معرفی و دانلود کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته: اولین کتاب کاربردی و مصور شبکه‌های کامپیوتری

عکس جلد کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته: اولین کتاب کاربردی و مصور شبکه‌های کامپیوتری
قیمت:
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته: اولین کتاب کاربردی و مصور شبکه‌های کامپیوتری

کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته نوشته‌ی حمیدرضا طالبی و علی اکبر جلالی، مفاهیم پایه‌ای شبکه را توضیح می‌دهد و می‌کوشد شیوه‌ی راه‌اندازی آن را گام‌به‌گام تشریح کند. این راهنمای مصور به بحث کابل‌کشی شبکه می‌پردازد، شیوه‌ی نصب و راه‌اندازی DNS، DHCP، فایل سرور و سرویس استریمینگ را آموزش می‌دهد و در مورد نصب سیستم عامل از طریق شبکه صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته

یکی از مفاهیم دنیای مدرن که نقش پررنگی در زندگی امروز ایفا می‌کند، شبکه‌ها هستند. شبکه باعث تسهیل در ارتباطات شده و کمک می‌کند داده‌ها و اطلاعات با سرعت زیادی جابه‌جا شود. این موضوع مخصوصاً در سازمان‌ها اهمیت بیشتری دارد. حالا تقریباً همه‌ی سازمان‌ها شبکه‌هایی داخلی دارند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا با امنیت کامل و به سهولت داده‌ها را بین بخش‌های مختلف خودشان به اشتراک بگذارند. اما شیوه‌ی راه‌اندازی این شبکه کار ساده‌ای نیست و به مهارت زیادی نیاز دارد. درواقع شبکه‌ها یکسان نیستند و آن‌ها را باید متناسب با نوع سازمان و عوامل دیگر انتخاب و پیاده‌سازی کرد. اگر در این مورد اشتباهی صورت گیرد و شبکه متناسب با سازمان نباشد، علاوه بر این که امنیت را به خطر می‌اندازد، هزینه‌ی مادی زیادی هم به مجموعه تحمیل خواهد کرد. برای یادگرفتن این مهارت و اجرای آن، منابع زیادی در دسترس است، ولی یکی از کامل‌ترین آن‌ها که کوشیده به تمام مراحل این فرآیند بپردازد، کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته نوشته‌ی حمیدرضا طالبی و علی اکبر جلالی است. این راهنمای تصویری از مفاهیم ابتدایی تا مباحث حرفه‌ای شبکه را توضیح می‌دهد و گام‌به‌گام مخاطب را راهنمایی می‌کند تا بتواند این پروژه را اجرایی سازد.

وقتی دو یا چند کامپیوتر به همدیگر یا به تجهیزاتی جانبی مثل چاپگر متصل شوند، شبکه شکل می‌گیرد. این ساده‌ترین تعریف یک شبکه‌ی کامپیوتری است. اما هر چه سازمان بزرگ‌تر و حجم داده‌ها بیشتر شود، به‌تناسب آن شبکه نیز پیچیده‌تر خواهد شد. در حالات پیشرفته، شبکه‌ها شامل تعداد زیادی سخت‌افزار و نرم‌افزار خواهند بود. طبیعتاً انتخاب ابزارها و نصب و راه‌اندازی آن‌ها باید با دقت صورت گیرد تا سیستم دچار اختلال نشود. همین‌طور باید به کاهش هزینه‌ها و افزایش قابلیت اطمینان منجر شود. به طور کلی در طراحی شبکه باید به چند مسأله توجه داشت و آن‌ها را مدنظر قرار داد؛ مثل ابعاد سازمان، جنس فعالیت سازمان، سطح امنیت، میزان ترافیک و حتی بودجه. مهندسین با توجه به این موارد مدل شبکه، نوع و اجزایش را انتخاب و آن را اجرا می‌کنند. حمیدرضا طالبی و علی اکبر جلالی در کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته به همه‌ی این موارد می‌پردازند و آن‌ها را به‌ تفصیل توضیح می‌دهند. آن‌ها از تجهیزات سخت‌افزاری مورد نیاز شروع می‌کنند و در ادامه شیوه‌ی نصب و راه‌اندازی DNS، DHCP، فایل سرور و سرویس استریمینگ را آموزش می‌دهند. همین‌طور در مورد IIS ،FTP ،VPN، NAT و نصب سیستم‌ عامل از طریق شبکه هم بحث می‌کنند و هر یک را شرح می‌دهند.

کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان رشته‌های مهندسی کامپیوتر و آی‌تی پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید از این راهنما به‌ عنوان یکی از منابع درسی خود استفاده کنید.

در بخشی از کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته: اولین کتاب کاربردی و مصور شبکه‌های کامپیوتری می‌خوانیم

گستره‌ی وسیعی از ابزارهای اتصال به شبکه وجود دارند اما شما احتمالاً برای کار خود به ابزارهای ذیل نیازمند خواهید بود:

تکرارکننده وسیله‌ای است که برای اتصال چندین سگمنت یک شبکه‌ی محلی به منظور افزایش وسعت مجاز آن شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر تکرارکننده از درگاه ورودی خود داده‌ها را پذیرفته و با تقویت آن‌ها، داده‌ها را به درگاه خروجی خود ارسال می‌کند. یک تکرارکننده در لایه فیزیکی مدل OSI عمل می‌کند. هر کابل یا سیم به‌کاررفته در شبکه که به عنوان محلی برای عبور و مرور سیگنال‌هاست آستانه‌ای دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
مقدمه‌ی مؤلفان
فصل 1: مفاهیم پایه‌ی شبکه
فصل 2: کابل‌کشی شبکه
فصل 3: آشنایی با ویندوز سرور 2008
فصل 4: آشنایی با Hyper-V
فصل 5: نصب Active Directory
فصل 6: نصب و راه‌اندازی DNS
فصل 7: نصب و راه‌اندازی DHCP
فصل 8: نصب و راه‌اندازی فایل سرور
فصل 9: NAT و VPN
فصل 10: RomoteApp و Remote Desktop Services
فصل 11: Streaming Media Services
فصل 12: IIS و FTP
فصل 13: نصب سیستم‌عامل از طریق شبکه
پیوست
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته: اولین کتاب کاربردی و مصور شبکه‌های کامپیوتری
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات309
زبانفارسی
شابک978-600-124-222-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته

برای دریافت کتاب نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری از پایه تا پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.