند کار یک الگوریتم بر روی آن‌ها، به‌وسیله نمادهای خاص و خطوط جهت‌دار بین آنها. با مروری بر فلوچارت روند اجرای عملیات، مراحل و جزئیات برنامه و ورودی و خروجی هر مرحله از برنامه مشخص می‌شود. استفاده از فلوچارت جهت حل هر مسئله‌ای مفید است و بدون در نظر گرفتن زبان برنامه‌نویسی، نوشتن برنامه را سهولت می‌بخشد. علاوه‌بر این، فلوچارت جزئی باارزش از مستندات هر برنامه می‌باشد که با کمک آن تفسیر برنامه، عیب‌یابی و استفاده توسط شخصی به جز برنامه‌نویس را آسان می‌کند. برای رسم فلوچارت آگاهی و تسلط بر مراحل مورد نیاز و ترتیب آن‌ها جهت به دست آوردن نتیجه مورد نظر با استفاده از داده‌های ورودی به الگوریتمی که فلوچارت برای آن کشیده می‌شود، لازم است.

برای رسم فلوچارت از اشکال و نمادهای مشخصی استفاده می‌شود. هر کدام از این اشکال دارای کاربرد مختص به خود می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با ساختار میکروکنترلرها
فصل دوم: الگوریتم وفلوچارت
فصل سوم: برنامه نویسی به زبان
فصل چهارم: کامپایلر codevision
فصل پنجم: پروگرام کردن میکروکنترلر
فصل ششم: پیکربندی میکروکنترلرها
فصل هفتم: نمایشگرها
فصل هشتم: صفحه کلید
فصل نهم: وقفه‌ها
فصل دهم: تایمر و کانتر
فصل یازدهم: مبدل آنالوگ به دیجیتال
فصل دوازدهم: ارتباط سریال USART
فصل سیزدهم: ارتباط جانبی سریال SPI
فصل چهاردهم: ارتباط سریال دوسیمه TWI
فصل پانزدهم: ارتباط سریال یک سیمه
فصل شانزدهم: فیوز بیت
فصل هفدهم: رابط JTAG
فصل هجدهم: مدیریت توان و مدهای sleep
فصل نوزدهم: فیوزبیت‌ها
فصل بیستم: پروژه‌های پایانی
فصل بیست و یکم: آردوینو
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات511
زبانفارسی
شابک978-600-124-671-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR

برای دریافت کتاب مبانی میکروکنترلرهای AVR و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.