معرفی و دانلود کتاب بزونومیکس: آمازون چگونه زندگی ما را متحول می‌کند و بهترین شرکت‌های دنیا از آن چه می‌آموزند؟

عکس جلد کتاب بزونومیکس: آمازون چگونه زندگی ما را متحول می‌کند و بهترین شرکت‌های دنیا از آن چه می‌آموزند؟
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بزونومیکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بزونومیکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بزونومیکس: آمازون چگونه زندگی ما را متحول می‌کند و بهترین شرکت‌های دنیا از آن چه می‌آموزند؟

کتاب بزونومیکس: آمازون چگونه زندگی ما را متحول می‌کند و بهترین شرکت‌های دنیا از آن چه می‌آموزند؟ نوشته‌ی برایان دومین، یکی از نویسندگان معتبر مجله‌ی فورچون است. دومین در این کتاب با اشاره به موفقیت‌ کسب‌وکارهایی مانند آمازون، به تأثیراتی که این قبیل از کسب‌وکارهای پیشرو بر اقتصاد و زندگی انسان امروزی می‌گذارند اشاره می‌کند و از جایگاه آن‌ها در آینده سخن می‌گوید.

درباره‌ی کتاب بزونومیکس

برایان دومین (Brian Dumaine) در کتاب بزونومیکس (Bezonomics) از جف بیزوس و کسب‌وکار موفق او، آمازون، صحبت می‌کند. برایان دومین، مؤسس یک شرکت رسانه‌ای و سردبیر و ویراستار و نویسنده‌ی مجله‌ی فورچون بوده است. از دومین تاکنون چندین اثر پرفروش در حوزه‌های اقتصاد، کارآفرینی و آینده‌پژوهی به انتشار رسیده است. بزونومیکس، یکی از کتاب‌های پرمخاطب او، به کسب‌و‌کارهای موفق و پیشگامی مانند آمازون و تأثیر آن‌ها بر اقتصاد و زندگی روزانه‌ی انسان‌ِ عصر حاضر می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب بزونومیکس

برایان دومین در کتاب بزونومیکس کسب‌وکارها را در مواجهه با فن‌آوری‌های جدید به دو دسته تقسیم می‌کند: دسته‌ای که بدون پذیرش هیچ‌گونه تغییری، همچنان مصرانه سازوکارهای پیشین خود را به همان شیوه‌های قدیمی انجام می‌دهند و در برابر هر تحولی، موضع‌گیری می‌کنند و دسته‌ی دیگر، آنهایی هستند که در مقابل فناوری‌های روز، انعطاف‌پذیر بوده و مطابق با آن‌ها تغییر می‌کنند. واضح است که آینده از آنِ کسب‌وکاری است که هم‌گام با تحولاتِ روز پیش رفته و به نیازهای انسان امروزی، پاسخی ساده‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر ارائه دهد.

افزایش سرعت تحولات در جهان، فرصت‌های بدیعی را پیش روی کارآفرینان قرار می‌دهد. آن‌ها باید به سرعت این فرصت‌ها را دریافته و راهکارهای ساده‌ای را برای زندگی پیچیده‌ی انسان امروزی پیدا کنند. در میان تمام کسب‌وکارهایی که بدین منظور راه‌اندازی‌ شده‌اند، آمازون جایگاه ویژه‌ای دارد. کتاب بزونومیکس، شرحی از این غول بزرگ تجاری است. جف بیزوس با به‌کارگیری هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید، سازوکاری را فراهم کرده است که هم در خدمت انسان‌ها بوده و نیازهای آنان را با سهولت و سرعت بیشتری برآورده می‌کند و هم اندک‌اندک، خود به صنعتی پولساز تبدیل شده و در عرصه‌ی اقتصاد جهانی، تأثیرات عمیقی را از خود بر جای گذاشته است. به این اعتبار می‌توان مدعی شد که آمازون، کسب‌وکاری متعلق به آینده است.

داستان زندگی جف بیزوس، یکی از ثروتمندترین افراد در جهان و شرکت او، آمازون، بسیار جالب‌توجه است. بیزوس مانند هنری فورد، سم والتون یا استیو جابز، کارآفرینی متفاوت است. آمازون هم‌اکنون حدود 2 درصد از درآمد خانوارهای آمریکایی را به خود اختصاص داده است. روزانه میلیون‌ها کالا از انبارهای آمازون به صورت رایگان و طی کمتر از دو روز به بیش از 17 کشور جهان ارسال می‌شود. خرید از آمازون باعث می‌شود تا با راحتی و سرعت بیشتری، کالای مورد نیاز خود را دریافت کنید. بیزوس با هوشمندی توانسته از طریق به‌کارگیری راهکارهای جدید، ایده‌های نوین و فناوری‌های روز، یک کتاب‌فروشی کوچک اینترنتی را به تجارتی جهانی تبدیل کند.

کتاب بزونومیکس به همت انتشارات راه پرداخت و با ترجمه‌ی شیرین سجودی و انسیه هویلج منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب بزونومیکس

  • اکتشافی روشنگر... برایان دومین گزارشگری دقیق است و توصیفات او از آمازون، شفاف و روشن است. (واشنگتن پست)
  • کتابی اعتیادآور؛ یکی از قانع‌کننده‌ترین کتاب‌های تجاری که تا به حال خوانده‌ایم. (روزنامه‌ی اسکاتسمن)
  • نوشته‌ای ارزشمند که توضیح می‌دهد آمازون چگونه کار می‌کند. (فایننشال تایمز)

کتاب بزونومیکس مناسب چه کسانی است؟

کتاب بزونومیکس برای تمام کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارها، کارشناسان اقتصادی و همین‌طور افرادی که علاقه دارند با راهکارهای جف بیزوس در آمازون آشنا شده و تاریخچه‌ای از این شرکت را مطالعه کنند، جالب‌توجه و جذاب است.

در بخشی از کتاب بزونومیکس: آمازون چگونه زندگی ما را متحول می‌کند و بهترین شرکت‌های دنیا از آن چه می‌آموزند؟ می‌خوانیم

ساختمان مرکزی آمازون در سیاتل دارای محیطی وسیع است که 45 دفتر در آن قرار دارد، از جمله برج «دِی‌وان» که دفتر بزوس در آن جا مستقر است. بین برج‌های «دی‌وان» و «دی‌تو» چند سازه کره‌ای‌شکل دیده می‌شود؛ ساختمان‌های شیشه‌ای خیلی بزرگ به شکل خانه‌های اسکیمو و از جنس فولاد که بزوس آن جا را مخصوص کارمندانش ساخته تا در آن جلسه برگزار کرده، استراحت و تمرکز کنند. این ساختمان فولادی که به شکل یک پنج‌ضلعی طراحی شده‌، از 2، 634 صفحه شیشه‌ای ساخته شده‌ و شبیه مکانی است که یک نویسنده رمان‌های علمی - تخیلی ممکن است تصور کند ناحیه قابل زیست در سیاره مریخ است. این کره‌های متصل به هم نقش یک گلخانه را دارند و شامل 40 هزار گونه گوناگون گیاه متعلق به بیش از 30 کشور جهان هستند. در بین گیاهان، گیاهی با ارتفاع حدود 17 متر، عرض حدود 9 متر و وزن حدود 18 تن به ‌نام درخت «فیکوس رابیگینوزا» (Ficus rubiginosa) دیده می‌شود که اسم مستعار آن «رابی» (Rubi) است. این درخت را با استفاده از جرثقیل از بالای یکی از کره‌ها به داخل آورده‌اند.

فضای داخل این ساختمان‌ها بسیار ساکت و آرام است. کارمندان در حالی که بین گیاهان مخفی شده‌اند، روی صندلی‌های راحت پشت میزهایشان لم می‌دهند یا با لپ‌تاپ‌هایشان کار کرده و به‌آرامی با یکدیگر صحبت می‌کنند. زمانی که در راهروهای معلق چوبی قدم می‌زنید که انتهای مسیرشان به بالای کره‌ها ختم می‌شوند، احساس می‌کنید در یک جنگل‌ بارانی قدم می‌زنید...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: بزونومیکس
فصل دوم: پولدارترین مرد دنیا
فصل سوم: خدا تنها کسی است که به او ایمان داریم، سایر آدم‌ها باید با خودشان داده بیاورند
فصل چهارم: مرد 10هزارساله
فصل پنجم: به حرکت درآوردن چرخ‌و‌فلک
فصل ششم: هر روز باید برای رسیدن به هدف‌تان تلاش کنید
فصل هفتم: الکسای جذاب
فصل هشتم: انبارهایی که در تاریکی اداره می‌شوند
فصل نهم: رقص با شیطان
فصل دهم: ظهور پهپادها
فصل یازدهم: گودزیلا علیه ماترا
فصل دوازدهم: نقش آمازون در ثبات کسب‌وکار شما
فصل سیزدهم: آمازون محدودیت نمی‌شناسد
فصل چهاردهم: بزوس، زیر رگبار حملات
فصل پانزدهم: ظهور ضدانحصار نوگرا
فصل شانزدهم: مصاف جنگنده رپتور با هواپیمای دوباله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بزونومیکس: آمازون چگونه زندگی ما را متحول می‌کند و بهترین شرکت‌های دنیا از آن چه می‌آموزند؟
نویسنده
مترجمانسیه هویلچ، شیرین سجودی
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-7702-07-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بزونومیکس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بزونومیکس

برای دریافت کتاب بزونومیکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.