معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته

کتاب برنامه نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته تألیف حمیدرضا طالبی و علی‌اکبر جلالی، مهم‌ترین زبان‌ها، ویژگی‌ها و تکنیک‌های برنامه‌نویسی وب را آموزش می‌دهد. در این راهنمای عملی، که با ارائه‌ی مثال و تمرین همراه است، شما شیوه‌ی کار کردن با ابزارهایی همچون CSS, XHTML, HTML, JavaScript, SQL SERVER و ... را فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب برنامه نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته

در طراحی و ساخت سرویس‌های پرکاربردی مثل ایمیل، بانک، خرید و دیگر برنامه‌های آنلاین از شیوه کدنویسی مدرنی استفاده می‌شود که به برنامه‌نویسی تحت وب معروف است. این نوع برنامه‌نویسی امکانات زیادی به کاربر می‌دهد و البته تا حد قابل‌توجهی با برنامه‌نویسی سنتی کامپیوتری متفاوت است. در این مدل شما نیازی به نصب برنامه‌ای ندارید و همه‌چیز آنلاین انجام می‌گیرد. چنین شرایطی این امکان را می‌دهد که چند نفر هم‌زمان و از طریق چند سیستم بتوانند روی برنامه کار کنند. همچنین دسترسی، به‌روزرسانی و پشتیبانی هم راحت‌تر خواهد بود. این مدل برنامه‌نویسی از نظر زبان برنامه‌نویسی و به لحاظ شیوه‌ی اجرا هم با زبان‌های برنامه‌نویسی آفلاین تفاوت دارد. با گسترش اینترنت میزان برنامه‌های تحت وب بسیار زیاد شده و طبیعتاً برنامه‌نویسی وب اهمیت خیلی بیشتری پیدا کرده است. بسیاری مشتاق هستند تا در این زمینه آغاز به کار کنند یا سطح دانش خود را بالاتر ببرند. برای شروع یا توسعه‌ی این مهارت کتاب‌های زیادی وجود دارد، اما یکی از کتاب‌های جامع در این رشته کتاب برنامه‌نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته است.

حمیدرضا طالبی و علی‌اکبر جلالی در کتاب برنامه نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته تلاش کرده‌اند تا مهم‌ترین اصول و ویژگی‌های این شیوه‌ی برنامه‌نویسی را ارائه کنند. همان‌طور که از نام کتاب پیداست، هم افراد مبتدی که تازه وارد این رشته می‌شوند و هم حرفه‌ای‌ها می‌توانند از این منبع استفاده نمایند. این کتاب راهنما از 16 فصل تشکیل‌شده است: در این فصول شما با زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب یعنی CSS، XHTML، HTML و JavaScript آشنا می‌شوید. اچ‌تی‌ام‌ال مهم‌ترین و قدیمی‌ترین زبان برنامه‌نویسی وب است و استفاده از آن در طراحی سایت اجتناب‌ناپذیر است. سی‌اس‌اس نیز زبان نشانه‌گذاری وب به‌شمار می‌رود و طراحی رابط کاری را تکمیل می‌کند. در کنار این دو زبان، زبان جاوااسکریپت هم اهمیت خیلی زیادی دارد و در ارتباط با سرور و کاربر می‌توان از آن استفاده کرد. برنامه‌نویسی وب اساساً در دو لایه انجام می‌شود: Front-End و Back-End. زبان‌هایی که در بالا از آن‌ها یاد کردیم، حوزه فرانت اِند را در برمی‌گیرند. در بخش بَک اِند یکی از زبان‌های کاربردی و مهم ASP.NET است که در قسمت دیگری از این کتاب به آن پرداخته شده. کتاب در ادامه کار با کنترل‌های سروری ASP.NET و کار با Theme & Profile و MasterPage را هم آموزش می‌دهد. مؤلفان برای تکمیل مباحث‌شان به نکته‌ها و ترفندهای تأثیرگذار در jQuery ،ASP.NET ، MVC ASP.NET هم اشاره می‌کنند.

کتاب برنامه نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته با مثال و تمرین همراه است و شما می‌توانید در هر فصل نمونه کدهای مختلف ببینید و به‌صور کاملا عملی آن‌ها را بیاموزید. این ویژگی کمک می‌کند تا درک بهتری از موضوعات ارائه‌شده پیدا کنید. این کتاب را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب برنامه نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیش‌رو به برنامه‌نویسان وب توصیه می‌شود. در هر سطحی که هستید، از مبتدی تا پیشرفته، می‌توانید این راهنما را مطالعه و از آموزه‌های آ«ن استفاده کنید.

با علی‌اکبر جلالی بیشتر آشنا شویم

دکتر علی‌اکبر جلالی (متولد 1333) استاد دانشکده‌ی برق دانشگاه علم‌وصنعت ایران است. او از دانشگاه وِست ویرجینای آمریکا دکترا گرفته و هم‌اکنون استاد پاره‌وقت این دانشگاه است و به شکل مجازی در دانشکده‌ی کامپیوتر و برق آن‌جا تدریس می‌کند. جلالی از فعالان توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران است و نقش به‌سزایی در توسعه‌ی ICT روستایی کشور دارد.

او تا کنون صدها مقاله و کتاب تألیف و ترجمه کرده و در انجام ده‌ها پروژه‌ی علمی و پژوهشی حضور داشته. دکتر جلالی به پاس فعالیت‌های علمی و عملی‌اش تا کنون افتخارات زیادی کسب کرده، از جمله: انتخاب به عنوان پژوهش‌گر و محقق برتر صنعت IT کشور و انتخاب به عنوان مهندس برتر کشور در سال 1393 و دریافت لوح سپاس از رئیس‌جمهور. «توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی در سیستم‌عامل اندروید» و «نصب و راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته» و «جوملا 1/7 از پایه تا پیشرفته» از دیگر کتاب‌هایی هستند که او با همکاری حمیدرضا طالبی نوشته است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: XHTML ,HTML و CSS چیست؟
فصل دوم: XHTML
فصل سوم: (Cascade Style Sheet) CSS
فصل چهارم: JavaScript
فصل پنجم: SQL SERVER
فصل ششم: کار با داده در ASP.NET
فصل هفتم: کار با کنترل‌های سروری ASP.NET
فصل هشتم: کار با Theme & Profile
فصل نهم: کار با MasterPage
فصل دهم: WebPart
فصل یازدهم: AJAX
فصل دوازدهم: Debugging
فصل سیزدهم: ADO.NET
فصل چهاردهم: نکته‌ها و ترفندهایی در ASP.NET
فصل پانزدهم: jQuery
فصل شانزدهم: ASP.NET MVC
پیوست 1: دستورات CSS و HTML
پیوست 2: HTML5
پیوست 3: CSS3
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات365
زبانفارسی
شابک978-600-124-203-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته

برای دریافت کتاب برنامه نویسی تحت وب از پایه تا پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.