معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم

عکس جلد کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم
قیمت:
۲۷۵۰۰۰ ۱۳۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم

اگر شما هم می‌خواهید با زبان C و کاربردهای متنوع آن در برنامه‌نویسی آشنا شوید، بهترین راه این است که با عین الله جعفرنژاد قمی در کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم همراه شده و تمامی نکات این اثر آموزشی را موبه‌مو فرابگیرید. کتاب حاضر مجموعه‌ای از آموزه‌های مرتبط با این زبان برنامه‌نویسی را در اختیارتان قرار می‌دهد و نحوه‌ی ایجاد فضای گرافیکی را نیز به شما می‌آموزد. با مطالعه‌ی این اثر، دیگر برنامه‌نویسی به زبان‌ ‌C برایتان دشوار نخواهد بود.

درباره‌ی کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم

زبان C از پرکاربردترین و پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی به‌شمار می‌رود که در بسیاری از دانشگاه‌های سراسر دنیا آموزش داده شده و در طراحی و ساخت نرم‌افزارهای بی‌شماری نیز به کار گرفته می‌شود. این زبان قابلیت‌ها و امکاناتی دارد که موجب می‌شود گروه قابل‌توجهی از برنامه‌نویسان و مهندسان کامپیوتر برای طراحی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مورد نظر خود به سراغ آن بروند. اگر شما هم به سبب رشته‌ی تحصیلی خود یا به علت موقعیت شغلی‌تان، نیاز دارید که چندوچون این زبان را بشناسید و با کاربرد آن آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن، کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم را تهیه کرده و از توضیحات و آموزش‌های عین الله جعفرنژاد قمی در این کتاب نهایت بهره را ببرید.

کتاب حاضر، حجم بالایی از اطلاعات و نکته‌های آموزشی را طی 22 فصل و دو پیوست در اختیارتان قرار می‌دهد. در فصل اول آن، برخی مطالب مقدماتی در رابطه با داده‌ها، متغیرها، عملگرهای این زبان و چگونگی آماده‌سازی و اجرای برنامه از طریق زبان C به شما ارائه می‌شود. در فصل دوم، ساختار برنامه‌ی C و انواع ورودی‌ها و خروجی‌های آن مورد بحث قرار می‌گیرد. در فصل سوم می‌آموزید که ساختارهای تکرار و تصمیم در این برنامه به چه صورت هستند. توابع در زبان C و کلاس‌های حافظه‌ی آن در چهارمین فصل کتاب به‌عنوان موضوعات اصلی معرفی شده‌اند. عین الله جعفرنژاد قمی پنجمین فصل کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم را به معرفی آرایه‌ها و رشته‌های این برنامه اختصاص داده و اطلاعات سودمندی را در زمینه‌ی آرایه‌های دوبعدی و چندبعدی، همچنین مقایسه و الحاق رشته‌ها به شما عرضه می‌کند.

مطالعه‌ی فصل ششم فرصتی خواهد بود تا دانسته‌های خود را در مورد متغیرها و عملگرهای اشاره‌گر ارتقا دهید و نکته‌های مهمی را درباره‌ی آرایه‌ها و توابع بیاموزید. با خواندن فصل هفتم به چیستی ساختمان‌ها در برنامه‌نویسی با زبان C پی می‌برید و یاد می‌گیرید که می‌توان بر ساختمان‌ها ارزش‌گذاری کرده و به عناصر آن‌ها دسترسی داشت. فایل‌ها موضوع محوری فصل هشتم به شمار می‌روند. به کمک این فصل به شناختی جامع از انواع فایل‌ها و ورودی و خروجی آن‌ها می‌رسید. توابع کاراکتری، رشته‌ای و ریاضی، در فصل نهم به شما معرفی شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند. لیست پیوندی در دهمین فصل کتاب تحلیل و کاربرد آن‌ مشخص می‌شود. برای این‌که با مرتب‌سازی در برنامه‌نویسی به زبان C آشنا شوید، مطالعه‌ی دقیق فصل یازدهم را به شما توصیه می‌کنیم.

نویسنده در فصل دوازدهم به ساختمان کامپیوتر، ثبات‌ها و وقفه‌های آن اشاره کرده و در فصل سیزدهم به انواع مدل‌های حافظه پرداخته و نحوه‌ی مدیریت صفحه‌کلید را آموزش داده است. با راهنمایی‌های فصل چهاردهم یاد می‌گیرید که چگونه با استفاده از زبان ‌C به رمزگذاری متن‌ها و فشرده‌سازی آن‌ها بپردازید. توابع گرافیکی و غیرگرافیکی در فصل پانزدهم به شما آموزش داده می‌شوند. اگر می‌خواهید با نحوه‌ی ترسیم خطوط و کاربرد رنگ‌ها با بهره‌گیری از زبان C آشنا شوید، فصل شانزدهم کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم را هرگز از دست ندهید. عین الله جعفرنژاد قمی رسم انواع شکل‌های هندسی را نیز در همین فصل به شما می‌آموزد.

مهندسی نرم‌افزار با استفاده از زبان C در فصل هفدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. با مطالعه‌ی فصل هجدهم درمی‌یابید که چطور می‌توان مفسر زبان‌های برنامه‌سازی را طراحی کرد. سپس فصل نوزدهم توابع کتاب‌خانه‌ای را به شما معرفی کرده و نکته‌های مفیدی را در این مورد به شما عرضه می‌کند. نحوه‌ی مدیریت منوها را می‌توانید با خواندن فصل بیستم بیاموزید و شیوه‌ی ایجاد انواع منوها را هم یاد بگیرید. در فصل بیست‌ویکم ارتباط میان زبان برنامه‌نویسی C و اسمبلی بررسی شده و در نهایت، فصل بیست‌و‌دوم دستورات پیش‌پردازنده را تجزیه و تحلیل کرده است. در پیوست یکم مجموعه‌ای از نکات کاربردی در ارتباط با موضوع اصلی کتاب به شما ارائه می‌شود و پیوست دوم نیز ارتباط با دستگاه‌های جانبی را برایتان شرح می‌دهد.

عین الله جعفرنژاد قمی سعی داشته تا در این کتاب آموزشی مصور، با زبانی ساده، تمامی نکات ریز و درشت مرتبط با زبان C و کاربرد آن را در هنگام برنامه‌نویسی برای شما روشن کند. این کتاب جامع و راهنمای گام‌به‌گام را انتشارات علوم رایانه در اختیارتان قرار می‌دهد.

کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان گرایش‌های علوم کامپیوتر، افرادی که به‌عنوان برنامه‌نویس مشغول‌ به کار هستند و تمامی کسانی که قصد دارند اطلاعات خود را پیرامون زبان برنامه‌نویسی C و کاربرد آن افزایش دهند، با مطالعه‌ی کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم نکته‌های مفیدی رامی‌آموزند.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم می‌خوانیم

برنامه‌هاى زبان، C از مجموعه‌اى از دستورات و تعدادى تابع تشکیل مىشود (شکل.1-2) هر تابع، براى حل بخشى از مسأله نوشته می‌شود و داراى نام است. نام‌گذارى براى توابع، از قانون نام‌گذارى براى متغیرها تبعیت می‌کند. در این فصل نمی‌خواهیم راجعبه توابع بحث کنیم بلکه می‌خواهیم متذکر شویم که بدنه‌ی اصلى برنامه، تابعى به نام (main) است. به عبارت دیگر، هیچ برنامه‌اى وجود ندارد که فاقد این تابع باشد. بنابراین، تابع (main) یکى از اجزاى مهم برنامه‌ی زبان C است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمات زبان C
فصل 2: ساختار برنامه C و ورودی - خروجی
فصل 3: حلقه‌های تکرار و ساختارهای تصمیم
فصل 4: توابع و کلاس‌های حافظه
فصل 5: آرایه‌ها و رشته‌ها
فصل 6: اشاره‌گرها
فصل 7: ساختمان‌ها
فصل 8: فایل‌ها
فصل 9: توابع کتابخانه‌ای
فصل 10: صف، پشته، لیست پیوندی و درخت
فصل 11: روش‌های مرتب‌سازی و جستجو
فصل 12: ساختمان کامپیوتر و وقفه‌ها
فصل 13: مدل‌های حافظه و مدیریت صفحه کلید
فصل 14: رمزگذاری و فشرده‌سازی متن‌ها
فصل 15: توابع کتابخانه‌ای
فصل 16: گرافیک
فصل 17: مهندسی نرم‌افزار به کمک C
فصل 18: طراحی مفسر زبان‌های برنامه‌سازی
فصل 19: توابع کتابخانه‌ای
فصل 20: مدیریت منوها
فصل 21: ارتباط زبان C با اسمبلی
فصل 22: دستورات پیش‌پردازنده
پیوست 23: چند نکته برنامه‌نویسی
پیوست 24: ارتباط با دستگاه‌های جانبی
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات653
زبانفارسی
شابک978-600-205-146-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۵۰۰۰ ۱۳۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم

ابوالفضل شیرزاددرزاب
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
بهترین کتاب برای یادگیری زبان برنامه نویسی C
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم

برای دریافت کتاب برنامه نویسی به زبان C - ویراست پنجم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.