معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی شی گرا با پایتون به زبان ساده

عکس جلد کتاب برنامه نویسی شی گرا با پایتون به زبان ساده
قیمت:
۵۵,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی شی گرا با پایتون به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی شی گرا با پایتون به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی شی گرا با پایتون به زبان ساده

کتاب برنامه‌نویسی شی گرا با پایتون به زبان ساده تألیف جواد وحیدی، رمضان عباس نژادورزی و مجید رهی، منبعی است که می‌توانید با استفاده از آن مفاهیم اصلی شی‌گرایی را مرور کرده و بیاموزید چطور آن‌ها را در زبان پایتون پیاده کنید. این کتاب راهنما به شکلی ساده و با ارائه‌ی مثال، اشیاء، کلاس‌ها، صفات و متدهای برنامه‌نویسی شی‌‌گرا را توضیح می‌دهد و کمک می‌کند کدهای کاربردی‌تری را تولید کنید.

درباره‌ی کتاب برنامه‌نویسی شی‌گرا با پایتون به زبان ساده

برنامه‌نویسی شی‌گرا (OOP) یک مدل برنامه‌نویسی کاربردی است که به‌جای توابع، از شیء و داده ساخته‌شده و به آن‌ها متکی است. این مدل ملهم از واقعیت بوده و پاسخی به محدودیت‌های دیگر انواع برنامه‌نویسی به‌حساب می‌آید. در دهه‌ی 1960 در میان برنامه‌نویسان این احساس ایجاد شد که الگوهای موجود قادر نیستند مسائل پیچیده را پیاده کنند و از سوی دیگر انعطاف کمی دارند. به دنبال آن برنامه‌نویسی شی‌‌گرا ابداع شد که به توابع اتکا نداشت و از قاعده‌ای تبعیت می‌کرد که امکان و فرصت بیشتری به برنامه‌نویسان می‌داد. به زبان‌های برنامه‌نویسی‌ای که از این مدل پشتیبانی می‌کنند، اصطلاحاً زبان شی‌‌گرا گفته می‌شود. پایتون یکی از همین زبان‌های شی‌‌گراست که هم‌ توان فنی زیادی دارد و هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. درنتیجه بسیاری از برنامه‌نویسان تمایل دارند تا با شیوه‌ی برنامه‌نویسی شی‌‌گرا در این زبان آشنا شوند. کتاب برنامه‌نویسی شی‌گرا با پایتون به زبان ساده نوشته‌ی جواد وحیدی، رمضان عباس نژادورزی و مجید رهی، راهنمایی است که می‌کوشد مفاهیم این مدل برنامه‌نویسی را خیلی ساده توضیح بدهد.

برنامه‌نویسی شی‌گرا از دو مفهوم کلی و اساسی تشکیل شده: شیء و کلاس. شیء کوچک‌ترین واحد این مدل است و جزوی از کلاس به‌حساب می‌آید. یا به عبارت بهتر، از مجموعه‌ی اشیاء کلاس ساخته می‌شود. OOP یک نوع برنامه‌نویسی از پایین به بالا محسوب می‌شود؛ یعنی ابتدا باید واحدهای کوچک‌تر را ایجاد کرد و بعد به سراغ واحدهای بزرگ‌تر رفت تا درنهایت کل برنامه شکل بگیرد. مفاهیم دیگری مثل متد و صفت هم در این برنامه‌نویسی وجود دارد که این امکان را برای برنامه‌نویس فراهم می‌آورند تا بتواند مسائل پیچیده‌تر را پیاده سازد. جواد وحیدی، رمضان عباس نژادورزی و مجید رهی در کتاب برنامه‌نویسی شی‌گرا با پایتون به زبان ساده، پس از توضیح کلیات این مدل، نحوه‌ی پیاده‌سازی مفاهیم آن را در زبان برنامه‌نویسی پایتون شرح می‌دهند. نویسندگان با ارائه‌ی مثال‌های متنوع و واقعی به خواننده می‌آموزند که چطور از قابلیت شی‌‌گرایی پایتون به بهترین شکل استفاده کند.

کتاب برنامه‌نویسی شی‌گرا با پایتون به زبان ساده را انتشارات فناوری نوین به چاپ رسانده است.

کتاب برنامه‌نویسی شی‌گرا با پایتون به زبان ساده برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی برنامه‌نویسان و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، توصیه می‌شود.

با جواد وحیدی، رمضان عباس نژادورزی و مجید رهی بیشتر آشنا شویم

جواد وحیدی (متولد 1348) نویسنده و استاد دانشگاه است. او دکترای ریاضی دارد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت ایران است. وحیدی کتاب‌های زیادی تألیف و ترجمه کرده که از میان آن‌ها می‌توان به «مقدمه‌ای بر نظریه گراف» و «تحلیل و طراحی شی‌گرا» اشاره کرد.

رمضان عباس نژادورزی (متولد 1348) نویسنده‌ی چندین کتاب در زمینه‌ی برنامه‌نویسی است. «آموزش گام‌به‌گام برنامه‌نویسی GO»، «طراحی رابط کاربری PyQt در پایتون» و «آموزش گام‌به‌گام برنامه‌نویسی پایتون» ازجمله تألیفات او محسوب می‌شوند.

مجید رهی (متولد 1363) نویسنده‌ی کتاب‌های آموزش برنامه‌نویسی است. «مبانی کامپیوتر و برنامه‌سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت» و «شبکه‌های کامپیوتری» عناوین برخی از کتاب‌های او هستند.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی شی گرا با پایتون به زبان ساده می‌خوانیم

همان طور که بیان گردید یکی از روشهای تبدیل یک متد به یک متد static این است که قبل از تعریف متد، دکوراتور staticmethod@ را اضافه کنید. دکوراتور staticmethod@ یک دکوراتور توابع داخلی در پایتون برای اعلام یک متد به عنوان یک متد استاتیک است. این عبارتی است که پس از تعریف تابع ما ارزیابی می‌شود.

در مثال زیر، یک متد استاتیک به نام (collect_requirement)ایجاد می‌کنیم که نام پروژه (project_name) را می‌پذیرد و همه نیازمندی‌ها را برای تکمیل این پروژه برمی‌گرداند. متدهای استاتیک مورد خاصی از متدها هستند. گاهی اوقات شما کدی را مینویسید که به یک کلاس تعلق دارد اما اصلاً از خود شیء استفاده نمی‌کند. این یک متد کاربردی است و برای تکمیل عملیات خود به شیء (پارامتر self) نیاز ندارد. بنابراین ما آن را به عنوان یک متد استاتیک اعلام می‌کنیم. همچنین، می‌توانیم آن را از متد دیگری از یک کلاس فراخوانی کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با مفاهیم و طراحی شی‌گرا
فصل دوم: پیاده‌سازی کلاس‌ها
فصل سوم: بسته‌بندی و مفاهیم پیشرفته‌تر در کلاس‌ها
فصل چهارم: وراثت
فصل پنجم: چندریختی، کلاس انتزاعی و متا کلاس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی شی گرا با پایتون به زبان ساده
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات247
زبانفارسی
شابک978-622-5412-09-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه نویسی شی گرا با پایتون به زبان ساده

امیرحسین دژم خواه
۱۴۰۳/۱/۱۶
کتاب خیلی عالی و جامعی هست و تمام مطالب رو به خوبی با مثال‌های خیلی خوب آموزش دادن.
حجی
۱۴۰۲/۷/۲۶
از کاملترین و بهترین آموزش‌های شی گرایی در پایتون
محمد حسین نجفی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
با توجه به قیمت ارزش خوندن داره
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی شی گرا با پایتون به زبان ساده

برای دریافت کتاب برنامه نویسی شی گرا با پایتون به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.