معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی جاوا (1)

عکس جلد کتاب برنامه نویسی جاوا (1)
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی جاوا (1) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی جاوا (1) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی جاوا (1)

کتاب برنامه نویسی جاوا (1) نوشته‌ی الهام محمودآبادی و اسماعیل ملااحمدی، به بررسی و آموزش یکی از زبان‌های پرکاربرد برنامه‌نویسی، یعنی جاوا می‌پردازد. در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی و رشد روزافزون استفاده از اینترنت و اپلیکیشن‌های مختلف، نیاز به آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی بیش از پیش احساس شده و متخصصین و برنامه‌نویسان بیشتری به سمت توسعه‌ی زمینه‌ی کاری خود می‌روند. این کتاب، راهنمای خوبی برای همین دسته از علاقه‌مندان می‌باشد.

درباره‌ی کتاب برنامه‌نویسی جاوا (1)

کتاب برنامه نویسی جاوا (1) اولین جلد از مجموعه‌ای دو جلدی‌ است که به معرفی و آموزش زبان برنامه نویسی جاوا می‌پردازد. مؤلفین این کتاب، الهام محمودآبادی و اسماعیل ملااحمدی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز روزافزون به وجود متخصصین و برنامه‌نویسان کارآمد و با بررسی منابع مختلف، دست به تألیف این اثر ارزشمند زده‌اند و معتقدند که یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی تنها با آموزش و توضیح مفاهیم مربوط به آن امکان‌پذیر نمی‌باشد. یک برنامه‌نویس در راستای فهم کامل مطالب و کسب مهارت، ملزم است به صورت عملی درگیر کدنویسی شود. هر فصل از کتاب برنامه نویسی جاوا (1) شامل مثال‌های حل‌شده و نمونه کدهای بسیاری است که به همین منظور گردآوری شده‌اند. عدم وجود مثال‌های کاربردی برای کدها از جمله مشکلاتی است که در بسیاری از کتاب‌های آموزشی دیگر در این زمینه مشاهده می‌شود. توضیحات ساده و روان موجود در این کتاب نیز از دیگر نقاط قوت آن بوده و از سردرگمی و گیج شدن مخاطب می‌کاهد.

جاوا یک زبان برنامه‌نویسی شیءگرا و از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی بوده و شباهت‌های زیادی نیز به زبان برنامه‌نویسی ++C دارد. امروزه بسیاری از سازمان‌ها از این زبان برنامه‌نویسی در راستای توسعه‌ی برنامه‌های خود و پیاده‌سازی برنامه‌های تحت وب استفاده می‌کنند. کتاب پیش رو، سه بخش اصلی و 11 فصل دارد که با مباحث مقدماتی زبان برنامه‌نویسی جاوا شروع می‌شود. این سه بخش شامل مقدمات، مبانی برنامه‌نویسی و برنامه‌نویسی شیءگرا می‌باشد.

در کتاب برنامه نویسی جاوا (1) سه نسخه‌ی مختلف از این زبان برنامه‌نویسی مورد مطالعه قرار می‌گیرد؛ نسخه‌ی استاندارد، نسخه‌ی تجاری و نسخه‌ی میکرو. ضمن اینکه انواع برنامه‌نویسی برای هر کدام از این نسخه‌ها نیز به تفصیل شرح داده شده‌اند. مراحل مربوط به اجرا، بازبینی و خطاهای رایج نیز از دیگر بخش‌هایی هستند که در اولین فصل کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

این کتاب کاربردی و مفید را مؤسسه‌ی فرهنگی_هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب برنامه‌نویسی جاوا (1) برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه یک برنامه‌نویس و یا دانشجوی یکی از رشته‌های علوم کامپیوتر و انفورماتیک هستید، خواندن این کتاب برای شما مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی جاوا (1) می‌خوانیم

نسخه‌های جاوا
در این بخش سه نسخه‌ی مختلف جاوا مورد بررسی قرار می‌گیرد: نسخه‌ی استاندارد، نسخه‌ی تجاری و نسخه‌ی میکرو.

نسخه‌ی استاندارد
جاوا به سرعت در حال تکامل است. نسخه‌ی استاندارد جاوا، توانایی توسعه‌ی برنامه‌ی کاربردی تحت دسکتاپ و سرور را فراهم می‌کند. نسخه 8 جاوا، روش‌های برنامه‌نویسی زیر را پشتیبانی می کند:
1) برنامه‌نویسی رویه‌ای
2) برنامه‌نویسی شیءگرا
3) برنامه‌نویسی عمومی
در نسخه‌ی 8 جاوا، امکان برنامه‌نویسی کاربردی فراهم شده است. در جلد دوم کتاب (برنامه‌نویسی پیشرفته) نشان می‌دهیم که چگونه می‌توان با استفاده از lambda و stream برنامه‌های کوتاه‌تر و با خطای کمتر نوشت تا امکان اجرای موازی آن نیز راحت‌تر باشد.

نسخه‌ی تجاری
از آن جا که جاوا در توسعه‌ی طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی، مورد استفاده قرار می‌گیرد، دو نسخه‌ی دیگر نیز دارد. نسخه‌ی تجاری جاوا برای توسعه‌ی برنامه‌های بزرگ، تحت شبکه و تحت وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته بیش‌تر برنامه‌های کامپیوتری به صورت مستقل بر روی کامپیوترها اجرا می‌شدند. در حالی که بسیاری از برنامه‌های امروزی به منظور برقراری ارتباط بر روی شبکه‌ی اینترنت به وجود می‌آیند.

نسخه‌ی میکرو
نسخه‌ی میکرو، به منظور توسعه‌ی برنامه برای ابزارهایی نظیر تلویزیون‌های هوشمند و نظایر آن که محدودیت منابع دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول که مقدمات را در بردارد
فصل 1: مقدمه‌ای بر جاوا
فصل 2: مقدمه‌ای بر برنامه‌های جاوا
فصل 3: مقدمه‌ای بر کلاس، شی‌ء و متدها
بخش دوم که مبانی برنامه‌نویسی را بیان می‌کند
فصل 4: عبارت‌های کنترلی - بخش 1: تخصیص و عمل‌گر ++ و –
فصل 5: عبارت‌های کنترلی - بخش 2: عمل‌گرهای منطقی
فصل 6: نگاهی عمیق‌تر به متد
فصل 7: آرایه و ArrayListها
بخش سوم که بخش نهایی این کتاب است به برنامه‌نویسی شی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ءگرا می‌پردازد
فصل 8: نگاهی عمیق‌تر به کلاس و شیء
فصل 9: مبحث ارث‌بری در برنامه‌نویسی شیءگرا
فصل 10 : مبحث چندشکلی و رابط‌ها در برنامه‌نویسی شیءگرا
فصل 11 : مدیریت Exceptionها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی جاوا (1)
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات355
زبانفارسی
شابک978-622-218336-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه نویسی جاوا (1)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی جاوا (1)

برای دریافت کتاب برنامه نویسی جاوا (1) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.