معرفی و دانلود کتاب جنگو برای APIها: ساخت APIهای وب با پایتون و جنگو

برای دانلود قانونی کتاب جنگو برای APIها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگو برای APIها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگو برای APIها: ساخت APIهای وب با پایتون و جنگو

کتاب جنگو برای APIها نوشته‌ی ویلیام اس وینسنت، فریم ورک محبوب و کاربردی جنگو را معرفی می‌کند و شیوه‌ی ساخت و توسعه‌ی چندین API با آن را می‌آموزد. این راهنما، طریقه‌ی نصب جنگو و فریم ورک Rest جنگو در پایتون را توضیح می‌دهد، از کتابخانه‌های آن می‌گوید و نحوه‌ی ایجاد بخش‌های پیچیده‌ی یک وب‌سایت مثل احراز هویت کاربر یا لاگین و لاگ اوت با کمک این ابزار را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب جنگو برای APIها

زبان برنامه‌نویسی پایتون یکی از زبان‌های محبوب و کاربردی دنیا به‌حساب می‌آید. سادگی، انعطاف و تنوع کتابخانه و فریم ورک از جمله دلایلی هستند که باعث شده‌اند خیلی از برنامه‌نویسان به پایتون روی‌ آورند. از میان انواع فریم ورک‌هایی که برای این محیط توسعه داده شده، جنگو یکی از معروف‌ترین‌ها به‌حساب می‌آید. جنگو فریم ورکی سطح بالا و مبتنی بر وب است که به کاربر این امکان را می‌دهد با سادگی و امنیت بیشتری اپلیکیشن‌های وب را بنویسد. حدود بیست سال از تولید این ابزار می‌گذرد و در این دو دهه چنان پیشرفت کرده و تکامل یافته که حالا در سایت‌های بزرگی مثل اینستاگرام، پینترست و موزیلا هم به کار گرفته می‌شود. جنگو کمک می‌کند برنامه‌نویس سایت‌ها را راحت‌تر بنویسد و برخی از مشکلات مرتبط با پایگاه داده کمتر شود. بسیاری از برنامه‌نویسانی که تازه ‌وارد دنیای پایتون شده‌اند، خیلی دوست دارند با این فریم ورک کاربردی آشنا شوند و آن را به کار بگیرند. یکی از منابع مهم و مفید در این زمینه کتاب جنگو برای APIها (Django for APIs) نوشته‌ی ویلیام اس وینسنت (William S Vincent) است. بسیاری این اثر را قدم دوم در یادگیری پایتون می‌دانند و معتقدند برنامه‌نویسان پس از آشنایی با اصول و مبانی این زبان، بهتر است به سراغ این کتاب بروند تا با جنگو آشنا شوند. این کتاب مفاهیم اساسی و کلیات جنگو را توضیح می‌دهد و شیوه‌ی نصب و کار با آن را گام‌به‌گام می‌آموزد.

وب‌سایت و اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب امروز به نسبت سال‌های پیش به‌مراتب پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر شده‌اند. حالا سایت‌ها از امکاناتی مثل احراز هویت برخوردارند که باعث شده بسیار کاربردی‌تر و ایمن‌تر باشند. طبیعتاً ساخت و توسعه‌ی این نوع اپلیکیشن‌ها کار سخت‌تری است و برنامه‌نویس باید زمان و انرژی بیشتری صرف کند. یکی از ابزارهایی که برای حل این مشکل ابداع شده، فریم ورک است.

معرفی و دانلود کتاب جنگو برای APIها

فریم ورک به استانداردهایی اطلاق می‌گردد که کدنویسی را سریع‌تر کرده و از تکرار و اتلاف وقت جلوگیری می‌کند. در زبان پایتون، یکی از بهترین چارچوب‌ها، جنگو است. جنگو قابلیت‌های زیادی دارد؛ مثل‌ اینکه فریم ورکی کامل است و می‌تواند از جنبه‌های مختلفی به توسعه‌ی وب کمک کند، یا بسیار ایمن است، همین‌طور می‌توان از آن در طراحی انواع سایت‌ها، از خبری تا شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. به همین دلیل بسیاری از برنامه‌نویس‌ها ترجیح می‌دهند در ساخت سایت و اپلیکیشن از آن استفاده کنند؛ مخصوصاً در بخش‌هایی که پیچیدگی بیشتری دارد، مثل احراز هویت و مسیریابی، این فریم ورک کارشان را بسیار ساده‌تر خواهد کرد. ویلیام اس وینسنت در کتاب جنگو برای APIها به ویژگی‌های مختلف این ابزار اشاره می‌کند و شیوه‌ی به‌کارگیری آن در پایتون را می‌آموزد. این راهنما به خواننده نشان می‌دهد که چطور با فریم ورک جنگو و Rest جنگو می‌توان چند API مهم و مدرن ساخت.

کتاب جنگو برای APIها را یوسف عباس نژادورزی، مجید رهی و سعید عباس نژادورزی ترجمه کرده‌اند و انتشارات فناوری نوین به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب جنگو برای APIها

  • وقتی خوانندگانی که به برنامه‌نویسی وب علاقه دارند از من می‌پرسند بعد از کتاب «آموزش تضمینی پایتون» چه بخوانند، می‌گویم کتاب جنگو برای APIها را مطالعه کنند. مؤکداً می‌خواهم که این اثر را بخوانید. (اریک ماتیس، نویسنده)
  • منبعی شگفت‌انگیز برای توسعه‌ی وب با جنگو و پایتون. اکیداً خواندنش را توصیه می‌کنم. (جف تریپلت، مدیر بنیاد نرم‌افزاری پایتون)
  • اگر به دنبال کتابی هستید که در جنگو استاد شوید، این کتاب همان چیزی است که لازم دارید. (آنا ماکارودزه، رئیس سابق بنیاد نرم‌افزاری جنگو)

کتاب جنگو برای APIها برای چه کسانی مناسب است؟

این منبع به برنامه‌نویسان وب و علاقه‌مندانی که می‌خواهند با فریم ورک جنگو بیشتر آشنا شوند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب جنگو برای APIها: ساخت APIهای وب با پایتون و جنگو می‌خوانیم

خط فرمان، یک رابط متنی است که به اوایل روزهای محاسبات برمی‌گردد. این یک جایگزین برای رابط کاربری گرافیکی مبتنی بر موشواره یا انگشت می‌باشد که برای اکثر کاربران رایانه آشنا است. یک کاربر رایانه روزمره هرگز نیازی به استفاده از خط فرمان نخواهد داشت، اما توسعه‌دهندگان نرم‌افزار باید به آن مسلط باشند، زیرا برخی از وظایف فقط با استفاده از آن امکان‌پذیر هستند. این وظایف شامل اجرای اپلیکیشن‌ها، نصب نرم‌افزار، استفاده از Git برای کنترل نسخه و یا اتصال به سرویس‌دهنده‌های موجود در ابر است. با کمی تمرین، بیشتر توسعه‌دهندگان متوجه می‌شوند که خط فرمان در واقع یک روش سریع‌تر و قدرتمندتر برای مرور (ناوبری) و کنترل یک رایانه است.

با توجه به رابط کاربری حداقلی آن - فقط یک صفحه‌ی خالی و مکان‌نمای چشمک‌زن - خط فرمان برای کاربران جدید ترسناک است. پس از اجرای یک دستور، اغلب هیچ بازخوردی وجود ندارد و در صورت عدم دقت، با یک دستور تمامی محتویات یک رایانه بدون هیچ‌گونه هشدار حذف می‌شود!

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: راه‌اندازی اولیه
فصل دوم: وب APIها
فصل سوم: وب‌سایت کتابخانه
فصل چهارم: API کتابخانه
فصل پنجم: Todo API
فصل ششم: API وبلاگ
فصل هفتم: مجوزها
فصل هشتم: احراز هویت کاربر
فصل نهم: مسیریاب‌ها و Viewsetها
فصل دهم: شماها و مستندات
فصل یازدهم: استقرار محصول
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگو برای APIها: ساخت APIهای وب با پایتون و جنگو
نویسنده
مترجمیوسف عباس نژادورزی، مجید رهی، سعید عباس نژادورزی
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات182
زبانفارسی
شابک978-622-5412-50-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگو برای APIها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنگو برای APIها

برای دریافت کتاب جنگو برای APIها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.